- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
Aaah Muse...Die lichtshow, dat podium, de sfeer... 
Maar Muse zal live nooit kunnen tippen aan deze band: Tool!
Vind dit nummer heerlijk qua opbouw.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Tja, als je dat luistert weet je pas wat echte muziek is. 10x beter dan die hardcore-meuk die tegenwoordig iedereen luistert.
Als je niet weet waar je 't over hebt..
Hardcore?
Niemand plaatst hier hardcore...
Deze genres zijn trouwens erg onderbevolkt, dus ook hier sla je de plank weer mis. Als er iets veel geluisterd word zijn het die commerciële bands wel, niet dat dat uitmaakt verder, maar voor jou blijkbaar wel.
Maargoed.
Boards of Canada

planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Boards of Canada is natuurlijk oke, de rest is niet echt mijn smaak.
Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
Sub Focus, ga ik ook eens lekker op stuiteren dit weekend @ Lowlands! 
Persoonlijk vind ik zijn nummers in de lijn van Airplane en de remix van Smack my Bitch up zijn betere werk.
clockwork72
-
- 2793 berichten
- 1789 stemmen
Je weet het verschil dus niet eens.. Het komt allemaal op hetzelfde neer. Boem, Boem muziek met alleen een bas ertussendoor. Sowieso heb ik een hekel aan dit soort 'Breezermuziek' om het zo maar even te noemen. Maar goed smaken verschillen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat heeft er al helemaal niks mee te maken, die cultuur vestigt zich meer in de house scene.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Er zijn zat goede artiesten die electronic maken (Aphex Twin, Autechre, Gridlock
enz.), maar dit klinkt me gewoon te cheesy.
clockwork72
-
- 2793 berichten
- 1789 stemmen
Luisterervaring? Naja, niet echt nee. Er wordt ook niet in gezongen dus dan vind ik het ook geen echte muziek.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Dat slaat dan weer nergens op. Als het niet in gezongen wordt is het geen muziek. Beetje ironisch niet?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Sub Focus, ga ik ook eens lekker op stuiteren dit weekend @ Lowlands! 
Persoonlijk vind ik zijn nummers in de lijn van Airplane en de remix van Smack my Bitch up zijn betere werk.

Luisterervaring? Naja, niet echt nee. Er wordt ook niet in gezongen dus dan vind ik het ook geen echte muziek.
Hehe
Verklaar deze zang dan
? (is overigens een kut plaat) In al deze genres (hardstyle, house, DnB, Dubstep e.d) zit gewoon zang
chevy93
-
- 12773 berichten
- 1350 stemmen

Dus nummers als One Of These Days, Tubular Bells en The Mule (Made In Japan) is geen muziek, omdat er niet in gezongen wordt? Verder wordt er wel degelijk 'gezongen' in Hardstyle (etc.).
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Om al wat meer in de stemming te komen voor Lowlands:
Als het weer een beetje meewerkt (en daar lijkt het op) dan wordt het weer een gezellig feestje. Wie van de medeMMers gaan er ook?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Aaah Muse...Die lichtshow, dat podium, de sfeer... 
Maar Muse zal live nooit kunnen tippen aan deze band: Tool!
Vind dit nummer heerlijk qua opbouw.
(embed)
Tool.. ik hoor wel wat er goed is aan hun muziek enzo alleen... neemt het mij totaal niet mee, het pakt me totaal niet.
Ook hun heb ik 1x live mogen aanschouwen, het leukst was de outfit van Maynard James Keenan hehe. Gekke vent is dat.
Nee, doe mij maar A Perfect Circle!
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Ik zou ook nog eens naar een concert van Arcade Fire willen. Ken ze pas een maand of twee, maar o wat zijn die mensen goed! 
Tool begint veelbelovend (vette clip!), maar laat me toch los.
Deadmau5 is een erg goede dj, maar alleen in de discotheek zou ik hier naar kunnen luisteren.
Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
A Perfect Circle, da's toch Tool voor vrouwen? 
Nee maar effe serieus, Tool is inderdaad niet een band die je meteen pakt. Het heeft bij mij ook even geduurd. Ik moest erg wennen aan de progressieve kant van de nummers. Vaak duren ze niet korter dan 6 a 7 minuten. Maar ik garandeer je, geef het wat tijd... rook er eens stickie bij voor mij part
het zijn groeibriljanten.
Wellicht kan deze jullie meer bekoren:
P.S. @Don Dijk: Had Maynard kleren aan? 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat is het ook idd Bardt, alleen is het juist die prog-kant die me niet lekker zit. Dat is namelijk een stroming waar ik niet graag in peddel.
Ik heb 2 albums van hun, dus ik kan hun niet volledig beoordelen maar bij zowel 10.00. days als Lateralus heb ik het niet zo eenvoudig. Een stickie zal me hierbij mischien wel helpen idd, ik dank je alvast voor het tipje.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1936 stemmen
Maar ik garandeer je, geef het wat tijd... rook er eens stickie bij voor mij part
Een stickie zal me hierbij mischien wel helpen idd, ik dank je alvast voor het tipje.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Laten we maar niet beginnen over die meuk hierboven dan maar
Radiohead en Muse

(embed)
Toevallig is Muse een erg goede band die live ook staan als een huis! Je kunt de muziek niet leuk vinden maar zeggen dat het meuk is is nogal zwaar overdreven. Maarja je opmerking komt nogal kinderachtig over en over smaak valt altijd te twisten 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Bardt, verrekmenietje, je hebt helemaal gelijk joh. Heb nog eens door de foto's gebladerd en Maynard had toch echt dit aan:

Ik denk trouwens dat ik in de war was met Eels, die zag eruit als een piloot uit de jaren 50. Niet dat Tool en Eels ook maar 1 toon op elkaar lijken. 
Laat ik het er maar op houden dat ik wel meer dingen door elkaar haalde dat weekend. 
Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
Ja dat was zijn 10.000 days kostuum, met cowboyhoed als ik me niet vergis.
Ik vond de Lateralus outfit ook wel geinig 

chevy93
-
- 12773 berichten
- 1350 stemmen
Lol, hier word ik iedere keer weer blij van:
Enorm fout, maar... 
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
Twee grote legendes bijeen, kippenvelmoment toen ik voor het eerst Cash hoorde invallen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat vinden jullie trouwens van Yorkes solowerk? Wel lachen he? Hoop dat er nog een vervolg op komt.
Ik las gisteren dit:
Daarom dacht ik laat ik Yorks album weer eens luisteren, gewoon net zo goed als het échte Radiohad. Harrowdown Hill is kippenvel, elke keer weer en dat komt niet alleen door het verhaal.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Toevallig is Muse een erg goede band die live ook staan als een huis! Je kunt de muziek niet leuk vinden maar zeggen dat het meuk is is nogal zwaar overdreven. Maarja je opmerking komt nogal kinderachtig over en over smaak valt altijd te twisten
. En als ik de muziek niet leuk vind, is het voor mij toch meuk? Ik praat toch gewoon voor mezelf
. Ik zou hun live act ook niet kunnen appreciëren.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik praat toch gewoon voor mezelf
. Ik zou hun live act ook niet kunnen appreciëren.
Hoe weet ge dat jeroentjuhhhh? Eerst proberen he!