• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.501 films
  • 12.329 series
  • 34.194 seizoenen
  • 650.452 acteurs
  • 199.450 gebruikers
  • 9.404.365 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

kos

• 46733 berichten
  • 8888 stemmen

Pete Postlethwaite in Brassed Off zal ik NOOIT vergeten. rip.

Dutchfan

• 1576 berichten
  • 754 stemmen

UIT DE TELEGRAAF:

Zanger Gerry Rafferty (63) overleden LONDEN - De Britse zanger Gerry Rafferty is dinsdag op 63-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn dochter bekendgemaakt aan Britse media. Rafferty was enkele maanden geleden met leverklachten opgenomen in het ziekenhuis.

Rafferty en jeugdvriend Joe Egan richtten in 1972 de band Stealer's Wheel op. Nog datzelfde jaar had de groep een grote hit met het nummer Stuck in the Middle. Drie jaar later viel Stealer's Wheel uiteen. In 1978 scoorde Rafferty een solohit met het nummer Baker Street.

Rafferty's laatste album verscheen in 2000. De laatste jaren kwam Rafferty meer in het nieuws om zijn alcoholverslaving dan om zijn muziek.

Rafferty werd in 1947 geboren in een voorstad van Glasgow in Schotland, als zoon van een alcoholistische mijnwerker. Zijn moeder Mary Skeffington probeerde koste wat kost te voorkomen dat de jonge Gerry door zijn vader zou worden mishandeld. Om zijn moeder te troosten schreef Rafferty later een naar haar vernoemd lied, dat verscheen op zijn eerste soloalbum Can I Have My Money Back (1972).

Dutchfan

• 1576 berichten
  • 754 stemmen

Actrice JILL HAWORTH is 65 jarige leeftijd overleden.

(afbeelding)

Jill maakte haar debuut in de film "Exodus",waar ze de rol van de vriendin van Sal Mineo speelde.

Door de goede kritieken op haar rol,kreeg ze veel aangeboden.

De beste rol kreeg ze op Broadway in 1965:de Rol van Sally Bowles in "Cabaret",in de filmversie gespeeld door Liza Minelli,die een Oscar kreeg voor haar rol.

Maar Jill was de eerste die "sally"speelde,helaas kreeg ze,ondanks het succes op Broadway, niet de rol in de film.

Ze speelde ook rollen in TV-series als Bonanza en Baretta.

Meer over Jill en haar films:

Jill Haworth - IMDb

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Was net van de schrik bekomen dat Pete Postletwaite er niet meer is en nu dit...

RIP Gerry Rafferty. Hoorde vorige week nog zijn schitterende plaat Baker Street in de Top 2000 en bedacht me dat het een van de beste platen ooit gemaakt is. En nu is hij er niet meer... 63 jaar ook maar. Zonde! Kloteziektes toch ook altijd!

2011 begint weer geweldig zeg...

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

Pfff, jemig, wat heftig weer zeg, al die overlijdens....

R.I.P. Pete Postlethwaite !!!

Zijn rol van de Vader in "In The Name of the Father" vergeet ik nóóit meer, wát een acteerprestatie was dat zeg!

En zijn mega-rol in "The Usual Suspects" vond ik ook al zo memorabel, maar vrij klein...!

RIP

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

R.I.P. Gerry Rafferty !!

Ken hem voorál (eigenlijk alléén) van zijn song "Baker Street"!

Toen ik 14 jaar was, in 1992, scoorde een andere "band" of "groep" een mega-hit met een re-mix van "Baker Street"! Die kwam geloof ik op nr. 2 ofzo in de Top-40!

Zal eens op Youtube kijken of die versie erop staat...

RIP

Dutchfan

• 1576 berichten
  • 754 stemmen

MIKE KARN,vooral bekend als de voormalige bassist van de band Japan die in de vroege jaren tachtig populair werd,is op 4 Januari,op 52 jarige leeftijd in London, aan kanker overleden.

(afbeelding)

Dutchfan

• 1576 berichten
  • 754 stemmen

Zoon van Perzische sjah pleegt zelfmoord

BOSTON - Alireza Pahlavi, de jongste zoon van de laatste sjah van Perzië, heeft zelfmoord gepleegd. In de nacht van maandag op dinsdag overleed hij in zijn woning in de Amerikaanse stad Boston. Dat heeft zijn broer, de voormalige kroonprins Reza Pahlavi, dinsdag naar buiten gebracht.

(afbeelding)

De familie was tot de islamitische revolutie van 1979 aan de macht in het huidige Iran. Toen werd de sjah afgezet en vervangen door het islamitische regime dat tot op heden aan de macht is. De laatste sjah, Mohammad Reza Pahlavi, stierf een jaar na de staatsgreep aan kanker.

Volgens Reza Pahlavi leed zijn jongere broer onder de politieke situatie in Iran. „Hij was diep verontrust door al het leed dat zijn geliefde vaderland is overkomen”, liet de prins in een verklaring weten

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

narva77 schreef:

Ken hem voorál (eigenlijk alléén) van zijn song "Baker Street"!

Toen ik 14 jaar was, in 1992, scoorde een andere "band" of "groep" een mega-hit met een re-mix van "Baker Street"! Die kwam geloof ik op nr. 2 ofzo in de Top-40!

Ja, die versie ken ik ook. Van een groepje dat Undercover heet.

Maar het nummer is veelvuldig gecoverd. Zo gaat dat met goede muziek.... Jammer genoeg.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Zeg dutchfan, hoeveel doden ga je nog posten vandaag? Ze blijven maar komen...

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

narva77 schreef:

Zal eens op Youtube kijken of die versie erop staat...

