• 16.452 nieuwsartikelen
  • 180.279 films
  • 12.407 series
  • 34.362 seizoenen
  • 651.887 acteurs
  • 199.782 gebruikers
  • 9.424.298 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

damon schreef:

(quote)
zoals Aron Winter! alhoewel die niet grof was

Dat was een gouden rode kaart. Sorry voor de Wit Russen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie liever een compilatie van de hardste overtredingen van Willem van Hanegem en Johan Neeskens (of nog beter: Sjaak Troost ) dan een compilatie met de mooiste goals van Cruijff en van Basten. Zit gewoon veel meer drama in een grove overtreding dan in een mooie goal. Vind ik.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

Eindelijk eens een uitslag helemaal goed!

Idemdito, helaas nog meer 30e...

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

us_raider schreef:

(quote)

Idemdito, helaas nog meer 30e...

sta je boven mij.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Zo, wederom een uitslag goed. Momenteel de gedeelde 5de plek, uiteraard tevreden.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2896 stemmen

Reinbo schreef:

Ik vind er gewoon geen ruk aan, dat blije gedoe erom heen. (heb ik bij Oranje ook ene hekel aan) Ook de spelers zijn allemaal kleurloze blije eikels. (alleen Roberto Carlos is wel OK en vroeger Romario) Maar van die kleuter Ronaldinho met z'n blije grijns en die volgevreten Ronaldo (Ziet er uit als een uit de kluiten gewassen Mongooltje) wordt ik niet warm of koud..... Goh, wat zie ik die gasten graag voortijdig afdruipen!

Doe mij maar Argentinië!

Ik heb ook een bloedhekel aan die brazilianen, bijna zoveel als aan die moffen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het zijn nog altijd Duitsers. Ik snap dat namecalling niet en dat geschoffeer aan het adres van de duitsers, typisch Hollands. Waarom is me nog steeds niet duidelijk. (hier impliceer ik niet mee dat iedereen zo is, de meerderheid niet maar toch nog een té grote groep die het wel doet).

Tuurlijk komt het ook voor in andere landen maar nergens zo vijandig en extreem als hier in Nederland.

Ik vind het dan ook niet echt gek dat er een "Holland, respect your neighbours" commercial is. Gewoon wat rivaliteit is leuk maar ik vind dat dit gewoon erg ver gaat. Al zijn er genoeg Nederlanders die het wel benaderen als rivaliteit maar helaas zijn er ook veel die echt een hekel hebben aan Duitsers. Bijvoorbeeld die oranje nazi helm, erg triest. Dat is geen rivaliteit meer.

Ik voel nu ook al iets aankomen van jij moet praten met je Catalanen haat. Is geen haat, pure rivaliteit en die situatie ligt ook heel anders (erg actueel en aangezien Catalanen Spanjaarden schofferen heb ik heb mijn opmerkingen gemaakt maar die waren puur gebaseerd op rivaliteit. Het is alleen jammer dat veel Catalanen, Basken en Spanjaarden nog niet in harmonie met elkaar kunnen leven).

Bovendien ga ik met een Catalaanse naar Saudi Arabië - Spanje, dus haat? verre van.

gotti

• 14086 berichten
  • 5922 stemmen

Het schijnt dat de duitsers een halve eeuw terug niet zo lief waren en dit zit bij sommige mensen blijkbaar nogal diep.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zit bij veel mensen blijkbaar erg diep en dat maakt ze imo alleen nog maar triester. Het is een halve eeuw terug, waarom bepaalde generaties afrekenen op iets waar ze niks mee te maken hebben gehad.

Bovendien zie ik die Duitser haat genoeg bij de jonge generatie, die hebben niks met een halve eeuw terug te maken.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Ik word hier zo moe van. Hou nou onderhand is een keer op met dat Nederland-bashen. En omdat jij toevallig met een Catelaanse naar de wedstrijd gaat wil nog niet zeggen dat er in Spanje niet exact hetzelfde gebeurd !

Vijandig en extreem in Nederland, pfff. Een beetje rivaliteit met de Duitsers kan helemaal geen kwaad en ik weet zeker dat een heel groot gedeelte stiekem toch voor Duitsland was in de eerste wedstrijd, ik in elk geval wel.

Wij haten de Duitsers helemaal niet, wat er een halve eeuw geleden gebeurde is al lang niet meer relevant, het gaat hier puur om de finale van '74 van onze kant en de halve finale van '88 van de kant van de Duitsers. Als we dadelijk tegenover elkaar staan in de kwartfinale of zo is het ook hard tegen hard maar aan het einde van de dag drinken we gewoon weer samen een paar biertjes.

