• 17.130 nieuwsartikelen
  • 181.861 films
  • 12.552 series
  • 34.705 seizoenen
  • 654.799 acteurs
  • 200.309 gebruikers
  • 9.455.858 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

dan hoop ik dat bij het turnen wel alleen goede mensen/teams meedoen, en niet zoals op het WK een aantal excuus-landen uit Afrika / Azie die niks voorstellen

Nederland heeft weinig goede turners, maar wel een Wereldkampioen (of wereldbekerwinnaar, dat weet ik zo niet), The Lord of the Rings: Youri (Joeri?) van Gelder!

Zo had Saudi Arabië in 1994 een speler die 7(!) Belgen passeerde en een goal maakte...

Dat zijn dan mensen/voetballers/turners die zeker op een WK thuishoren.

Al is het team als geheel minder, voetbal is niet alleen teamspel, maar ook individuele actie, en daar worden ook wedstrijden mee beslist!

(Die Saudiër besliste de wedstrijd dus in 1-0 voor Saudi-Arabië.. was België dan slecht? Misschien, maar in die poule won België wel van Nederland!)

Voetbal zonder sensationele onverwachte uitslagen is geen f*ck aan.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ach de leukste wedstrijd tot nog toe was Zweden - T&T met dank aan T&T.

En mag ik je er ook op wijzen dat bij het vorige WK de so called B-Landen Zuid Korea en Turkije 3e en 4e zijn geworden. Dus ga nu maar even een turnvideootje halen of zet je beperkte vooroordelen opzij en geniet van de wedstrijd.

tot nu toe 1-0 en een BARslechte wedstrijd zoals verwacht

T&T was leuk voor jouw, omdat je sympathie met ze had, had niks met goed voetbal te maken

en ik hoop voor velen dat de ramp (Z-korea en Turky) vorige keer niet herhaald wordt, want zeg nou zelf

heb je liever NL-Duitsl + Arg-Braz in de halve finale

of Zko-Dui en Turky-Braz (of was het andersom)

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Doom schreef:

Damon, heb je ooit bij jezelf eens afgevraagd waarom ze het een WK, dus een WERELD kampioenschap noemen. Misschien omdat de beste ploegen uit elk continent mogen strijden om de fel begeerde beker?

Landen als Tunesie, Angola, Ghana horen er dus gewoon bij, anders kun je het onmogelijk een WK noemen.

Juist, als er dan minder goed spelende landen zijn, gaan ze er wel in de 1e ronde uit, daar hoef je je geen zorgen voor te maken.

Een WK met kleine(re) landen zie ik soms als een positief punt, omdat ze soms voor verrassingen kunnen zorgen, zo krijgt het voetbal ook meer kleur.

Of zie jij liever elke 4 jaar weer Brazilie winnen..

Ik ga dan toch voor het mooie voetbal en soms kan ook een Afrikaans land daarvoor zorgen. Ivoorkust- Argentinie vind ik wel een mooi voorbeeld.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

damon schreef:

(quote)
tot nu toe 1-0 en een BARslechte wedstrijd zoals verwacht

T&T was leuk voor jouw, omdat je sympathie met ze had, had niks met goed voetbal te maken

en ik hoop voor velen dat de ramp (Z-korea en Turky) vorige keer niet herhaald wordt, want zeg nou zelf

heb je liever NL-Duitsl + Arg-Braz in de halve finale

of Zko-Dui en Turky-Braz (of was het andersom)

Waarom zie jij liever NL- Duitsland in de halve finale dan bijvoorbeeld Turkije -Brazilie? Nederland was (blijkbaar) niet goed genoeg voor het WK en Argentinie speelde zo slordig dat ze de 1e ronde niet eens overleefden

Alleen de beste gaan door, dus heb je altijd wel mooi voetbal in de halve finales, trouwens die 2-3 tussen ZK en TR vond ik best mooi om te zien..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

