• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.024 gebruikers
  • 9.373.012 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2203 stemmen

Leuke en gelijkopgaande wedstrijd. 2-2 een terechte tussenstand. Kan wel eens all the way gaan op deze manier, zo ontdoen elkaar niks. Degene die als eerste onder de druk bezwijkt verliest. Er lijkt weliswaar meer spanning op Humphries te staan maar als Littler de trofee kan aanraken moet er toch ook een beetje spanning opkomen?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Littler kent geen spanning. Wel een beetje slordig af en toe.

Overigens vind ik Humpfries geen fijne uitstraling hebben. Geen fan van hem.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wie nog niet aan het kijken is, zet het op. Je mist de grootste prestatie ooit in darts en misschien wel een uniek sportmoment.

4-2 voor Littler.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2203 stemmen

Poeh wat een wedstrijd. Die dubbel-2 is cruciaal. 5-2 met een setbreak voor of 4-3 en in setbreaks gelijk is een enorm verschil.

Eindelijk weer een zinderende finale! Hopelijk houdt Humphries zijn eigen set en wordt het 4-4 en lopen ze uit naar 6-6 in sets, 5-5 in legs. Jammer dat het bullen eraf gehaald is.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Ai, Humphries leeft nog. Littler misrekende zich volgens mij. Wat een geweldige partij zeg. Dit is echt genieten.

Die 122 score van Littler was echt fantastisch.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jammer dat LH het nu om aan het draaien is.

Bij 5-2 was het denk ik wel redelijk beslist.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Humphries gooit wel lekker door. Ik vind hem ook geen fijne uitstraling hebben. Lijkt me geen onaardige vent maar komt wat kleurloos over.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ben bang dat deze 5-4 voor LH vrij bepalend gaat zijn. Pakt het momentum.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2203 stemmen

Humphries heeft na die cruciale 4-3 het inderdaad wel echt overgenomen. Deze set pakken en hij is heel dichtbij aangezien hij een setbreak voorsprong heeft. Niet dat dat veel zegt deze wedstrijd maar toch.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het is wel gedaan denk ik. 6-4.

Jammer dat net die saaie vent nou dit WK moet gaan winnen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Humphries speelt weer zoals hij de afgelopen majors speelt. Één van de mooiste finales van de afgelopen jaren.

Lang niet zo goed als de Taylor - Lewis pot van de GSoD of de wk semis van Barney tegen MvG, maar zeker lekker.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Klaar nu. 6-4.

Die misser op de dubbel 2 wat de 5-2 in sets zou opleveren is cruciaal gebleken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

Humphries speelt weer zoals hij de afgelopen majors speelt. Één van de mooiste finales van de afgelopen jaren.

Lang niet zo goed als de Taylor - Lewis pot van de GSoD of de wk semis van Barney tegen MvG, maar zeker lekker.

Taylor-Barney in 2007 blijft de mooiste pot darts die ik ooit heb gezien.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Voor mij ook. Gelijk gevolgd door WK finale Taylor - Part in 2003.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Taylor-Barney in 2007 blijft de mooiste pot darts die ik ooit heb gezien.

Vanuit Nederlands oogpunt en het moment zeker de mooiste, maar voor de complete dartsvolger niet de beste.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Vanuit Nederlands oogpunt en het moment zeker de mooiste, maar voor de complete dartsvolger niet de beste.

Lijkt me vrij sterk. Heb geregeld buitenlandse artikelen gelezen waar men ook die wedstrijd als de beste finale ooit noemde. Niet zo gek ook, dat waren de Ronaldo-Messi van hun tijd en in zo'n titanenstrijd werd met 7-6 en tot de slotseconde bloedspannend.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2203 stemmen

De beste is niet per definitie de mooiste. 2 iconen (1 van de PDC en 1 van de BDO) die al regelmatig wereldkampioen werden. En dan in het 1e jaar van van Barneveld bij de PDC zo'n WK-finale eindigt bij sudden-death waarin van Barneveld de schier onklopbare Taylor erop legt. Legendarisch.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Lijkt me vrij sterk. Heb geregeld buitenlandse artikelen gelezen waar men ook die wedstrijd als de beste finale ooit noemde. Niet zo gek ook, dat waren de Ronaldo-Messi van hun tijd en in zo'n titanenstrijd werd met 7-6 en tot de slotseconde bloedspannend.

Beste finale kan zeker, maar die andere twee waren dan ook geen finales.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Beste finale kan zeker, maar die andere twee waren dan ook geen finales.

