• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.967 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.909 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

otherfool schreef:

Maar daar krijg je geen puntjes voor Een ziekelijke 38 deelnemers inmiddels trouwens

Ik had het voor 12 uur aangekondigd maar uit pure goedheid maak ik het nu bekend zodat een ieder nog een uurtje heeft om z'n team aan te passen: de ultieme kluns dit jaar is uiteraard Richie Porte!

Boe Porte komt uit Launceston, net als bier van James Boag, dus dat moet wel wat zijn.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

Qua pure snelheid zou ik de sprinters zo ranken: Cav, Greipel/Kittel, Kristoff/Bouhanni/Sagan, Goss/Hagen, Degenkolb/Ferrari, Rojas/Cimolai/Lobato/...

Kijk de laatste sprint van de Tour van vorig jaar nog maar eens terug; Goss heeft niet de versnelling van Cavendish maar kan hem verder wel bijhouden.

Ferrari is qua plaatsing over het algemeen dramatisch, Rojas rijdt al twee jaar geen deuk in een pakje boter, Hagen gaat denk ik überhaupt niet meesprinten en Degenkolb zal maar een paar ritjes uitzoeken, verwacht ik.

Hoeveel mensen hebben Andy gekozen, btw? Daar heb ik lang over getwijfeld, uiteindelijk overal weggelaten, maar het kan alle kanten op met hem.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Kijk de laatste sprint van de Tour van vorig jaar nog maar eens terug; Goss heeft niet de versnelling van Cavendish maar kan hem verder wel bijhouden.

Ferrari is qua plaatsing over het algemeen dramatisch, Rojas rijdt al twee jaar geen deuk in een pakje boter, Hagen gaat denk ik überhaupt niet meesprinten en Degenkolb zal maar een paar ritjes uitzoeken, verwacht ik.

Rojas en Ferrari staan duidelijk achter Goss ja. Heb ze hier en daar wel gespeeld door het grote aantal massasprints dat ik verwacht maar mijn verwachtingen van beiden zijn niet echt hoog. Vooral Rojas lijkt het sprinten haast verleerd. Hagen geeft aan vooral aan knechten te denken maar wil toch ook zelf zijn kans gaan als het kan. Verwacht hem wel in de wat zwaardere ritten, misschien morgen al of zeker overmorgen maar het is wat koffiedik kijken voorlopig.

Degenkolb was bij nader inzien eigenlijk een ideale kluns, bedenk ik me net. Verwacht hem 2, maximum 3 keer en zo indrukwekkend sprint hij helemaal niet dit jaar.

Ik zie Andy wel een ritje meepikken in week 3 (Alpe d'Huez misschien ofzo) maar verwacht er geen klassement van.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Gallopin wilt zich blijkbaar in de strijd om de groene trui mengen

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Finisterra schreef:

Degenkolb was bij nader inzien eigenlijk een ideale kluns, bedenk ik me net. Verwacht hem 2, maximum 3 keer en zo indrukwekkend sprint hij helemaal niet dit jaar.

Het is lang niet zeker dat Degenkolb Parijs haalt, dus dan zou het absoluut geen goede kluns zijn.

Kristoff een dag van tevoren gewisseld voor Pinot en Hagen. Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb gemaakt.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Kan iemand me is helpen met die punten telling?

Nicolas Roche 1 NEE 4 0 0 --- 2

Hoe komt die aan 2 punten ipv 4, zoals vooraan staat?

(Sorry ... erg nieuw daar) !

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Ha, en ik maar denken dat ie nog niet was bijgewerkt, omdat ik nog geen punten had...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Al enkele spelletjes volledig naar de zak door deze valpartij. Sporza-spel had ik mijn dubbele punten ingezet vandaag (aangezien ik vandaag sowieso 9 sprinters zou hebben, nadien moeilijker door transfers). 0-puntenteam ook al weg door Wynants (15+5 renners kiezen die niét mogen scoren). Hopelijk blijft Stannard op z'n fiets zitten vanaf nu, anders is Sportpools ook al naar de vaantjes.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

Gelukkig pakt mij joker ook nog even punten Maar uiteraard weer verbijtend daar voor de tv omdat ene josti weer zo nodig vallen moet.

Is al bekend of iedereen dezelfde tijd krijgt? Wel in de uitslagenlijst van NOS teletekst, maar zie nog geen bericht. *edit, volgens sommige nieuwsbronnen wel in ieder geval.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

SnakeDoc schreef:

Kan iemand me is helpen met die punten telling?

Nicolas Roche 1 NEE 4 0 0 --- 2

Hoe komt die aan 2 punten ipv 4, zoals vooraan staat?

(Sorry ... erg nieuw daar) !

De twee punten zijn de punten die hij daadwerkelijk al heeft binnengehaald, door vandaag als 14e te finishen. Die vier zijn de fictieve punten die hij zou scoren als het algemene klassement van nu ook het eindklassement is. Die nullen staan voor het punten en bollenklassement, het streepje voor het jongerenklassement.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Dat was de Tour voor van den Broeck. Toch jammer!