Dat heeft juist ALLES met voetbal te maken.... Voetbal = emotie (voor technische hoogstandjes met een bal verwijs ik je naar zaalvoetbal of turnen)

damon schreef:

en ik hoop voor velen dat de ramp (Z-korea en Turky) vorige keer niet herhaald wordt, want zeg nou zelfm heb je liever NL-Duitsl + Arg-Braz in de halve finale of Zko-Dui en Turky-Braz (of was het andersom)

(Als je Dui in NED veranderd en Braz in Argentinië dat laatste. (Dit WK kan niet snel genoeg verlost worden van die vervelende Brazilianen). Heb vorig WK ook veel meer plezier beleefd aan Turkije en ZK dan aan Duitsland en Brazilië.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Turkeyloverz schreef:

(quote)

Waarom zie jij liever NL- Duitsland in de halve finale dan bijvoorbeeld Turkije -Brazilie? Nederland was (blijkbaar) niet goed genoeg voor het WK en Argentinie speelde zo slordig dat ze de 1e ronde niet eens overleefden

Alleen de beste gaan door, dus heb je altijd wel mooi voetbal in de halve finales, trouwens die 2-3 tussen ZK en TR vond ik best mooi om te zien..

Argentinië overleefde de eerste ronde niet doordat ze TOEN ook een zware poule hadden, net als nu.

En inderdaad, de sensaties van kleine landen die ver komen/grote landen uitschakelen zijn smaakmakers van wk's.

Noord Korea in 1966 die Italië versloegen.

Zuid Korea in 2002

Marokko in 1982, dat alleen door het laffe pact van Oostenrijk/Duitsland van doorgang naar de volgende ronde afgehouden kan worden.

En last but not least, DE sensatie van een klein land op een WK:

Nederland dat in 1974 de finale haalde en door velen als het beste land gezien werd.

(Ja, Damon, voordat dat WK begon, stelde Nederland ook geen flikker voor, en we hadden een foute beslissing van de scheids in de beslissende pot tegen de Belgen nodig om ons te plaatsen.)

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Nederland stelde niks voor?

Feyenoord winnaar CL daarna Ajax 3x (begin jaren 70) en NL stelde niks voor? Ken je historische feiten!

ik zeg nergens dat ik geen B-landen op WK wil (zijn weer kijkertse woorden) Ik zeg dat ik hoop dat ze er snel uitvliegen, wat ook gaat gebeuren (zie alle uitslagen tot nu toe).

en ja ik zie liever 4 sterke grote landen in de halve finale

en Reinbo ga jij maar de video kopen van Griekenland op het EK, wat hebben we toch weer genoten van hun spel toen

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

Feyenoord winnaar CL daarna Ajax 3x (begin jaren 70) en NL stelde niks voor? Ken je historische feiten!

Er is een duidelijk verschil tussen clubvoetbal en interlandvoetbal. Kijk naar Spanje, een van de sterkste competities ter wereld, maar als land tot dusver weinig succesvol.

En damon, je kan over Griekenland zeggen wat je wil. Maar dan moesten de zogezegde "goeie" ploegen er maar iets aan doen zodat ze geen kampioen werden.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Doom schreef:

Misschien omdat de beste ploegen uit elk continent mogen strijden om de fel begeerde beker?

Dus als er een elftal mensen een land vormen op Antarctica, en ze willen meedoen aan het WK, dan vind je dat niet erg?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

en Reinbo ga jij maar de video kopen van Griekenland op het EK, wat hebben we toch weer genoten van hun spel toen

Vond het geweldig dat ze van Portugal wonnen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

Nederland stelde niets voor, tot het WK, en we plaatsten ons met geluk, en waren zeker geen favoriet of outsider.

Ken jij je feiten maar.

Als jij het verschil tussen clubvoetbal en nationaalvoetbal niet kent, praat dan niet. Dan praat je ook niet dom.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Het is rust, gelukkig maar. na 45 min. warrig voetbal word ik eindelijk beloond met een paar hoogtepunten op Veronica!

