• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.053 films
  • 12.277 series
  • 34.097 seizoenen
  • 649.345 acteurs
  • 199.290 gebruikers
  • 9.391.197 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het boeit me geen reet vanwege zondag, hij had sowieso wel gespeeld aangezien Feyenoord in beroep was gegaan. Het gaat me net als joenne om de willekeur. Genoeg spelers die wel zijn geschorst na incidenten buiten het veld. Vertonghen nota bene uren na de wedstrijd, toen hij bij de bekerhuldiging een liedje zong. En Pieters kreeg voor zijn mep ook een extra wedstrijd schorsing bovenop zijn rode kaart. Het is gewoon natte vinger werk.

Dat Pelle zondag kan spelen, prima. Treffen we het Feyenoord op zijn sterkst. Ook goed.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

HAHAHAHAHA. Wat een belachelijke eis, vrijbrief om de boel kort en klein te slaan voor iedere supporter die een grote portemonnee heeft. Bah, bah, bah!

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Yes, misdragen in het stadion mag weer. Weg met de stadionverboden. Topnieuws (waar is de cheerleadersmiley als je die nodig hebt?)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Yes, misdragen in het stadion mag weer. Weg met de stadionverboden. Topnieuws (waar is de cheerleadersmiley als je die nodig hebt?)

http://www.fzrclub.nl/smf/Smileys/default/cheerleader.gif

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Lijkt me een juiste straf.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Zou ook bezopen zijn als hij een straf kreeg. Maar dat vond ik bij Pieters ook al.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Straf of niet, het gaat mij vooral om dit walgelijke zinnetje:

De aanklager is van mening dat sportief gedrag bij teleurstelling past bij voorbeeldfunctie die voetballers hebben, zo meldt de KNVB.

Zijn ze in Zeist nu alweer vergeten wat er met die grensrechter is gebeurd? Respect enzo... Waarom mogen de supporters de scheids niet uitschelden voor hoerenjong? Dat is toch ook verwerking van de teleurstelling?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Zenit-Dortmund na 6 minuten al 0-2. Da's wedstrijd 5 in de CL die de uitploeg zal winnen. Dortmund dus ook al door.

Boring.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Feyenoord gaat hier uiteraard tegen in beroep aangezien ze Pelle zijn actie niet dusdanig van aard vinden dat dit bestraft zou moeten worden? Dan moeten ze ook tegen deze straf in beroep gaan.

In hoeverre telt die wedstrijd voorwaardelijk van Heracles thuis nog mee? Een wedstrijd voorwaardelijk krijgen is dus sowieso al gebakken lucht???

De knfb logische strafpleit aangezien ze de hete adem van alle eencelligen uit rotjeknor in hun nek voelen.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Joy4ever schreef:

Ajax zoekt blikjesgooier

rep_robert: ook al zit je niet in dat vak of ook al zat je helemaal niet in het stadion die avond: zou je je toch willen melden? Alvast bedankt.

Bespaart een hoop geneuzel hier .

En het is niet eens een Speld artikel

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

kos schreef:

Zou ook bezopen zijn als hij een straf kreeg. Maar dat vond ik bij Pieters ook al.

Maar wat zeg je nu kos? De speler in kwestie heeft zijn rechten als mens allang verloren. Het precieze moment, de handtekening van de speler, heeft hij toegestemd om door de club, supporters en media geconsumeerd en uitgezogen te worden tot aan het einde van zijn carrière om dan weg te rotten in de vergetelheid. Bij misstappen dienen zij in het openbaar beschimpt te worden, elke reactie en (on)gepaste emotie dient behandeld te worden door een comité, en het publiek dient hierop te reageren met hoongelach. Voor menselijkheid is hier geen plaats meer. Hij wordt hier immers zeer goed voor betaald. Kapitaal met een hartslag. In het verleden had een keizer gewoon zijn hoofd geëist maar men moet begrijpen, we leven in beschaafdere tijden. Het voetbal moet zijn imago beschermen, na de doden in Qatar, de stadions in Brazilië, racisme en homofobie kunnen zij dit niet langer dulden. U begrijpt ook, waarschijnlijk beter dan een ander, dat mensen die op deze manier worden behandeld dienen te begrijpen dat zij als voorbeeldfunctie gelden voor de jonge kindertjes die hetzelfde nastreven, namelijk profvoetballer worden.

