• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.801 films
  • 12.257 series
  • 34.050 seizoenen
  • 648.768 acteurs
  • 199.214 gebruikers
  • 9.385.205 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

Toen heb ik maar redelijk talentvolle gok genomen als SW die voorlopig echter niet zo best voor de dag komt. Redelijk lang out geweest dus wellicht heeft dat er mee te maken. Of gewoon niet goed genoeg...

Ah, gelukkig, ik vermoedde dat wij dezelfde SW zouden hebben, maar niet dus. Volgens mij verschilt ons reguliere team maar op 4 plaatsen (Matthews/Ferrari/Duarte/Ulissi vs Uran/Swift/Battaglin/Felline), en tot nu toe is dat het verschil tussen de nr. 1 in de subleage en de nr. 15... Mij geheime wapen geeft gelukkig nog enige hoop.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Minder, mijn kluns Vorganov zit mee in de kopgroep, doordat die ploeg natuurlijk helemaal is onthoofd.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Ach, weinig kans dat hij daadwerkelijk punten gaat scoren voor Sportpools.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Om nog kans te maken om te winnen:

Zaterdag 24 mei, 20.45 uur - Champions League finale 2013-2014:

Real Madrid - Atletico Madrid 1-2

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

In de eerste afspraak met het hooggebergte loerden, zoals wel vaker, de favorieten vooral naar elkaar. Moreno ging nog 200 meter te vroeg en viel stil, terwijl er op Ulissi opnieuw geen maat stond in de sprint bergop. Kiserlovski gaf de aanzet maar moest vrede nemen met een 2e plek. Man van de koers was nochtans Arredondo die als enige van de vroege vluchters kon dromen van de zege. Helaas was de laatste klim 2 kilometer te lang, maar de bergtrui is alvast een mooie troostprijs. De immer aanvalslustige Rolland kwam als eerste voorbij gekropen maar hij werd nog opgeraapt door de groep der favorieten in de laatste hectometers. McSavah wint zijn 2e rit in deze Giro met Ulissi en Kelderman. Deze rittenkaper heeft momenteel ongeveer 1/5e van alle WT-ritten naar zijn hand weten te zetten. Montorsi werd 2e door Kiser en een rits sprokkelpunten. Voor het roze loopt Knisper iets verder weg van Finisterra door de snellere sprint van Quintana tov Uran. Morgen opnieuw geen al te zware slotklim. Ze zullen toch van Ulissi af moeten, willen ze nog eens meedoen voor de bloemen.

Dagzege etappe 8 Giro:

1. McSavah 170

2. Montorsi 113

3. Knisper 60

Maglia Rosa:

1 Knisper 731

2 Finisterra 668

3 McSavah 452

Stand:

1 AHWA 3236

2 Finisterra 2796

3 McSavah 2654

4 Knisper 2015

5 Montorsi 1963

6 LuukRamaker 1953

7 david bohm 1864

8 Pitakaas 1784

9 MatthijsGr00t 1539

10 otherfool 1301

11 Outsiders 645

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Taiming iz efriezing, Girini, zo bewees Diego Armando Ulissi andermaal in de slotkilometer van de zevende etappe met aankomst bergop. De rappe jongeling maakte de tifosi helemaal wild door in navolging van Kittel en Bouhanni eveneens zijn tweede etappe te winnen, voor de dappere Kiserlovski en Neerlands hoop in bange dagen, onze eigen Wilco 'de Bever' Kelderman. Ook in de MoMeSubLiga hielden de grote mannen vooral elkaar in de gaten, totdat het nota bene de roze trui zelf was die de knuppel in het hoenderhok gooide: Finisterra had duidelijk nog wat jus in de benen in de laatste meters:

1 Finisterra 74

2 LuukRamaker 71

. McSavah 71

4 otherfool 70

5 Arjan_Hanse 68

6 El Loco 63

7 II Grillo 61

. eRCee 61

9 david bohm 58

10 VivaLaHop 51

Uiteraard diepte Finisterra in de strijd om het heilige roze zijn voorsprong nog wat uit, alleen LuukRamaker staat na vandaag nog op directe schootsafstand. De rest van de mannen met ambities zal derhalve snel met een serieuze remonte moeten komen:

1 Finisterra 412

2 LuukRamaker 388

3 Sir Tinus 355

4 McSavah 351

5 david bohm 342

6 citybird 335

7 II Grillo 334

8 Paap 329

9 Justus18 325

10 VivaLaHop 310

De SubLiga vinden we op 11, terwijl geke bouwman wel door de 100 punten grens is geraakt (103) maar nog immer de gehate Maglia Nera dient te dragen. De bovenbuurman zegt: geen al te zware slotklim morgen, en hij kan het weten want hij draagt het roze, toch zeg ik u graag: a domani!