Dat is nog eens wat anders dan een stel Spanjaarden die elkaar opblazen ! (nu heb ik het echt gehad met jouw oneindig negatief commentaar)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je had kunnen lezen dat ik vind dat er genoeg zijn die het benaderen als rivaliteit maar nog vind ik er een té grote groep (daarmee zeg ik niet dat er meer extreme zijn dan rivalerige) die de Duitsers erg schofferen.

Aan je post te zien hebben we hier te maken met een miscommunicatie. Ik geef al aan dat er genoeg Nederlanders zijn die het sportief en puur als rivaliteit beschouwen. Dus die woede aanval en insinuaties richting mij vind ik niet geheel terecht.

Misschien heb ik het niet geheel correct geformuleerd (dit was notabene een emotionele reactie), of begreep jij het verkeerd maar ik weet ook dat de meerderheid het benadert als gezonde rivaliteit. Ik richtte mij tot de kleinere groep fanatieke Duitser haters maar die vind ik nog wel té groot. Ik heb mij vooral gestoord aan het fabriceren van die helm.

Ik ontken ook niet dat er in Spanje hetzelfde gebeurt maar in ieder geval niet door mij. Tuurlijk reageer ik misschien té maar als ik iets lees in de trand van ik heb zo'n hekel aan die moffen, dan geef ik mijn mening er over.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tuurlijk komt het ook voor in andere landen maar nergens zo vijandig en extreem als hier in Nederland.

Hoe moeten we dit dan interpreteren ?

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Het gaat hier om voetbal en ik wil nog wel een aantal voorbeelden noemen van landen waarbij het er nog VEEL erger aan toe gaat !

Denk bijvoorbeeld maar eens aan de wedstrijd Portugal - Angola van een tijd terug. Dat heeft niets meer met rivaliteit te maken, dat was echt pure haat.

Als wij zeggen dat we heel graag tegen de 'moffen' willen spelen, bedoelen we toch niet dat Ballack, Klose of Kahn een stelletje nazi's zijn. Dat is pure rivaliteit en met absolute respect voor de tegenstanders.

Toegegeven, de WK-helm was geen goede grap. Het was gewoon bedoeld als een soort van speling op het idee dat Oranje Duitsland ging binnenvallen. Dat de Duitsers zullen weten dat het land Oranje word en dat we klaar voor ze zijn als het moet. Als het een Oranje helm was geweest zoals die nu door ons leger word gedragen was er geen probleem geweest en had iedereen het leuk gevonden.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Naomi Watts schreef:

als ik iets lees in de trand van ik heb zo'n hekel aan die moffen, dan geef ik mijn mening er over.

Natuurlijk zie ik het woord moffen (of iets dergelijks) ook liever niet dan wel maar een beetje begrip voor de historie van het Nederlandse voetbal is wel belangrijk in deze. Ik kan me niet voorstellen dat hij ook maar enigzins de oorlog hierbij wil betrekken of de bewoners van Duitsland wil betichten van nazi-praktijken.

Het blijft wel een topic over het WK natuurlijk

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Hoe moeten we dit dan interpreteren ?

Ik snap dat je het zo interpreteerd maar ik geef gewoo naan dat ik het ietwat anders bedoel.

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Het gaat hier om voetbal en ik wil nog wel een aantal voorbeelden noemen van landen waarbij het er nog VEEL erger aan toe gaat !

Denk bijvoorbeeld maar eens aan de wedstrijd Portugal - Angola van een tijd terug. Dat heeft niets meer met rivaliteit te maken, dat was echt pure haat.

Mee eens, dat Nederland de extreemste is was ook pure onzin, dat geef ik toe. Ik reageerde ietwat te emotioneel.

Als wij zeggen dat we heel graag tegen de 'moffen' willen spelen, bedoelen we toch niet dat Ballack, Klose of Kahn een stelletje nazi's zijn. Dat is pure rivaliteit en met absolute respect voor de tegenstanders.

Tuurlijk, ik blijf gewoo ndat moffen erg denigrerend vinden maar als de intentie niet zo is, geen probleem lijkt me dan.

Toegegeven, de WK-helm was geen goede grap. Het was gewoon bedoeld als een soort van speling op het idee dat Oranje Duitsland ging binnenvallen. Dat de Duitsers zullen weten dat het land Oranje word en dat we klaar voor ze zijn als het moet. Als het een Oranje helm was geweest zoals die nu door ons leger word gedragen was er geen probleem geweest en had iedereen het leuk gevonden.

Dat wist ik niet, ik dacht dat het puur een poging tot kwetsing was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Natuurlijk zie ik het woord moffen (of iets dergelijks) ook liever niet dan wel maar een beetje begrip voor de historie van het Nederlandse voetbal is wel belangrijk in deze. Ik kan me niet voorstellen dat hij ook maar enigzins de oorlog hierbij wil betrekken of de bewoners van Duitsland wil betichten van nazi-praktijken.

