- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Klopt. Gaat me meer om de willekeur waarmee de aanhangers van Ajax in dit topic reageren. Wanneer drie supporter in De Kuip boos kijken naar Siem de Jong die een corner neemt zijn het doorgesnoven randdebielen, maar over het structurele wangedrag van hun eigen supporters hoor ik ze nooit.
Deze is om in te lijsten. Niets is hypocrieter dan het ene woord....
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Moeten de Ajaxcieden hier het niet over het zoveelste incident in Europa dit jaar van hun aanhang hebben?
Niks mis mee, vanuit het profvoetbal wordt ons immers het verkeerde voorbeeld gegeven en dat blijft onbestraft. Dan kan je dit onmogelijk wel gaan bestraffen.
Supporters mogen de boel ook slopen, niets mis mee. Onze voorbeelden mogen het ook doen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Je zegt dat ze het niet moeten toestaan, maar ook dat ze het niet moeten bestraffen. Yeah right.
Als Ajax zondag punten laat liggen moet men in de catacomben maar vast een signaal afgeven dat ze voor de bouw zijn van het nieuwe stadion, en de boel gaan afbreken. Kleine boete als gevolg, wat boeit het.
Overdrijf toch niet zo man.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat dacht je van inhoudelijk reageren?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
En wat betreft die voorbeeldfunctie. Elk kind dat dingen gaat slopen omdat een voetballer op tv iets schopt spoort sowieso al niet en heeft een flutopvoeding.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Wat dacht je van inhoudelijk reageren?
Ik heb al gereageerd. Je maakt een heel issue van helemaal niets. Eem voetballer is boos en schopt tegen een deur. So what? Wie verzint t om überhaupt de achterlijke vergelijking te maken dat je dus als supporters van alles mag slopen. Gaat werkelijk heeeelemaal nergens over.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik ben bang dat we de fase van overdrijving al ver voorbij zijn...
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Nooit gedacht dat ik anderen hier nog moet gaan betichten de moraalridder uit te hangen. De christenunie is er niks bij.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Ik heb al gereageerd. Je maakt een heel issue van helemaal niets. Eem voetballer is boos en schopt tegen een deur. So what? Wie verzint t om überhaupt de achterlijke vergelijking te maken dat je dus als supporters van alles mag slopen. Gaat werkelijk heeeelemaal nergens over.
Als je gefrustreerd bent, waarom niet. Geldige reden ja. Pelle hoeft naar verhouding een tientje te betalen. Ik wil ook best een tientje betalen om even goed uit te halen in een stadion.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Ondertussen staat het 2-4 in Rusland, dus Dortmund is vrijwel zeker door.
Hopelijk komt de blessuregolf enigszins tot rust voor de kwartfinales. Vooral Hummels en Gündogan moeten snel herstellen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
'Schopt tegen een deur'? Weet je zeker dat je niet in Rotterdam woont, daar vlakken ze ook alles af terwijl de rest van Nederland ziet dat hij tot twee keer toe iets kapot schopt. En Rep zijn vergelijking is wellicht wat stevig geformuleerd, maar bevat wel degelijk een kern van waarheid.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
de rest van Nederland ziet dat hij tot twee keer toe iets kapot schopt.
En daar betaalt hij zo'n beetje het honderdvoudige van terug (buiten het feit dat hij door half Nederland verguisd wordt, alsof ze zelf nooit hun zelfbeheersing verliezen). Er is hier niemand die zegt dat Pellè juist handelde: hij had zichzelf inderdaad moeten beheersen. Maar we moeten zijn daden niet groter maken dan ze zijn (laat staan tot in het absurde opblazen): hij schopt uit frustratie tegen een aantal objecten aan, en niet meer dan dat. Blind had iemands enkel kunnen breken, en daar hoor ik niemand over.
En het is 2-4 voor Dortmund gebleven.
Voor de spanning van de return leg is dit uiteraard niet ideaal, maar ik gun Dortmund toch duizendmaal meer een plaats in de kwartfinales dan Zenit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eigenlijk 5 x, nu je het zegt. Bedankt dat je me corrigeert.
Pingel + rood in de derde minuut (is al 2).
Handsbal Twente in het strafschopgebied (al is dit nog dubieus).
Elleboog in het gezicht (regel: rood).
Doelpunt hinderlijk buitenspel.
Eigenlijk telt alleen de bovenste regel al zwaar; dan was de wedstrijd al gespeeld geweest.
