• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.219 series
  • 33.990 seizoenen
  • 647.196 acteurs
  • 199.047 gebruikers
  • 9.373.692 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Juist. Het is allemaal leuk en aardig dat mensen zichzelf in allerlei bochten wringen, en vervolgens een handvol spellen opnoemen waarbij men niks zou hebben aan een lichaam zonder (fors) overgewicht.

Mijn god, waar gaat het over?

Als sportman van het het jaar ben je een uithangbord voor de sport. Hoe kan iemand een uithangbord zijn voor de sport - een voorbeeld vormen - als hij/zij met obesitas op het podium plaatsneemt?

Gerwin Price is vrij gespierd volgens mij en Luke Humphries flink afgevallen en ziet er prima uit daardoor. Lijken me prima voorbeelden.

Desalniettemin ben je een uithangbord voor de dartsport, als je het goed kan en niet graatmager bent, als je 65 weegt en net zoveel gemiddeld gooit, dan kom je ook niet ver en ben je geen uithangbord. Dat ben je wel als je 105 gooit en dat per abuis ook nog weegt.

Splinters

• 2621 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Gerwin Price is vrij gespierd volgens mij en Luke Humphries flink afgevallen en ziet er prima uit daardoor. Lijken me prima voorbeelden.

Desalniettemin ben je een uithangbord voor de dartsport, als je het goed kan en niet graatmager bent, als je 65 weegt en net zoveel gemiddeld gooit, dan kom je ook niet ver en ben je geen uithangbord. Dat ben je wel als je 105 gooit en dat per abuis ook nog weegt.

Ik kijk weinig darts, want achter de betaalmuur. Maar meen te hebben gezien dat price dik is geworden.

Overigens laten we even realistisch blijven, van graatmagere ofwel uitgehongerde mensen is in europa en in de sportwereld geen sprake. Tevens wordt geen pleidooi gehouden voor een graatmagere bevolking. En 105 kilo wegen is niet plotseling een pre omdat je een hoog gemiddelde weet te gooien bij darts.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

happie The Oceanic Six Vreemd dat jullie beiden James Wade niet noemen. Wel in vorm dacht ik, en heel onvoorspelbaar. Ik geef toe, meestal niet goed op het WK. Anderson is over, en Cross ben ik ook geen fan van. Denk dan nog eerder aan een verrassing. Van Gerwen (ook door het schema) wel de grote favoriet inderdaad. Zeker in een lange partij zie ik hem wel van Humphries winnen. En dan de finale tegen (gok) Smith weer. Price is sterk, maar Smith is beter.

De laatste jaren kunnen veel spelers struikelen over de underdogs en de outsiders. Het niveau ligt best hoog en gelijkwaardig soms. Je kan je vaak geen mindere partij meer veroorloven.

Een Anderson met de huidige mindset, die kan zich opladen voor zo'n toernooi. Daarom noem ik hem en Cross had alweer de finale gehaald van de GSoD, maar verliest dan wel weer op de PC finals van Woodhouse.

De onderste helft bevat de twee grootste favorieten en Humphries heeft ook alweer best wel wat WK ervaring, dus zie hem met zijn resultaten dit jaar als grote favoriet. Daarnaast halen dit soort spelers ook nog eens een hoger niveau tegen hem. De laatste drie afgemaakte WK's van hem was dit het geval. Liep hij maar achter de feiten aan.

De bovenste helft ligt echt open met uit vorm zijnde toppers. Smith heeft waardeloze tweede seizoenshelft. Price is wisselvallig en Wright wist zich niet eens te plaatsten voor de PC finals en was dramatisch op de GSoD.

Alle drie kunnen ze best tegen een zeperd aanlopen als Cross en Anderson een goed niveau halen. Daarnaast zitten Littler en Dobey ook aan deze kant. De ene is een groot talent en Dobey won dit jaar de Masters en haalde vier major QF's.