Het blijft wel een topic over het WK natuurlijk

Nee, ik snap het, zo voelde ik het ook. Alleen was mijn reactie iets te emotioneel. Tuurlijk word ik ook wat verkeerd begrepen omdat ik heel wat negatieve posts over oranje geplaatst heb maar geloof het of niet, bij Arjen's goal heb ik gewoon meegejuicht.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Naomi Watts schreef:

geloof het of niet, bij Arjen's goal heb ik gewoon meegejuicht.

Er is dus toch nog hoop

Overigens, als we het toch even over die wedstrijd hebben. De kwestie Sneijder blijf ik vreemd vinden. Van Basten en Cruijff waren zeer te spreken over Sneijder tegen S&M en dat word in alle voetbalprogramma's afgedaan als lariekoek (Johan Derksen, Jan Mulder etc.) maar nou zat ik gisteren naar de BBC te kijken en die hadden een zeer uitgebreid en gedetailleerd segment over het middenveld van Nederland tegen S&M.

Er zaten daar drie man die unaniem enorm te spreken waren over ons middenveld en in het bijzonder Sneijder. Ze lieten daar met heel veel beelden in verschillende situaties zien dat het positiespel van ons middenveld het beste was wat ze in tijden hadden gezien. De manier waarop ze dat deden en analyseerde heeft mijn kijk op de prestatie van Sneijder wel degelijk veranderd. Het leek alsof hij slecht speelde maar hij stond telkens op de goede plek om aanvallen van S&M tegen te houden. En mensen vergeten dat dat zijn belangrijkste taak was.

Toegegeven, in aanvallend opzicht was hij niet goed maar wat hij deed in verdedigend opzicht was echt heel erg belangrijk voor Nederland. Dus is mijn conclusie dat de Engelsen er als buitenstaanders toch beter zicht op hebben dan de Nederlandse pers. Of misschien stellen wij gewoon een te hoog verwachtingspatroon. Dat is eigenlijk wel zeker.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Overigens, als we het toch even over die wedstrijd hebben. De kwestie Sneijder blijf ik vreemd vinden. Van Basten en Cruijff waren zeer te spreken over Sneijder tegen S&M en dat word in alle voetbalprogramma's afgedaan als lariekoek (Johan Derksen, Jan Mulder etc.) maar nou zat ik gisteren naar de BBC te kijken en die hadden een zeer uitgebreid en gedetailleerd segment over het middenveld van Nederland tegen S&M.

Ik zag het bij voetbal insite. Ik citeer: "het enige wat Sneijder goed deed, was slecht spelen". Erg onterecht, ik vond Sneijder goed spelen al bracht hij aanvallend misschien niet wat hij normaal wel brengt.

Er zaten daar drie man die unaniem enorm te spreken waren over ons middenveld en in het bijzonder Sneijder. Ze lieten daar met heel veel beelden in verschillende situaties zien dat het positiespel van ons middenveld het beste was wat ze in tijden hadden gezien. De manier waarop ze dat deden en analyseerde heeft mijn kijk op de prestatie van Sneijder wel degelijk veranderd. Het leek alsof hij slecht speelde maar hij stond telkens op de goede plek om aanvallen van S&M tegen te houden. En mensen vergeten dat dat zijn belangrijkste taak was.

Dat heb ik ook weer gezien, ik vond hem ook beroerd terwijl ik de wedstrijd zag maar na die uitzending werd het duidelijk inderdaad.

Toegegeven, in aanvallend opzicht was hij niet goed maar wat hij deed in verdedigend opzicht was echt heel erg belangrijk voor Nederland. Dus is mijn conclusie dat de Engelsen er als buitenstaanders toch beter zicht op hebben dan de Nederlandse pers. Of misschien stellen wij gewoon een te hoog verwachtingspatroon. Dat is eigenlijk wel zeker.

Ik zeg op beiden punten ja. Het verwachtingspatroon is vaak erg hoog maar ook heb ik het idee dat de Engelse pers een veel betere kijk op voetbal heeft dan de Nederlandse pers. Daarentegen ben je als outsider objectiever dan de vaderlandse pers. Positief of negatief.

Ook heb ik mij erg verbaasd op de uitspraken van Van Persie. Ik vond dat hij een belangrijk punt had.

Voor de niet wetenden "Natuurlijk heeft Arjen het goed gedaan, maar ik denk wel dat hij rekening moet houden met zijn medespelers'. 'Je moet het wel met zijn allen doen.'".

Robben is soms nog iets te veel een einzelgänger. Niet op zo'n extreme wijze als die misselijkmakende Cristiano Ronaldo natuurlijk, in de verste verte niet.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Dan heb ik nog wat over de Nederlandse voetbalpers (ik ben nu toch bezig )

Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat er nu weer zo'n ophef word gemaakt over de woorden van Van Persie dat hij vond dat Robben ook rekening moest houden met zijn medespelers. Het zijn gewoon bloedhonden die nu al 2 jaar niets kunnen vinden om onrust te stoken in het Nederlands Elftal en vervolgens alles aangrijpen om een verhaal te maken.

