- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Hmm, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een fan ben van de overdagformule. Het is minder schadelijk voor je bioritme en qua sfeer is het niet minder. Wel anders, maar het heeft wel iets om op een plaat als Silence te shaken terwijl het zonnetje zich door de wolken worstelt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Blijven heerlijk om af en toe eens aan te zetten:)P
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Om nog even terug te komen op Push. Hij is en blijft een grote naam bij de liefhebbers, ja, maar het grootste deel van de bezoekers op Tomorrowland bevond zich steevast aan de mainstage waar namen als David Guetta draaiden. Dat zegt genoeg over hoe de goede oude trance tegenwoordig naar waarde geschat wordt denk ik
.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Koude rillingen 

Fantastische producer die Sander van Doorn 
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13075 stemmen
Aphex Twin - 4 
Dat zegt genoeg over hoe de goede oude trance tegenwoordig naar waarde geschat wordt denk ik
.
Tja, tegen een Guetta en andere Top50 dance acts zullen kerels als Push nooit echt kunnen opboksen qua bekendheid.
Moet eerlijkheidshalve ook wel bekennen dat er de laatste tijd in het trance wereldje niet geweldig veel progressie meer zit. Is ook niet voor niks dat Push met een retrosetje aan komt waaien denk ik 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Moet eerlijkheidshalve ook wel bekennen dat er de laatste tijd in het trance wereldje niet geweldig veel progressie meer zit. Is ook niet voor niks dat Push met een retrosetje aan komt waaien denk ik
. Ik heb trouwens ook het gevoel dat tranceproducties tegenwoordig op een laag pitje staan. Hier toch even een klassiekertje in wording:
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ik ben eens even wat aan het opruimen. Zo ook mijn CD's eens wat aan het ordenen. En dan oude spaigelploaties van weleer maar weer eens draaien. System of a Down, Metallica, Vandals, Cro-Mags, Dwarves, Sonic Youth. Heerlijk. Bijna oldskool!
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Gelukkig kan ie ook rocken, want dit is maar aan de saaie kant. Vreemde richting is de man opgeslagen trouwens. Je zou denken na zijn verleden met MC5 dat hij wel wat meer feedback zou gebruiken. Echter als ik op youtube kijk, klinken zijn ruigere songs meer Neil Young dan Stooges.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dit is het enige wat ik ken van de man (de volledige plaat 'Dangerous madness' heb ik gehad, maar kan ik me eigenlijk niets meer van herinneren). MC5 zegt me qua naam wel iets, maar heb het nooit gehoord. Is dat het enige wat hij verder heeft gedaan?
'Back to Detroit' is echt een heerlijk en fabuleus nummer dat precies de juiste balans kent tussen sentiment en 'f*&% you'-attitude. 
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Ja, je gevoel bij t nr snap ik wel. Ik weet niet of ie nog in andere bands heeft gezeten, lijkt me wel, aangezien MC5 alweer uit 69 komt ofzo Dat was dus The Stooges achtige feedback/rauwe rock.
Als we toch bezig zijn dan:
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1030 stemmen
Markus Schulz pres Dakota - Sin City

Dat willen we horen.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14589 stemmen
Leuk dat publiek bij MC5. Lekker actief ook! 
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
Beetje soul op deze vroege ochtend (of in mijn geval late, lange nacht
)
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Mag t wat meer folk/punk zijn? 
Deze maar weer es dan:
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3639 stemmen
Oh god, krijg bijna spontaan zin om te tapdansen op dat nummer. 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ MC5: best leuk.
(Kwam het tegen in de film 'The house of the devil', lekker nummer)
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
SCOOTER!!!!!!! BACK IN THE HOUSE!!!!!!
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
dead moon
YES YES YES en nogmaals YES.
Dead moon is briljant, vorig jaar nog peirced arrows live gezien.
Wel minder natuurlijk(gewoon dead moon zonder hun oude drummer) maar wel erg cool. Geweldige platen hebben ze gemaakt ook, heerlijk die compleet valse stem van Fred Cole tegenover de rammelende bluespunk.
Favorietje(s) hier:
En maar de cultklassieker:
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1719 stemmen
Dit is zooo lekker 
Brix
-
- 19791 berichten
- 5214 stemmen
@ Madecineman:
Ik kende deze band nog niet, interessante zanger, die zowat op z'n eentje de 'kar trekt'.
Deze song doet mij nog wat meer: