- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zidane heeft na zijn "actie" absoluut geen aanspraak meer op deze titel!
De carrière van Zinedine Zidane mag dan op trieste wijze tot een einde zijn gekomen, de Fransman evenaarde in zijn laatste wedstrijd nog wel een record.
Door in de zevende minuut een penalty te benutten, maakte Zidane zijn derde doelpunt in een WK-finale. In 1998 was hij in de finale tegen Brazilië goed voor twee van de drie Franse treffers. De enige andere spelers die drie keer scoorden in een WK-eindstrijd waren de Brazilianen Pele (1958 en 1970) en Vava (1958 en 1962) en de Engelsman Geoff Hurst, in 1966 goed voor een hattrick.
Bovendien is Zidane de op een na oudste speler die doel trof in een WK-finale. Alleen Nils Liedholm was, in 1958, ouder.
Bron: nos.teletekst.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik kies voor twee films die ik nodig eens moet herzien en één die ik nog niet heb gezien:
1. Five Easy Pieces (kijkert)
2. Platoon (anatolia)
3. De Zaak Alzheimer (Corinthian)
Dan blijft over:
A Bridge of Dragons (goodfella90)
All The Little Animals (timbo)
All Quiet on the western front (1978) (ThaMovieVoter)
Amélie (Naomi Watts)
American Beauty (Doom)
American Psycho (feanaro surion)
Banshun (jordybeukeboom)
Below (speedy)
Blues Brothers (FisherKing)
Caligula (kijkert)
De Goddelijke kanaries - van pelé tot romario (ThaMovieVoter)
Hamburger Hill (Diesel)
Matchstick Men (fillumgek)
Murder on the Orient Express (Zavo)
Mystic River (maxcomthrilla)
Oranje Kampioen! [EK '88] (ThaMovieVoter)
Reindeer Games (supersideswipe)
The 13th Warrior (moviefreak#1) = regio 3!
The Lighthorsemen (ThaMovieVoter)
The Mask (phoenix)
The Shawshank Redemption (Koenr)
The Untouchables (respekked)
This Gun For Hire (stinissen)
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
en als laatste moet ik verdorie wachten op wat overschiet
Ik denk Below. 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij ook de enige speler die scoorde, én met een Rode Kaart het veld verliet.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
MOOIE AFSLUITER:
Cijfers en records WK 2006.
Enkele cijfers en records van de XVIIIe editie van de Wereldbeker voetbal in Duitsland, zondag gewonnen door Italië:
Goals:
-147 in 64 wedstrijden, een gemiddelde van 2,30 per match, tegen 161 in 2002 (2,52)
eerste ronde: 117 goals (130 in 2002)
-1/8e finales: 15 goals (17 in 2002)
-1/4e finales: 6 goals (5 in 2002)
-1/2e finales: 3 goals (2 in 2002)
-om 3e plaats: 4 (5 in 2002)
-finale: 2 (2 in 2002)
-Totaal aantal goals sinds de oprichting van het WK: 2063
-Topscorer WK 2006: Miroslav Klose (Dui), 5 goals
-Snelste goal: 2e minuut Gyan, Tsjechi‘-Ghana (0-2)
-Beste aanval: Duitsland (14)
-Beste verdediging: Zwitserland (0)
-Owngoals: 4
-Aantal strafschoppen: 16
Kaarten:
-Aantal kaarten: 333
--Gele kaarten: 305
Rode kaarten: 28
-Uitgesloten spelers: Abalo (Tog), Andre (Ang), Boulahrouz (Ned), van Bronckhorst (Ned), Costinha (Por), Cufre (Arg), Deco (Por), De Rossi (Ita), Domoraud (Ivo), Emerton (Aus), Gyan (Gha), Jaziri (Tun), A. John (Tri), Kezman (SMo), Lucic (Zwe), Materazzi (Ita), Mastroeni (VSt), Nadj (SMo), Perez (Mex), Polak (Tsj), Pope (VSt), Rooney (Eng), Simic (Kro), Simunic (Kro), Sobolewski (Pol), Ujfalusi (Tsj), Vashchuk (Oek), Zidane (Fra)
Toeschouwers: 3,367 miljoen, 52.609 per wedstrijd
Records en anecdotes:
- De Zweed Markus Allback maakte de 2000e goal uit de geschiedenis van het WK tegen Engeland (2-2) op 21 juni.
