- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Joseph Wiseman (Montreal, 15 mei 1918 - New York, 19 oktober 2009) was een Canadees acteur.

Wiseman kwam naar Broadway in de jaren dertig, waar hij goede kritieken kreeg voor zijn rollen in Shakespeares King Lear, Clifford Odetss Golden Boy en Anton Chekhovs Uncle Vanya.
Zijn speelfilmdebuut was in 1950 in de film With These Hands. Verder was Wiseman te zien in onder andere Detective Story (1951, met Kirk Douglas in de hoofdrol), Viva Zapata! (1952, met Marlon Brando in een hoofdrol), The Garment Jungle (1957). Hij speelde de schurk Dr. No in de eerste (gelijknamige) Bond-film uit 1962 en deed mee in The Night They Raided Minsky's (1968), The Valachi Papers (1972) en The Apprenticeship of Duddy Kravitz (1974, met Richard Dreyfuss). Deze laatste rol bracht hem terug naar Canada.
Gedurende de jaren zeventig, tachtig en negentig speelde hij voornamelijk gastrollen in televisieseries. Zo was hij onder meer te zien in McCloud, Buck Rogers in the 25th Century, The A-Team, MacGyver en L.A. Law.
Wiseman ging in 1996 met pensioen. Zijn laatste rol was een gastrol in Law & Order.
Wiseman was getrouwd met Broadway-danseres Pearl Lang. Hij overleed op 91-jarige leeftijd.
Bron: Wikipedia.nl
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Mijn bericht is bedoeld als aanvullende informatie.
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Die hadden we al.
Zelfs de naam van de acteur van Dr. No is niet eens genoemd, dus ik meen dat mijn bericht geen dubbelpost is.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Zelfs de naam van de acteur van Dr. No is niet eens genoemd, dus ik meen dat mijn bericht geen dubbelpost is.
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Excuus, zo ver had ik niet terug gekeken,
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
R.I.P. López Vázquez en Joseph Wiseman
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Acteur Jo Vischer jr. overleden HILVERSUM - Op 85-jarige leeftijd is acteur Jo Vischer jr. overleden. De zoon van hoorspelacteur Jo Vischer en actrice Clara Vischer-Blaaser overleed vrijdag, maakte de AVRO donderdag bekend middels een overlijdensadvertentie in De Telegraaf.
Jozef Antoine Vischer werd in Amsterdam geboren op 30 september 1924. Hij speelde in voorstellingen van het Volkstoneel van zijn oom Jan Jooy. Na de oorlog speelde hij in de revue van René Sleeswijk in de Snip & Snap Revue en in het cabaretgezelschap van Wim Kan.
Landelijke bekendheid kreeg hij door zijn rol als Willem de politieagent in het radiofeuilleton De Familie Doorsnee van Annie M.G. Schmidt, dat eens in de twee weken op maandagavond werd uitgezonden. Luisteraars zongen liedjes als 'Ik ben Alie Cyaankali' over een moorddadige Rotterdamse huisvrouw volop mee.
Jo Vischer jr. speelde de burgemeester in Swiebertje in het seizoen 1955-1956. In 1961 trad hij in dienst bij de AVRO als producer gevarieerde programma's (later lichte muziek radio). In die functie heeft hij talloze hoorspelen en cabaret- en muziekprogramma's gemaakt. Muzikaal Onthaal met Herman Emmink was daar een van.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Acteur Edward Woodward (79) overleden - de Volkskrant
'De Brit is vooral bekend van zijn hoofdrol in de cult-film Wicker Man uit 1973. In Amerika brak hij in de jaren tachtig door met zijn hoofdrol in de tv-serie The Equalizer, waar hij een Golden Globe voor kreeg. Zijn laatste rol speelde hij in 2007 in de Britse actiekomedie Hot Fuzz.'
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
In het Holy Cross Ziekenhuis in Fort Lauterdale in de VS,is de Amerikaanse acteur DENNIS COLE op 69 jarige leeftijd overleden.

