- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Zal nu wel verbannen worden maar dit blijft te gek. Vooral sommige clips:
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
upbeat pop/rock meets blackmetal??
klinkt wel erg lekker eigenlijk
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Audrey Silvain
, dit is wel redelijk, maar er zijn betere projecten met haar. Check 'Amesoeurs' en 'Peste Noire'.
Iets vrolijks dan:
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
om vast in the kerst stemming te komen 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Die stond al een tijdje op mijn verlanglijst....erg lekker!
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Wat is dat ineens met die maskertjes, piercings door de lipjes.....kijk deze video...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Niet bepaald mijn favoriete muziekstijl, maar deze nieuwe Beyonce heeft wel wat (je moet hem uiteraard wel even via een versterker afspelen om de bas te kunnen appreciëren):
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Lekker ja! Beetje de richting die ook Rihanna uit lijkt te gaan (Pour it Up)
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ben stiekem ook wel liefhebber van de stem van Rihanna. Alleen dan weer jammer van zo'n clip, dat maakt je geloofwaardigheid als artiest er natuurlijk niet groter op (net als dat vreselijke dansen van Beyonce, hou daar mee op zou ik zeggen, er moet toch een moment komen dat een dergelijke manier van bewegen door iedereen als belachelijk wordt beschouwd).
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ja weet niet. Clips dragen toch (meestal) wel de strekking van de tekst en muziek uit. Zo'n Pour it Up clip is lekker fout, maar past wel.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Voor mij doet een clip vrijwel altijd afbreuk aan de muziek; het verpest met name het abstractieniveau er van (terwijl wat mij betreft bij klassieke muziek het zien van de uitvoerenden de ervaring juist versterkt; vreemd genoeg werkt het contrast tussen de abstracte schoonheid van de muziek en de alledaagsheid waaruit dat voortkomt in dat geval doorgaans versterkend).
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Aha, ik heb dat af en toe inderdaad ook wel. Vooral als je een nummer door-en-door kent, en je er een heel eigen beeld bij hebt. Een clip kan dan wat banaal overkomen. Eigenlijk net als bij boekverfilmingen het geval kan zijn dus 
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
Vandaag heeft radio 2 de top 2000 bekend gemaakt.
En Slayer vakkundig eruit gebonjourd. Niet dat dat nummer in de Radio 2 Top 2000 hoort, dus erg vind ik het niet, maar had die dan ook voorgaand jaar niet geaccepteerd. Beatles en jaren 60 zakken steeds verder weg (jammer) en 538-rotzooi komt er voor in de plaats. Wel veel hypes van afgelopen jaren netjes flink gedaald. Veel Volendamse herrie eruit, net als Adèle weg uit de absolute top en mooie nummers daarvoor terug in de hoogste regionen.
Ach ja, heb er wel zin in, alleen al vanwege de tune. En rest van het jaar luister ik wel weer wat niet op de radio wordt gedraaid.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
En Slayer vakkundig eruit gebonjourd. Niet dat dat nummer in de Radio 2 Top 2000 hoort, dus erg vind ik het niet, maar had die dan ook voorgaand jaar niet geaccepteerd. Beatles en jaren 60 zakken steeds verder weg (jammer) en 538-rotzooi komt er voor in de plaats. Wel veel hypes van afgelopen jaren netjes flink gedaald. Veel Volendamse herrie eruit, net als Adèle weg uit de absolute top en mooie nummers daarvoor terug in de hoogste regionen.
Ach ja, heb er wel zin in, alleen al vanwege de tune. En rest van het jaar luister ik wel weer wat niet op de radio wordt gedraaid.
Haha dat is sowieso het beste, niet naar de radio luisteren
.
Enfin, zitten inderdaad wat dalers van de hypes van de afgelopen jaren tussen. Maar dit kun je voorspellen, dat gebeurt nu eenmaal altijd (de waan van de dag). Wat betreft het wegzakken van The Beatles en de jaren '60. Tja, er wordt nu eenmaal nog steeds goede muziek gemaakt. Met andere woorden: de oudjes kunnen niet eeuwig zo zwaar blijven overheersen. Een slinkende Beatles invloed zal ik sowieso niet zo erg vinden. Uiteraard zitten er de absolute toppers tussen, maar het totale aantal nummers sloeg wel een beetje door in oudere top 2000 lijsten, mijns inziens.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik heb verspreid over twee dagen de zes Somatic Responses-albums die na Neon komen beluisterd, en voor de liefhebbers zal ik hier even per album het nummer plaatsen dat ik het beste vond:
Clone Aware:
Concrete Glider (de minuut na 2:10 is echt
):
Disruption of Space:
Puny God:
Sketches:
Tachyon Attack:
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
re-up
van mijn verdwenen clip van 23 december:
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Zo worden ze niet meer gemaakt. 
En o wee als iemand de opmerking "Nee, gelukkig niet" maakt.