• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.968 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.924 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Okay jongens, ik kan het nu wel verklappen; Rohan Dennis gaat de grote revelatie van deze Tour worden.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Ik heb mijn team net voor de 26ste keer veranderd.

Ik voel een nummer 27 aan komen,

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Pruim schreef:

Okay jongens, ik kan het nu wel verklappen; Rohan Dennis gaat de grote revelatie van deze Tour worden.

Dennis heeft veel talent maar Garmin wil hem beschermen. Ze gaven zelfs al aan dat hij zou afstappen tijdens de eerste rustdag. Dat zou wel heel vreemd zijn aangezien hij dan niet eens de eerste tijdrit haalt, wat toch z'n favoriete terrein is.

Verder heeft Garmin 3 andere speerpunten dus Dennis zal nog een jaartje moeten wachten, neem ik aan. Voor de pooltjes wel het lastigste team, dat Garmin. Ben redelijk consequent voor 1 van de 3 kopmannen gegaan maar dat kan ook serieus tegenvallen natuurlijk...

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zo, m'n lijssie is zo goed als af. Een aantal 0-punters zijn inwisselbaar. Wat ik ook ga doen waarschijnlijk, 1 minuut voor tijd. Om later, in etappe 9 bijvoorbeeld, scheldend voor de buis op bank te zitten dat die 0-punter - die ik er 1 minuut voor tijd uithaalde - met gebalde vuist en als eerste over de streep fietst.

Heerlijk.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Finisterra schreef:

Dennis heeft veel talent maar Garmin wil hem beschermen. Ze gaven zelfs al aan dat hij zou afstappen tijdens de eerste rustdag.

Rijdt na de ploegentijdrit in het geel!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Maar daar krijg je geen puntjes voor Een ziekelijke 38 deelnemers inmiddels trouwens

Ik had het voor 12 uur aangekondigd maar uit pure goedheid maak ik het nu bekend zodat een ieder nog een uurtje heeft om z'n team aan te passen: de ultieme kluns dit jaar is uiteraard Richie Porte!

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Zowaar, niet eens zo'n slechte keuze dit keer, otherfool. M'n complimenten. Ik ben ook van mening dat Porte overschat wordt en denk dat hij er in de derde week een keer doorheen gaat zakken. Niettemin een gevaarlijke klant voor de twee tijdritten en een paar bergritjes in het begin.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Senks Die tijdritjes zijn nog gevaarlijk idd maar daar mag-ie wel rond de pakhembeet 7e - 10e plek eindigen van me. Het zijn korte tijdritten dus veel gegadigden denk ik. Bergop gaat het toch alleen maar knechten worden, en als het dan ontploft wordt hij volgens mijn berekeningen steeds exact 16e.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

De pool is momenteel in onderhoud

De klassementen worden bijgewerkt.

3 Weken Tour. Zaaaaliiiiig.

Moge de beste winnen!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

otherfool schreef:

de ultieme kluns dit jaar is uiteraard Richie Porte!

Te laat gezien, ik heb hem nu zelfs in mijn normale team!

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Te laat gezien, ik heb hem nu zelfs in mijn normale team!

Ik ook,

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Jammer boys, jullie kunnen je alvast richten op de Vuelta

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Porte fladderde nog samen met Froome weg van Contador, Valverde en Rodriguez in de Dauphiné en was naar eigen zeggen in opbouw naar de Tour... Veel succes, otherfool. Zelfs als hij een beetje een terugval kent, pakt hij altijd wel een 75-tal punten lijkt me. En dat is best veel voor een 2-punter.

Verder is Porte gewoon laatste man dus dat knechten voor Froome valt wel mee denk ik. En in de tijdritten lijkt me 2x ergens rond top-5 dichter in de buurt, zeker in de 2e (halve klimtijdrit).

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

Maar daar krijg je geen puntjes voor Een ziekelijke 38 deelnemers inmiddels trouwens

Ik had het voor 12 uur aangekondigd maar uit pure goedheid maak ik het nu bekend zodat een ieder nog een uurtje heeft om z'n team aan te passen: de ultieme kluns dit jaar is uiteraard Richie Porte!

Heb ik toch niet dezelfde.

Had toch echt verwacht dat je old good Evans zou hebben. 2 zwarte puntjes is karig voor jouw doen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Speedy houdt het gewoon vol met andermaal allemaal sprinters in zijn ploeg. Wat doet Moreno Moser ertussen?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Finisterra schreef:

Zelfs als hij een beetje een terugval kent, pakt hij altijd wel een 75-tal punten lijkt me.

30 tops! We gaan het meemaken

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Jammer alleen dat je die 2 punten volkomen onjuist hebt geïnvesteerd.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Ik denk dat het team van Paap wel eens tweede zou kunnen worden in de subleage.

