- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Ik ben het niet eens met bondscoach MovieFreak.
Boulahrouz kan uitstekend uit de voeten op rechts, echter dit betekend dat dan in het centrum een onstabiele factor als Mathijsen moet gaan spelen. Dit lijkt mij niet het beste voor het Nederlands elftal, op deze rechtsback positie zie ik dan liever een Kromkamp of Heitinga. Boulahrouz komt veel beter tot zijn recht in het centrum, samen met Ooijer.
Ook is het niet verstandig om Boulahrouz op rechts te zetten om zijn voetballende kwaliteiten. Deze kwaliteiten komt hij juist te kort, dus hij lijkt mij niet de beste man om de ballen aan van Persie te voorzien. De verdediging, hetgeen waar het allemaal begint, is bij Nederland op z'n best als je speelt met Heitinga - Boulahrouz - Ooijer - v Bronckhorst.
Het gevaar is misschien iets minder in het offensief, echter de verdediging is er wel een stuk stabieler op. Het middenveld idee vind ik overigens wel goed klinken Moviefreak. Ik ben alleen bang dat het gat van het middenveld naar de aanval dan wel te groot wordt. We krijgen dan vrees ik veel mislukte lange passes, terwijl Nederland zeker in staat is om snel positie spel te spelen. We moeten de ballen juist zo safe mogelijk bij Robben en v Persie krijgen, daar liggen de krachten van het Nederlands elftal namelijk.
Dit bereik je alleen met een goed compact middenveld dat zowel verdedigend als aanvallend z'n mannetje staat. Een paar echte werkers, Davids bijvoorbeeld. Sorry, nogmaals. Domme keus v Basten!!! 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Het probleem met Heitinga is dat hij Van Persie niet kon vinden in de anderhalve wedstrijd die hij speelde. En ik vraag me toch af of hij Cristiano Ronaldo kan stoppen. Bij Jan Kromkamp vraag ik me dat niet eens af, dat is gewoon een feit dat Kromkamp dat niet kan. En zolang Kromkamp niet op kan komen heb je in aanvallend opzicht dus ook niets aan hem. In dit systeem van Van Basten kan Kromkamp nooit spelen.
Ik heb liever een kannibaal zoals Boulahrouz om de voorzetten van Figo en Cristiano Ronaldo eruit te halen 
En Mathijsen is niet zo'n probleem want Ooijer kan in zijn ééntje ook wel Pauleta uit de wedstrijd houden. Mathijsen is niets meer dan een back-up voor het geval er een gat valt. En zelfs dan heb je nog Maduro en Cocu die terug kunnen zakken.
Overigens is Heitinga ook nog steeds geblesseerd dus dan zou de keuze Jaliens of Boulahrouz worden voor rechtsback 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Ik vrees het ergste. Het scenario rondom Boulahrouz kan ik enigsinds begrijpen, echter een Heitinga beschikt zeker over dezelfde kwaliteiten. (Kans bestaat dat hij weer fit is.)
Het middenveld is te verdedigend in mijn opzicht. Je kunt wel het gevoel hebben dat je het middenveld beheerst, echter de verdedigend ingestelde middenvelders Cocu, Landzaat en Maduro kunnen de bal nooit fatsoenlijk afleveren bij de aanvallers. Het gat is te groot om dit te overbruggen. Er zal dan vaak met de lange bal worden gespeeld, dit gaat ervoor zorgen dat Robben en V Persie bijna niet aanspeelbaar zijn. Behalve op het middenveld, maar je kunt niet van deze aanvallers vragen om aan een actie te beginnen op het middenveld. Kortom, offensief gezien wordt het er alleen maar slechter op.
Ik zal eerder overwegen om een extra man op het middenveld te plaatsen, vanuit de aanval. Zo is de kans op overmacht van Nederland op het middenveld groter. We komen daar namelijk met ons 4-3-3 systeem een man te kort. Tegenstanders hebben altijd een man vrij op het middenveld, ze kunnen met een beetje goed positie spel zo door het middenveld komen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Er kan geanaliseerd worden zoveel men wil, maar ik heb geen wedstrijd gezien. Een potje voetbal van: "Wij willen vandaag zeker de verliezer niet zijn, we zullen dit later wel afwerken".
