- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Heinz Weiss
RIP Leslie Nielsen
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3633 stemmen
Hij heeft een mooie leeftijd bereikt met zijn 84 jaar en een prachtig leven gehad. Rust zacht Leslie.
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Is hij dood???? Nee toch...
...was een geweldige acteur...RIP
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Woensdagavond maar een paar films ter ere van hem houden op m'n filmavondje! Toch een paar komedieclassics gemaakt! RIP.
Ik herinner hem met een lach 
Filmkriebel
-
- 10023 berichten
- 4684 stemmen
RIP Leslie Nielsen. Blijft onlosmakelijk verbonden met The Naked Gun
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2376 stemmen
RIP Leslie Nielsen. Vond hem als klein jongetje altijd geweldig. Met kinderfeestjes naar zijn films. Schrikken, maar hij heeft wel een respectabele leeftijd bereikt. Tijd vliegt.
Ajax&Filmfreak
-
- 3388 berichten
- 3749 stemmen
RIP Leslie Nielsen, toch wel een mooie leeftijd bereikt.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3404 stemmen
Naked Gun ontelbaar keer gezien. RIP Leslie! 
Sibelius
-
- 23 berichten
- 2084 stemmen
Op 84 jarige leeftijd overleden aan longontsteking op 28/11/2010.
Hij heeft in meer dan 200 films en series meegespeeld en is4 keer getrouwd.
Dat kan tellen!
R.I.P.
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Heb nu al weer buikpijn...
Wat een gemis.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
R.I.P. Leslie, al kon ik zelden om je lachen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8270 stemmen
R.I.P. Leslie Nielsen. Ik vond hem vaak wel grappig.
Mescaline
-
- 7100 berichten
- 3284 stemmen
R.I.P. Leslie Nielsen, een groot acteur in de comedy wereld waar ik vaak om moest lachen.
Echt zonde dat hij is gegaan 
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
RIP Nielsen.
Toch wel een erg grappige acteur.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Na Nielsen ook Kershner 
PARIJS - De Amerikaanse filmregisseur Irvin Kershner is op 87-jarige leeftijd in de Amerikaanse stad Los Angeles overleden. Dat heeft zijn peetdochter Adriana Santini maandag bekendgemaakt in Parijs, waar zij woont.
© Thinkstock
Kershner is vooral bekend door de tweede Star Warsfilm, The empire strikes back (1980).
Kershner volgde een opleiding tot musicus en fotograaf en ging zich in de jaren vijftig van de vorige eeuw toeleggen op het maken van documentaires. Hij werkte onder meer voor een project van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken in Iran.
In 1958 maakte hij zijn debuut als filmregisseur met Stakeout on Dope Street. Kershner maakte verder onder meer Never say never again, waarin Sean Connery opnieuw de rol van James Bond speelde, en RoboCop 2, een vervolg op de film RoboCop van Paul Verhoeven.
Negen Emmy's
In zijn film A fine madness (1966) was Connery ook te zien, samen met Joanne Woodward en Jean Seberg. Zijn tv-film Raid of Entebbe werd met negen Emmy's, waaronder die voor beste regie, onderscheiden.
Kershner was acteur in de omstreden film van Martin Scorsese The last temptation of Christ (1988). Hij speelde de rol van de vader van de apostelen Johannes en Jacobus. In de film On deadly ground van Steven Seagal (1994) speelde hij een filmregisseur.
Filmmaker Irvin Kershner overleden | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Met Leslie Nielsen en Irvin Kershner zijn twee mannen overleden die eigenlijk slechts bekend zijn door een bijzodner klein deel van hun werk. Nielsens films vond ik als kind vaak erg leuk, maar de laatste jaren heb ik minder van de man kunnen genieten. Toch een verdiende eerbetoon uit nostalgie. The Empire Strikes Back van Kershner heb ik daarnaast altijd leuk gevonden. Gek dat het daarbuiten nooit iets met hem gewonnen is. Never Say Never Again was vrij slecht. Maar ook hier weer een nostalgisch eerbetoon voor Empire.
Rust in vrede, allebei.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nielsen, man man man wat heb ik altijd in een scheur gelegen om die man. Zag hem van het weekend geloof ik weer langskomen in Spy Hard, maar ik zal hem vooral herinneren uit The Naked Gun-reeks. Gegarandeerd lachen op feestjes was dat. RIP Leslie. 
lars-pixar
-
- 1460 berichten
- 3973 stemmen
Ik werd er wakker mee en hoorde op tv dat hij overleden was, vanavond ga ik show nieuws kijken daar komt ook vast in voor.ik vindt het egt heel erg maar aan elk leven komt een eind, maar mijn dag moest ook doorgaan dus ging ik naar school tot een uurtje daarna ik in tranen uit barste en me ziek melde om naar huis te gaan ik zal hem missen maar ik blijf hem trouw.

AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Laatst nog gezien in Empire of Dreams. Vanavond dan maar The Empire Strikes Back kijken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Leslie Nielsen overleden 
Dat was dus wel effe schrikken toen ik het las vanmorgen...
Ik ben echt een groot liefhebber van zijn films. The Naked Gun reeks en Airplane waren zijn besten, maar films als Spy Hard en Wrongfully Accused waren ook erg vermakelijk. Alleen al van zijn kop moest ik vaak lachen. Wat een held 
Ik weet zeker dat ik zijn films nog vaak zal kijken.
R.I.P.
Det. Nordberg: Drugs... drugs...
Frank: Nurse! Get this man some drugs! Can't you see he's in pain?
[nurse administers drugs]
Det. Nordberg: No... no...
[pulls Frank towards him]
Det. Nordberg: Heroin, Frank! Heroin...
Frank: Uh... that's a pretty tall order, Nordberg. You'll have to give me a couple of days on that one.

harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Zoals ik al op MusicMeter zei over Nielsen:
Hij had longontsteking en komt er dus goed vanaf. Vroeger noemden ze dat de vriend van een oude man, je sterft vaak relatief pijnloos in je slaap na een kort ziekbed. Veel liever dat, dan aftakelen en op het laatst zo dement zijn dat je niet eens meer weet DAT je leeft. Dat er met de moderne geneeskunde een hoop kan, wil niet zeggen dat dat ook allemaal moet.
Ik heb vroeger altijd smakelijk moeten lachen om Naked Gun, maar naarmate de jaren vorderden vond ik de grappen steeds flauwer en belegen worden, en met films als Airplane kan ik helemaal niks.
Wat Kershner betreft: heb alleen maar Empire Strikes Back, Never Say Never Again en Robocop 2 gezien en eigenlijk was alleen Empire de moeite waard, meer dan zelfs, hij had soms zijn problemen met Lucas, en had vaak zijn bedenkingen over de film tijdens het maken ervan, maar uiteindelijk is het toch maar mooi de beste Star Wars film geworden.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wow meen je niet
Godsamme, zo'n held mis je dan toch wel... Die vent had dé kop voor komedie.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2796 stemmen
Irvin Kershner is vandaag overleden op 87-jarige leeftijd.
Meest bekend als regisseur van Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) en RoboCop 2 (1990)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.