Haha, maar dat Immers bij 0-1 buitenspel staat vergeet je maar he 
Dat was de enige goal die men had moeten afkeuren.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het is dat ik geen zin heb om circa 6 mensen, waaronder mezelf, te quoten.
Maar de Pelle discussie begint uit te lopen op een 'welles/nietes' variant, waar ik eerlijk gezegd weinig zin meer in heb. Blijf erbij dat hij er te mild vanaf is gekomen, en vind het een schande dat Feyenoord het afdoet met een reprimande terwijl je bij iedere andere werkgever in Nederland op straat was gesmeten. Dit is een vrijbrief voor iets wat je niet wilt zien bij sportclubs.
Voor de rest sluit ik me aan bij Rep.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha. Had een Ajacied dit gedaan, dan had jij hier dagenlang andere dingen geroepen. Hypocriet mannetje. Maar dat zal jij ongetwijfeld ontkennen.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Het gaat gewoon over de totale willekeur die maar weer eens wordt bevestigd, waar PSV'ers schijnbaar wel altijd de dupe van zijn.
Zeker. Dat, en altijd tegenstanders die net tegen PSV extra goed spelen. En de media die net altijd PSV en hun spelers moeten hebben. Valt allemaal niet mee..
Over Pelle. Eigenaardig ja, al zijn de reacties hier ook wat waard 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Het is dat ik geen zin heb om circa 6 mensen, waaronder mezelf, te quoten.
Ik weet wel dat jullie er niet blij mee waren, maar Blind heeft achteraf ook geen schorsing gekregen (wat wel mogelijk is in het geval van zware overtredingen), en daar hoor ik jullie dus niet over. En verder was over de overtreding van Blind nog niet half de verontwaardiging van die over het boze gestamp van Pellè.
Misschien wel, maar who cares? Blind is er ook te mild vanaf gekomen, en zo worden er ieder weekend wel een aantal spelers te mild of te zwaar gestraft. Dat hoort toch gewoon bij voetbal? Maak je niet zo druk.
Blind zou ook nog eens door de politie gearresteerd zijn voor mishandeling!
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Altijd al geweten dat Pelle je grote voorbeeld is 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Haha, maar dat Immers bij 0-1 buitenspel staat vergeet je maar he 
Dat was de enige goal die men had moeten afkeuren.
Hé, je bent binnen 2 dagen gehersenspoeld. Maar dat gaat altijd snel bij jou. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik weet wel dat jullie er niet blij mee waren, maar Blind heeft achteraf ook geen schorsing gekregen (wat wel mogelijk is in het geval van zware overtredingen), en daar hoor ik jullie dus niet over. En verder was over de overtreding van Blind nog niet half de verontwaardiging van die over het boze gestamp van Pellè.
Misschien wel, maar who cares? Blind is er ook te mild vanaf gekomen, en zo worden er ieder weekend wel een aantal spelers te mild of te zwaar gestraft. Dat hoort toch gewoon bij voetbal? Maak je niet zo druk.
Je hebt het over Blind tegen Salzburg? Ja, dat was rood. Niet gekregen, dus je kan er verder niks mee. Je voorbeeld is vrij krom. Pelle is wel gezien en beoordeeld en is er gewoon op vreemde wijze heel makkelijk vanaf gekomen. En dan in een jaar waarin de KNVB maar rept over respect op en naast het veld. Schijnbaar is de boel binnen kapot schoppen slechts 5000 euro boete waard.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hé, je bent binnen 2 dagen gehersenspoeld. Maar dat gaat altijd snel bij jou.
Nee hoor, maar jij brengt het wel heel eenzijdig. Je kan de 2e van Twente afkeuren, maar ik kan begrijpen dat het niet is gedaan. Het valt heel moeilijk te zien. Immers staat wel duidelijk buitenspel. Laten we maar zeggen dat die momenten elkaar opheffen.
Nogmaals, dat eeuwige gejank uit Rotterdam als het eens 2 potjes tegen zit terwijl je 21 penalty's en een zak rode kaarten in je voordeel hebt gehad de laatste 1,5 jaar. Echt te lachwekkend voor woorden. En dan ook nog doen alsof het heel logisch is dat Pelle zijn straf mag ontlopen, terwijl gasten als Pieters en Lens wel schorsingen kregen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik weet wel dat jullie er niet blij mee waren, maar Blind heeft achteraf ook geen schorsing gekregen (wat wel mogelijk is in het geval van zware overtredingen),
Misschien wel, maar who cares? Blind is er ook te mild vanaf gekomen, en zo worden er ieder weekend wel een aantal spelers te mild of te zwaar gestraft. Dat hoort toch gewoon bij voetbal?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hypocriet is het inderdaad! Kon het woord ff niet vinden, maar je helpt me er mee. Thanks!