Bunting en Heta hadden graag in de bovenste helft gezeten.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Dan gaat tijdens het WK het grote speculeren voor de Premier League ook weer beginnen.

Bij hetzelfde format zullen MvG en Smith erin blijven, want die staan top 4. Price en Aspinall, die laatste staat vierde nu en die eerste kan het nog worden. Aspinall zal vanaf plek 5 ook gaan, want die heeft een major gewonnen. Wright heeft een major gewonnen en gaat dan ook vanwege zijn uitstraling sowieso.

Dan hou je nog DImitri van den Bergh, Clayton en Dobey over. Alle drie kunnen ze weleens gaan sneuvelen. Sowieso voor Humphries ongeacht zijn wk. Staat top 4 en drie majors gewonnen. Daar kunnen ze niet omheen.

Dan de andere twee tickets. Gilding won een major, maar dat durven ze denk ik niet. Heeft verder niks gepresteerd. Andere top 10 spelers? Noppert, Cross en Heta komen alleen in aanmerking als ze een buitengewoon wk draaien, maar dat zie ik niet gebeuren.

Clayton en/of Dobey kunnen gehandhaafd worden. Clayton vanwege zijn semis in de PL vorig jaar en zijn matchplayfinale. Dobey vanwege zijn masters overwinning, maar dat is wel heel summier. Was slecht op de vloer en wisselend op de majors.

Of zouden ze het aandurven met de recordbreker op de development tour: Gian van Veen. Halve finale major. Volgens mij ook de grootste stijger op de OoM.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Ha, mensen, vrienden, filmvrienden en filmvijanden, allen:

Volgende maand begint weer het Wimbledon van het Schaken. TATA-chess. Met ditmaal de absentie van voormalig wereldkampioen Magnus Carlsen, maar met aanwezigheid van regerend wereldkampioen Liren Ding.

Ook de tegenstander van hem in de wereldkampioenschapsmatch, Ian Nepomniatchschi is van de partij, onder de neutrale vlag van de FIDE, maar die reden is niet voor hier om over te discussieren.

Vanuit ons eigen koude kikkerlandje doen mee huidig titelhouder Anish Giri, voormalig toernooiwinnaar Jorden van Foreest en de prodigy Max van Warmerdam. Wij gaan de wereldtop gewoon weer angst aanjagen. Hup Wij. Verder wat Chinezen, wat Indiërs, een Iraniër of twee, een Duitser, een dit en een dat. Het wordt gewoon weer een prachtig gevecht over 13 ronden, en niemand van jullie die dat ene reet interesseert.

Maar mij wel.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ha, mensen, vrienden, filmvrienden en filmvijanden, allen:

Volgende maand begint weer het Wimbledon van het Schaken. TATA-chess. Met ditmaal de absentie van voormalig wereldkampioen Magnus Carlsen, maar met aanwezigheid van regerend wereldkampioen Liren Ding.

Ook de tegenstander van hem in de wereldkampioenschapsmatch, Ian Nepomniatchschi is van de partij, onder de neutrale vlag van de FIDE, maar die reden is niet voor hier om over te discussieren.

Vanuit ons eigen koude kikkerlandje doen mee huidig titelhouder Anish Giri, voormalig toernooiwinnaar Jorden van Foreest en de prodigy Max van Warmerdam. Wij gaan de wereldtop gewoon weer angst aanjagen. Hup Wij. Verder wat Chinezen, wat Indiërs, een Iraniër of twee, een Duitser, een dit en een dat. Het wordt gewoon weer een prachtig gevecht over 13 ronden, en niemand van jullie die dat ene reet interesseert.

Maar mij wel.

Mij ook! Fervent schaker, rating van +- 1700 dus een amateurtje, maar geniet altijd enorm van TATA.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

martijn011 schreef:

(quote)

Mij ook! Fervent schaker, rating van +- 1700 dus een amateurtje, maar geniet altijd enorm van TATA.

