- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ik sluit me aan bij Hugo Borst: wat een KUTploeg dat Portugal.
Frankrijk is wel mooi opgestaan. Finale Frankrijk - Duitsland hoop ik. Mij om het even wie dat gaat winnen, maar het liefst Frankrijk want anders moeten we dat nog 4 jaar aanhoren van die Duitsers.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Portugal 
Dat is al 5 keer onverdiend gewonnen. Als ik fan was van Portugal zou ik me heeeeel erg diep gaan schamen.
Wat een dom gelul allemaal zeg. Ben ontzettend trots op mijn ploeg. Wie had ooit verwacht dat Portugal bij de beste 4 zou zitten. Deze wedstrijd ook gewoon verdiend gewonnen. Portugal was meer op zoek naar de goal en probeerde ook veel meer te voetballen dan Engeland, die vaak alleen maar lange ballen naar Crouch lanceerde. 20 schoten tegen 9 over de hele wedstrijd zegt ook erg veel.
Ik begin me enorm te irriteren aan al dat gefrustreerde gezeik van veel mensen. Tegen Nederland werd er idd erg smerig gespeeld maar de hollanders waren net zo smerig. Het ging heen en weer. Zet je nationalisme een keer opzij.
Had NL even slim gespeeld als Portugal hadden ze er vandaag kunnen staan, maar NL kan gewoon niet meevoetballen op dit hoge niveau. Hebben ze de spelers en mentaliteit niet voor.
Ik heb onze spelers vanavond erg weinig zien acteren. Het probleem is dat het idee, bij veel lui, dat ze acteurs zijn in ieders hoofd is geslopen en ze bij iedere val een schwalbe zien. Triest.
Portugal heeft veel meer gedaan dan acteurtje spelen maar helaas zien te weinig mensen dat. Heeft iemand het over het GEWELDIGE verdedigingswerk van Carvalho gehad? Miguel die laat zien één van de beste aanvallende rechterverdedigers van de wereld te zijn? Over de fantastische inzet van een Maniche, over een C. Ronaldo die eindelijk zijn klasse begint te laten zien?? Opvallend dat wanneer hij een paar keer valt alleen maar kritiek te horen krijgt maar wanneer hij redelijk tot goed speelt niemand het er meer over heeft. Heeft iemand het over het meesterlijke keeperswerk van Ricardo bij de penalty's??
Open jullie ogen, zet je frustratie opzij, en zie een keer in dat Portugal niet voor niets zo ver is gekomen. Triest gezeik allemaal. Om misselijk van te worden.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Had NL even slim gespeeld als Portugal hadden ze er vandaag kunnen staan, maar NL kan gewoon niet meevoetballen op dit hoge niveau. Hebben ze de spelers en mentaliteit niet voor.
Voetballen ? Anti-voetbal bedoel je misschien ?
Nee wij hebben inderdaad niet de mentaliteit om als een stel laffe honden over het veld heen te sjokken.
Daar hebben ze het zelf naar gemaakt en dat zeggen we ook van onze eigen Arjen Robben dus wat je nu vertelt is onzin. Je kunt niet verwachten dat we na JAAAREN schwalbes van Figo nu ineens gaan geloven dat hij echt geraakt is.
Heeft niets met frustratie te maken. Feit is gewoon dat de manier waarop Portugal zover is gekomen niet om aan te zien is. Ik wil goed voetbal zien en daar heb ik Portugal tot nu toe nog op kunnen betrappen en met mij vele anderen. Dus misschien moet jij je nationalistische bril eens afzetten.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Portugal weer uitmuntend gespeeld,. ik hou van intelligent en geslepen voetbal. Dat iedereen hier nog bitter is vanwege de terechte uitschakeling van Nederland kan ik begrijpen, maar het blijven afreageren op Portugal slaat natuurlijk nergens op.
Jammer dat die Duitsers door zijn, anders had dit zeker een van de mooiste WK's ooit geworden, met 4 landen waar ik graag naar kijk.
Chapeau aan Frankrijk die die irritante en overschatte nietsnutten van Brazilie wederom eruit hebben geknikkert.
Nou nog een finale Italie - Portugal en mijn pool kan niet meer stuk.