Idioten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Tuurlijk, want andermans bezit slopen is de normaalste zaak van de wereld... Men geeft nu officieel een vrijbrief aan alle bontkraagjes bij de lokale amateurverenigingen om de boel te slopen na het ervaren van ´emotionele teleurstelling´. Mits men maar de reparaties betaald.

Mag ik een teiltje?

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

j0enne schreef:

Het gaat gewoon over de totale willekeur die maar weer eens wordt bevestigd

The Oceanic Six schreef:

Het gaat me net als joenne om de willekeur. (...) Het is gewoon natte vinger werk.

Dat idee heb ik ook, maar ik vind toch dat jullie wel een beetje aan het overdrijven zijn. Ten eerste is de beslissing van de KNVB niet Pellè's schuld, dus waarom hij een mep in zijn gezicht zou moeten krijgen ontgaat me. Ten tweede zie ik de logica niet in van reacties als "nu mogen stadions dus kort en klein geslagen worden!" De KNVB geeft hiermee misschien een twijfelachtig signaal af, maar jullie denken toch niet serieus dat de KNVB vandalisme goedkeurt? En als jullie werkelijk verontwaardigd zijn over Pellè's handelingen zou een wat volwassenere reactie van jullie kant gepast zijn. Dat hij "ermee wegkomt" (hij moet wel voor alle schade betalen uiteraard, en zijn reputatie doet dit ook geen goed, maar soit) betekent niet dat anderen het (ook) mogen. En ten derde hoort willekeur gewoon bij het voetbal. Feyenoord kreeg in die wedstrijd een heleboel beslissingen tegen, en deze beslissing krijgen ze toevallig mee. Get over it.

Knap van Dortmund trouwens! Ondanks alle blessures uit in Rusland gewoon met 2-0 voorstaan.

Edit: oh, en jullie denken serieus dat "de bontkraagjes" zich iets aantrekken van de beslissingen van de KNVB? Of ze Pellè's gedrag gaan kopiëren is echt niet afhankelijk van een eventuele schorsing. Het zou wel een beter signaal hebben afgegeven, maar kom aan, dat gaat echt geen cultuuromslag teweegbrengen.

Edit2: en Pellè krijgt gewoon een boete van 5000 euro lees ik nu? Dat wijst toch ook niet bepaald op de goedkeuring van zijn gedrag? Of iemand een boete krijgt of geschorst wordt ... who cares?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

You win some, you lose some. Nu zit het onze Rotterdamse vrienden even twee wedstrijden tegen, daar waar ze tegen bijvoorbeeld PSV gematst werden door de arbiter.

Eh... nee.

Je dacht zeker: dat is zo lang geleden, dat ze het wel vergeten zijn. Haha.

Bruma had, bijvoorbeeld, al eerder 2 x geel moeten krijgen. Ik neem namelijk aan dat je doelt op de rode kaart van Rekik?

Verder heb je wel gelijk: soms heb je geluk, soms niet. Jammer dat het nu 2 wedstrijden achter elkaar gebeurd - en 4 x in 1 wedstrijd - in een titelstrijd. Die nu dus voorbij is.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Moeten de Ajaxcieden hier het niet over het zoveelste incident in Europa dit jaar van hun aanhang hebben?

Ajax hangt opnieuw straf van UEFA boven het hoofd - AD.nl

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

Moeten de Ajaxcieden hier het niet over het zoveelste incident in Europa dit jaar van hun aanhang hebben?

Ajax hangt opnieuw straf van UEFA boven het hoofd - AD.nl

Dit soort dingen zijn niet te voorkomen (spandoeken in delen naar binnen smokkelen, blikjes gooien). Wat in Glasgow, Amsterdam en Milaan gebeurde wel. Alle schade en eventuele boetes verhalen op de schuldigen. Voor de totaliteit gezien het feit dat dit het zoveelste incident is; de eerstvolgende Europese uitwedstrijd als sanctie geen supporters mee.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Tuurlijk, want andermans bezit slopen is de normaalste zaak van de wereld... Men geeft nu officieel een vrijbrief aan alle bontkraagjes bij de lokale amateurverenigingen om de boel te slopen na het ervaren van ´emotionele teleurstelling´. Mits men maar de reparaties betaald.

Mag ik een teiltje?

Dan geef je m een boete. Stel je niet zo aan man.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Eh... nee.

Bruma had, bijvoorbeeld, al eerder 2 x geel moeten krijgen. Ik neem namelijk aan dat je doelt op de rode kaart van Rekik?

