- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
R.I.P Sir Sean Connery
https://www.scotsusa.com/pages/wp-content/uploads/2015/01/seanconnery.jpg
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31293 berichten
- 5532 stemmen
Sean Connery was een jeugdidool van mij. Onderschat acteur met een groot charisma die meer dan James Bond was. Hij trok een film steeds omhoog. Kon helaas niet blijven duren, in augustus nog 90 jaar geworden. R.I.P. Sean Connery!
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
https://i.postimg.cc/dVWkvyMG/seanconnery1982-th.jpg
Vodka-Martini: Shaken, not stirred...
Sir Sean Connery, R.I.P.
(de veruit beste vertolker van) James Bond, A Bridge Too Far, Shalako...
https://i.postimg.cc/vZ3Fj2tQ/Sean-Connery-2.jpg
Sean, nog op een herenfiets (diamond-frame ["diamonds are forever"])... kom daar tegenwoordig maar om!
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Een legende. Een icoon. De enige échte Bond. James Bond.
Dievegge
-
- 3203 berichten
- 8288 stemmen
Connery had een grote en lange carrière. Zijn stijl was een mengeling van stoer en galant. Dat Schotse accent kon hij nooit helemaal wegsteken. Behalve z'n overbekende rol als geheim agent heeft hij in een hoop mooie dingen meegespeeld: Marnie, Indiana Jones and the Last Crusade, The Untouchables, Entrapment... Hij heeft een onuitwisbare plaats in de filmgeschiedenis.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Sean Connery was een jeugdidool van mij. Onderschat acteur met een groot charisma die meer dan James Bond was. Hij trok een film steeds omhoog. Kon helaas niet blijven duren, in augustus nog 90 jaar geworden. R.I.P. Sean Connery!
Onderschat is toch geen term die bij Connery past? De man heeft tig verschillende rollen gespeeld, alle prijzen gewonnen en eeuwige lof gehad? Hij is het meest bekend van James Bond, maar een gemiddelde filmkenner kan zo daarna nog 5 titels op noemen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31293 berichten
- 5532 stemmen
Onderschat is toch geen term die bij Connery past? De man heeft tig verschillende rollen gespeeld, alle prijzen gewonnen en eeuwige lof gehad? Hij is het meest bekend van James Bond, maar een gemiddelde filmkenner kan zo daarna nog 5 titels op noemen.
Heeft toch lang geduurd voor hij serieus genomen werd in een film zonder Bond. En slechts 1 Oscar in een bijrol. Gelukkig is de fanclub loyaler dan Hollywood. 
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
Ze speelden daarnet op de radio zijn acceptance speech, typisch Connery
(vanaf 1:44)
Brix
-
- 19763 berichten
- 5195 stemmen
In Memoriam Sean Connery
KenroKuen72
-
- 42 berichten
- 18 stemmen
Na Roger Moore claimt S.P.E.C.T.R.E een tweede bond, Sean Connery.
Behalve in Bondfilms heeft hij in heel wat verschillende films geschitterd waaronder The man who would be King, Indiana Jones and the last Crusade, The Longest Day, The Hill, Time Bandits ,Cuba( mijn favoriet) en Marnie en een enkele misser,The Avengers
R.I.P Sean Connery
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Zag hem altijd graag in films, R.I.P Sean Connery! 
606
-
- 23883 berichten
- 12350 stemmen
In Memoriam Sean Connery Rust Zacht
en bedankt voor al het moois 
narva77 (crew films)
-
- 12770 berichten
- 6559 stemmen
Rust zacht, Sean Connery! 
Maarten0402
-
- 843 berichten
- 542 stemmen
RIP Sean Connery. Wat een acteur, wat een legende.
Maarten0402
-
- 843 berichten
- 542 stemmen
In Memoriam Sean Connery Rust Zacht
en bedankt voor al het moois
Zeker al het moois 
Joy4ever
-
- 4653 berichten
- 1874 stemmen
De beste James Bond vertolker was uiteraard Roger Moore.
Nevertheless: RIP Sean. Tomorrow never dies.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
thunderball
-
- 5954 berichten
- 1425 stemmen
Oef! Lees het nu pas.
Absoluut één van mijn favoriete filmhelden. Laatst nog een minimarathon gehouden met een aantal van zijn Bondfilms. Samen met Moore voor mij de beste Bond. Kon eigenlijk nooit een keuze tussen hun maken.
Ik ken geen enkele film waarin hij niet een meerwaarde was, zelfs in mindere films uit de jaren'70 wist hij zich altijd staande te houden.
Thank you, Sean! R.I.P.
Tanita
-
- 547 berichten
- 5064 stemmen
(embed)
In the Name of the Rose en The Man Who Would be King zitten er niet bij? (2 van zijn sterkste rollen) RIP
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Prachtige acteur.
Prachtige man.
Prachtige leeftijd ook.
Vaarwel Sean Connery

Don Homer
-
- 510 berichten
- 1297 stemmen
Rip Sean Connery. Mij staat zijn interessante rol in Hitchcocks Marnie het meeste bij.
Metalfist
-
- 12443 berichten
- 3964 stemmen
Filmjournalist Ward Verrijcken overleden - hln.be Ik was het verre van altijd met hem eens maar een erg herkenbare stem en bovendien een vlotte verteller. Toch verschieten dit..
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31293 berichten
- 5532 stemmen
Ward Verrijcken was op dit moment toch wel DE persoon in de media als je iemand nodig had om over film te vertellen. Een gepassioneerde verteller en groot filmliefhebber en -kenner. Nog maar 47 jaar...
Onderhond
-
- 87684 berichten
- 13036 stemmen
Schrikken ja, al vond ik hem als filmstem nu niet bepaald een grote meerwaarde hebben.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31293 berichten
- 5532 stemmen
Schrikken ja, al vond ik hem als filmstem nu niet bepaald een grote meerwaarde hebben.
Onze media schenkt niet tot geen aandacht aan film. Ward kon er wel passioneel over vertellen en toch elke keer blij dat hij op een (h)eerlijke manier er over kon vertellen.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
RIP inderdaad Ward Verrijcken. Ik ga zijn opgewekte interviews en reportages missen ...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
