• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.890 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.652 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Subleague 0 Iedereen mag meedoen - Coach van het Jaar - coachvanhetjaar.nl

Leuk om een keer tussen een grote groep te gaan strijden. Is open voor iedereen.

Justus18

• 699 berichten
  • 79 stemmen

Ik heb vanmiddag over deze gang van zaken een vraag gesteld aan de helpdesk. Ik heb nog geen antwoord en heb mij daarom ook maar aangemeld bij DvhN en me met precies hetzelfde team ingeschreven in de subleagues die Erwinner en stinissen aanbevolen. Dat had ik andersom moeten doen, want nu mis ik niet alleen de punten uit de eerste maar ook die uit de tweede ronde.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Nog maar 9 daagjes

Paap schreef:

Net als op Musicmeter wil ik hier vast mijn alternatieve Vuelta-pool introduceren. Hopelijk wordt het hier net zo enthousiast ontvangen, en doet iedereen mee

De meest kleurloze renner.

We gaan het een keer anders doen. Na 10001 pools waarbij je moet voorspellen welke renners het best meedraaien in een ronde, en daarbij het kortst eindigen in een etappe en in de eindrangschikking, is het nu de beurt aan de renners die we nergens zien, die niet worden uitgezonden omdat de uitzending te kort duurt. Een team van waterdragers en niet-sprinters die een jaarabonnement op de bus hebben.

Overeenkomstig met alle andere pools is dat je zo veel mogelijk punten moet zien te behalen.

Op de volgende punten kunnen punten worden behaald:

- Eindrangschikking: Zoveel punten als de positie van de renner.

- Etappe-uitslag: Zoveel punten als het gemiddelde van alle etappe-uitslagen van de renner.

- Punten/berg: Aantal punten = (positie in klassement/(aantal renners in klassement+1))*totaal aantal renners)

Heeft een renner (zoals het hoort) geen punten in het berg/puntenklassement, dan staat hij dus op de (aantal renners in klassement + 1)e plek.

- 50 punten bonus wanneer de uiteindelijke rode lantaarn in je team zit.

Eindscore per renner: 0,35*eindrangschikking + 0,3*etappe-uitslag + 0,15*berg + 0,1*punten (+ evt bonus)

Totale eindscore: som van eindscores per renner.

Het ploegenklassment speelt geen rol.

Het jongerenklassement zit al vast in het eindklassement en telt dus ook niet apart mee

Indien een renner uitvalt:

- De uitgevallen renner krijgt voor voor elk onderdeel punten vermenigvuldigd met het percentage van de uitgereden etappes.

De ingevallen renner precies hetzelfde, De rit waarin een renner uitvalt telt dus niet mee, en zodoende wordt er in 20 etappes punten gehaald. Indien een renner tussen 2 etappes uitstapt wordt er 1/21 deel van de eindscore van een renner (en die van z'n invaller) ingehouden.

Wat moet je doen?

PM me een lijstje met vijf renners waarvan je denkt dat ze de meest kleurloze in de Ronde van Spanje zullen zijn, en tevens 3 reserves.

(En ja, ik weet ook wel dat de rode lantaarn niet kleurloos is...)

Edit: regels wat aangepast.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Vind het nog wel aardig lastig om de Vuelta in te schatten. Een deel van de klassementsrenners heeft misschien meer ambitie voor het WK dan voor de Vuelta en er is bijna niemand die er een hoofddoel van heeft gemaakt (of reeds de Giro, of reeds de Tour gereden). Kan wel eens een verrassende strijd opleveren.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Paap schreef:

Nog maar 9 daagjes

Heb je al inzendingen? En ga je de rangschikking combineren met MusicMeter? Ik zal er vanavond eens mee aan de slag. (edit: oh ik zie dat de rennerslijst nog niet compleet is. Ook apart)

PS al 21 deelnemers aan de MoMeLiGa bij sportpools. Dat wielrennen gaat hier nog een hype worden

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ik heb al 2 inzendingen waarvan 1 mume/mome. Ik combineer gewoon alles om nog n beetje n lijst te hebben. Alle selecties op die van bmc zijn nu bekend geloof ik, dus kom maar op allen.

Mn winnende sportpools selectie is ook al bekend

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Winnend in de wielerflits-subleage misschien wel ja, maar de MM-subleage is een ander paar mouwen natuurlijk. Ik mag wel zeggen dat ik op sportpools mezelf dit keer heb overtroffen.

Zandkuiken

• 1750 berichten
  • 1435 stemmen

eRCee schreef:

Ik mag wel zeggen dat ik op sportpools mezelf dit keer heb overtroffen.

