- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Tja, tegen een verdedigend sterke muur van Chelsea... Lastig natuurlijk. Als er 1 ploeg verdiende te winnen, was het toch Liverpool? 0-0 was ook oke, maar dan die pech...
Nee natuurlijk, maar ze hebben helaas zelf ook weinig afgedwongen.
En dat allemaal dankzij Gerrard. Wat een prutser hahaha
Je eigen clubicoon verneukt nu voor 50% je eerste kampioenschap in decennia.
... na een heel seizoen fantastisch te spelen. Hij was er ook al voor 50% verantwoordelijk voor dat Liverpool bovenaan staat.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Wat een prestatie weer. Gevochten van begin tot eind. De winst heeft wel een zuur smaakje, zeker gezien de verliespunten van vorige week.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Yes! Yes! Yes! Grote klasse van de B-Veulens 
6 punten tegen Liverpool, 6 tegen Man City, 4 tegen Arsenal, 4 tegen Man United, 4 tegen Tottenham.
Jammer dat we dure punten verspeelden tegen de kleintjes, maar toch geweldig, supertrots op de Blues dit seizoen en hopelijk kan Man City optimaal profiteren. Al zou het helemaal hilarisch zijn als we het zelf nog halen, maar daar geloof ik helaas niet meer in. Wel een prachtige opsteker voor woensdag!
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
(afbeelding)
Eerst leek die crisis dus in Nederlands voordeel uit te pakken (drie jaar terug nog een recordaantal punten in Europa), maar daarna bleek dus het tegendeel. Alle klasse weg, heel heel veel jeugd en weinig nieuwe aanwas vanwege de kosten. Waarom in het buitenland het dan wel goed blijft gaan is me wel een raadsel. Financieel is Nederland redelijk gezond, maar het heeft dus consequenties gehad.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kampioenen! Het was niet fraai, laatste kwartiertje zelfs gênant met 22 spelers die 1-1 prima vonden, maar de titel is gewoon dikverdiend. Prachtig zeg, de eerste keer 4 titels op rij voor Ajax. Gepakt door die ene held, Frank de Boer!
En Liverpool 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
... na een heel seizoen fantastisch te spelen. Hij was er ook al voor 50% verantwoordelijk voor dat Liverpool bovenaan staat.
De drie S-en maar 50% toeschrijven dat ze nu nog bovenaan staan lijkt me wat weinig. Wel zuur dat zo'n ultiem Liverpool icoon nu schuldig is aan het waarschijnlijk weer mislopen van de titel.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Chelsea had ook helemaal de intentie niet om te winnen. Vreemd genoeg waren ze al aan het tijd rekken in de eerste helft bij 0-0. Ze hadden zelf ook niet zoveel te winnen. En dan krijgen ze plots een goal in geschenkverpakking.
Een match die je eigenlijk bijna niet kon verliezen door de ingesteldheid van Chelsea. Dit is echt zwaar kut.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Hij ligt al in 't netje! Dzeko! Heerlijke bal van Yaya Toure ook! 0-1! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goooooooooooooooooooooooooooooollllll Atleti.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Wat telt er eigenlijk als Real en Atletico gelijk komen te staan? Onderling duel of doelsaldo?
De moeilijkste match nog voor Atletico vandaag, buiten de laatste in Barca.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Daar was 't onderling resultaat meen ik.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Yaya Toure. Wat een fenomeen. 
Hij is weer terug hoor! 0-2!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat telt er eigenlijk als Real en Atletico gelijk komen te staan? Onderling duel of doelsaldo?
De moeilijkste match nog voor Atletico vandaag, buiten de laatste in Barca.
Onderling resultaat, in het voordeel van Atleti.
Levante uit volgende week is ook nog lastig, winne nze vandaag en volgende week is de buit wel binnen. Spannend!
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Helaas, geen geweldig gevolg gegeven op de legendarische bekerfinale van vorige week. Dat de ploeg daar veel energie in had gestopt was te merken, want een PEC in vorm zou dit PSV prima kunnen wegtikken. Zeker omdat dit PSV niet als een gretige en kwaliteitvolle ploeg overkwam. Het was een beetje het beeld als drie weken geleden tegen FC Groningen. PEC viel aan, maar door zijn offensieve zwakheden kwam het maar niet tot echt grote kansen. PSV bleek daarin enorm effectief te zijn (die Ruiz had als enige tegenstander in de lucht bij zijn goal de wind en die doet niet zoveel tegen zo’n jongen). Wij waren te slordig en toen Mokotjo zelfs nog ziekenhuisballen ging geven, wist je al dat dit niks meer ging worden. Toch wel grappig en nogal gênant dat zo’n ploeg met zo’'n naam als PSV anti-voetbal moet spelen om PEC op de knieën te krijgen. Jammer, maar na vorige week kan ik nog om weinig dingen treuren. Felicitaties aan j0enne. Volgende week maar kijken hoe Twente-uit zal uitpakken.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Zie nu pas dat het Barcelona - Atletico op de laatste speeldag is. Wow. Over toevallig gesproken. 