- De Braziliaan Ronaldo onttroonde de Duitser Gerd Müller als WK-topscorer aller tijden met een totaal van 15 goals.
- Zwitserland, dat uitgeschakeld werd door Oekraïne na strafschoppen in de 1/8e finales (0-0, pen. 3-0), is het eerste team dat het WK voortijdig moet verlaten zonder een goal tegen te krijgen.
- De Portugees Ricardo is de eerste doelman die drie strafschoppen stopt op een WK.
- Met zijn goal tegen Servië-Montenegro (6-0) werd de Argentijn Lionel Messi met zijn 18 jaar en 357 dagen de vijfde jongste doelpuntenmaker uit de WK-geschiedenis.
- De Iraniër Yahya Golohammadi werd op zijn 36e en 84 dagen de vijfde oudste doelpuntenmaker op een WK dankzij zijn goal tegen Mexico op 11 juni (3-1).
- De Tunesische doelman Ali Boumnijel is met zijn 40 jaar en 71 dagen de vijfde oudste speler die meespeelt in een wedstrijd van een WK-eindronde, op 23 juni tegen Oekraïne.
- De Duitser Otto Pfister, de bondscoach van Togo, is met zijn 68 jaar en 211 dagen de tweede oudste bondscoach ooit uit de WK-geschiedenis. De oudste is de Italiaan Cesare Maldini in 2002 (70 jaar, 131 dagen), de derde oudste is Guy Thijs in 1990 (67 jaar, 202 dagen).
- Door vier wedstrijden te winnen in Duitsland zette Brazilië een recordserie van elf WK-zeges op rij neer.
- De Argentijn Horacio Elizondo is de eerste scheidsrechter in 18 WK-edities die zowel de openingsmatch als de finale mocht fluiten. Zijn Mexicaanse collega Benito Archundia is de eerste die vijf wedstrijden mocht leiden in dezelfde WK-eindronde.
- De 1/8e finale tussen Portugal en Nederland op 25 juni is de wedstrijd met de meeste kaarten (16 geel, 4 rood) uit de WK-geschiedenis.
- De bondscoach van Brazilië, Carlos Alberto Parreira, is de eerste coach die teams ontmoette uit alle zes de confederaties van de FIFA.
- De wedstrijd Frankrijk-Spanje op 27 juni was de 700e uit de WK-geschiedenis.
- Italië heeft zijn 12 goals via tien verschillende spelers gemaakt, net als Frankrijk in 1982.
- Het toeschouwersgemiddelde van 52.609 is het tweede beste uit de WK-geschiedenis: enkel het WK in Amerika in 1994 -met veel grotere stadions- deed beter (68.604).
(bron: persagenschap belga en hln.be)
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Zidane wilde er gewoon uit met een BANG! Dat is gelukt. 
Zo, nu het WK over is kunnen we weer films kijken, dat is er wel een beetje bij ingeschoten de laatste tijd.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik denk Below.
Goed voor mij. Dan bespaar ik nog op de verzendingskosten.
Alhoewel, al ik die houd, kan ik hem in het weggeeftopic stoppen. Ik heb hem dubbel, dus... hij moet er uit. 
O ja, nog gefeliciteerd Zavo. En natuurlijk Henk ook, op amper drie luttele puntjes, best spannend.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
en nu maar afwachten wat de verklaring is van die kopstoot...
het zou wel grappig zijn als beide een verschillende oorzaak geven aan de pers 
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
damn Zidane...wat zei die gast nou tegen hem??
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Best wel bizar dat ik zonder die "extra's" ergens bovenaan was beland....
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
De beelden laten zien dat Materazzi hem een nippletweek (zo zeiden ze het op de BBC
) gaf, ofwel zijn tepel even hard verdraaide. Is duidelijk te zien, maar goed, nog niet echt een reden om je zo te laten gaan.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Die extra's zijn juist het belangrijkste
.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Weinig goeds voor mij met voorspellen ...