Spijtig genoeg heb ik niet naar Ivoorkust - Servië & Montenegro gezien, daar viel tien maal meer te beleven... 
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Het middenveld zit idd niet zo goed in elkaar. Probleem is ook dat Sneijder niets kan creeren terwijl hij met de punt naar achteren de enige middenvelder is die ruimte krijgt.
Van Bommel lijkt mij overigens essentieel op dat middenveld, gewoon de meest complete voetballer, die fysiek ook wat kan t.o.v. al die lichtgewichten.
Wat betreft Huntelaar: wat mij betreft is er in de wedstrijden tot nu toe feilloos aangetoond waarom hij er niet bij zit.
De centrumspits van Nederland (Nistelrooy) in dit systeem staat er niet zo zeer om die paar kansjes er in te prikken maar te roteren met het middenveld en veel te kaatsen en mee te creeeren.
Van Nistelrooy staat tijdens de wedstrijd meer op het middenveld dan in de spits, terwijl anderen er dan overheen gaan.
Echt totaal geen rol voor Huntelaar die juist in deze rol volledig onder zou sneeuwen. Die kan niet met een man in z'n nek blijven sleuren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Daar ben ik het niet mee eens. Een goede spits kan ook zijn eigen kansen creeren en is niet voor de 100% afhankelijk van de flanken.... zie Tevez vandaag en tegen Servie
is natuurlijk een vergelijking van niks aangezien Nederland met twee buitenspelers speelt en Argentinie niet.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ik hoop dat ze met Mertesacker en Metzelder achterin gaan spelen, kunnen we nog lachen 
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Weet iemand wie die commentator was bij Engeland - Zweden? Die zei dat Engeland dacht dat ze wel even de zwarte doek over de papegaaienkooi konden gooien.

Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Arno Vermeulen was dat en ach, hij zal vast niet de eerste commentator zijn dat zoiets zegt..
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Over commentators gesproken, iemand gisteren Iran-Angola op RTL 7 gezien? Vergeleken met die kakker mogen we blij zijn met Ten Napel. Die beleefd de wedstrijd tenminste... 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Lachwekkende beslissing van scheidsrechter Merk. Gelukkig is het tegen de Verenigde Staten 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Arno Vermeulen was dat en ach, hij zal vast niet de eerste commentator zijn dat zoiets zegt..
Verschrikkelijke kapsones-lijer... Hij is ook nog hoofd sport geloof ik bij Studio Sport
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Bah, weer een poule fout voorspeld (op Italië na dan).
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Helemaal goed voorspeld aan mijn kant 
Mijn vertrouwen in Ghana is uitgekomen !
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Ja
Leuk dat een Afrikaans land ook gewoon doorgaat
En over het hele Boulahrouz gedoe, hij is gewoon een erg goede verdediger aan wie ik de Portugese spelers zonder zorgen overlaat. Laat hem maar in de plaats van Heitinga komen zondag.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
ik zie ook liever Tsjechie dan Ghana in de achtste finales...
maar het belangrijkste is dat Italie er in is geraakt 
nadat ze zo slecht tegen de VS hadden gespeeld was ik toch ook eventjes zenuwachtig 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ghana bedankt, ik sta bovenaan in de poule! 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
ik zie ook liever Tsjechie dan Ghana in de achtste finales...
maar het belangrijkste is dat Italie er in is geraakt 
nadat ze zo slecht tegen de VS hadden gespeeld was ik toch ook eventjes zenuwachtig
Ghana is toch veel leuker , speelt teminste wat onbevangener dan de meeste Europeese landen !
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Zo gaat het de goede kant op voor mijn ideale halve finales.