Nu opgeklommen naar een verdienstelijke 5e plek!
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
[quote]moviefreak#1 schreef:
Schandalig elftal. Allemaal criminelen...
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tja Duitsland vergeten, die gaat niemand meer kloppen. Dat is wel duidelijk, die worden wereldkampioen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Voetballen ? Anti-voetbal bedoel je misschien ?
Nee wij hebben inderdaad niet de mentaliteit om als een stel laffe honden over het veld heen te sjokken.
Anti voetbal viel reuze mee en als het zo was kwam het door het feit dat de wedstrijd erom vroeg of omdat de tegenstander graag mee deed aan het spelletje.
Heb je ze vanavond op anti voetbal betrapt? Zo'n trap van Rooney, DAT is anti voetbal. Echt behoorlijk opvallend dat niemand het hierover heeft zeg, maar alleen maar gefocused is om weer een portugees te bekritiseren.
Daar hebben ze het zelf naar gemaakt en dat zeggen we ook van onze eigen Arjen Robben dus wat je nu vertelt is onzin. Je kunt niet verwachten dat we na JAAAREN schwalbes van Figo nu ineens gaan geloven dat hij echt geraakt is.
Heb je ook nog naar andere spelers behalve Figo lopen kijken? Heb vaak het gevoel dat mensen alleen naar hem kijken op zoek naar weer iets om over te zeiken. Zoals ik al zei, let ook eens op andere aspecten en spelers op het veld. Nog genoeg van te genieten, als je tenminste een beetje van voetbal houdt. Jammer dat sommige mensen alleen negatieve punten kunnen ophalen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Portugal weer uitmuntend gespeeld,. ik hou van intelligent en geslepen voetbal. Dat iedereen hier nog bitter is vanwege de terechte uitschakeling van Nederland kan ik begrijpen, maar het blijven afreageren op Portugal slaat natuurlijk nergens op.
Jammer dat die Duitsers door zijn, anders had dit zeker een van de mooiste WK's ooit geworden, met 4 landen waar ik graag naar kijk.
Chapeau aan Frankrijk die die irritante en overschatte nietsnutten van Brazilie wederom eruit hebben geknikkert.
Neem hier een voorbeeld aan moviefreak. Gewoon puur objectief beoordelen. Geen haat of frustratie.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Tja Duitsland vergeten, die gaat niemand meer kloppen. Dat is wel duidelijk, die worden wereldkampioen.
Nou ik moet nog altijd een goede wedstrijd van Duitsland zien. Rommelig en matig tegen Costa Rica, Onverdient in de laatste minuut gewonnen van Polen, Wel voluit gegaan tegen een Ecuador die de krachten spaarde en een halve B elftal in het veld had staan, mazzel gehad in het begin tegen Zweden, als die penalty erin was gegaan had ik het nog maar moeten zien, Weggespeeld en op eigen helft gedrukt 3/4 van de wedstrijd tegen Argentinie, met bloedirritante mazzel gescoord uit zo een beetje hun enige kans in de wedstrijd...
Zo onder de indruk ben ik absoluut niet van Duitsland,. Die krijgen gewoon klop van Italie.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
afreageren op Portugal slaat natuurlijk nergens op.
Jammer dat die Duitsers door zijn
Ik quote dit gewoon, scheelt me een hoop commentaar.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Neem hier een voorbeeld aan moviefreak. Gewoon puur objectief beoordelen. Geen haat of frustratie.
Behalve de haat voor de Duitsers bedoel je ?
Bovendien in zijn bericht daaronder kraakt hij (terecht) de Duitsers af in de wedstrijd tegen Argentinië. Nou mag iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Duitsers in die wedstrijd en de Portugezen in het hele toernooi.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Ik reageer niets af op de Duitsers, heb gewoon altijd een bloed hekel aan ze, wat ik hier wou zeggen is dat Portugal ineens bij de meesten het pispaaltje is geworden omdat ze met intelligent voetbal NL hebben verslagen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zou het meer op prijs stellen als je je belachelijk en beledigend commentaar eens goed onderbouwt moviefreak. Komt weinig zinnigs uit je.
