• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.617 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

starbright boy schreef:

Morgen de wraak van Pogacar? Wellicht de zwaarste rit van de hele tour.

Ja denk het ook. Alleen niet zozeer wraak, maar vooral laten zien dat de strijd voor het klassement eigenlijk nooit spannend geweest is. En natuurlijk meer etappes op zijn palmares.

Op zijn 26e al op de 9e plaats all time. Who is the best rider of alltime? - procyclingstats.com

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Een gek feitje: Deze tour won nog geen enkele niet-europeaan een rit en er staat er ook geen in de top 10. De laatste keer dat alle ritten door Europeanen werden gewonnen was in 2012, de voorlaatste in 1983. Maar in beide jaren stond er een niet-europeaan in de top 10. Wordt het wielrennen dan niet mondialer? Dat is het niet, want uitgerekend dit jaar waren in de Giro maar liefst zeven van de 10 renners uit de top 10 niet Europees. Die top 10 bevatte een Brit. twee Italianen, twee Colombianen, een Canadees, een Amerikaan, een Mexicaan, iemand uit Ecuador en een Australier. Daar was het juist bizar veel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

starbright boy schreef:

Die top 10 bevatte een Brit. twee Italianen, twee Colombianen, een Canadees, een Amerikaan, een Mexicaan, iemand uit Ecuador en een Australier.

Iemand uit Ecuador heet een Ecuadoriaan.

NickyF

• 17 berichten
  • 4 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Iemand uit Ecuador heet een Ecuadoriaan.

Of een Ecuadoraan - Ecuadoraanse ...

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Heb vooralnog de indruk dat Visma in de passieve strategie van Pogacar trapt. Ik begrijp niets van wat ze nu aan het doen zijn. Voor Pogacar is dit prima. Voor Vingegaard helemaal niet.

Van mij mag Lipowitz winnen nu.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6856 stemmen

Nee, laat de Colombiaan of Australiër winnen als straf.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Wat zal er door Jorgensen heengaan nu. Moest zich laten terugzakken voor wat? Had voor de overwinning kunnen gaan. Wat een waardeloze strategie van Visma tot nu toe. Snap er niets van.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Vanavond nog ontslag voor de teamleiding van Visma. Ik volg de Tour nu ruim 20 jaar, maar dit is wel de domste strategie die ik ooit heb gezien. Je team opblazen op de 1 na laatste klim, en je kopman op de laatste klim zo alleen laten zitten. Terwijl je concurrent nog wel een mannetje voor zich heeft…

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6856 stemmen

Jorgensen is nog aan het klimmen, 24 renners binnen 15 minuten na ritwinnaar Ben O'Connor die ook de top 10 induikt. Het mondiale wielrennen is gered!

Strijdlust voor Lenny Martinez?

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Wat ik vooral niet begrijp is dat Jumbo Visma ging wachten op de achterblijvers. Dan heb je er helpers bij, maar ook Pogacar heeft ze weer. Totaal gefaald. Alsof Visma vandaag voor Pogacar reed. Iedereen is echt te mild voor Visma vandaag.

De strijd Onley Lipowitz was het leukste vandaag.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Visma rijdt tactisch zeker niet sterk, maar ergens is het ook allemaal niet zo'n ramp wanneer Pogacar gewoon veel sterker is. Ook Kuss, Jorgenson en Van Aert hebben niet hun allerbeste benen wat ook niet helpt. Volgend jaar maar eens voor de etappes gaan en een groene trui voor Van Aert?

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

SergioMalick schreef:

Visma rijdt tactisch zeker niet sterk, maar ergens is het ook allemaal niet zo'n ramp wanneer Pogacar gewoon veel sterker is. Ook Kuss, Jorgenson en Van Aert hebben niet hun allerbeste benen wat ook niet helpt. Volgend jaar maar eens voor de etappes gaan en een groene trui voor Van Aert?

Nou nee, dan wordt de strijd om de gele trui nog saaier. Dan krijg je de Giro van vorig jaar. En om eerlijk te zijn vraag ik me af of van Aert niet zijn beste tijd gehad heeft. Zien we de man van een jaar of vier terug ooit nog terug? Zou me niet verbazen dat als ze daar de focus leggen ze weleens helemaal met lege handen kunnen staan aan het einde. Geen podium, geen groen en geen etappe. Zeker met het totaal gebrekkige tactisch inzicht dat ze dit jaar hebben laten zien. Vandaag was het ergste maar niet de eerste keer dat de tactiek totaal verkeerd is.

Overigens is ook het team van Pogacar bepaald niet op zijn best. Als er al een zwakke plek is is het dat. Ze hadden hem dus ook al snel geisoleerd zitten. Maar dat offeren ze op.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Als je tweede wordt in de Tour moet je daar altijd voor gaan. Alleen ook met de allerbeste tactiek van Visma was je gewoon tweede geworden aan het eind van de rit. Ik snap de kritiek op Visma een beetje, alleen de tactiek hangt natuurlijk samen met de kraakbaarheid van Pogacar. In deze tour is dat nergens ook maar een beetje het geval geweest, waardoor je tactiek ook weinig meer verandert aan de einduitslag.