Argentinie - Italie en Portugal - Spanje
Wordt een stuk aantrekkelijker deze knock out fase vergeleken met 4 jaar geleden, toen er allemaal bagger ploegen ver kwamen.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Fuck Italia! Het vervelendste land om tegen te voetballen. Verliezen kan ik mee leven maar tegen zo'n laf defensies land is de lol er snel af.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat vind ik altijd zo raar, ze spelen zo defensief bla bla, als je maar een goed resultaat haalt. Ook verdedigen is voetbal. Uitgehuild mensen?
Je geeft het al aan, het vervelendste land om tegen te voetballen en dan is het maar fuck Italia en fuck hun defensieve speelstijl. 
Leno
-
- 5922 berichten
- 4457 stemmen
Dat vind ik altijd zo raar, ze spelen zo defensief bla bla, als je maar een goed resultaat haalt. Ook verdedigen is voetbal. Uitgehuild mensen?
Sommige mensen willen ook goed voetbal zien, vooral als het team wel de potentie heeft maar niet het lef. Gelukkig wordt dat dan soms afgestraft (Chelsea in de CL). Ook dit WK heb ik al verschillende landen gezien die na een 1-0 voorsprong alleen nog maar verdedigden en vervolgens nog de deksel op hun neus kregen.
Zo heeft Nederland een hele goede naam in de wereld, zelfs om trots op te zijn, vanwege ons voetbal. Helaas wordt die reputatie de laatste tijd minder (EK 2004 en tot nu toe dit WK is teleurstellend wat betreft voetbal).
Heb respect voor de liefhebbers van positief voetbal!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Fuck Italia! Het vervelendste land om tegen te voetballen. Verliezen kan ik mee leven maar tegen zo'n laf defensies land is de lol er snel af.
Wat is er nu zo "laf" aan verdedigen? Ik begrijp die commentaar niet...Het is juist een kunst om 90 minuten de nul te houden!
Pieter Montana
-
- 6681 berichten
- 2297 stemmen
1. 4. Zavo Zavo 6-6-2006 458 (+72)
2. 1. 7 Raúl Gilles 7-6-2006 444 (+30)
3. 3. AFC Doom Ruud 6-6-2006 419 (+33)
4. 5. Gotti United Gotti 8-6-2006 404 (+20)
5. 16. kijkert'68 kijkert 1-6-2006 402 (+47)
6. NEC forever Marco 7-6-2006 402 (+30)
7. 2. Skyper dennis 7-6-2006 399 (+7)
8. 8. Diesel. Hakan 7-6-2006 398 (+32)
9. 11. kapp Alexander 7-6-2006 392 (+35)
12. moviefreak#1 Jeroen 2-6-2006 392 (+35)
11. 7. Jack Sparrow Pieter 8-6-2006 388 (+20)
12. 13. FC SSS SuperSideSwipe 1-6-2006 380 (+23)
13. 10. goodfella90 matthijs 1-6-2006 379 (+17)
14. 9. Jelle's MM Team Jelle 7-6-2006 378 (+13)
18. Titans United US_Raider 8-6-2006 378 (+32)
16. 14. F.C. Derde Helft Mark 2-6-2006 375 (+19)
17. 19. Equipo de Sueño Edo 2-6-2006 372 (+27)
18. 20. xAchilles Dave 7-6-2006 368 (+30)
19. 17. Stinissen stinissen Manager 31-5-2006 367 (+17)
20. 34. Mikoz Mike van der Hilst 31-5-2006 364 (+62)
21. 15. Corinthian Tom 7-6-2006 361 (+5)
22. 24. FisherKing FisherKing 7-6-2006 357 (+29)
23. 23. AHWA Roel Besters 2-6-2006 356 (+25)
24. 21. MM-Phoenix Tim van Zoeren 8-6-2006 355 (+21)
25. 30. Babberich United Jaap 3-6-2006 350 (+39)
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Ach, gilles, heb gewoon een trauma over gehouden aan het EK van 2000 dat is alles 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.