Wel 2e met WK-Manager geworden , maar daar is zeker geen prijs voor 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
5 Goals maar voor de topscoorder .. drama 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Zidane de Gouden Bal...en dat terwijl Cannavaro zooo veel beter was
.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Gefeliciteerd Zavo! Meteen Platoon uitgezocht zie ik. Dat was mijn keuze ook geweest 
stinissen (crew films & series)
-
- 23818 berichten
- 77582 stemmen
The Lighthorsemen en All The Little Animals kies ik 
over zijn dan nog:
A Bridge of Dragons (goodfella90)
All Quiet on the western front (1978) (ThaMovieVoter)
Amélie (Naomi Watts)
American Beauty (Doom)
American Psycho (feanaro surion)
Banshun (jordybeukeboom)
Below (speedy)
Blues Brothers (FisherKing)
Caligula (kijkert)
De Goddelijke kanaries - van pelé tot romario (ThaMovieVoter)
Hamburger Hill (Diesel)
Matchstick Men (fillumgek)
Murder on the Orient Express (Zavo)
Mystic River (maxcomthrilla)
Oranje Kampioen! [EK '88] (ThaMovieVoter)
Reindeer Games (supersideswipe)
The 13th Warrior (moviefreak#1) = regio 3!
The Mask (phoenix)
The Shawshank Redemption (Koenr)
The Untouchables (respekked)
This Gun For Hire (stinissen)
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
.
same here 
Skyper
-
- 646 berichten
- 0 stemmen
Zidane had ik niet meer verwacht na gisteren.
Cannavaro had het ook verdiend.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Gefeliciteerd Zavo (stuur maar pm voor FEP) en andere prijswinnaars ook natuurlijk!
EDIT: toch leuk dat één van mijn twee ingediende DVD's als hoofdprijs is gekozen! 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
De beelden laten zien dat Materazzi hem een nippletweek (zo zeiden ze het op de BBC
) gaf, ofwel zijn tepel even hard verdraaide. Is duidelijk te zien, maar goed, nog niet echt een reden om je zo te laten gaan.
LOL!
Wat een kwajongen, die Materazzi. Als je hem dan wilt terugpakken als Zidane zijnde, doe het dan met een wedgie, zou ik zeggen.
Skyper
-
- 646 berichten
- 0 stemmen
Ik stond eerste zonder de extra voorspellingen erbij.
Toen die kwamen werd het steds minder en nu val ik buiten de prijzen:P
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
och elke WK-winnaar is een terechte winnaar of je daar nu mee eens bent of niet... je moet toch al een hele prestatie leveren om in de finale te raken en beide ploegen hebben die dan ook geleverd: Italie tegen Duitsland vooral en Oekraine ,en Frankrijk tegen Brazielie en Spanje.Natuurlijk moet de winnaar een goede dosis geluk hebben en dan vooral bij de scheidsrechters...daarom zou ik het Frankrijk ook gegund hebben als ze hadden gewonnen al zou ik het toch heel spijtig gevonden hebben als Italie verloren zou hebben 
En er moet ook niet gezeurd worden over die penalties want ze waren beide onterecht ( die tegen Australie dus ook)
wanneer er op een WK minder wordt gescoord bewijst alleen maar dat de vedediging beter is dan de aanval. dat het entertainmentgehalte dan laag ligt kan mij niets schelen want van goede verdediging kan je even veel genieten als bij goede aanvallen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
Dus Zavo wint de WK-pool, de Wimbledon pool en staat dik eerste bij de Tour de France pool...
Die tour de france pool heeft die toch nog niet gewonnen. Maar verder wel gefeliciteerd met de overwinningen
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
.
Waarschijnlijk zijn de meeste stemmen al voor de finale uitgebracht, anders zou hij denk ik niet gewonnen hebben. Net als Kahn 4 jaar geleden, die werd ook gekozen terwijl hij in de finale de beslissende blunder maakte.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
en net als ronaldo 8 jaar geleden toen zidane schitterde in de finale
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Ik stond eerste zonder de extra voorspellingen erbij.
Toen die kwamen werd het steds minder en nu val ik buiten de prijzen:P
Ik wil je feestje niet bederven maar de poule rondes (dus zonder extra voorspellingen) daar stond ik eerste. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Waarschijnlijk zijn de meeste stemmen al voor de finale uitgebracht, anders zou hij denk ik niet gewonnen hebben. Net als Kahn 4 jaar geleden, die werd ook gekozen terwijl hij in de finale de beslissende blunder maakte.
Toch niet, voor het eerst werd de stemming na de finale gehouden, in tegenstelling tot de vorige WK's.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.