Verder heb je wel gelijk: soms heb je geluk, soms niet. Jammer dat het nu 2 wedstrijden achter elkaar gebeurd - en 4 x in 1 wedstrijd - in een titelstrijd. Die nu dus voorbij is.

4x in 1 wedstrijd? Licht me eens in...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

j0enne schreef:

@RikElfrink 1m

Geen schorsing van de #KNVB voor Graziano Pellè, alleen een boete van 5.000 euro na zijn woede-uitbarsting. #Feyenoord #Ajax

Veeg me maar op hoor. Wat een lachwekkende bedoeling. Pieters wordt geschorst, Lens wordt geschorst, maar deze man mag alles kapot trappen en niks.

Ook al gebeurd het niet in de wedstrijd, 2 wedstrijden was meer op zijn plaats geweest.

Maar dat compenseert die 4 wedstrijden (waarvan 1 voorwaardelijk) schorsing na Feyenoord - Heracles weer een beetje. Dat was er zeker eentje teveel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dan geef je m een boete. Stel je niet zo aan man.

Nogmaals, waarom Pelle niet schorsen maar Pieters/Lens/Vertonghen/Immers en ik vergeet er vast een stel wel? Totale willekeur. Het gaat me niet eens om Pelle, maar om het idiote handelen van de KNVB. Juist die boete vind ik onzin, daar straf je niemand mee en sowieso, waarom zit een nationale bond aan iemand zijn inkomen? Hij had geschorst moeten zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Eh... nee.

De 3-1 ging een zeer overduidelijke overtreding aan vooraf, en de penalty tegen Bruma was ook niet al te overtuigend.

De Kuip kennende trekt men komend weekend de balans wel weer recht.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Pieters vond ik ook belachelijk om zo te bestraffen. Lens weet ik niet eens meer. Immers, vertonghen vind ik anders. Dat is anderen beledigen en de boel ophitsen. Dat mag je gerust aanpakken.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)
Waarom zit een nationale bond aan iemand zijn inkomen? Hij had geschorst moeten zijn.

Zoiets heet een boete. Dat bestaat in het amateurvoetbal ook.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

4x in 1 wedstrijd? Licht me eens in...

Eigenlijk 5 x, nu je het zegt. Bedankt dat je me corrigeert.

Pingel + rood in de derde minuut (is al 2).

Handsbal Twente in het strafschopgebied (al is dit nog dubieus).

Elleboog in het gezicht (regel: rood).

Doelpunt hinderlijk buitenspel.

Eigenlijk telt alleen de bovenste regel al zwaar; dan was de wedstrijd al gespeeld geweest.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Pieters vond ik ook belachelijk om zo te bestraffen. Lens weet ik niet eens meer. Immers, vertonghen vind ik anders. Dat is anderen beledigen en de boel ophitsen. Dat mag je gerust aanpakken.

De boel slopen is toegestaan, zolang je maar niet iemand beledigd terwijl je het doet

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

De Kuip kennende trekt men komend weekend de balans wel weer recht.

Héééé, daar is er weer eentje. Hebben we al een Bingo?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ik zeg niet dat je t moet toestaan. Maar dat overdreven gedoe is lachwekkend.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Héééé, daar is er weer eentje. Hebben we al een Bingo?

Wat betreft schwalbes en onnozele rode kaarten hebben jullie al vijf volle bingokaarten behaald in net zoveel jaren

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Dit soort dingen zijn niet te voorkomen (spandoeken in delen naar binnen smokkelen, blikjes gooien). Wat in Glasgow, Amsterdam en Milaan gebeurde wel. Alle schade en eventuele boetes verhalen op de schuldigen. Voor de totaliteit gezien het feit dat dit het zoveelste incident is; de eerstvolgende Europese uitwedstrijd als sanctie geen supporters mee.

Klopt. Gaat me meer om de willekeur waarmee de aanhangers van Ajax in dit topic reageren. Wanneer drie supporter in De Kuip boos kijken naar Siem de Jong die een corner neemt zijn het doorgesnoven randdebielen, maar over het structurele wangedrag van hun eigen supporters hoor ik ze nooit.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Ik zeg niet dat je t moet toestaan. Maar dat overdreven gedoe is lachwekkend.

Je zegt dat ze het niet moeten toestaan, maar ook dat ze het niet moeten bestraffen. Yeah right.

Als Ajax zondag punten laat liggen moet men in de catacomben maar vast een signaal afgeven dat ze voor de bouw zijn van het nieuwe stadion, en de boel gaan afbreken. Kleine boete als gevolg, wat boeit het.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.