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Loopt nog altijd wel lekker met de beste 1- en 0-punter van het moment (Ulissi en Ferrari) in mijn team, maar heb ook al een paar grote missers gemaakt die me zeker nog gaan opbreken.

Met de jaarpoule is het wachten tot de volgende sprint of hopen op een stunt van Roche of Moreno. Die laatste probeerde het vandaag net iets te vroeg, maar maakte op zich wel (eventjes) een sterke indruk.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Benieuwd of ik na de Giro nog bovenaan sta. Denk het niet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

LuukRamaker schreef:

Loopt nog altijd wel lekker met de beste 1- en 0-punter van het moment (Ulissi en Ferrari) in mijn team, maar heb ook al een paar grote missers gemaakt die me zeker nog gaan opbreken.

Met de jaarpoule is het wachten tot de volgende sprint of hopen op een stunt van Roche of Moreno. Die laatste probeerde het vandaag net iets te vroeg, maar maakte op zich wel (eventjes) een sterke indruk.

Ulissi en Ferrari kostten beiden 1 punt.

Grootste misser van mij is om Ulissi er vlak voor tijd uit te gooien. Zal hij morgen weer winnen?

Met Moreno heb je geluk dat Rodriguez naar huis is.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

otherfool schreef:

onze eigen Wilco 'de Bever' Kelderman

Die kende ik nog niet, waar komt dat van?

Baal vooral van Niemic in m'n team t.o.v. Kiserlovski bij de reserves. Niet dat ik Kiserlovski nu direct top-5 zie rijden, maar heb nu gewoon een te weinig onderscheidend team (en dat wist ik ook eigenlijk wel).

Het is hopen dat er nog een paar mannetjes van de anderen gaan afstappen, anders is het boeken toe voor mijn team.

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Nicolage Rico

O ja, goed opgemerkt. Had het overzicht van de best scorende renners er nog wel even bij gepakt, maar zat in de verkeerde kolom te kijken waarschijnlijk.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Niemiec heb ik echt bijna in elk mogelijk spel gespeeld. Leek me de klassementsman van Lampre die wel eens een gooi kon doen naar een top-5 eindklassement. Kennelijk is hij ook gevallen in de vorige ritten en reed lek aan het begin van de eerste klim, toen Movistar de gashandel begon open te trekken.

Ik weet trouwens niet of ze Evans zo maar uit het roze rijden. Quintana oogt gewoon een pak minder dan in de Tour (wie weet piekt ie naar week 3?). Bovendien staat Evans na de tijdrit waarschijnlijk nog verder voor op enkele naaste concurrenten, behalve Kelderman.

Even afsluiten met een quote van Dondo:

“I gave everything, everything, everything! I had nothing left at the end. I think I died and tomorrow I will be found in the cemetery.”

Denk niet dat we hem morgen opnieuw mogen verwachten... Beetje jammer dat dit nummer niet beloond werd.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Die kende ik nog niet, waar komt dat van?

Lars van der Haar en Kelderman (goede vrienden) noemen elkaar 'Otter' en 'Bever'.

Otter en bever @W1lcokelderman in one T-shirt! - Rabosport - Cycling - now.rabosport.nl

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Ah , dank.

@ Finisterra: die Arredondo is natuurlijk ook wel een beetje een show-mannetje, met z'n oorbel en alles. Dus het zal wel een beetje meevallen, verwacht ik. Wellicht heeft hij z'n zinnen gezet op de bergtrui en dan heeft hij gisteren prima zaken gedaan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Denk dat hij initieel nog wel voor het klassement wou gaan, maar door z'n val maar vol voor de bergtrui wou gaan. In de rit met de massale valpartij was z'n fiets stuk en duurde het lang vooraleer hij een nieuwe kreeg. Kan me goed voorstellen dat dat met z'n lengte wel wat problemen kan opleveren inderdaad...

Vind het wel een leuke renner. Soort Rujano type maar volgens mij met meer inhoud, getuige ook al z'n sterke LBL.

