• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.276 series
  • 34.094 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.286 gebruikers
  • 9.390.923 stemmen

Just a joke...

zoeken in:

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Wat is het verschil tussen België en een foto?

Een foto is ontwikkeld!

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:
Wat is het verschil tussen België en een foto?

Een foto is ontwikkeld!
mag niet.

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Waarom gooit een belg een dobbelsteen tegen het plafond ?

wie het hoogst gooid mag beginnen

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

combi schreef:
mag niet.

Hûh? Is dàt óók al verboden?

Nou vooruit dan als tegenwicht:

Waarom zijn Nederlanders zo gek op belgenmoppen?

Die zijn lekker goedkoop!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Ik ben wel een beetje in de war, mag dit nu wel of niet?

(afbeelding)

Misschien kunnen we stemmen of iets verwijderd moet worden of niet. Gewoon even kijken wie er wel en wie er niet door gekwetst wordt.

Wel gekwetst - niet gekwetst

0-1

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

4 Mannen zitten in een cafe.

Barkeeper: Jongens ik ken nog een goede belgen mop.

Een van de jongens zegt: Maar ik ben een Belg.

Geeft niets zegt de barkeeper, dan vertel ik hem wel wat langzamer.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

@ BoordAppel.

beter dit dan.

nooit gekwetst- altijd wat te zeiken

1-0

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Komt een Belg in een kroeg en bestelt 18 pilsjes. Drinkt ze op en bestelt er weer 18. De barkeeper vraagt waarom steeds 18? Zegt de Belg daar hangt een bordje. Onder de 18 wordt niet getapt.

Waarom drinkt een Belg zijn melk op in de supermarkt?

Omdat er op staat: Hier openen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Even als reactie op BA:

Mijn vader had het afgelopen jaar een hevig gevecht tegen lymfeklierkanker , de keus is makkelijk.

0-2 Niet gekwetst.

Zie niet in waarom dit niet zou kunnen, het is een mop. We zijn toch niet van suiker.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik ben wel een beetje in de war, mag dit nu wel of niet?

(afbeelding)

Misschien kunnen we stemmen of iets verwijderd moet worden of niet. Gewoon even kijken wie er wel en wie er niet door gekwetst wordt.

Wel gekwetst - niet gekwetst

0-1

Het gaat niet om het woord zelf maar in welke context het is geplaatst. En hier is niks schokkends aan. De nadruk ligt tensotte niet op het woord kanker, maar op tabloids. Maar een mop over een vuilniszak met 27 verwijderde borsten vanwege kanker kan bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten en zal daarom ook wel verwijderd zijn. Met alleen het woord is niks mis. En bovendien was die kameelgrap racisme ten top. Alsof alle soepjurken kamelenneukers zijn. Overigens is die poll van je vrij nutteloos, dus daar doe ik niet aan mee.

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Rocker begrijp het.

Misschien had je alles moeten lezen Combi,had je er wat van begrepen in plaats van maar wat roepen en proberen deel te nemen aan een discussie waar je niks van begrijpt.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

ik ken ook wel zo een mop maar ben bang dat hij in het verkeerde keelgat zal schieten :s

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ook geen domme belgen moppen meer, schiet vast in het verkeerde gat van de belgen. Wat een betutteling weer .

titia

• 601 berichten
  • 1302 stemmen

mag een mop over vliegen wel?

Er zaten eens 2 vliegen op een drol.

Zegt de een tegen de ander: 'Ik ken een mop'

Zegt de andere vlieg: 'Als het maar geen vieze is, want we zitten nu te eten'

sinterklaas

• 11820 berichten
  • 3320 stemmen

Rocker: Dan kan een grap over sigaretten denk ook wel in het verkeerde keelgat schieten .

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

SelmaDuim schreef:

Zoals al verschillende keren is uitgelegd ging het NIET over de inhoud van de moppen die je hebt gepost...

Ondanks de caps blijft men toch nog over het woord "niet" heen lezen blijkbaar. Zoals ik hier al eerder en ook al verschillende malen in het cabaretierstopic heb verkondigd vind ik dat je in principe OVERAL grappen over moet kunnen maken.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8228 stemmen

Als dit zo door gaat kan men dit topic wel sluiten. Mensen kunnenen te weinig hebben tegenwoordig, zijn te snel geprikkeld en hebben vooral moeite om iets in de juiste context te lezen.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

Ondanks de caps blijft men toch nog over het woord "niet" heen lezen blijkbaar. Zoals ik hier al eerder en ook al verschillende malen in het cabaretierstopic heb verkondigd vind ik dat je in principe OVERAL grappen over moet kunnen maken.

Dat kan ja, maar of het gewaardeerd wordt is een tweede. En laat deze hele discussie daar nou een perfect voorbeeld van zijn dat dat niet altijd het geval is. Onderhond is wat dat betreft een beetje de Gregorius Nekschot van MovieMeter.

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

www.dumpert.nl - HAP!