Die gozer van de NOS (Bert Maalderink of zoiets ) zit nu al het hele WK te zagen. Aan elke speler vragen of Huntelaar erbij had moeten zijn, aan elke speler zonder oranje hesje vragen of ze teleurgesteld zijn en nu weer het Robben-Van Persie verhaal.

Het is hetzelfde met Van Hanegem die een hele trend heeft opgezet omdat hij vond dat Van Basten veel meer krediet kreeg van de pers dan zijn voorganger Advocaat. Dat vond Van Hanegem onterecht en sindsdien kun je geen voetbalprogramma meer zien zonder dat er aan een lading bekende Nederlanders word gevraagd of zij vinden dat er genoeg kritiek is op Van Basten. Laat die man nou gewoon zijn werk doen !

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach de tv zenders moeten nu eenmaal gevuld worden met geleuter over voetbal, ipv met Voetbal (en mooie analyses zoals op de BBSC) met als absoluut dieptepunt Talpa die bij het Europees Kampioenschap van onder 21 tijdens de prijsuitreiking terugzapte naar de studio zodat we weer konden leuteren. Gullit zei daar terecht wat van en dwang de regie om terug te schakelen zodat we konden genieten van echte voetbal vreugde. Dat hieleden ze ongeveeer 10 seconden vol en toen moest er (tot zichtbare en grote egernis van Gullit) weer geleuterd worden...

Nederlandse voetbaljournnalistiek is van absoluut leuter niveau. (Op Henk Spaan na)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik sta al op de 40ste plaats zeg. Nog een beetje en ik donder er onderaan uit.

En heeft FisherKing al klappen gekregen zeg. En zeggen dat hij eerste gestaan heeft. In elk geval: nog een gelukkige verjaardag.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Toch nog ergens een lichtpuntje pooltechnisch enzo:

Eerste met de Wkmanager, woehoew!

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Koller heeft net laten weten dat het reuze meevalt. Op zijn ergst moet hij de poule wedstrijden missen.

Blessure Koller lijkt mee te vallen

Jan Koller kan opgelucht ademhalen. De blessure die de aanvaller maandag opliep in het duel met de Verenigde Staten lijkt niet zo ernstig te zijn als aanvankelijk gevreesd werd. "Uit een eerste diagnose blijkt dat het geen spierscheuring is, maar een spierverrekking", liet de lange spits maandagavond weten.

Geweldig nieuws natuurlijk, zo triest als je na zo'n comeback weer van het veld af moet.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Overigens, als we het toch even over die wedstrijd hebben. De kwestie Sneijder blijf ik vreemd vinden. Van Basten en Cruijff waren zeer te spreken over Sneijder tegen S&M en dat word in alle voetbalprogramma's afgedaan als lariekoek (Johan Derksen, Jan Mulder etc.)

Wel raar idd, op de vi-site kreeg Sneijder ook gewoon een 7.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Ook vreemd: Wat vonden jullie hier nou van Schwarzer? Ik vond dat hij gehinderd werd. Tot gisteren waren alleen Dione de Graaf en ene meneer Hiddink het met me eens, maar nu lees ik ineens dat de scheids zijn excuses heeft gemaakt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die Australische keeper werd duidelijk opzij geduwd....

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ja, echt ongelooflijk (iedereen weet dat zelfs in geval van twijfel de doelman bescherming verdient, hier was geeneens een zweem van twijfel), door al die blunders her en der loop je wel mooi je WKPoule-punten mis

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Haha, ik doe ook nog mee met die Continental League op vi, mijn grootste concurrent daar heeft Nakamura in zijn team.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

Hij werd opzij geduwd, al had Schwarze daar niks te zoeken vond ik. Als ik me goed herinner kwam hij best ver zijn goal uit en konden de Australiers makkelijk de bal wegwerken.

Leno

• 5922 berichten
  • 4432 stemmen

Die gozer van de NOS (Bert Maalderink of zoiets ) zit nu al het hele WK te zagen.

Wie doet er iets aan deze idioot, met zijn kinderachtige verhaaltjes tijdens de trainingen en de meest domme vragen?!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

FillumGek schreef:

Hij werd opzij geduwd, al had Schwarze daar niks te zoeken vond ik. Als ik me goed herinner kwam hij best ver zijn goal uit en konden de Australiers makkelijk de bal wegwerken.

Daar kan ik me goed in vinden. Een enorme fout van Schwarze maar hij werd wel degelijk opzij geduwd. Misschien dat de scheids daarom Cahill niet van het veld stuurde en de Japanners geen strafschop gaf, want dat was ook wel een heel duidelijke.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.