Dan zou ik volgend jaar lekker voor ritzeges gaan strijden en Vingegaard voor de tweede plek laten rijden. De ploeg van Pogacar was zeker niet op zijn sterkst, maar met een Ayuso, Del Toro en Almeida heb je volgend jaar alweer drie mogelijke versterkingen.

Sorry was iets te snel, maar denk dat Van Aert nog wel wat moois te bieden heeft. Heeft ook echt veel pech gehad, maar laat nog steeds zien dat de basis er wel is.

lang pee

• 3210 berichten
  • 1401 stemmen

SergioMalick schreef:

Als je tweede wordt in de Tour moet je daar altijd voor gaan. Alleen ook met de allerbeste tactiek van Visma was je gewoon tweede geworden aan het eind van de rit. Ik snap de kritiek op Visma een beetje, alleen de tactiek hangt natuurlijk samen met de kraakbaarheid van Pogacar. In deze tour is dat nergens ook maar een beetje het geval geweest, waardoor je tactiek ook weinig meer verandert aan de einduitslag.

Dan zou ik volgend jaar lekker voor ritzeges gaan strijden en Vingegaard voor de tweede plek laten rijden. De ploeg van Pogacar was zeker niet op zijn sterkst, maar met een Ayuso, Del Toro en Almeida heb je volgend jaar alweer drie mogelijke versterkingen.

Sorry was iets te snel, maar denk dat Van Aert nog wel wat moois te bieden heeft. Heeft ook echt veel pech gehad, maar laat nog steeds zien dat de basis er wel is.

Ayuso gaat terecht proberen zo snel mogelijk te vertrekken, en een groot talent als Del Toro is ook te goed om als knechtje te dienen...

lang pee

• 3210 berichten
  • 1401 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Nou nee, dan wordt de strijd om de gele trui nog saaier. Dan krijg je de Giro van vorig jaar. En om eerlijk te zijn vraag ik me af of van Aert niet zijn beste tijd gehad heeft. Zien we de man van een jaar of vier terug ooit nog terug? Zou me niet verbazen dat als ze daar de focus leggen ze weleens helemaal met lege handen kunnen staan aan het einde. Geen podium, geen groen en geen etappe. Zeker met het totaal gebrekkige tactisch inzicht dat ze dit jaar hebben laten zien. Vandaag was het ergste maar niet de eerste keer dat de tactiek totaal verkeerd is.

Overigens is ook het team van Pogacar bepaald niet op zijn best. Als er al een zwakke plek is is het dat. Ze hadden hem dus ook al snel geisoleerd zitten. Maar dat offeren ze op.

Bij Van Aert is het beste er een beetje af, en dit vooral door enkele zeer zware valpartijen, even een foto van zijn knie opzoeken...

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

SergioMalick schreef:

Dit jaar zaten er extreem weinig etappes voor sprinters in, en alsnog gaat er een sprinter met het groen van door. Als er volgend jaar gewoon weer ongeveer 6 sprint etappes in zitten zullen de sprinters het groen verdelen. Het beste lijkt er bij Van Aert ook een beetje vanaf.

Daarnaast heb je ook met sponsors te maken. Als je het geel kan winnen, dan zullen ze eisen dat je daar voor gaat. En wat te denken van de vrouw van Vingegaard. Die was nu al boos, moet je je voorstellen hoe zij reageert als het team niet voor haar Jonas rijdt, maar voor de groene trui van “aartsvijand” Van Aert . Oorlog!

De komende twee jaar moeten Visma en Vingegaard gewoon nog vol voor de Tourzege gaan. Buiten Pogacar is er nu nog geen echte concurrentie (Zelfs een Evenepoel in topvorm zie ik in de bergen veel tijd verliezen) en Pogie kan ook een blessure oplopen in het voorjaar of een slechte dag hebben. In 2028 is Vingegaard 31 en zal het snel minder worden. Dan kan je echt verder gaan kijken.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

Morgen de wraak van Pogacar? Wellicht de zwaarste rit van de hele tour.

Ik dacht het ook, maar niet dus.

Ik had vooraf La Plagne in gedachte als vluchtersrit. Maar ik denk dat Pogi morgen z'n troepen voor een laatste keer de koers zal laten controleren nadat het op Mont Ventoux en Col de la Loze niets werd.

starbright boy schreef:

Een gek feitje: Deze tour won nog geen enkele niet-europeaan een rit en er staat er ook geen in de top 10. De laatste keer dat alle ritten door Europeanen werden gewonnen was in 2012, de voorlaatste in 1983. Maar in beide jaren stond er een niet-europeaan in de top 10. Wordt het wielrennen dan niet mondialer? Dat is het niet, want uitgerekend dit jaar waren in de Giro maar liefst zeven van de 10 renners uit de top 10 niet Europees. Die top 10 bevatte een Brit. twee Italianen, twee Colombianen, een Canadees, een Amerikaan, een Mexicaan, iemand uit Ecuador en een Australier. Daar was het juist bizar veel.