Gaat trouwens niet alleen om jou hoor. Lees enorm veel rommel hier de laatste pagina's. Alleen maar kutportugal dit en kutportugal dat maar verder niets.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik reageer niets af op de Duitsers, heb gewoon altijd een bloed hekel aan ze, wat ik hier wou zeggen is dat Portugal ineens bij de meesten het pispaaltje is geworden omdat ze met intelligent voetbal NL hebben verslagen.
En ik zeg dus dat dat er niets mee te maken heeft. Ik hou niet van het spel van de Portugezen. Ik vind het laf en vreselijk irritant. Als Nederland zo speelt vind ik het ook kut. Gelukkig spelen wij niet zo. Ik sta liever niet in de halve finale dan op deze manier wél in de halve finale !
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Heb je ook nog naar andere spelers behalve Figo lopen kijken?
Ik wilde wel naar Pauleta kijken maar die kon ik niet vinden 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2629 stemmen
Pff.. alles moet wijken voor het resultaat! Fuck goed voetbal!
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik wilde wel naar Pauleta kijken maar die kon ik niet vinden
Het komt idd niet verder dan dit soort opmerkingen. Triest.

Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Die opmerkingen van jouw komen wel veel verder dan?
Geef dan eens aan waarom Portugal zo goed gevoetbald heeft. Dat doe je ook niet.
Tot de 85ste minuut geen flikker uitgevoerd. Daarna een beetje doelloos aanvallen over de zijkanten, wat penalty's stoppen en dat was het dan weer. Nou fantastisch hoor.
En ja, deze wedstrijd zat toch echt weer stampensvol met theater. Die speler die tegen de arm van Crouch aanloopt en gaat smeken om een gele kaart. En dat was echt niet de enige belachelijke valpartij. Alleen was deze scheidsrechter niet zo gebrand op het record gele kaarten trekken.
Daarnaast bij elke onbenullige overtreding boos de scheidsrechter aankijken. Scolari die bij ieder duwtje luid protesteert omdat er geen gele kaart gegeven wordt.
En die rode kaart voor Rooney sloeg ook nergens op en heeft niets met anti-voetbal te maken. Hij komt struikelend overeind, zet zijn voet neer om niet te vallen en dat is toevallig in iemands edele delen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik vond hem anders op het einde niet slecht spelen.
Portugal of Frankrijk in de finale, Vreselijk!
Duitsland of Italië in de finale, Vreselijk!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ondersteun dutchtuga, ik ben ook van mening dat het meer frustratie en irritatie is, al die hatelijke uitingen naar het nationale team van Portugal maar ook naar Portugezen in het algemeen.
Portugezen zijn geslepen, en het is ook een kunst als je dat kan zoals de portugezen dat doen.
Ik zeik ook niet op de fransen en de komedie die Henry opvoerde wat de 1-2 inleidde, discuss objectively. Waarop Portugal nu bekritiseerd wordt door vele oranje fans, kijk eens naar hoe Nederland zich gedroeg in die wedstrijd, hoe zwart wit kan je het zien, zeg dan ook hetzelfde over Nederland. 
Portugal was wel de betere ploeg maar niet veel beter dan Engeland. Niet de wedstrijd van de vele kansen maar ode aan Portugal. Als het Spanje niet wordt, dan Portugal graag. 
Gefeliciteerd dutchtuga. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Die slappe Pareira had Alex moeten selecteren, dan was de verdediging van Brazilië een stuk stabieler geweest. Verder had hij het lef moeten hebben om fatman eruit te halen want die heeft zijn beste tijd gehad. Ronaldo was de zwakke schakel van Brazilië tijdens dit WK. Een echte topcoach met zelfvertrouwen en progressiviteit zou Ronaldo gewoon gepasseerd hebben.
Met Nederland zie ik het positief in als het gaat om het toekomstperspectief. In aanvallend opzicht zit het wel goed met Nederland t/m WK 2010. Het is alleen even afwachten hoe Maduro zich zal gaan ontwikkelen als verdedigend middenvelder. Ik denk dat het verstandig zou zijn om Davids weer op te roepen om het middenveld te versterken. Zeker nu Cocu er mee stopt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Cicinho en Robinho in de basis was ook wel slim geweest, zoals Mulder ook zei, Coaches helpen het voetbal om zeep.