Hier rating 1800+, maar hopelijk weer snel terug in de 1900. Ben laatste twee jaren nogal wat kwijt geraakt, maar plezier in het spel blijft altijd aanwezig.

Overigens: 1700 of 1800 of 1900: het is allemaal prutsen in de marge, maar ook allemaal heerlijk graaien in diezelfde marge. Gewoon keihard elkaar bestrijden, zonder echte kennis van het spel.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Hier rating 1800+, maar hopelijk weer snel terug in de 1900. Ben laatste twee jaren nogal wat kwijt geraakt, maar plezier in het spel blijft altijd aanwezig.

Overigens: 1700 of 1800 of 1900: het is allemaal prutsen in de marge, maar ook allemaal heerlijk graaien in diezelfde marge. Gewoon keihard elkaar bestrijden, zonder echte kennis van het spel.

Klopt, ik ben vooral fan van 3 minuten potjes op chess.com, het ene moment veeg je met gemak 1800-ers van het bord, het andere moment heb je het moeilijk tegen een 1500/1600 speler. Maar voor mij gaat het om de fun van het spel en kan ik enorm genieten van schaaktoernooien en schaakboeken van toernooien die gespeeld werden in de jaren '80/'90.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

martijn011 schreef:

(quote)

Klopt, ik ben vooral fan van 3 minuten potjes op chess.com, het ene moment veeg je met gemak 1800-ers van het bord, het andere moment heb je het moeilijk tegen een 1500/1600 speler. Maar voor mij gaat het om de fun van het spel en kan ik enorm genieten van schaaktoernooien en schaakboeken van toernooien die gespeeld werden in de jaren '80/'90.

Mooi zo, ik kan je enthiousiasme goed plaatsen. Zelf ben ik meer van de boeken uit de periode '60 - '70, de Botwinnik-Petrosian-Spassky-Fischer jaren, maar dat zal de leeftijd zijn. De Periode Kasparov als alleseter, en grote heerser was ook geweldig.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Mooi zo, ik kan je enthiousiasme goed plaatsen. Zelf ben ik meer van de boeken uit de periode '60 - '70, de Botwinnik-Petrosian-Spassky-Fischer jaren, maar dat zal de leeftijd zijn. De Periode Kasparov als alleseter, en grote heerser was ook geweldig.

De late tijd van Kasparov is mijn jeugd (ben 34), maar heb hem veel via Teletekst(!!) op de Corus toernooien gevolgd. Samen met Anand, Kramnik, Topalov, Ponomariov, de maffe Ivantsjoek en Kortsnoi in z'n laatste jaren. Partijen meeschrijven, meespelen op het bord en je constant verbazen over het enorme niveauverschil tussen een prof en een simpel amateurtje. Vooral in (toren)eindspelen zit een gigantisch verschil qua niveau. Ben altijd fan van Kasparov geweest, net als Shirov/Morozevich, altijd in voor een aanvallend potje, in tegenstelling tot saaie schuivers als bijvoorbeeld Leko. De oude Interpolis toernooi boeken (Petrosjan, Andersen, Spassky enz.) die m'n vader in de kast heeft staan blijven me ook altijd interesseren. Jammer dat er niet meer van die boeken worden gemaakt.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Heerlijk dit. Na al die jaren eindelijk een filmliefhebber met wie je over schaken kan praten. Of die in elk geval met enthiousiamse over schaken kan praten. De tijden van de vele matches Karpov-Kasparov (144 potjes om het wereldkampioenschap, ongelooflijk), maar ook de geniale gekte van Ivantsjoek, de onberekenbare Morozevich, de koele Topalov en dan Kramnik (weten we nog het toilet-gate, geweldig toen), Ponomariov, Anand....

Ja, dit is een filmsite, maar toch even geweldig om gewoon een liefhebber te spreken. Bedankt Martijn!

