• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.938 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Sean Connery was een jeugdidool van mij. Onderschat acteur met een groot charisma die meer dan James Bond was. Hij trok een film steeds omhoog. Kon helaas niet blijven duren, in augustus nog 90 jaar geworden. R.I.P. Sean Connery!

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

https://i.postimg.cc/dVWkvyMG/seanconnery1982-th.jpg

Vodka-Martini: Shaken, not stirred...

Sir Sean Connery, R.I.P.

(de veruit beste vertolker van) James Bond, A Bridge Too Far, Shalako...

https://i.postimg.cc/vZ3Fj2tQ/Sean-Connery-2.jpg

Sean, nog op een herenfiets (diamond-frame ["diamonds are forever"])... kom daar tegenwoordig maar om!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Een legende. Een icoon. De enige échte Bond. James Bond.

Dievegge

• 3168 berichten
  • 8191 stemmen

Connery had een grote en lange carrière. Zijn stijl was een mengeling van stoer en galant. Dat Schotse accent kon hij nooit helemaal wegsteken. Behalve z'n overbekende rol als geheim agent heeft hij in een hoop mooie dingen meegespeeld: Marnie, Indiana Jones and the Last Crusade, The Untouchables, Entrapment... Hij heeft een onuitwisbare plaats in de filmgeschiedenis.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Film Pegasus schreef:

Sean Connery was een jeugdidool van mij. Onderschat acteur met een groot charisma die meer dan James Bond was. Hij trok een film steeds omhoog. Kon helaas niet blijven duren, in augustus nog 90 jaar geworden. R.I.P. Sean Connery!

Onderschat is toch geen term die bij Connery past? De man heeft tig verschillende rollen gespeeld, alle prijzen gewonnen en eeuwige lof gehad? Hij is het meest bekend van James Bond, maar een gemiddelde filmkenner kan zo daarna nog 5 titels op noemen.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Onderschat is toch geen term die bij Connery past? De man heeft tig verschillende rollen gespeeld, alle prijzen gewonnen en eeuwige lof gehad? Hij is het meest bekend van James Bond, maar een gemiddelde filmkenner kan zo daarna nog 5 titels op noemen.

Heeft toch lang geduurd voor hij serieus genomen werd in een film zonder Bond. En slechts 1 Oscar in een bijrol. Gelukkig is de fanclub loyaler dan Hollywood.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

R.I.P. Sir Thomas Sean Connery!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ze speelden daarnet op de radio zijn acceptance speech, typisch Connery (vanaf 1:44)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Sean Connery

https://imgbb.com/

KenroKuen72

• 42 berichten
  • 18 stemmen

Na Roger Moore claimt S.P.E.C.T.R.E een tweede bond, Sean Connery.

Behalve in Bondfilms heeft hij in heel wat verschillende films geschitterd waaronder The man who would be King, Indiana Jones and the last Crusade, The Longest Day, The Hill, Time Bandits ,Cuba( mijn favoriet) en Marnie en een enkele misser,The Avengers

R.I.P Sean Connery

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Zag hem altijd graag in films, R.I.P Sean Connery!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

In Memoriam Sean Connery Rust Zacht en bedankt voor al het moois

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Rust zacht, Sean Connery!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

RIP Sean Connery. Wat een acteur, wat een legende.

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

606 schreef:

In Memoriam Sean Connery Rust Zacht en bedankt voor al het moois

Zeker al het moois

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

De beste James Bond vertolker was uiteraard Roger Moore.

Nevertheless: RIP Sean. Tomorrow never dies.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3031 stemmen

RIP

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Oef! Lees het nu pas.

Absoluut één van mijn favoriete filmhelden. Laatst nog een minimarathon gehouden met een aantal van zijn Bondfilms. Samen met Moore voor mij de beste Bond. Kon eigenlijk nooit een keuze tussen hun maken.

Ik ken geen enkele film waarin hij niet een meerwaarde was, zelfs in mindere films uit de jaren'70 wist hij zich altijd staande te houden.

Thank you, Sean! R.I.P.

Tanita

• 547 berichten
  • 5064 stemmen

In the Name of the Rose en The Man Who Would be King zitten er niet bij? (2 van zijn sterkste rollen) RIP

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Prachtige acteur.

Prachtige man.

Prachtige leeftijd ook.

Vaarwel Sean Connery

Don Homer

• 510 berichten
  • 1297 stemmen

Rip Sean Connery. Mij staat zijn interessante rol in Hitchcocks Marnie het meeste bij.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Filmjournalist Ward Verrijcken overleden - hln.be Ik was het verre van altijd met hem eens maar een erg herkenbare stem en bovendien een vlotte verteller. Toch verschieten dit..

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ward Verrijcken was op dit moment toch wel DE persoon in de media als je iemand nodig had om over film te vertellen. Een gepassioneerde verteller en groot filmliefhebber en -kenner. Nog maar 47 jaar...

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

Schrikken ja, al vond ik hem als filmstem nu niet bepaald een grote meerwaarde hebben.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Onderhond schreef:

Schrikken ja, al vond ik hem als filmstem nu niet bepaald een grote meerwaarde hebben.

Onze media schenkt niet tot geen aandacht aan film. Ward kon er wel passioneel over vertellen en toch elke keer blij dat hij op een (h)eerlijke manier er over kon vertellen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

R.I.P. Sir Sean Connery!

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

RIP inderdaad Ward Verrijcken. Ik ga zijn opgewekte interviews en reportages missen ...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.