Je snapt me wel. Beste finale, beste wedstrijd, mooiste wedstrijd. Alles.

Overigens wint LH nu. Zo jammer, had het met 6-5 nog willen zien.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2203 stemmen

Toch een verdiende winnaar, jammer dat het niet all the way ging. Die pijl op dubbel-2 is cruciaal gebleken.

Bizar, van 0 majors naar de World Grand Prix, Grand Slam of Darts en het WK in 3 maanden. Met de Premier League en de World Matchplay de 5 écht grote toernooien. Ondertussen ook nog de Players Championship Finals.

Heeft geluk gehad eerder dit toernooi maar zoals gezegd, bijna elke wereldkampioen maakt zoiets mee. En na die overwinning op Cullen was hij écht heel goed. Jammer voor Littler maar hij heeft een mooie toekomst voor zich.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Opvallend hoe lastig het is dit WK te winnen.

Laatste 7 winnaars:

Humpfries, Smith, Wright, Price, Wright, van Gerwen, Cross

6 verschillende winnaars.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

, beste wedstrijd, mooiste wedstrijd. Alles.

.

Voor een Barney fanboy zeker. Voor een objectieve dartsvolger uiteraard niet.

Overigens voor die eerste moet de wedstrijd tussen Barney en van Gerwen ook meer kunnen bekoren. Barney was toen bizar goed , maar MvG daar nog boven. Barney wist MvG tot een fenomenaal niveau te duwen. Wat Lewis ook met Taylor lukte. Absurd niveau die wedstrijden.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Opvallend hoe lastig het is dit WK te winnen.

Laatste 7 winnaars:

Humpfries, Smith, Wright, Price, Wright, van Gerwen, Cross

6 verschillende winnaars.

Ja, dat is toch heel mooi. En niet zoals bij wielrennen waar het halve peloton met een goede dag wereldkampioen kan worden, maar gewoon 7 klasbakken die elk de wereldtitel verdienden in het jaar dat ze hem wonnen. Mooi hoor.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Hier sla ik even op aan: het halve peloton kan met een goede dag wereldkampioen worden? Dacht het niet Graaf, daarvoor is die koers veel te lastig en de concurrentie te groot. Alleen absolute wereldtop wint daar. De laatste tien edities werden gewonnen door Van der Poel, Evenepoel, Alaphillipe, Valverde, Pedersen of Sagan.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Precies. En Kwiatkowski is ook geen misselijke renner. Gilbert, Cavendish, onze grote Thor, Ballan, Bettini, Evans, Boonen etc. Grote namen. Alleen Pedersen en Rui Costa kun je over discussiëren. Vainsteins in 2000 ook, hoewel dat een massasprint was dus dan kan er van alles gebeuren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bedankt Graaf Machine, gaan ze weer hier over die c-sport wielrennen praten

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Voor een Barney fanboy zeker. Voor een objectieve dartsvolger uiteraard niet.

Overigens voor die eerste moet de wedstrijd tussen Barney en van Gerwen ook meer kunnen bekoren. Barney was toen bizar goed , maar MvG daar nog boven. Barney wist MvG tot een fenomenaal niveau te duwen. Wat Lewis ook met Taylor lukte. Absurd niveau die wedstrijden.

''uiteraard''

Haha pfff.

Zoek eens in google op best darts match ever.

In ieder overzicht staat de 2007 finale bij.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Pecore schreef:

Hier sla ik even op aan: het halve peloton kan met een goede dag wereldkampioen worden? Dacht het niet Graaf, daarvoor is die koers veel te lastig en de concurrentie te groot. Alleen absolute wereldtop wint daar. De laatste tien edities werden gewonnen door Van der Poel, Evenepoel, Alaphillipe, Valverde, Pedersen of Sagan.

Natuurlijk een beetje gechargeerd, je kent me, maar kijk de lijst langs. Mads Pedersen, Valverde in zijn nadagen, Rui Costa, Kwiatkowski, Ballan, Hushovd, 3 keer (!!!) Freire, Astarloa, Vainsteins... en dat al deze eeuw.

Bij darten zie ik nog geen Noppert, Van den Bergh of Hepa wereldkampioen worden.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bedankt Graaf Machine, gaan ze weer hier over die c-sport wielrennen praten

Twee weekjes wachten, vriend, dan ga ik over schaken praten.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Pedersen is wereldtop, in alle grote rondes gewonnen, komt altijd ver in de monumenten. Valverde, Rui Costa, Hushovd, Freire ook niet mis. En het is niet dat Van Poppel of Theunissen zoiets gaan winnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.