• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.014 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.247 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Fillumon schreef:

Rock On ...!

Vooruit dan maar

https://i.imgur.com/Rg6rd7M.png

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Van onze Belgische vrienden.

Erg lekker. Doet me enorm aan Kyuss denken.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

danuz schreef:

Converter

Hah! Jaren geleden dat ik die naam gezien heb

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Tonypulp schreef:

(embed)

(embed)

(embed)

Nog steeds spierpijn van afgelopen weekend. Liquicity

Kijk een keer daar ze, iemand met smaak!

vooral die eerste zeg. Bij de derde ken ik de groep wel

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Cikx schreef:

Dan doe mij deze maar.

(embed)

Opeth: Heerlijk album!

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Disclosure

De Flume remix ook echt goed.

Waarom eens niet zo een score in een film?

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Opeth: Heerlijk album!

Absoluut, Harlequin Forest is ook echt fan-tas-tisch!

Al blijft Still Life wel mijn favoriete Opeth album.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Blackwater Park is mijns inziens het Magnum Opeth. Vroeger ook mijn favoriete plaat.

Tegenwoordig overschaduwd door het geniale werk van Ayreon.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

AHWA schreef:

Blackwater Park is mijns inziens het Magnum Opeth. Vroeger ook mijn favoriete plaat.

Tegenwoordig overschaduwd door het geniale werk van Ayreon.

(embed)

Heb een aantal keren geprobeerd naar Ayreon te luisteren, maar het is net iets te "symfonisch" voor mijn smaak denk ik, maar wel knappe muziek inderdaad.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Old times

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Heb een aantal keren geprobeerd naar Ayreon te luisteren, maar het is net iets te "symfonisch" voor mijn smaak denk ik, maar wel knappe muziek inderdaad.

Ik heb er wel eens naar proberen te luisteren, maar vind het echt niet te doen. Heb dan meer het idee dat ik naar een compilatie van allerhande solo's en andere borstklopperij aan het luisteren ben dan naar een daadwerkelijk nummer.

In de categorie Opeth stem ik trouwens op Ghost Reveries. Die band pakt me dan weer wel, ook al is dit natuurlijk Akerfeldts hoogtepunt.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Je blijft het gewoon supergoed vinden. Alle andere muziek verveelt gewoon na een tijd. Zij nooit. Het is gewoon magie. Nooit raak je het beu. Ik heb dat bij geen enkele andere muzikant.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Deze muziek verveelt me al na enkele seconden

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

In de categorie Opeth stem ik trouwens op Ghost Reveries. Die band pakt me dan weer wel, ook al is dit natuurlijk Akerfeldts hoogtepunt.

(embed)

Lekker recht toe recht aan beuken inderdaad. Heb zelf dan toch liever de dynamische nummers van Opeth. The Moor en The Drapery Falls dat is dan weer muziek die mij nooit zal gaan vervelen.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

TornadoEF5 schreef:

(embed)

Je blijft het gewoon supergoed vinden. Alle andere muziek verveelt gewoon na een tijd. Zij nooit. Het is gewoon magie. Nooit raak je het beu. Ik heb dat bij geen enkele andere muzikant.

Ik vroeg me al af waar je Grimes-post van deze week bleef.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Lekker recht toe recht aan beuken inderdaad. Heb zelf dan toch liever de dynamische nummers van Opeth. The Moor en The Drapery Falls dat is dan weer muziek die mij nooit zal gaan vervelen.

Ik heb een flinke verzameling Swedish death thuis. Van bands als Bloodbath, Carnage, Grave, Impious etc. zal ik nooit genoeg krijgen. Heerlijk, die zagende gitaarsound.

Zoals dit liefdesliedje.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Ik heb een flinke verzameling Swedish death thuis. Van bands als Bloodbath, Carnage, Grave, Impious etc. zal ik nooit genoeg krijgen. Heerlijk, die zagende gitaarsound.

Zoals dit liefdesliedje.

(embed)

En ik hier maar denken dat je meer van Selena Gomez was.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

En ik hier maar denken dat je meer van Selena Gomez was.