Vandaag op die slotklim trouwens wel 4km aan gemiddeld 8%. Als ze daar doortrekken gaat er toch wat meer schade zijn. Ulissi zie ik dan eigenlijk ook niet volgen. Maar voorlopig is het wachten en wachten... Bij een laffe koers rollen ze de rode loper opnieuw uit voor Ulissi.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Die ernstig overschatte renner bezorgt me nu toch wel de nodige puntjes, chapeau! Als er echter geknald gaat worden ligt Ulissi er inderdaad gewoon af. Met Purito en Horner erbij had deze Giro wel helemaal een feest kunnen zijn in de bergen. Nu heb ik voor de echt zware bergritten waarschijnlijk alleen Kelderman, en dat is ook nog geen zekerheidje.

En Finisterra, begrijp je nu waarom ik liever Bouhanni had dan Démare? Démare is net als Kristoff eigenlijk een iets te complete sprinter voor dit spel. Het zijn of kunnen goede klassieke renners worden, maar daardoor halen ze minder punten dan de Bouhanni's van deze wereld, wat betreft de MM prono dan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Mja, ik zie Demare toch ook nog een bak punten scoren in de Tour. Net als Kristoff. Geen idee wat Bouhanni verder nog gaat rijden, maar de Giro is alvast een groot succes ja. Komt ook wel een beetje doordat er veel meer puur vlakke ritten in zitten dan in de voorbije jaren.

Verwacht een strijd tussen jou en Knisper voor de eindzege in onze competitie. In de Tour wacht mij een vrije val met enkel Valverde als puntenpakker (en hopelijk Pinot)...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

In de Tour zijn alle topsprinters aanwezig, dus dat wordt telkens spurten voor de ereplaatsen. Als Meersman weer kan gaan knallen zie ik jouw team ook wel een serieuze gooi naar de eindezege doen. Maar voorlopig lijkt mij AHWA toch favoriet?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ach, weinig kans dat hij daadwerkelijk punten gaat scoren voor Sportpools.

Toen dacht ik dat de kopgroep weg zou kunnen blijven. Maar die vervelende Vorganov zit er gewoon weer bij, en nu is de kans groter dat hij in de punten gaat rijden. Bah, altijd vervelend als vluchters de punten voor de neuzen van de klasbakken wegkapen, tenzij je natuurlijk een paar mannetjes mee hebt zitten

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Toen dacht ik dat de kopgroep weg zou kunnen blijven. Maar die vervelende Vorganov zit er gewoon weer bij, en nu is de kans groter dat hij in de punten gaat rijden. Bah, altijd vervelend als vluchters de punten voor de neuzen van de klasbakken wegkapen, tenzij je natuurlijk een paar mannetjes mee hebt zitten

Met Bono en Bérard vrees ik ook voor m'n 0-puntenteam bij Zweeler... Dat het peloton maar wat gas geeft!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

De vroege vlucht overleeft want de favorieten hebben er kennelijk nog geen zin in. Weening maakt het af en haalt 100 broodnodige punten binnen voor otherfool. De dagwinst gaat echter naar david bohm die door de aanvalslustige Pozzovivo en Aru, Cataldo en Monfort de kussen in ontvangst mag nemen. Een fotofinish gaf geen uitsluitsel tussen de nummers 2 en 3, maar otherfool won door de overwinning van Weening. In de stand voelt Knisper stilaan de hete adem van Finisterra die telkens onopvallend sprokkelt met Uran. Morgen rustdag!

Dagzege etappe 9 Giro:

1. david bohm 108

2. otherfool 100

3. McSavah 100

Maglia Rosa:

1 Knisper 739

2 Finisterra 718

3 McSavah 552

Stand:

1 AHWA 3258

2 Finisterra 2846

3 McSavah 2754

4 Knisper 2023

5 Montorsi 1987

6 david bohm 1972

7 LuukRamaker 1953

8 Pitakaas 1784

9 MatthijsGr00t 1569

10 otherfool 1401

11 Outsiders 660

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Een juichkreet van jewelste, Girini, van uw anders altijd zo objectieve verslaggever op het moment dat streekgenoot en held van beroep Pieter Weening als eerste in Sestola over de finish bolde voor zijn vluchtmakker Malacarne: een staaltje koelbloedigheid om de hoed diep voor af te nemen. Bij LuukRamaker was de triomf van de Harrekiet der Harrekieten helemaal reden tot gekte: hij had volkomen terecht het volste vertrouwen in de noeste Fries met Australisch accent en pakte ver voor de concurrentie de zege:

1 LuukRamaker 70

2 McSavah 58

3 El Loco 57

4 Finisterra 48

5 Arjan_Hanse 47

6 otherfool 44

7 VivaLaHop 42

8 II Grillo 40

. eRCee 40

10 Pitakaas 37

Ook de Maglia Rosa was weer bij de pinken waardoor de strijd om het roze voorlopig een titanenstrijd van formaat is tussen Finisterra en LuukRamaker, met McSavah nog op het vinkentouw:

1 Finisterra 460

2 LuukRamaker 448

3 McSavah 409

4 david bohm 376

5 Sir Tinus 370

6 Paap 363

7 II Grillo 359

8 VivaLaHop 352

9 Justus18 349

10 eRCee 344

De MoMeSubLiga vaart wel bij deze spannende ontwikkelingen en klom naar plek 7, terwijl de Maglia Nera nog altijd voor geke bouwman is met 118 puntjes. Morgen een welverdiende rustdag na zoveel emotie, om dan dinsdag weer verder te koersen. A dopodomani!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik lijk wel Kwiat, met al die derde plaatsen

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Hehe

Denk dat je nog wel een goede kans hebt om de subleague te winnen. Het wegvallen van Purito is dodelijk tegen de teams zonder hem. Bovendien faalt Niemiec ook voorlopig (al dan niet door een val) dus denk dat de neergang zich stilaan gaat inzetten hier. Ulissi lijkt me ook stilaan uitgescoord als ze eens gaan door vlammen op de volgende bergen.

Matthews trouwens hard gevallen gisteren met veel schaafwonden. Dan moet Bouhanni het ook maar snel voor gezien houden... Al is dat dan weer nefast voor het andere spel.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Finisterra schreef:

Het wegvallen van Purito is dodelijk tegen de teams zonder hem.

Degenen die hem niet genomen hebben, hebben mazzel dat hij vorige maand hard gevallen is. Dat is - neem ik aan - de reden dat zij hem niet gekozen hebben bij Sportpools. Zou hij nog last hebben van die valpartij? Ik heb zelf ook overwogen hem vanwege die reden niet te nemen, maar dat risico was te groot.

Decec

• 6746 berichten
  • 8597 stemmen

Heeft al iemand bezig voor WK pool??

Zandkuiken

• 1750 berichten
  • 1435 stemmen

Decec schreef:

WK pool??

Oeioei nééééé!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mezgec is de betere sprinter, maar Ferrari is akelig constant deze Giro. Gaat erg kostbaar blijken. Nizzolo haalt ook meer punten dan verwacht, Matthews misschien ook wel. Tweede keer al pech voor Mezgec, buiten dat Kittel er nog bij had kunnen zijn (maar die had er niet altijd bijgezeten). Swift ook ongelukkig tot nog toe. Niet echt lekkere keuzes gemaakt wat dat betreft op Sportpools. En Battaglin in deze ontregelde sprint weer een hoge notering, terwijl Colbrelli valt. Zuur. Was wel net te laat - zag de sprint alleen in de hoogtepunten - maar Farrar viel dus weer eens als eerste?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Un, deux, trois, Girini, voor Nacer Bouhanni die vooraan stond toen zowel de sprintersbenen als arrogante Franse koppen werden uitgedeeld. Terwijl het halve peloton er maar weer bij was gaan liggen was het wederom Finisterra die zich weeral van zijn beste kant liet zien: om de problemen voor te zijn sprintte de Maglia Rosa 'gewoon' mee om tot zijn verbazing zijn volgende etappewinst binnen te slepen, vóór david bohm en Pitakaas:

1 Finisterra 54

2 david bohm 51

3 Pitakaas 49

4 Paap 48

5 Sir Tinus 47

. Justus18 47

7 eRCee 45

. LuukRamaker 45

9 Timmy 44

10 MatthijsGr00t 39

. VivaLaHop 39

Er staat derhalve geen maat op deze held van de MoMeSubLiga die nog maar eens onderstreepte dat wie deze Giro winnend wil afsluiten, eerst en vooral aan hem voorbij moet:

1 Finisterra 514

2 LuukRamaker 493

3 McSavah 446

4 david bohm 427

5 Sir Tinus 417

6 Paap 411

7 Justus18 396

8 VivaLaHop 391

9 eRCee 389

10 II Grillo 387

. Pitakaas 387

Team geke bouwman scoorde vandaag in de min: de Maglia Nera doet het nu met 114 puntjes terwijl de SubLiga nog maar eens een rustdag slecht verteerde en buiten de top 10 kukelde. Morgen een aardig klimmetje op het eind met een afdaling naar de streep: allicht kansen voor de battistradi van dienst. Ik zeg u gaarne: a domani!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bouhanni trok inderdaad wel een erg arrogant gezicht

En ja, Farrar mag weer eens worden bedankt..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.