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Dus als er een elftal mensen een land vormen op Antarctica, en ze willen meedoen aan het WK, dan vind je dat niet erg?

Als er maar 1 elftal is , gaat dat wel moeilijk. Dat is lekker, elke 4 jaar gegarandeerd meespelen , alsof je het gastland bent..

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

Nederland stelde niets voor, tot het WK, en we plaatsten ons met geluk, en waren zeker geen favoriet of outsider.

Ken jij je feiten maar.

Als jij het verschil tussen clubvoetbal en nationaalvoetbal niet kent, praat dan niet. Dan praat je ook niet dom.

tuurlijk jongen...dat een NL club 4x achter elkaar de cup pakt heeft natuurlijk geen effect op het nationale efltal??? WIE DENK JE DAT ER IN ORANJE SPEELDEN? inderdaad, spelers die voor NL 4 jaar achter elkaar de cup pakten......zal jij vast wel weer een domme argument vinden

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

ik zeg nergens dat ik geen B-landen op WK wil (zijn weer kijkertse woorden)

Ga jij maar genieten van Togo, Angola, Ghana, Paraguay etc.

Hohohoho... Dit zijn JOUW woorden:

Dat soort landen voegen helemaal niks toe, en ik vind ze een smet op het WK

Ga dan maar beter jezelf leren uitdrukken, want 'zijn een smet op het WK', vertaal ik, naar mijn weten terecht, als 'wil ik niet op een WK'.

Je praat jezelf voortdurend tegen, Damon.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

Je praat jezelf voortdurend tegen, Damon.

zijn weer jouw woorden kijkert

Hohohoho... Dit zijn JOUW woorden:
ik vind ze een smet, maar dat jij dat vertaalt naar zoiets (geen B-landen op WK) zijn weer jouw woorden

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Ploegen die ver komen waarvan het niet werd verwacht komen daar niet voor niets en doen dus terecht mee aan het wereldkampioenschap.

Daarnaast kwalificeren er niet voor niets meer Europese ploegen dan bijvoorbeeld Afrikaanse. En toch zijn er altijd wel verrassingen, ik vind het mooi, zij zorgen tenminste voor spanning en ploegen als Brazilie, Duitsland, Argentinie en Nederland(om jouw 4 virtuele halve finalisten te noemen) spelen ook lang niet elke wedstrijd mooi en goed(dat is deze wek wel weer gebleken).

De ploegen die in de finale komen hebben het verdiend tenzij het komt door arbitrale flaters.

90 minuten verdedigen zonder een goal te scoren en zelf wel 1 maken is ook een bijzondere klasse!

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

(quote)
tuurlijk jongen...dat een NL club 4x achter elkaar de cup pakt heeft natuurlijk geen effect op het nationale efltal??? WIE DENK JE DAT ER IN ORANJE SPEELDEN? inderdaad, spelers die voor NL 4 jaar achter elkaar de cup pakten......zal jij vast wel weer een domme argument vinden

Ik zie historisch geen enkele relatie tussen prestaties van landen op grote toernooien, en prestaties van clubs uit diezelfde landen in bekertoernooien.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

us_raider schreef:

Ploegen die ver komen waarvan het niet werd verwacht komen daar niet voor niets en doen dus terecht mee aan het wereldkampioenschap.

Daarnaast kwalificeren er niet voor niets meer Europese ploegen dan bijvoorbeeld Afrikaanse. En toch zijn er altijd wel verrassingen, ik vind het mooi, zij zorgen tenminste voor spanning en ploegen als Brazilie, Duitsland, Argentinie en Nederland(om jouw 4 virtuele halve finalisten te noemen) spelen ook lang niet elke wedstrijd mooi en goed(dat is deze wek wel weer gebleken).

de affiche is veel leuker dan NL-Togo

maar dat men een kleine land die ver komt leuk vindt, heeft met sympathie met de zwakkere broeder te maken.

