- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Nederlanders moeten niet veel zeggen met hun juderranse en o de klonje 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Da's zo alledaags, je moet juist een jargon kweken.
Als dat het uitgangspunt is, dan ga je toch niet uit van verbastering van het Engelse woord. Verzin dan een ander woord, zoals Boetetrap, of Foutschop. 
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Mijn wens dat die k*tduitser flink af zouden gaan vroeg in het toernooi is helaas niet uitgekomen, nou maar hopen dat Italie ze een flink pak slaag geeft. Een finale met Duitsland erin lijkt me het ergste wat er is,. meteen heel het WK verziekt.
Al die haat tegen Duitsland toch. Spelen ze eindelijk aanvallend, leuk, voetbal. Is het nog niet goed! Laat Italië maar een pak slaag krijgen met hun defensieve voetbal.
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13073 stemmen
Is ook enkel een "mooie vernederlandsing" dankzij het "lelijke accent".
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1706 stemmen
Zo een heb ik, maar dan langharig, en liever. 
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Al die haat tegen Duitsland toch. Spelen ze eindelijk aanvallend, leuk, voetbal. Is het nog niet goed! Laat Italië maar een pak slaag krijgen met hun defensieve voetbal.
Duitsland speelt inderdaad erg aanvallend, heel leuk om naar te kijken.Maar wat ik niet snap is dat iedereen zich zo kan irriteren aan de Italiaanse verdediging ! Als je 2-0 voorstaat heeft het toch niet echt zin om je nog meer in te spannen om nog een goal te maken en ga je natuurlijk defensief spelen om die voorsprong te behouden ? en Italie heeft nu zo'n perfecte verdediging !
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Iemand die hiervoor de verklaring weet? Even pesten of was het iets anders 
(Tsjechië-Italië.)
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Als dat het uitgangspunt is, dan ga je toch niet uit van verbastering van het Engelse woord. Verzin dan een ander woord, zoals Boetetrap, of Foutschop.
"Pootje lichten" en "Pingel" voldoen inderdaad!
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Iemand die hiervoor de verklaring weet? Even pesten of was het iets anders 
(Tsjechië-Italië.)
heeft die scheidsrechter het gemerkt en schrijft ie het op? 
nog een goede voor 'het-verzin-er-tekst-bij-topic- 
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
nadat die Australiër had gemerkt dat hij een slechte tekkel had gedaan en dat Grosso nog verder kon spelen strekte hij zich nog wat goed uit om hem te laten vallen.
We zullen het niet eens worden.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Duitsland speelt inderdaad erg aanvallend, heel leuk om naar te kijken.Maar wat ik niet snap is dat iedereen zich zo kan irriteren aan de Italiaanse verdediging ! Als je 2-0 voorstaat heeft het toch niet echt zin om je nog meer in te spannen om nog een goal te maken en ga je natuurlijk defensief spelen om die voorsprong te behouden ? en Italie heeft nu zo'n perfecte verdediging !
Dat klopt, maar dat ze het met 0-0 en 1-0 ook doen irriteer ik me wel aan(zie bijv. de wedstrijd tegen Australië of die tegen NL in 2000)
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Mijn wens dat die k*tduitser flink af zouden gaan vroeg in het toernooi is helaas niet uitgekomen, nou maar hopen dat Italie ze een flink pak slaag geeft. Een finale met Duitsland erin lijkt me het ergste wat er is,. meteen heel het WK verziekt.
Zulke reacties vind ik echt om bij te huilen
.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
en als Duitsers mogen zich inderdaad kapot lachen.....dat ze zo ver zijn gekomen zonder ook maar 1 fatsoenlijke tegenstander tegen te komen....tot vandaag!
Duitsland zal wel met 1-0 voorkomen, maar daarna maakt Argentinie het af!
Maxi Rodríguez
Verkeerd gegokt
.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ben ik het helemaal mee eens. Via deze weg trouwens wel mijn complimenten aan onze zuiderburen! De Bleekere liet tenminste zien dat een wedstrijd aanvoelen een kunst is!
Mee eens. Van mij mag hij er ook nog eentje fluiten.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Iedereen heeft het maar over Messi die tegen Nederland in de basis stond en we niet gezien hebben.
In de andere wedstrijden was hij ook matig , zeer overschatte voetballer die niet de schoenen mag poetsen van Johan of Maradona.
Kereltje is net 18, geef hem tenminste nog wat tijd.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Zulke reacties vind ik echt om bij te huilen
.
Inderdaad. De staal doorzetting en wilskracht van gisteren is bovengemiddeld op een WK. De Duitsers zijn zeker niet het beste land, maar ze geven alles en met passie.
