- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Eén van mijn all-time favoriete filmscénes en ook een prachtig nummer. 
(embed)

Om bij Lynch te blijven:
(David twittert ook)
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik ga niet naar een concert vanavond.
Ik volgende week wel en die week daarop ook. 
Volgende week:
En die week daarna:
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen

Om bij Lynch te blijven:
(embed)
(David twittert ook)
Ik vindt de versie van de Pixies ook erg goed!
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Zijn er trouwens nog meer mensen die moeten wennen aan het nieuwe album van Muse? Vind het wel weer een geslaagd album maar vind hun 'oude sound' toch wel wat fijner, vind dit iets te dik aangezet soms.
Ja, ik heb het album tot iets over de helft geluisterd, alleen I Belong to You en Exogenesis ben ik nog niet aan toegekomen. Ze klinken heel anders, ik vind het soms ook een beetje kitsch. Net iets teveel na aap van Queen enz. Butterflies and Hurricanes beschouwde ik meer als een hommage, maar op dit album is bijna elk nummer ergens van afgeleid. Ik hou ook meer van hun oude nummers als Muscle Museum, New Born, Supermassive Black Hole enz. Dit is het tweede album dat ik van ze luister, in vergelijking met Absolution valt hij erg tegen.
Maar genoeg gezeik, nummers als Uprising en Unnatural Selection zijn toch ouderwets Muse en hier kan ik volop van genieten. 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Ik moest meer wennen aan BHAR. Goed het is een heel ander album als uit de tijd van OOS en Absolution. Maar ik vind dat je de Muse invloeden duidelijker hoort als op BHAR. En dan inderdaad met Uprising en Unnatural Selection als uitschieters! Ik vind wat verandering juist wel leuk en dit is zeker weer een top album. 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ik moest meer wennen aan BHAR. Goed het is een heel ander album als uit de tijd van OOS en Absolution. Maar ik vind dat je de Muse invloeden duidelijker hoort als op BHAR. En dan inderdaad met Uprising en Unnatural Selection als uitschieters! Ik vind wat verandering juist wel leuk en dit is zeker weer een top album.
Is Onderhond weer moed aan het verzamelen om met je mee te gaan naar het concert in november of was het, de vorige keer, slechts een eenmalige opgave? 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Ik denk dat het album eerst een stuk of vijf keer beluisterd moet worden. Dan ben je gewend aan de nieuwe stijl en blijkt het een geweldig album te zijn. Bij Humbug van de Arctic Monkeys was dat ook. Dus ik ga The Resistance nog eens een paar keer opzetten. 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
@ Selmaduim: Hoe spijtig ik het ook vind, Ik heb tot op dit moment nog geen kaarten. Ik was net te laat. Ik sta nu nog op een wachtlijst, voor mensen die nog af kunnen zeggen. Maar ik doe mijn uiterste best om er nog te kunnen staan 2 November. Ligt aan het aantal kaarten of Onderhond meegaat en anders sta ik er alleen. Ik heb er veel voor over 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Hmm, dat is balen. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat ik te laat was voor kaartjes.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Het is natuurlijk nog niet gezegd dat ik er niet bij zal zijn 
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Dus ik ga The Resistance nog eens een paar keer opzetten.
Same here
Al denk ik niet dat ie OoS of Absolution zal overtreffen. Bellamy heeft iig wel weer bewezen dat hij een van de beste zangers van het moment is. Vooral die overgangen als hij zijn stem tot het uiterste drijft zijn briljant. Nog maar 2 maandjes tot Ahoy 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Het is natuurlijk nog niet gezegd dat ik er niet bij zal zijn
Er staan best veel kaarten op Marktplaats voor Antwerpen en Rotterdam, dus er is best nog wel aan te komen.
Edit: Keulen is nog niet uitverkocht en dat is ook niet al te ver weg.
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Same here
Al denk ik niet dat ie OoS of Absolution zal overtreffen. Bellamy heeft iig wel weer bewezen dat hij een van de beste zangers van het moment is. Vooral die overgangen als hij zijn stem tot het uiterste drijft zijn briljant. Nog maar 2 maandjes tot Ahoy
Bellamy is een erg goede zanger, alleen vind ik het jammer dat hij zoveel 'gilt' op het nieuwe album. Nummer na nummer luisteren naar een hoge, felle en vooral lange uithaal is mij iets teveel van het goede. Maar live zijn ze van wat ik heb gezien nog beter dan normaal, je hebt geluk dat je ernaartoe gaat. Ik was te laat en Marktplaatsen is meteen een stuk duurder. Maarja, gelukkig wel naar Arctic Monkeys in HMH, maakt het meer dan goed. 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Ik heb trouwens laatst gehoord dat de Red Hot Chili Peppers weer de studio in duiken.
Laten we hopen dat ze net zo'n perfect album als Stadium Arcadium produceren. Nog even een prachtig nummer ter gelegenheid van het goede nieuws.
Vooral dat refrein:
Heerlijk om op mee te zingen. Jammer dat mijn stem altijd overslaat op het laatst bij "...your luck".
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1703 stemmen
Eén van mijn all-time favoriete filmscénes en ook een prachtig nummer. 
(embed)
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Net kaarten gereserveerd voor het concert van Mudhoney op 14 Oktober! Kijk hier erg naar uit!
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Heb kaartjes klaarliggen voor de chansonnière van eigen bodem: Wende Snijders. Maar ze zingt meer dan Franse chansons, btw. Hier een mixje:
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
En ik ga volgende week naar Camera Obscura. Ze komen helemaal naar Groningen speciaal voor mij denk ik dan maar
Als ik dit hoor smelt ik...
Lieve muziek voor lieve mensen!
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Als ik dit hoor smelt ik...
Prachtig nummer!
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk, hij is de kwade genius achter de krediet crises....
TEG valt gewoon om omdat ze 200 onbenullige sterretjes onder contract hebben die niemand meer boekt. Dat en het overbetalen van het management.
hoezo onrelevante info....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoezo irrelevant? Jij geeft toch aan dat ze dit 'met voorbedachte rade doen'. Ik geef je slechts de werkelijke feiten. Maar als je die afdoet als 'onrelevant', blijf je toch lekker onwetend en verkeerde conclusies trekken.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Prachtig nummer!
Ja goed he
Kende je het al?
Zonet hevig ontroerd naar dit zitten kijken:
De albumversie is al redelijk subliem, maar de mix van passie en sereniteit maakt dit (vind ik) een wel heel bijzondere versie.
All I want is the best for our lives, my dear
And you know my wishes are sincere
Nu jaaa, daar krijg je het toch gewoon te kwaad van?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Niet echt, sorry.
Hier krijg ik wel kippevel van. Heerlijk depressieve muziek om (na een heftige drinksessie) een lekker potje bij te janken:
En deze had ik al eens gepost maar ik doe 't gewoon nog een keer:
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Over depressief gesproken: een van de meest depressieve nummers die ik ken van een werkelijk prachtig conceptalbum. Het kindergejank aan het eind gaat door merg en been. Niet het beste begin van een dag, maar ach
:
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
Bij Wit Licht (2008):
Hoezo irrelevant? Jij geeft toch aan dat ze dit 'met voorbedachte rade doen'. Ik geef je slechts de werkelijke feiten. Maar als je die afdoet als 'onrelevant', blijf je toch lekker onwetend en verkeerde conclusies trekken.
ik heb het over de algemene werkwijze van Borsato's management, jij begint opeens over de kredietcrisis en welk aandeel ze daar in hebben...
ik hou van assertiviteit, maar wel eerst goed lezen he
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat er op de poster op de achtergrond staat is stukken beter
.