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Insgelijks

Laten we op dit forum wat contact houden over het Tata toernooi wat er weer aan komt volgende maand. Toch altijd een hoogtepunt op de schaakkalender..

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

martijn011 schreef:

Insgelijks

Laten we op dit forum wat contact houden over het Tata toernooi wat er weer aan komt volgende maand. Toch altijd een hoogtepunt op de schaakkalender..

Ik ben ook erg benieuwd naar wat Eline Roebers laat zien in de B-groep. groot talent, zondermeer. De enige Nederlandse die ik echt zie door stoten tot de wereldtop van het vrouwenschaak. Machteld van Foreest kan dat denk ik net niet.

En dan ook enfant terrible Hansie Niemann in die groep. Ik weet niet wat ik van hem moet denken. Heeft een erg grote muil, maar heeft ergens ook wel mijn sympathie.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik ben ook erg benieuwd naar wat Eline Roebers laat zien in de B-groep. groot talent, zondermeer. De enige Nederlandse die ik echt zie door stoten tot de wereldtop van het vrouwenschaak. Machteld van Foreest kan dat denk ik net niet.

En dan ook enfant terrible Hansie Niemann in die groep. Ik weet niet wat ik van hem moet denken. Heeft een erg grote muil, maar heeft ergens ook wel mijn sympathie.

Vorig jaar heeft Carlsen aangegeven niet te komen als Niemann uitgenodigd zou worden voor de B-groep. Nu Carlsen er toch niet is zagen ze misschien wel hun kans schoon. Levert wel een probleempje op als hij het toernooi wint, dan zien we Magnus volgend jaar (helaas) ook niet in Wijk aan Zee.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Magnus moet ook niet zo zeuren hoor, vind ik dan. Maar laat de heren het lekker zelf uitvechten. De juridische strijdbijlen zijn begraven, heb ik begrepen, en je kan niet altijd maar iemand cancellen. Magnus heeft niet het recht om te bepalen dat Niemann niet mag worden uitgenodigd.

Ik vraag me sowieso wel af hoelang Magnus nog aan klassiek schaak blijft doen, het lijkt een beetje over met zijn ambitie, maar we zullen zien. De jeugd staat te trappelen, en Magnus' tijd is hoe dan ook bijna voorbij. Hij is ook al weer 33 natuurlijk.

Splinters

• 2621 berichten
  • 1391 stemmen

Zo. Wat een geschaak hier. Het enige wat ik over het geschaak kan zeggen is dat het tijd is om een nieuwe toernooisponsor te zoeken.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Zo. Wat een geschaak hier. Het enige wat ik over het geschaak kan zeggen is dat het tijd is om een nieuwe toernooisponsor te zoeken.

Het staat je volkomen vrij je tijd en energie daarin te steken. Ik doe het niet. Was ik rijk geweest, dan had ik het zelf wel willen sponsoren, op voorwaarde dat het weer gewoon ouderwets "Hoogovens Schaaktoernooi" zou gaan heten.

Maar ik ben niet rijk.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Wel opvallend Verrassende Giro-deelname: Pogacar rijdt in 2024 Ronde van Italië - nos.nl. Dit betekent wel dat we volgend jaar één van de saaiste Tours aller tijden krijgen (en dat wil wat zeggen met Armstrong en Froome). Vingegaard kan op 70% de Tour rijden en alsnog winnen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

happie The Oceanic Six Vreemd dat jullie beiden James Wade niet noemen. Wel in vorm dacht ik, en heel onvoorspelbaar. Ik geef toe, meestal niet goed op het WK. Anderson is over, en Cross ben ik ook geen fan van. Denk dan nog eerder aan een verrassing. Van Gerwen (ook door het schema) wel de grote favoriet inderdaad. Zeker in een lange partij zie ik hem wel van Humphries winnen. En dan de finale tegen (gok) Smith weer. Price is sterk, maar Smith is beter.

James Wade heeft de 1e ronde niet overleefd

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

James Wade heeft de 1e ronde niet overleefd

Als dartsvoorspeller kun je mij al langere tijd afschrijven haha .