De Argentijnen deden er overigens niet voor onder, dat zeker niet, maar niet de beste wordt Wereldkampioen, maar degene die zijn laatste pot wint.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Wat een verschil tussen Ivanov en Elizondo. Wat een verbetering.
Edit: weer te vroeg gesproken. 
stinissen (crew films & series)
-
- 23817 berichten
- 77578 stemmen
KUT Portugal alleen maar vallen en acteren echt een kut mentaliteit.
Hier moeten ze tegen optreden....................
Leno
-
- 5922 berichten
- 4461 stemmen
Vervelend ja, maar een trap in je ballen is nog veel vervelender..
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Vervelend ja, maar een trap in je ballen is nog veel vervelender..
Moet ie dan hinkelend verder lopen totdat ie zeker weet dat er niemand meer onder hem zit?
Toch heel knap dat als je de andere kant opkijkt, je hem wel precies daar weet te raken.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Oeh, ik loop tegen de arm van een speler op, ga dan lekker liggen, in de hoop op een gele kaart, en zoniet dan gaan we lekker die speler uitschelden.
Portugezen 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Oeh, ik loop tegen de arm van een speler op, ga dan lekker liggen, in de hoop op een gele kaart, en zoniet dan gaan we lekker die speler uitschelden.
Portugezen
Waarom kijk jij eigenlijk naar het WK voetbal? Je weet toch van te voren dat ELK team dat de kans krijgt om door te gaan door te zeiken, liegen en zeuren, die kans zal aangrijpen?
Beter één goede Schwalbe dan 10 gele kaarten uit de lucht gegrepen.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Waarom kijk jij eigenlijk naar het WK voetbal?
Waarom niet?
Maar dan is het nog wat anders als dat integraal onderdeel uitmaakt van de speltactiek en dat vele malen belangrijker wordt geacht dan daadwerkelijk te voetballen. Waarbij zelfs de coach als twaalfde speler praktisch op het veld staat.
En die twee zijn vergelijkbaar of elkaars tegenpolen omdat?
Ik zeg: beter één goede actie, dan tien goede schwalbes.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
KUT Portugal alleen maar vallen en acteren echt een kut mentaliteit.
Hier moeten ze tegen optreden....................
Je hebt gelijk Henk. Ik heb al de Portugezen hun wedstrijden gezien, en het verslechterd er alleen maar op. Triest voetbal spelen tegen die bende mislukte acteurs. Ze moesten er tegen Nederland uitgelegen hebben, dan hadden we nu tenminste een hoogstwaarschijnlijk leuke Engeland-Nederland gezien, met open voetbal en geen potje scheenstampen en vrijwillig vallen zoals nu.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Waarom niet?
Maar dan is het nog wat anders als dat integraal onderdeel uitmaakt van de speltactiek en dat vele malen belangrijker wordt geacht dan daadwerkelijk te voetballen. Waarbij zelfs de coach als twaalfde speler praktisch op het veld staat.
.
Voetbal gaat deels om winnen. Hoe groter het doel, hoe groter het belang om te winnen.
Op een WK staat bij elk zichzelf serieus nemend team de "winst" huizenhoog bovenaan. En dan maakt zeiken, liegen en zeuren inderdaad INTEGRAAL deel uit van de speltactiek.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Op een WK staat bij elk zichzelf serieus nemend team de "winst" huizenhoog bovenaan. En dan maakt zeiken, liegen en zeuren inderdaad INTEGRAAL deel uit van de speltactiek.
Best, maar kun je dan ook nog ingaan op dat 'vele malen belangrijker dan daadwerkelijk te voetballen'.
Want vanaf de 85ste minuut blijkt Portugal wél te kunnen voetballen. Waarom doen ze dat dan niet eerder? Dat is omdat de scheidsrechter niet al te veel van het theater houdt en ze niet toevalligerwijs op voorsprong gekomen zijn.
En zelfs al zou ieder team dit op deze manier doen, dan nog mag ik het absoluut weerzinwekkend vinden.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Best, maar kun je dan ook nog ingaan op dat 'vele malen belangrijker dan daadwerkelijk te voetballen'.
Want vanaf de 85ste minuut blijkt Portugal wél te kunnen voetballen. Waarom doen ze dat dan niet eerder? .
Omdat ze wereldkampioen willen worden, daar gaat dit toernooi namelijk om.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Omdat ze wereldkampioen willen worden, daar gaat dit toernooi namelijk om.
Als ze dat spel van de eerste 85 minuten niet hadden uitgevoerd, maar dat van erna, hadden ze veel en veel meer kans gehad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.