Dat snap ik best wel, maar het is en blijft een incident.

Ik heb liever grote namen. Is dat iets ergs ofzo? En ik denk echt niet dat ik hier alleen in sta

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

(quote)
zijn weer jouw woorden kijkert

(quote)
ik vind ze een smet, maar dat jij dat vertaalt naar zoiets (geen B-landen op WK) zijn weer jouw woorden

Ja, wat IK schrijf zijn MIJN woorden. (zucht)

Verder nog iets interessants te melden?

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Ik vraag me nog steeds af, waarom Damon liever landen als Brazilie, NL of Frankrijk ziet in de finales. Hun 1e wedstrijden vond ik allesbehalve mooi..

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

Ik zie historisch geen enkele relatie tussen prestaties van landen op grote toernooien, en prestaties van clubs uit diezelfde landen in bekertoernooien.

jij maakt van NL een klein land terwijl een NL club in de jaren voor die WK'74 4x achter elkaar de cup had gepakt.

Vooral toen! Toen er bijna alleen maar Nederlanders in die clubs speelden, en niet zoals nu veel buitenlanders

Turkeyloverz schreef:

Ik vraag me nog steeds af, waarom Damon liever landen als Brazilie, NL of Frankrijk ziet in de finales. Hun 1e wedstrijden vond ik allesbehalve mooi..

ik win liever de (kwart)(halve)finale tegen Brazilie of Duitsland....geeft net dat beetje extra glans. toch?

Verder nog iets interessants te melden?
Nee, anders blijf ik mezelf steeds herhalen. Heb al genoeg zinvols gezegd

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

(quote)
de affiche is veel leuker dan NL-Togo

maar dat men een kleine land die ver komt leuk vindt, heeft met sympathie met de zwakkere broeder te maken.

Dat snap ik best wel, maar het is en blijft een incident.

Ik heb liever grote namen. Is dat iets ergs ofzo? En ik denk echt niet dat ik hier alleen in sta

Waar slaat dat op man, je lult nu al pagina's vol over de 'o zo geweldige landen' als Brazilie en co die per se in de finale moeten komen, volgens jou. Probleem is dat zij niet voor niks uitgeschakeld worden door de 'slechte' landen.

Als zij verliezen verdienen ze het niet om in de (halve) finale te staan, de 'slechte' landen moeten daar dan staan.

Jij kijk alleen naar de naam en naar het verleden. Ik heb Brazilie geen beter voetbal laten zien dan Togo bijvoorbeeld...

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

ik heb liever grote landen us_raider, omdat het mooier staat, leuker en spannender is. Over verdiend heb ik het niet.

Alhoewel kleine landen die al of niet verdiend ver komen, vaak als incident gezien kunnen worden. Dat bewijst de historie

en over Togo....ze mogen kwa beeld net zo goed of beter gespeeld hebben dan Braz. Maar ze winnen NOOIT van Braz. dus die vergelijking gaat niet op

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

damon schreef:

(quote)
ik win liever de (kwart)(halve)finale tegen Brazilie of Duitsland....geeft net dat beetje extra glans. toch?

Geen twijfel over mogelijk, maar een finale tegen bijv. Zuid-Korea kan ook mooi zijn. En het maakt natuurlijk niet uit van wie je wint, als je maar wint.

Nederland wint WK in de finale van Brazilie= grote winnaar en Nl wint van Saudie Arabie in de finale= kleine winnaar? Denk het niet.

