- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Die Portugezen zijn sukkels die snel uitgeschakeld zijn.

Wat bedoel je hiermee??
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Zouden die Portugezen nou sterker zijn gaan spelen omdat C. Ronaldo niet mee deed?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Slaat natuurlijk nergens op. Pure frustratie nog door de kwalificatie van het vorige WK, dutchtuga. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Lijkt me ook ja. Vreemde opmerking.
C. Ronaldo heeft rust gekregen zodat hij tegen Nederland kan lopen schitteren. Mooi duel wordt dat, V. Bronckhorst - Ronaldo.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
C. Ronaldo heeft rust gekregen zodat hij tegen Nederland kan lopen schitteren.
Dat snap ik, maar ik vond ze vandaag beter dan voorgaande wedstrijden (waar C. Ronaldo dus wel meedeed).
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Simao zat gewoon lekker in zijn fel en dit team dat groeit gestaag. Duidelijk te zien als je de drie wedstrijden hebt gevolgd. Vandaar dat ik ook denk dat ze zondag nog beter zullen spelen dan vandaag. Helemaal omdat ze een tegenstander krijgen waar ze wel raad mee weten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan heeft Portugal en tegenstander dat meevoetbald, Portugal liet vandaag al veel meer zien omdat ze nu meer ruimte kregen om te voetballen. Het wordt een lastige opgave voor Nederland.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Voorlopig ziet het er zo uit:
2e ronde: Nederland - Portugal
kwartfinale: tegen winnaar Engeland-Ecuador
moet te doen zijn
enig nadeel is wel, dat we aan de kant van Brazilie zitten nu, en aangezien ze 1e worden, kom je hen waarschijnlijk weer tegen in de halve finale
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Dan durf ik te zeggen dat de wedstrijd Nederland - Portugal voor een halve finale plaats is 
Leno
-
- 5922 berichten
- 4455 stemmen
Haha, gelukkig liep er geen "oude krijger" rond..
Ik had trouwens wel het idee dat als Argentinie even aan had gezet dat ze wel hadden gescoord. Ook niet zo moeilijk als je alle middenvelders op de verkeerde plaats zet en Kuyt rechtsbuiten..
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Een coach die niet wil winnen eigenlijk, zit best wel briljant in elkaar.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Idiote spam. Je mist zeker nog wat hersencellen

gelukkig ziet iemand met die cellen dat de Hunter niet bruikbaar is 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ach je kunt één ding wel vaststellen. De invloed van Jan Vennegoor of Hesselink of Lange Jan is van groot belang. Zelfs in een wedstrijd die nergens over gaat mag hij zich nog niet eens warmlopen (!)
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Ach je kunt één ding wel vaststellen. De invloed van Jan Vennegoor of Hesselink of Lange Jan is van groot belang. Zelfs in een wedstrijd die nergens over gaat mag hij zich nog niet eens warmlopen (!)
geeft Marco dan hiermee toch zijn fout toe?
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
zit je niet zo te ergeren aan het gelijk van degenen die de Hunter erbij wilden!!!
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ach je kunt één ding wel vaststellen. De invloed van Jan Vennegoor of Hesselink of Lange Jan is van groot belang.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
geeft Marco dan hiermee toch zijn fout toe?
Jan Kromkamp ook nog niet trouwens 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Welk gelijk als je de volgende ronde haalt ??? Jij zit ENORM te zeiken.
Aan dat soort kankergezwellen heb je niks.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nistelrooij heeft er ook nog één gescoord hoor.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Aan dat soort kankergezwellen heb je niks.
Een beetje minder mag wel John 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Nistelrooij heeft er ook nog één gescoord hoor.
wie heb je dan liever als invaller voor een vermoeide/niet in de wedstrijd zittende Ruud?
Ik laat dit nu hierbij
maar ik krijg mijn gelijk....helaas.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
wie heb je dan liever als invaller voor een vermoeide/niet in de wedstrijd zittende Ruud?