Ballen die eraf gebeten worden wel toegestaan?

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

dan waag ik het erop, euhm als hij weg moet moet je het maar zeggen:

Een man gaat naar de dokter voor de resultaten van het onderzoek.

dokter: we hebben een klein probleem

patiënt: hoezo dokter?

dokter: we hebben jouw rezultaten verwisseld met die van een andere patiënt. Dus u hebt ofwel alzheimer ofwel aids

patiënt: mijn god, hoe weet u wat ik heb?

dokter: ik raad je aan om naar huis te gaan. Als je de weg terug vindt zou ik van je vrouw afblijven

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Dat kan ja, maar of het gewaardeerd wordt is een tweede. En laat deze hele discussie daar nou een perfect voorbeeld van zijn dat dat niet altijd het geval is. Een beetje het Gregorius Nekschot-effect zeg maar.

Eens. Als men al weet dat het niet gewaardeerd wordt en toch dergelijke grappen post, dan is men puur aan het zieken. En ook dat mag, maar dan moeten mensen niet janken als er een reactie op komt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jeminee wat een dramaqueens weer hier.

Nogmaals, als je niet tegen een grove mop kan, dan sla je hem over en ga je het topic weer uit. Dat eeuwige geklaag steeds....

Ook meteen maar alle moppen over allochtonen, Duitsers, Belgen, kleine kinderen en domme blondjes verbieden wegens enkele geshockeerde users? Kindercreche hier zeg...

Heb je nog een nieuwe schunnige mop Onderhond?

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Lovebreeze schreef:

(quote)

dan waag ik het erop, euhm als hij weg moet moet je het maar zeggen:

Een man gaat naar de dokter voor de resultaten van het onderzoek.

dokter: we hebben een klein probleem

patiënt: hoezo dokter?

dokter: we hebben jouw rezultaten verwisseld met die van een andere patiënt. Dus u hebt ofwel alzheimer ofwel aids

patiënt: mijn god, hoe weet u wat ik heb?

dokter: ik raad je aan om naar huis te gaan. Als je de weg terug vindt zou ik van je vrouw afblijven

sinterklaas

• 11820 berichten
  • 3320 stemmen

Waneer gaat een homo naar de hoeren?

Als de maat vol is.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

wat is een etihiopier met een rood petje op.

een lucifer

en met een wit petje

een punaise

en tien etihiopiers op elkaar

luxaflex.

nou zal dit dus wel mogen maar owee als je een andere etnische bla bla zet

pfffff

conclusie slotje

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Hoe noem je een homo met een zaklamp?

Een flikkerlichtje!

Hoe noemen ze een homo in Marokko?

een islamiet!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

MR APOCALYPSE schreef:

Ballen die eraf gebeten worden wel toegestaan?

Dat filmpje

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

Een tevreden patiënt gaat terug naar de dokter om hem te bedanken

patiënt: u had gelijk dokter, ik helemaal over die depressie heen

dokter: ziet u wel. vanals ik een dipje heb amuzeer ik me eens goed met mijn vrouw in bed en de volgende dag ben ik er meteen overheen.

patiënt: ik heb het gelijk geprobeerd en dokter ik moet zeggen uw vrouw kan er wat van

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Dat je zelf ook enorm veel opmerkingen plaatst waarbij je er logischerwijs vanuit kan gaan dat het bij sommigen in het verkeerde keelgaat zal schieten.

Plaatste.

Na mijn ban ben ik flink gematigd met in mijn 'off-topic onzin', dus met die 'enorm veel opmerkingen' valt het ook wel weer mee tegenwoordig. Overigens komt dat maar gedeeltelijk door die ban, maar dat is weer een ander verhaal. Maar af en toe een guitige opmerking of een speelse woordspeling door een serieuze discussie doet niemand kwaad en houdt de humor er ook een beetje in.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Onderhond schreef:

Er waren evenveel reacties van mensen die de grapjes wel konden waarderen. En dat selecte groepje is opvallend stil wanneer anderen smerige mopjes plaatsen. Daar trek ik dan gewoon mijn conclusies uit.

Laat ik mijn neus even tegen het venster drukken.

Erg lastig om de ene 'smerige' grap wel te tolereren, en het andere 'guitige' mopje niet. Van mij mag iedereen alles plaatsen, maar ik vond een paar van jouw grappen wel erg ver gaan. Haast het tegenovergestelde van guitig, meer rammen om het rammen. De ene grap over pedofielen is ook de andere niet.

Maar ik ben van mening dat dat mijn probleem is, en dat ik me daar als lezer maar over heen moet zetten. Wat dat betreft vind ik het jammer dat ze weggehaald zijn. Hoewel discussie nooit weg is.

Eén duidelijke grens is wel dat moppen niet ten koste mogen gaan van een specifieke user, zoiets werd gesuggereerd en het is mij nog niet helemaal duidelijk of daar enige waarheid in zat.

Smakeloosheid is een raar, rekbaar en subjectief begrip.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.