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Net als op Musicmeter wil ik hier vast mijn alternatieve Vuelta-pool introduceren. Hopelijk wordt het hier net zo enthousiast ontvangen, en doet iedereen mee

De meest kleurloze renner.

We gaan het een keer anders doen. Na 10001 pools waarbij je moet voorspellen welke renners het best meedraaien in een ronde, en daarbij het kortst eindigen in een etappe en in de eindrangschikking, is het nu de beurt aan de renners die we nergens zien, die niet worden uitgezonden omdat de uitzending te kort duurt. Een team van waterdragers en niet-sprinters die een jaarabonnement op de bus hebben.

Overeenkomstig met alle andere pools is dat je zo veel mogelijk punten moet zien te behalen.

Op de volgende punten kunnen punten worden behaald:

- Eindrangschikking: Zoveel punten als de positie van de renner.

- Etappe-uitslag: Zoveel punten als het gemiddelde van alle etappe-uitslagen van de renner.

- Punten/berg: Aantal punten = (positie in klassement/(aantal renners in klassement+1))*totaal aantal renners)

Heeft een renner (zoals het hoort) geen punten in het berg/puntenklassement, dan staat hij dus op de (aantal renners in klassement + 1)e plek.

- 50 punten bonus wanneer de uiteindelijke rode lantaarn in je team zit.

Eindscore per renner: 0,35*eindrangschikking + 0,3*etappe-uitslag + 0,15*berg + 0,1*punten (+ evt bonus)

Totale eindscore: som van eindscores per renner.

Het ploegenklassment speelt geen rol.

Het jongerenklassement zit al vast in het eindklassement en telt dus ook niet apart mee

Indien een renner uitvalt:

- De uitgevallen renner krijgt voor voor elk onderdeel punten vermenigvuldigd met het percentage van de uitgereden etappes.

De ingevallen renner precies hetzelfde, De rit waarin een renner uitvalt telt dus niet mee, en zodoende wordt er in 20 etappes punten gehaald. Indien een renner tussen 2 etappes uitstapt wordt er 1/21 deel van de eindscore van een renner (en die van z'n invaller) ingehouden.

Wat moet je doen?

PM me een lijstje met vijf renners waarvan je denkt dat ze de meest kleurloze in de Ronde van Spanje zullen zijn, en tevens 3 reserves.

(En ja, ik weet ook wel dat de rode lantaarn niet kleurloos is...)

Edit: regels wat aangepast.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Fijn, ik doe mee.

Doet me wat denken aan het nulpuntenteam bij Zweeler. Daar moet je 15 renners + 5 reserves kiezen die in géén enkele rit bij de 1e 20 mogen eindigen (een euro of 750 meestal te winnen). Lijkt makkelijker dan je denkt. In de voorbije Tour werd het verknald door Wynants (in rit 1 al door die stomme val!), Stannard (die met de Sky-trein toevallig als 19e ofzo over de meet bolde na een geslaagde vroege vlucht), Moinard (zat mee in de vlucht in rit 19) en Didier. Twee jaar geleden kwam ik het dichtst. Toen werd Bak helaas nét niet terug gepakt na een geslaagde vroege vlucht in een bergrit (scheelde een minuut of 2; Bak zelf finishte ook al op 6 minuten van de winnende vluchter).

Dit jaar overleefde geen enkel team trouwens. Didier was degene die het voor de laatst overgebleven teams verknalde.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

O die pool ken ik niet. Leuk

Edit: het wordt tijd dat ik van die kleurloze avatar afkom.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Is wel een betalend spel (7 euro) maar je kan dus ook wel serieus wat winnen. Het normale spel van Zweeler is natuurlijk zoveel mogelijk punten scoren.

Geeft altijd wel wat extra spanning mee in het begin van de etappe. Maar hopen dat je 0-punter niet meegaat in een eventueel geslaagde vroege vlucht! Het loopt eigenlijk alleen maar mis door een val of een vroege vlucht. Anders heb je wel slecht geselecteerd. Zoals ik vorig jaar in de Giro met Soupe. Bleek dat een - voor mij onbekende - snelle man te zijn...

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Haha mooi

Waar is Wim Vansevenant als je 'm nodig hebt.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik snap dat een afstappende renner in dit spel een plus is?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

In het spel van Paap niet lijkt me. Dan scoort hij immers geen punten meer door 'laag' te eindigen.

Op deze manier lijkt me een afstappende renner redelijk rampzalig voor je spel en dat lijkt me een beetje te streng (vaak stappen ze af door pech). Misschien moeten we een 5-tal reserverenners nemen die kunnen invallen als er een renner uitstapt? En die scoort dan pas punten vanaf de rit waarin de uitgevallen renner geen punten scoort ofzo.