Kuyt.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Kuyt.
wat heeft ie tot nu toe gedaan?
als (vleugel)spits wordt je afgerekend op goals/assists...
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ruud is een drama ja, nergens in de wedstrijd gezien, maar mocht Huntelaar daar staan, dan was het hetzelfde verhaal geweest. Zo'n Spitsfunctie bij echt GROTE elftallen is voornamelijk een taak van de spits naar de grond trappen. Door de verdediging. Eigenlijk bijna nobel van Santa Marco dat hij hem daarvoor beschermd heeft. Overigens waren die eerste EK-duels ook niet om aan te zien.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
damon je kunt hoog of laag springen maar als een spits geen ballen krijgt kan hij niet scoren. In dit systeem van Van Basten is de spits compleet afhankelijk van de flanken (Persie en Robben) en die willen alles zelf doen of moeten een pass door de lucht geven waar de spits op een eiland tegen 3 boomlange verdedigers staat.
Het is het systeem wat in aanvallend opzicht faalt, niet de spits.
Je kunt er de donder op zeggen dat het Portugal ook zo gaat. Carvalho en Meira pakken de spits en die zal wederom onzichtbaar zijn. En of die spits nu Ruud, Kuyt, Lange Jan of Klaas Jan is maakt geen reet uit.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Daar ben ik het niet mee eens. Een goede spits kan ook zijn eigen kansen creeren en is niet voor de 100% afhankelijk van de flanken.... zie Tevez vandaag en tegen Servie
maar ik neem genoegen met een voldoende uitgeruste KJH na de zomerstop
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het wel eens met moviefreak#1, en ik hoop op een gedurfde aanpak van Marco van Basten. Zie het wel zitten ook eigenlijk.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Gedurfd hoeft het niet te zijn. Je kunt dezelfde tactiek toepassen maar dan wel met de juiste spelers. Je zag ook vandaag weer dat het middenveld niet voor ons was. Ik denk dat er 2 passes van het middenveld naar voren zijn geweest die ook daadwerkelijk aankwamen.
Dus we gaan uit van dezelfde tactiek. Dan heb je dus twee backs nodig die bikkelhard verdedigen (zeker tegen de vleugelspitsen van Portugal) en die als enige aanvallende taak hebben : de bal naar onze vleugelspitsen schieten. Dat zijn dus Giovanni en Boulahrouz. Denk even aan de wedstrijd tegen Ivoorkust waar Van Persie constant gevaarlijk was omdat Boulahrouz alle ballen bij hem afleverde.
Dan heb je een verdedigend ingesteld middenveld nodig met balafpakkers en verdelers. Dat zijn in mijn ogen Cocu, Landzaat en Maduro. Aan Van Bommel heb je niets want dat is een aanvallende speler geen verdedigende speler (het is niet voor niets dat hij er aanvankelijk niet bij zat blijkt nu). Sneijder moet je in laten vallen, dat is zijn specialiteit in het NL Elftal en Rafael moet je niet laten spelen want die is uit vorm. Dus de drie die wel spelen moeten de strijd winnen op het middenveld waardoor we meer pressie naar voren kunnen geven. De passes van deze drie zijn minstens even nauwkeurig als de passes die Sneijder tot nu toe geeft, dan kun je beter betere verdedigende middenvelders opstellen.
De aanval moet zijn Van Nistelrooij in de spits. Die houd de twee centrale verdedigers bezig en moet ze proberen weg te trekken bij de keeper. Dan moet je via de zijkanten Robben en Van Persie in een ietwat vrije rol zetten. Je moet ze de kans geven van kant te wisselen en vooral veel op goal schieten. Die Ricardo staat bekend om zijn fouten op afstandschoten en hoge ballen dus in vredesnaam schiet zo veel mogelijk op dat doel want hij gaat vallen !
We gaan winnen maar Van Basten MOET zijn middenveld veranderen !
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.