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Nee hoor, maar jij brengt het wel heel eenzijdig. Je kan de 2e van Twente afkeuren, maar ik kan begrijpen dat het niet is gedaan. Het valt heel moeilijk te zien. Immers staat wel duidelijk buitenspel. Laten we maar zeggen dat die momenten elkaar opheffen.
Nogmaals, dat eeuwige gejank uit Rotterdam als het eens 2 potjes tegen zit terwijl je 21 penalty's en een zak rode kaarten in je voordeel hebt gehad de laatste 1,5 jaar. Echt te lachwekkend voor woorden. En dan ook nog doen alsof het heel logisch is dat Pelle zijn straf mag ontlopen, terwijl gasten als Pieters en Lens wel schorsingen kregen.
Komt natuurlijk ook doordat er een pot Ajaciedjes wordt opengetrokken die het tegendeel ineens metzealle willen bewijzen.
Ik weet niet tegen wie je het hebt in je laatste alinea.
En 21 penalty's en een zak rode kaarten. Toe maar. Is je telraam kapot?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Feyenoord gaat hier uiteraard tegen in beroep aangezien ze Pelle zijn actie niet dusdanig van aard vinden dat dit bestraft zou moeten worden? Dan moeten ze ook tegen deze straf in beroep gaan.
In hoeverre telt die wedstrijd voorwaardelijk van Heracles thuis nog mee? Een wedstrijd voorwaardelijk krijgen is dus sowieso al gebakken lucht???
De knfb
logische strafpleit aangezien ze de hete adem van alle eencelligen uit rotjeknor in hun nek voelen.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Pellè heeft natuurlijk geen schorsing gekregen, omdat Feyenoord benadeeld is in de wedstrijd. Gewoon een goedmakertje van de knvb.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Eigenlijk 5 x, nu je het zegt. Bedankt dat je me corrigeert.
Pingel + rood in de derde minuut (is al 2).
Handsbal Twente in het strafschopgebied (al is dit nog dubieus).
Elleboog in het gezicht (regel: rood).
Doelpunt hinderlijk buitenspel.
Eigenlijk telt alleen de bovenste regel al zwaar; dan was de wedstrijd al gespeeld geweest.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Haha. Had een Ajacied dit gedaan, dan had jij hier dagenlang andere dingen geroepen. Hypocriet mannetje. Maar dat zal jij ongetwijfeld ontkennen.
Ja ga mij lekker woorden in de mond leggen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Niet gekregen, dus je kan er verder niks mee.
Zware overtredingen kunnen achteraf volgens mij nog bestraft worden. En Ajax kan hem ook zelf schorsen - tenzij ze uiteraard het punt willen maken dat het oké is om ongezien iemands enkel proberen te breken!
Ik ben het ermee eens dat de KNVB weinig consequent is, maar opnieuw: blaas dat toch niet zo op. Pellè voor één wedstrijd schorsen zou echt geen cultuurverandering teweeg hebben gebracht, en een boete van 5000 euro plus voorwaardelijke schorsing staat niet gelijk aan goedkeuring. De KNVB hield waarschijnlijk rekening met het feit dat Feyenoord in de betreffende wedstrijd flink benadeeld is. Pellè - hun belangrijkste speler - vervolgens ook nog voor één of meer wedstrijden verliezen zou ook niet eerlijk geweest zijn.
Nogal een verschil denk je niet? Met Havenaar en Poepen zijn we toch ook niet tot in den treuren doorgegaan? Vandalisme en voetbalgerelateerde overtredingen, nogal een verschil.
Een verschil? Jazeker, maar ik heb liever dat iemand een deur kapottrapt of een raam inslaat dan dat hij uit frustratie probeert om iemands enkel te breken. Het eerste kun je goedmaken, het laatste niet.
Als het niets met voetbal te maken heeft zou hij er dus ook niet voor geschorst hoeven te worden? Dan zou een boete toch juist de logischere straf zijn?
Vandalisme > mishandeling, en met flinke afstand ook.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Hij werd geraakt in zijn gezicht. De regels zijn dat een elleboog daar nooit mag komen. Mocht Pellè zoiets doen, hoort hij ook rood te krijgen. Al vind ik die regel te zwaar, maar zo is het nu eenmaal.
Goed hè, die Italiaanse films?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.