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Je zei wel dat hij onvoorspelbaar was en dat is dan wel weer zo.

Wel de grootste verrassing tot nu toe, met daarachter ook wel de uitschakeling van Gian van Veen, maar hij gooide echt ook voor zijn doen matig. Echt veel afzwaaiers, die regelmatig ver onder de triple 20 zaten. Wel zonde, want hij kan echt lekker spelen.

Benieuwd hoe lang ze die dames nog mee laten doen op 2020 na met Sherrock is het allemaal maar summier geweest met de resultaten.

Vanavond het debuut van Veenstra. Nieuwsgierig naar zijn debuut. Hij heeft het op de vloer prima gedaan en die gaan we volgend jaar misschien wel op meerdere majors zien. Net als de terugkeer van Kist op het WK tegen het grote talent Littler.

De wedstrijd van vandaag word Williams tegen Wright. Dat word een interessante.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Littler ziet er toch helemaal niet uit als een 16-jarige? Bizar. Wel mooi dat Wright eruit ligt.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Nee en hij gooit ook niet als een 16 jarige. Dat word wel een geduchte titelkandidaat over een jaar of 2 a 3.

Nieuwe verrassing met de uitschakeling van Wright. Of eigenlijk toch niet, want hij gooit bijna het hele jaar pudding, dus deze zag ik wel aankomen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Max boven MVP.

Bol boven Hassan. Wie is Vollering?

Valt telkens iets voor te zeggen natuurlijk, ook als de uitslag omgekeerd was.

Wat een luxe! Jullie zitten gebeiteld voor enkele jaren!

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Oja, ook fijn dat die meidengroep het haalde van het grote Jumbo Visma. Als er geen concurrentie is tot daar aan toe, maar de wielerploeg mag dan wel Nederlands zijn, de overwinningen kwamen dan wel weer van het buitenlandse personeel.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Noppert gewoon uitgeschakeld. Begint een beetje op James Wade te lijken. Op ieder toernooi goed behalve het WK.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Raymond van Barneveld, baas. Speelde echt overtuigend goed.

Ik blijf voor hem een grote zwak houden, meer dan voor elke andere darter.

Zijn pech is dat hij best nog goed kan darten maar te vaak een pot er tussen heeft waar hij helemaal niks laat zien. Hopelijk dit WK niet.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Raymond van Barneveld, baas. Speelde echt overtuigend goed.

Ik blijf voor hem een grote zwak houden, meer dan voor elke andere darter.

Zijn pech is dat hij best nog goed kan darten maar te vaak een pot er tussen heeft waar hij helemaal niks laat zien. Hopelijk dit WK niet.

Hij heeft andere pijlen, voelt zich daar heel goed bij en dat is bij Barney best belangrijk of hij presteert of niet. Eigenlijk alles want mentaal is het wel eens een wrak.. Loting zit ook iets mee dus ik heb er wel vertrouwen in

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Met hetzelfde niveau moet Williams ook wel kunnen verslaan, die gooit sporadisch dat niveau. Zeker niet op televisie toernooien. Op de vloer wil hij nog weleens een uitschieter hebben. Daarna Littler word een lastiger verhaal, die kan echt wel gooien. Wellicht dat zijn ervaring in een best of 7 de doorslag geeft. Zie hem daar wel 2-0 in sets achterkomen, dan gaat het om zijn mentale punt. Wat ook zijn zwakte is

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Veenstra gooit heeft een prima een pot tegen een zwakke Kim. Maar toch bijna 100 gemiddeld en alle 9 legs gewonnen. Gewoon een whitewash.

Was een degelijke BDO speler. Speelde op de vloer al goed en laat op tv bij vlagen ook leuke dingen zien.

Volgende ronde tegen MvG, als hij dit niveau weer haalt, dan moet van Gerwen flink aan de bak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.