Zo wordt de factor pech toch wat geneutraliseerd.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Een vijftal reserves vind ik wel wat veel. Uitvallers heb je natuurlijk niet echt in de hand, maar toch moet een team met een uitvaller wel enigszins gestraft worden. 3 reserves lijkt me zat. Als je een 4e nodig hebt kies je echt de verkeerde renners

We doen het zo, met 3 reserves:

De uitgevallen renner krijgt voor voor elk onderdeel punten vermenigvuldigd met het percentage van de uitgereden etappes.

De ingevallen renner precies hetzelfde, De rit waarin een renner uitvalt telt dus niet mee, en zodoende wordt er in 20 etappes punten gehaald. Indien een renner tussen 2 etappes uitstapt wordt er 1/21 deel van de eindscore van een renner (en die van z'n invaller) ingehouden.

Tevens haal ik het jongerenklassement weg, want dat hangt al tezamen met het eindklassement. Het bergklassement verhoog ik naar 0,15 ipv 0,1 om mislukte vluchtpogingen door het heuvelland te straffen. Een vluchtpoging maakt je immers niet kleurloos.

Voorbeeld.

Renner A staat 153 algemeen, 137,8 etappegemiddeld, 60 berg (van 74 renners met punten),112 punten (111 in het klassement) en is geen jongere.

Renner B staat 178 algemeen, 112 etappeklassement, 81 berg (80 renners met punten), 51 punten (van 132)

Renner A valt uit in etappe 13 en krijgt

(0,35*153+137,8*0,3+0,15*(60/75)*198+0,1*(112/112)*198)*(12/21)= 79,1

Renner B komt er in en krijgt:

(0,35*178+112*0,3+0,15*(81/81)*198+0,1*(51/132)*198)*(8/21) = 40,6

Samen zijn ze dus 119,7 waard. Had de deelnemer nou renner B in zijn startlijst gezet, dan zou deze (0,35*178+112*0,3+0,15*(81/81)*198+0,1*(51/132)*198)= 133,2 punten waard zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Ziet er goed uit!

Justus18

• 699 berichten
  • 79 stemmen

Ik zag dat er dit jaar nog geen Coach van het jaar subleague was. En omdat de pools van MoMe en MuMe door elkaar heen beginnen te lopen heb ik de subleague MoMeMuMe opgericht (aan deelname zijn kosten verbonden)

Voorts nodig ik de MoMe-users uit om zich in te schrijven voor de gratis subleague op http://www.voetbalpoules.nl. Daar heet de subleague MusicMeter en het wachtwoord is GoldendEUS.

david bohm

• 3081 berichten
  • 3447 stemmen

david bohm schreef:

Wie doet er mee aan het grootste voetbalmanagement spel ter wereld? Denk CVHJ maar dan uitgebreider, een andere competitie en GRATIS.

Heb een subleague moviemeter aangemaakt.

Please join.

Fantasy Premier League - The official fantasy football game of the Barclays Premier League - fantasy.premierleague.com

Poging 2.

moviemeter (private league)

Code to join this league: 223271-169623

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Mensen die hier mee doen met Top Coach op scorito.com? Zo ja dan zal ik bij interesse een pool opstarten.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Justus18 schreef:

Ik zag dat er dit jaar nog geen Coach van het jaar subleague was. En omdat de pools van MoMe en MuMe door elkaar heen beginnen te lopen heb ik de subleague MoMeMuMe opgericht (aan deelname zijn kosten verbonden)

Voorts nodig ik de MoMe-users uit om zich in te schrijven voor de gratis subleague op http://www.voetbalpoules.nl. Daar heet de subleague MusicMeter en het wachtwoord is GoldendEUS.

Kan hem niet bij de subleague's vinden?? (MoMeMuMe)

Edit: is een ander dagblad, blijk ik niet bij te kunnen.

Justus18

• 699 berichten
  • 79 stemmen

Erwinner schreef:

Kan hem niet bij de subleague's vinden?? (MoMeMuMe)

Edit: is een ander dagblad, blijk ik niet bij te kunnen.

Stom. Ik ging er vanuit dat het niet uitmaakte bij welk Dagblad je je aanmeldde.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Jammer ja. Maar is iedereen dit jaar afgehaakt?

Justus18

• 699 berichten
  • 79 stemmen

Kennelijk wel. Ik heb 1 aanmelding ontvangen van een MuMe-user.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Ik ben er wel, alleen geen subleague gezien..

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik doe ook standaard mee, maar zit (net als Kos denk ik) bij Dagblad van het Noorden en niet Haarlems Dagblad. Misschien dat er hier en op MuMe genoeg mensen zijn om een League bij DvhN op te zetten?

stinissen (crew films & series)

• 23485 berichten
  • 76998 stemmen

Ik doe ook mee met het Dagblad van het Noorden Subleague: Yeah

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.