Dennis Cole was een bekend gezicht op der Amerikaanse TV.
Hij was te zien in veel TV-series,van de "Love boat" tot "Charlie's Angels"
En van "Fantasy Island" tot "Murder She Wrote
Tijdens de opnames van Charlies' angels werd hij verliefd op "angel" Jaclyn Smith en de liefde was wederzijds.
Smith en Cole trouwde in 1978.
In 1981 gingen ze echter weer scheiden.
In 1991 werd zijn zoon uit het eerste huwelijk (met Sally Ann Bergeron) vermoord,een moord die nooit is opgelost.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Acteur EDWARD WOODWARD is op 79 jarige leeftijd overleden in het Royal Cornwall Hospital, in Truro, Engeland

Woodward was het best bekend van de TV-hits "Callan" en "The Equalizer"
Voor zijn rol in de TV-serie :"The Equalizer" won hij in 1987 de Golden Globe voor de beste acteur van het jaar.

Zijn echtgenote was de actrice Michelle Dotrice,die het best bekend is als Betty Spencer,de echtgenote van de stuntelige Frank Spencer in de TV hit "Some Mothers Do 'Ave 'Em
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
Acteur EDWARD WOODWARD is op 79 jarige leeftijd overleden in het Royal Cornwall Hospital, in Truro, Engeland
Ik herinner me Edward Woodward ook vooral uit de originele The Wicker Man waar hij een ontzettend christelijke man speelde. RIP Edward Woodward.
Mr. Eddy
-
- 219 berichten
- 771 stemmen
Wat een enorme lijdensweg heeft deze vrouw achter de rug. Een hele goede actrice is heengegaan!
R.I.P.
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Ze heeft inderdaad een hele lange lijdensweg ondergaan en gebaseerd op interviews met haar, kan ik alleen maar respect opbrengen hoe ze er mee om ging. R.I.P.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2077 stemmen

Pim Koopman (Kayak) overleden
24 nov 2009
Pim Koopman (56), voormalig drummer van de band Kayak, is maandag 23 november onverwacht aan een hartstilstand overleden. Hij richtte in 1972 samen met Ton Scherpenzeel de symfonische rockgroep op.
Koopman verliet Kayak in 1977 om zich bezig te houden met produceren en componeren. Zo maakte hij muziek voor de films Dokter Vlimmen (1978) en Kort Amerikaans (1979). Ondertussen richtte hij samen met Rob Vunderink de rockgroep Diesel op, waarvan het nummer Suasalito Summernight een grote hit werd in Amerika. In 1980 stapt Koopman echter uit de band. Hij produceerde daarna albums van Robby Valentine, Valensia en Petra Berger. In 1988-1989 was Diesel weer even actief en scoorde het een kleine hit met het door Koopman geproduceerde Samantha. Daarna deed Koopman tot twee keer toe met reünies van Diesel mee in de jaren 1999-2000 en in 2006-2007. In 1999 werd er weer leven geblazen in Kayak en bracht de band het album Close to the Fire uit. Een jaar later nam ook de groep Diesel weer een album op. Koopman was dit jaar bezig met de afscheidstournee van Kayak. Voor Koopman is het dus helaas echt een afscheid geworden. Frank Papendrecht, voormalig bassist van Diesel, overleed vorige week. Papendrecht werd ook niet ouder dan 56 en hij overleed aan een hartaanval.
R.I.P. Pim Koopman
Best schokkend, zo onverwachts en jong. Mijn moeder had hem vorige week nog gesproken.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Pia Beck overleden van onze redactie
AMSTERDAM - Jazzpianiste Pia Beck (84) is in haar huis in Spanje overleden aan hartfalen.
De pianiste emigreerde in 1965 naar de Costa del Sol. Tot juni 2009 woonde ze hier samen met haar levenspartner Marga Samsonowski, zij overleed op 1 juni.
Pia zette in 2003 een punt achter een glansrijke carrière van 63 jaar.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
R.I.P. Josine van Dalsum, Pim Koopman en Pia Beck
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.