L_T_B

• 266 berichten
  • 504 stemmen

Mijzelf ook maar tussen de MovieMeters (lees: leeuwen) gegooid.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Stonden we de vorige tour niet een lange tijd 1e met de moviemeterclub? Zitten echte kenners bij, ben benieuwd dit jaar, vond het zelf vrij lastig een gebalanceerd geheel uit te zoeken.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

eRCee schreef:

Ik denk dat het team van Paap wel eens tweede zou kunnen worden in de subleage.

En jij 3e?

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Je mag altijd dromen, Nicolage Rico, maar ik raad je toch aan enige realiteitszin te bewaren, anders is de teleurstelling zo groot.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

eRCee toch weer aan de Goss, zie ik. Verwacht er niet zoveel van. Komt snelheid tekort in de sprints en overleeft ook nog nauwelijks een bergje aan het eind. Kan Impey het mooi overnemen in die ritten.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

eRCee toch weer aan de Goss, zie ik. Verwacht er niet zoveel van. Komt snelheid tekort in de sprints en overleeft ook nog nauwelijks een bergje aan het eind. Kan Impey het mooi overnemen in die ritten.

Haha, Daryl Impey, sinds die tegen de grond werd gekwakt door Theo Bos is het niet veel meer, toch?

Over Goss: de man wordt chronisch onderschat. In de Giro reed hij niet zo goed omhoog, maar ik verwacht dat dat in de Tour beter zal zijn. Op sprintsnelheid hoort hij bij de beste 5 sprinters van de wereld, z'n positionering is vrijwel altijd goed en hij gaat er ook altijd voor. Op mysterieuze wijze wint hij echter nooit, of hij nu tegen Cavendish sprint of tegen Juan Jose Lobato del Valle, hij wordt steevast tweede of derde. Ideaal voor sportpools dus.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Haha, Daryl Impey, sinds die tegen de grond werd gekwakt door Theo Bos is het niet veel meer, toch?

Over Goss: de man wordt chronisch onderschat. In de Giro reed hij niet zo goed omhoog, maar ik verwacht dat dat in de Tour beter zal zijn. Op sprintsnelheid hoort hij bij de beste 5 sprinters van de wereld, z'n positionering is vrijwel altijd goed en hij gaat er ook altijd voor. Op mysterieuze wijze wint hij echter nooit, of hij nu tegen Cavendish sprint of tegen Juan Jose Lobato del Valle, hij wordt steevast tweede of derde. Ideaal voor sportpools dus.

Qua pure snelheid zou ik de sprinters zo ranken: Cav, Greipel/Kittel, Kristoff/Bouhanni/Sagan, Goss/Hagen, Degenkolb/Ferrari, Rojas/Cimolai/Lobato/...

Impey vorig jaar toch 1x 5e, 1x 7e en 2x 9e in de Tour. Zag niet zoveel interessante nulpunters verder (naast degene die ik al had, Impey was de laatste toevoeging). Achteraf gezien had ik graag Navarro erbij gehad voor de klassementspunten aan het einde. Zie hem wel 12e worden ofzo.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Goss, Degenkolb en Kristoff wilde ik ook, maar de zwarte punten waren op, helaas. Goss pakt wel tussen de 100 en 150 punten (dan zijn 3 zwarte punten wel wat veel).

@ Finisterra: Navarro is geen puntenpakker. Met een 12e plek pak je ook maar barweinig punten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Kristoff is de nieuwe Thor, die ook nog eens sneller is in een puur vlakke sprint. Voor 2 punten leek hij me een zekerheidje.

Degenkolb gaat vooral knechten voor Kittel en in iets zwaardere ritten z'n eigen kans gaan. Lijkt me 2 punten zeker te duur. Bovendien sprint hij dit jaar erg matig.

Beetje spijt dat ik toch niet Gadret of Kreuziger als kluns heb genomen. Dan kon Mollema er nog bij voor wat extra klassementspunten ipv Van Poppel. Met Stannard wel een zekerheid op 0 punten als kluns tenzij hij letterlijk weg valt.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

We hebben weer veel dezelfde renners, Finisterra. Dat betekent dat ik weer goed zit, als Evans geen wonderen gaat verrichten

En met Impey heb ik vorig jaar toch maar mooi 48 punten gehaald.

Fox McCloud

• 951 berichten
  • 841 stemmen

In tegenstelling tot velen heb ik voor de combinatie Contador/Cavendish gekozen. Maak je toch een verschil, benieuwd of dat positief of negatief gaat uitpakken.

El Loco

• 1126 berichten
  • 2396 stemmen

Finisterra schreef:

Impey vorig jaar toch 1x 5e, 1x 7e en 2x 9e in de Tour. Zag niet zoveel interessante nulpunters verder (naast degene die ik al had, Impey was de laatste toevoeging).

Fédrigo leek me anders ook interessant. Doet elk jaar wel mee voor een ritzege of 2 in de overgang.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.