Zeker, vooral dat laatste album. Het is voor 99% pop (waarvan zo'n 85% Taylor Swift) wat ik luister, maar ik heb ook nog wat favorieten overgehouden aan m'n metaltijd.

kaketoe

• 827 berichten
  • 1708 stemmen

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

zo simpel maar toch machtig

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Onderhond schreef:

Club r_AW r_AWunion @ P60 - YouTube

Normaal niet zo'n extreem grote Manu le Malin fan, maar dit zijn 8 geniale minuten.

Had niet gedacht dat ik industrial hier ooit voorbij zou zien komen. Die eerste plaat van Fracture 4 is geniaal!!! Club r_AW weer in 2 minuten uitverkocht jammer genoeg... had er graag een keer bij willen zijn.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Justinw schreef:

Club r_AW weer in 2 minuten uitverkocht jammer genoeg... had er graag een keer bij willen zijn.

Het zijn blijkbaar ook een beetje fan-events, terug in het leven geroepen door een facebook groep (en beantwoord door TTM). Dus die populariteit is niet zo verrassend

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Stylistically, what are you favorite movies? Do you draw any musical inspiration from them?

Yes, I am extremely influenced by films, probably more than I am by other music.

Stylistically, my favourite movies are like, The Fifth Element, Enter The Void, Blade Runner, Ghost in the Shell, Princess Mononoke, Metropolis, etc…. I also really like all of Werner Herzog’s documentaries.

Grimes: I think it’s because people are always like, “what are your favourite film makers?” - and my favourite film makers are David Lynch, Herzog and Tarkovsky, which are kind of the film school favourites…because they’re awesome.

Last month (March), Grimes revealed that she wants to make a remake ’80s cult movie Dune. Boucher is a big fan of the original David Lynch movie and claims it would be her “dream” to make a new film version.

Read more at Grimes on new album: 'I'm two-fifths done' - NME

3. Werner Herzog. Herzog is one of my all-time favorite movie directors, but he can be hard to get into because the “film school essentials” version of Herzog (Stroszek, Heart of Glass, Fata Morgana, etc.) can be really dense and monotonous if you aren’t dedicated to drinking lots of coffee and sitting through very slow (albeit awesome) cinema. But his documentaries are totally fast-paced and entertaining, with an awesome mix of hilarious and heartbreaking. I would suggest starting with Grizzly Man or Little Dieter Needs to Fly. Bad Lieutenant, though not a doc, is another classic. If you’re into the denser stuff, I think Bells From the Deep is really underrated, and I’ve been trying to see On Death Row, but I haven’t been able to find it.

En Akira is haar favoriete film. Je kan niet zeggen dat ze geen smaak heeft

it's annoying i know haha, but my albums take a long time to create because i don't buy songs/ hire producers/ writers or engineers. the majority of artists do, so they are able to release music faster. unfortunately it takes me longer because if there's a style i need to learn i just have to figure it out by trial and error, or if im stuck on a lyric or beat sometimes i have to start again. i think it leads to more original product though, and hopefully the fans are happier in the long run. that said, i am making a lot of music right now, but i also want to have more of a sonic theme to this album so i'm using less of the stuff i'm recording. ????? in any case, ill try to be as swift as possible!

Helaas geen nieuw album dit jaar.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

TornadoEF5 schreef:

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

En Akira is haar favoriete film. Je kan niet zeggen dat ze geen smaak heeft

(quote)

Helaas geen nieuw album dit jaar.

Ik zou bijna fan worden.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Inside a brilliant mind. Ik ben het meest fan van Halfaxa (album) en daarna Visions, maar er zijn critici die Art Angels een baanbrekend album vinden en één van de beste pop-albums ooit. En Geidi Primes is experimenteel (wat rustiger) met invloeden van Dune.

Dit is bijvoorbeeld vernoemd naar iets in Dune.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Supanova

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Iets rustiger..

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

JacoBaco schreef:

(embed)

(embed)

Goed bezig .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.