Toen Ajax 2e eindigde na een matig seizoen, zeurde ook bijna iedereen, maar uiteindelijk gaat het toch erom dat je die 2e plek binnen hebt?? En dat doe je dan toch ook zo eenvoudig mogelijk?

maxcomthrilla

• 15583 berichten
  • 2872 stemmen

Ik heb het vorige WK ook genoten van ploegen als Senegal, Turkije en Zuid - Korea. Geweldig dat die arrogante Fransen er in de 1ste ronde uit lagen. En ik heb tot nu toe meer genoten van landen als Spanje, Tsjechië en Trindad & Tobago dan die Brazilianen. Die niiet veel voorstelden tegen de Kroaten. De finale tussen Duitsland en Brazilië, 2 A - landen volgens Damon, was dat dan mooi voetbal? Nee!

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

het maakt wel uit tegen wie je wint. Als je tegen Zko speelt in de finale (die dan bv. verdiend zo ver gekomen is), dan wordt dat in de rest van de wereld met minder bewondering gezien, omdat ze die finale plek van Zko als incident zien. Zoals ze nu doen met griekenland, die zich als EK-winnaar niet eens plaatste voor WK!

Beker winst van Ajax tegen PSV dit jaar is gewoon voor mij veel leuker, als dat de finale tegen Twente was ofzo

maxcomthrilla schreef:

En ik heb tot nu toe meer genoten van landen als Spanje, Tsjechië en Trindad & Tobago dan die Brazilianen. Die niiet veel voorstelden tegen de Kroaten. De finale tussen Duitsland en Brazilië, 2 A - landen volgens Damon, was dat dan mooi voetbal? Nee!

Spanje en Tsjechie zijn A-landen hoor!

En was volgens jou T&T wel goed voetbal? NEE >>90 min. verdedigen. Brazilie speelde ivm T&T nog steeds een puik partij

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

het maakt wel uit tegen wie je wint. Als je tegen Zko speelt in de finale (die dan bv. verdiend zo ver gekomen is), dan wordt dat in de rest van de wereld met minder bewondering gezien, omdat ze die finale plek van Zko als incident zien.

Frankrijk 1998 in de finale was een incident. Engeland in 1966 idem dito.

De titel van Brazilië in 1958 wordt niet als minderwaardig beschouwd aan de titel van Brazilië in 2002, al was Zweden in de finale een incident, en Duitsland niet.

Allemaal onzin, een titel is een titel, en die win je alleen maar als je een land dat zich voor de finale heeft weten te plaatsen verslaat. Punt.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

ik heb liever grote landen us_raider, omdat het mooier staat, leuker en spannender is. Over verdiend heb ik het niet.

Alhoewel kleine landen die al of niet verdiend ver komen, vaak als incident gezien kunnen worden. Dat bewijst de historie

en over Togo....ze mogen kwa beeld net zo goed of beter gespeeld hebben dan Braz. Maar ze winnen NOOIT van Braz. dus die vergelijking gaat niet op

Waarom is dat een incident? Ze komen niet voor niets zo ver, hoor.

En volgens mij hebben de mensen liever verrassende ploegen, het zorgt voor afwisseling.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

Allemaal onzin, een titel is een titel, en die win je alleen maar als je een land dat zich voor de finale heeft weten te plaatsen verslaat. Punt.

Dat vind jij. Ik ken duizenden Ajax/Feyenoord supporters bv. die liever van elkaar winnen in een finale dan tegen een kleine club. En over feiten gesproken, dat laatste was er weer 1

us_raider schreef:

Waarom is dat een incident? Ze komen niet voor niets zo ver, hoor.

En volgens mij hebben de mensen liever verrassende ploegen, het zorgt voor afwisseling.

ik denk dat de kijkcijfers bij wedstrijden tussen grote landen vele malen groter is. Dat mensen dat liever hebben, heeft alleen te maken met sympathie tegen de kleinere (een menselijke karaktereigenschap die vaak voorkomt).

Voor mij is het een incident: Turkije werd 3e, plaatste zich niet voor EK en nu WK >> incident

Griekenland wint EK, plaatst zich niet voor WK >> incident

Alleen Zuid-Korea kan nog mijn ongelijk bewijzen, maar dan moeten ze Frankrijk en Zwitserland zien te overleven....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.