Volgens mij is het deze:

Brix

• 19703 berichten
  • 5137 stemmen

R.I.P. Gerry Rafferty

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

Dutchfan schreef:

Actrice JILL HAWORTH is 65 jarige leeftijd overleden.

Ik moest even goed nadenken waar ik die naam ook al weer van kende, maar nu weet ik het weer;

Ik ken haar vooral van de pulp/cult?? film "The Haunted House of Horror".

RIP Jill Haworth !!

PS: en nu ga ik dit topic maar even overslaan denk ik. Ik wordt er neerslachtig van merk ik....

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

Ik weet dat het absoluut niets met Film te maken heeft, maar maandag is de oud-voetballer Coen Moulijn van Feyenoord overleden:

R.I.P. Coen Moulijn !!

http://www.nu.nl/binnenland

http://nl.wikipedia.org/wik

(nu al weer bijgewerkt zeg; hebben ze niks anders te doen bij Wikipedia....)

http://www.soccernews.nl/

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

R.I.P. Gerry Rafferty

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

R.I.P. Gerry Rafferty

Mr. Eddy

• 219 berichten
  • 771 stemmen

Zo, da's schrikken! Pete Postlethwaite en Gerry Rafferty overleden! Dat had ik nog helemaal niet mee gekregen.

R.I.P.

JDSsmetje schreef:

De Amerikaanse acteur Bill Erwin is op 96-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Amerikaanse krant Los Angeles Times. De acteur groeide wereldwijd uit tot cultheld door de rol van knorrige oude man Sid Fields in een episode van de tv-serie 'Seinfeld', waarvoor hij een Emmy-nominatie kreeg. Hij overleed vorige week woensdag aan ouderdomsverschijnselen

R.I.P. Bill Erwin,

Dit is de bewuste scene. Valt er wellicht toch nog iets te lachen in dit topic.

R.I.P. Bill Erwin

U-96

• 11875 berichten
  • 2107 stemmen

R.I.P. Gerry Rafferty

Het album City to City (waar zijn megabekende Baker Street op staat) heb ik grijsgedraaid. Toevallig vorige week nog.

Spartaan1986

• 3614 berichten
  • 2175 stemmen

Seinfeld-acteur Bill Erwin (96) overleden

print rss - door Steven (raistlin6) op 05-01-2011 @ 00:35

De Amerikaanse acteur Bill Erwin is op 96-jarige leeftijd overleden. Dat meldde de Amerikaanse krant Los Angeles Times dinsdag.

De acteur groeide wereldwijd uit tot cultheld door de rol van knorrige oude man Sid Fields in twee afleveringen van de tv-serie Seinfeld, waarvoor hij een Emmy-nominatie kreeg. Hij overleed vorige week woensdag aan ouderdomsverschijnselen.

De Texaan begon zijn carrière in de jaren veertig op het witte doek in Hollywood. Hij werd pas bekend in 1958 toen hij onder meer de vader van de debuterende 21-jarige Jack Nicholson speelde in The Cry Baby Killer.

Hij stapte over naar tv en speelde onder meer in series als The Twilight Zone, Golden Girls, Who's The Boss? en Growing Pains.

(afbeelding)

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

R.I.P. Bill Erwin

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

R.I.P. Bill Erwin !!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Gerry Rafferty Baker Street was één van de eerste nummers dat ik op gitaar kon spelen... Stuck in the middle with you is legendarisch gemaakt door Reservoir Dogs.

Stephan

• 7895 berichten
  • 1388 stemmen

RIP Bill Erwin. Vond hem een schatje in Somewhere in Time.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3632 stemmen

God, grote verliezen allemaal zeg. Tragisch.

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

Metalfist schreef:

Gerry Rafferty Baker Street was één van de eerste nummers dat ik op gitaar kon spelen... Stuck in the middle with you is legendarisch gemaakt door Reservoir Dogs.

Was die song van Gerry Rafferty?

Edit: ik zie inderdaad op MusicMeter dat hij de zanger was van Stealers Wheel. Nooit geweten!

Die song ken ik natuurlijk óók (vooral uit "Reservoir Dogs"). Maar ik zal misschien nog wel meer bekende songs van Gerry Rafferty kennen, als ik ze hoor....

narva77 (crew films)

• 12741 berichten
  • 6543 stemmen

Dutchfan schreef:

Zoon van Perzische sjah pleegt zelfmoord

BOSTON - Alireza Pahlavi, de jongste zoon van de laatste sjah van Perzië, heeft zelfmoord gepleegd. In de nacht van maandag op dinsdag overleed hij in zijn woning in de Amerikaanse stad Boston. Dat heeft zijn broer, de voormalige kroonprins Reza Pahlavi, dinsdag naar buiten gebracht.

Vreemd, ik had het gevoel dat ik dat al eerder had gelezen, op Teletekst. Maar hij is in de nacht van maandag op dinsdag overleden zie ik, dus dat kan bijna niet....!

R.I.P. Alireza Pahlavi !!

R.I.P. Mike Karn van de rockband Japan !!

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

RIP

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

R.I.P. Bill Erwin. Dacht dat ik de man kende en na wat research weet ik van waar: Inferno (1999)

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Jeetje, Gerry Rafferty en Mick Karn

R.I.P.

Dutchfan

• 1576 berichten
  • 754 stemmen

Actrice MIRIAM SEEGAR is op 103 jarige leeftijd overleden.

Miriam was een beroemde Amerikaanse actrice,die in zowel stomme als vroeg-sprekende films te zien was.

(afbeelding)

Miriam speelde in zowel Engelse als Amerikaanse films tussen 1928 en 1932.

Meer over Miriam Seegar:

Miriam Seegar - IMDb

Miriam Seegar - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.