Ook de Engelse competitie weer spannend zeg. Wel balen voor Liverpool, had het ze wel gegund.
Maar het kan nog steeds natuurlijk, al zie ik Man.City er wel overheen gluipen.
Chelsea moet nog tegen twee degradatiekandidaten (Norwich, Cardiff), dat kan nog lastig voor ze worden. Hopen maar dat Chelsea geen kampioen wordt en woensdag ook uit de CL wordt gewipt. 
Ik gun het Liverpool en Atletico M. wel om kampioen te worden, weer eens wat anders dan de standaard kampioenskandidaten.
BTW: Naomi Watts, hou je hart in de gaten. Straks ook nog Chicago Bulls, dus let op je gezondheid. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Chelsea moet nog tegen twee degradatiekandidaten (Norwich, Cardiff), dat kan nog lastig voor ze worden. Hopen maar dat Chelsea geen kampioen wordt en woensdag ook uit de CL wordt gewipt. 
100% mee eens. Hoop dat ze niets winnen met hun anti-voetbal.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
En Finisterra, zometeen voor Anderlecht supporteren? 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Yes! Yes! Yes! Grote klasse van de B-Veulens 
6 punten tegen Liverpool, 6 tegen Man City, 4 tegen Arsenal, 4 tegen Man United, 4 tegen Tottenham.
Jammer dat we dure punten verspeelden tegen de kleintjes, maar toch geweldig, supertrots op de Blues dit seizoen en hopelijk kan Man City optimaal profiteren. Al zou het helemaal hilarisch zijn als we het zelf nog halen, maar daar geloof ik helaas niet meer in. Wel een prachtige opsteker voor woensdag!
Of geniet je daar nou echt van en hou je ervan om jezelf te pijnigen?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
En Finisterra, zometeen voor Anderlecht supporteren?
Euh... Nee, toch niet. Ik heb ondertussen toch ook wel schrik van Anderlecht. Ik zou tekenen voor een gelijkspel. 
Schat Anderlecht misschien zelfs hoger in dan Standard momenteel. Wat die op de mat brachten tegen Club vorig week, was nog erger dan Chelsea de laatste matchen...
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik hoop dat Ajax wat minder schaamteloos de titel pakt. Gewoon vol voor de winst gaan. Revanche voor de schande van vorig weekend.
Niet dus. 
Feyenoord 2e. En daar enorm van balen dit seizoen. Wel een goed teken: ontevreden zijn over een 2e plek.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
BTW: Naomi Watts, hou je hart in de gaten. Straks ook nog Chicago Bulls, dus let op je gezondheid.
Geen Nene gelukkig, al zal het nog intens genoeg worden
.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Nou nou. Mulder is zelf ook een grabbelaar, doen beiden niet veel voor elkaar onder. Jupiler League keepertjes.
Lamprou is nog slechter dan Mulder. Gelukkig had hij vandaag vrijwel niets te doen.
Amateurniveau. Schiet de bal net onder de lat en hij is onhoudbaar voor Lamprou.
Een schande dat iemand als Mulder al ruim 4 seizoenen bij Feyenoord 1 mag keepen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een schande dat iemand als Mulder al ruim 4 seizoenen bij Feyenoord 1 mag keepen.
Genant idd.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Anderlecht is nergens maar Standard mist kansen. 0-1 al wel, maar Batshuayi wil blijkbaar niet mee naar het WK. Wat een missers.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Of geniet je daar nou echt van en hou je ervan om jezelf te pijnigen?
Ik heb het vandaag niet gezien (moest zelf sporten en daarna was ik net op tijd voor de finale van LBL) maar ik kan heerlijk genieten van het echte, mannelijke voetbal dat de Veulens dit jaar spelen. Vaak is het sensationeel en hyperaanvallend, soms meer terug getrokken voor het resultaat (uit tegen de in bloedjesvorm verkerende en schier onklopbare koploper met een B-team is dat ook niet zo gek natuurlijk) maar goed is het vrijwel altijd. Puur genieten wat de Blues dit jaar op de mat leggen. Laat anderen maar koekeloeren naar teams die de bal 300x naar elkaar toespelen op de middenlijn 
En dan is dit nog maar een opbouwjaar, pas de volgende 2 a 3 jaar moet Chelsea er echt staan. Zet hier een topspits bij en we worden ongeslagen kampioen (sprak hij lichtelijk euforisch).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.