Ik volg die pools eigenlijk totaal niet, maar volgens mij zeg je dat bij elke grote ronde

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

eRCee schreef:

Winnend in de wielerflits-subleage misschien wel ja, maar de MM-subleage is een ander paar mouwen natuurlijk. Ik mag wel zeggen dat ik op sportpools mezelf dit keer heb overtroffen.

Nou ja, ik heb de smaak wel te pakken na mn 18e plek in de Vuelta en 83e in de Tour (bij de Giro heb ik me totaal niet ingelezen). Dus ik reis met vertrouwen af naar Spanje. MM-subleague winst is haast een formaliteit

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Zandkuiken schreef:

Ik volg die pools eigenlijk totaal niet, maar volgens mij zeg je dat bij elke grote ronde

Beetje psychologische oorlogsvoering he, is inderdaad bijna traditie inmiddels.

Tot nu toe lijkt het overigens niet erg te werken....

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik denk zelfs dat 1600 deze Vuelta niet zal volstaan...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Vind het bijzonder moeilijk deze Vuelta. Véél te veel potentiële kandidaten voor het klassement waarvan de helft waarschijnlijk niet eens goed zal zijn of eerder het WK als doel zal hebben.

Meestal speel ik wel een pooltje of 10 maar er staat eigenlijk nog niks klaar. Morgenavond maar wat in elkaar zetten en dus maar wat minder wikken en wegen.

Leuk is wel dat enkele D-sprinters ook best aardig kunnen scoren in dit erg magere sprintersveld.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Pfoooooeeeee ik heb m'n team al 36x omgegooid

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Heeft iemand nog wat zwarte punten voor me?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Wie heb je als kluns? Heb (zoals bijna iedereen waarschijnlijk) LTD, maar Uran zou ook een optie kunnen zijn. Is de enige 3-punter (edit: landgenoot Betancur ook nog), en er zijn geen 4-punters en de drie 5-punters gaan normaliter bereveel scoren.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ik heb Uran een poosje in m'n team gehad, maar het voelde toch niet goed. Kan zomaar 100 punten scoren. Hier is het ook LtD geworden.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Denken jullie ook nog aan je team met kleurloze renners?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Stuur ze later vandaag op

Het is nu te laat, maar het is denk ik wel leuk om het kleurloze team te koppelen aan de zwarte punten van sportpools. Dat je bijvoorbeeld minstens vijf zwarte punten moet besteden aan dat team. Op die manier wordt het een stuk moeilijker en krijg je niet alleen maar onbeduidende knechten. Aan de andere kant lijkt dat misschien teveel op het kiezen van de kluns op sportpools, waar je soms ook risico's moet nemen als je meer zwarte punten wilt besteden.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ik denk dat veel kleurloze renners misschien wel te onbekend zijn daarvoor. Ik kreeg net van iemand een renner door die eerder dit jaar nog een bergrit heeft gewonnen. Dat vind ik dan ook wel leuk

Volgens mij is het al lastig zat zo

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Gewoon renners kiezen die je niet kent dus

Telt de TTT trouwens mee?

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Nee.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Paap schreef:

Ik denk dat veel kleurloze renners misschien wel te onbekend zijn daarvoor. Ik kreeg net van iemand een renner door die eerder dit jaar nog een bergrit heeft gewonnen. Dat vind ik dan ook wel leuk

Zit je me nou uit te lachen

LTD als kluns? Het kan maar er is natuurlijk een veel betere optie...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Zit je me nou uit te lachen

LTD als kluns? Het kan maar er is natuurlijk een veel betere optie...

Nou, wie is de Porte van deze Vuelta? Kreuzi of Fuglsang?

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ik zie geen betere 2-puntkluns dan LtD.

Kreuziger is veel te gevaarlijk. Fuglsang zou inderdaad nog kunnen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

LTD gaat afstappen, let nou maar op...

Verder houd ik mijn kruit nog even schoon

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Hm. Afstappen. Ja, daar zeg je wel iets

Nee, Lau stapt toch niet af. Toch?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Heb toch ook wat gewisseld - met in het achterhoofd dat wissels nooit goed uitpakken.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ik heb Gerard Kemkers naar je toe gestuurd voor je wissels.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Ten Dam wordt sowieso een ideale kluns, tenzij hij afstapt natuurlijk... Gaf wel nog maar in 1 grote ronde op tot nu toe dus zal normaal gezien wel goed zitten.

Geen nood, Paap. Mijn klunzenteam komt nog wel. Heb nog enkele uurtjes om alles klaar te zetten. Beetje druk gehad de laatste tijd dus voor het eerst sinds lang eerder teams op gevoel.

Ohja, Betancur is pas ziek geweest en mikt niet op een klassement maar wél op week 3 en het WK. Je hebt nog wat tijd om je teams om te gooien dus. Of is hij zand aan het strooien?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.