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13073 stemmen
dutchtuga: veel plezier nog de rest van het toernooi. Gaat goed met de Portugezen 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Als ik het goed bekeken heb hebben de volgende users de beste kans de poule te winnen:
- Zavo 
- 7 Raul
- FC SSS
- Freud
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
ik hou van intelligent en geslepen voetbal.
Ik ook, maar niet van dit vuile en misselijk makende theaterspelletje.
Dat iedereen hier nog bitter is vanwege de terechte uitschakeling van Nederland kan ik begrijpen, maar het blijven afreageren op Portugal slaat natuurlijk nergens op.
Belgen zijn helemaal niet bitter over de uitschakeling van Nederland. Hier vijf huizen voorbij mij hangen wonen twee Portugezen (de vlaggen hangen natuurlijk buiten) en die zeggen zelf beschaamd te zijn door het voetbal dat hun land brengt. Een groot verschil tegen vroeger toen hun voetbal sprankelend en fris was.
Gelukkig presteert de Duitse ploeg gestaag en op enig niveau. Het is de enige ploeg die elke wedstrijd al iets laten zien heeft.
Je bent aan het zeveren. Frankrijk heeft slechts één, jawel één wedstrijd echt gevoetbald en het was tegen Brazilië. Die moesten al naar huis geweest zijn.
Dat is het enige wat je interesseert. De rest van het toornooi is bijzaak, of het nou goed of slecht voetbal is. Als je 'resultaten' maar kloppen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat een onzin dat iedereen nu tegen Portugal is, alleen maar omdat Nederland er van verloren heeft. Wie het over vuil spel heeft is helemaal hypocriet, Nederland heeft net zo vuil gespeeld, sterker nog, Nederland begon ermee (Van Bommel, Bouhlarouz).
Wat het voetbal betreft, nee Portugal heeft geen grootse indruk achtergelaten, maar de andere 3 halve finalisten ook niet. Het niveau op dit WK is laag en bewijst voor mij weer eens dat het winnen van de Champions League de echte hoofdprijs is. Het niveau in de CL is veel hoger dan op deze toernooien. Ik denk dat dit komt door aan de ene kant vermoeidheid van het zware seizoen en aan de andere kant zijn de clubteams vaak beter ingespeeld.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Niemand goed in de Halve Finale ..
Maar wie verwacht dan ook dat Brazilie eruit gaat tegen Frankrijk 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Duitsland heeft het allersterkste team verslagen, weliswaar met strafschoppen maar ook met gedurfd aanvallend spel, de ploeg heeft thuisvoordeel, dus ik stel simpel dat niemand ze meer kan kloppen. Zeker nu Brazilie (die altijd voordeel heeft bij de arbiters) er uit ligt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Nou ik moet nog altijd een goede wedstrijd van Duitsland zien. Rommelig en matig tegen Costa Rica, Onverdient in de laatste minuut gewonnen van Polen, Wel voluit gegaan tegen een Ecuador die de krachten spaarde en een halve B elftal in het veld had staan, mazzel gehad in het begin tegen Zweden, als die penalty erin was gegaan had ik het nog maar moeten zien, Weggespeeld en op eigen helft gedrukt 3/4 van de wedstrijd tegen Argentinie, met bloedirritante mazzel gescoord uit zo een beetje hun enige kans in de wedstrijd...
Zo onder de indruk ben ik absoluut niet van Duitsland,. Die krijgen gewoon klop van Italie.
Jij bent hier Portugal dus aan het verdedigen en dan kom je er achteraan dat je van Duitsland nog geen goede wedstrijd hebt gezien. Portugal zo ongeveer de meest verdedigende ploeg van het hele WK die zelfs tegen tien van het even armoedig spelende engelse team nog niet beter zijn. Die noem jij dus beter dan de ploeg die als een van de weinige landen aanvallend voetbal met het doel een goal te maken in plaats van er geen tegen te krijgen voetbalt. Volgens mij heb jij een ander WK gezien dan het huidige of je houdt van ploegen die spelen om geen goal tegen te krijgen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Tegen Argentinie speelde Duitsland toch niet echt aanvallend (voortdurend 5 man achterin), pas toen ze moesten gingen ze aanvallen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.