O'Connor besloot er iets aan te doen.

Maar toegegeven: Wie zou 10 jaar geleden gedacht hebben dat een renner uit Slovenië de koers zo zou domineren? Een land dat echt niet gekend stond als koersgrootheid. En vorig jaar won er trouwens een Eritreeër de groene trui.

MisterPink schreef:

Jorgensen is nog aan het klimmen, 24 renners binnen 15 minuten na ritwinnaar Ben O'Connor die ook de top 10 induikt. Het mondiale wielrennen is gered!

Strijdlust voor Lenny Martinez?

Au contraire: Strafpunten voor z'n bidon collé

starbright boy schreef:

Zit Vingegaard volgend jaar nog bij Visma? Ineos is nog op zoek naar een topper, en is bereid om er veel geld voor neer te leggen.

Van Aert was vorig jaar ook al afgechreven, maar behaalde toen 3 ritzeges in de Vuelta en was leider in zowel sprinttrui als bergklassement... maar dan die val

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Vingegaard heeft een contract tot 2028 en een vrij dik salaris. Het is niet helemaal uit te sluiten, maar ik denk dat de kans erg klein is. Momenteel lijkt de kans een stuk groter dat Evenepoel gaat wisselen van team (naar Red Bull-Bora-Hansgrohe).

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

/evenepoel-onthult-na-pijnlijke-opgave-dat-hij-tour-met-gebroken-rib-reed.

Dat was het dus. Hij had beter kunnen starten in de Vuelta en gewoon open kunnen zijn dan iets forceren wat er nooit in zat. Zal nu misschien trager genezen.

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

De laatste bergrit wordt door een uitbraak van een veeziekte behoorlijk ingekort. De eerste twee bergen zijn geschrapt en het wordt een hele korte etappe van minder dan 100 kilometer. De twee zwaarste bergen waaronder de slotklim naar La Plagne en nog een andere klim blijven wel staan.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6856 stemmen

Slecht nieuws voor Lenny Martinez

Het inkorten lijkt mij wel positief voor Visma. Niet dat Vingegaard de Tour gaat winnen op La Plagne. Een etappezege zou al mooi zijn.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

La Plagne was in 1995 ook het eindpunt van een rit. Toen ging het peloton zo hard dat meer dan de helft van de lotto-ploeg buiten tijd aan kwam. Sinds een dik jaar ondervonden de renners van Lotto dat bijna het hele peloton plots veel sneller ging rijden. Later bleek dat vanaf 1994-1995 bijna alle ploegen overschakelden naar EPO, het nieuwe wondermiddel.

In HLN staat vandaag een terugblik naar die rampzalige etappe.

DPG Media Privacy Gate - hln.be

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6856 stemmen

Ondanks het valsspelen van Martinez gisteren heb ik sinds het begin van de Tour wel een zwak voor hem. Hij mist toch de arrogantie die Voeckler had.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

MisterPink schreef:

Ondanks het valsspelen van Martinez gisteren heb ik sinds het begin van de Tour wel een zwak voor hem. Hij mist toch de arrogantie die Voeckler had.

Ik niet. En wellicht gaat hij nog lopen met de superstrijdlust, terwijl Healy en Simmons dat meer verdienen.

Gek: Op de slotklim lijkt AG2R de sterkste ploeg. In z'n late, korte, bergrit gebeuren er altijd rare dingen.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6856 stemmen

Arensman of Pogacar. Vinegaard wil de etappe niet winnen lijkt het wel.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

MisterPink schreef:

Arensman of Pogacar. Vinegaard wil de etappe niet winnen lijkt het wel.

Net wel. Hij kan Pogacar enkel verslaan als die moet werken op de klim. Dan zal hij hopelijk wat meer uitgeput zijn zodat Vingegaard er op pakweg km 2 vandaan kan sprinten.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Het lijkt me ook de enige manier om Pogacar te verslaan voor Vingegaard. Door hem te laten werken.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Vingegaard en Pogacar gunnen mekaar de ritzege niet!

Gaat Vingegaard 200m vroeger, dan behaald hij de ritzege en rijdt hij Pogacar op een klein gaatje.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6856 stemmen

Nou, gelukkig wint Arensman en niet de angstige Deen.

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Thymen toch.. Lef getoond en het was genoeg. Twee etappezege's.

Ondertussen weer een gebrek aan tactiek en timing bij Visma Pogacar zat namelijk volgens mij niet heel goed (in elk geval onder zijn normale niveau). Had ook al de indruk dat hij net wat minder was op Mont Ventoux.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.