• 16.009 nieuwsartikelen
  • 179.052 films
  • 12.277 series
  • 34.096 seizoenen
  • 649.344 acteurs
  • 199.289 gebruikers
  • 9.391.131 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De KNVB hield waarschijnlijk rekening met het feit dat Feyenoord in de betreffende wedstrijd flink benadeeld is. Pellè - hun belangrijkste speler - vervolgens ook nog voor één of meer wedstrijden verliezen zou ook niet eerlijk geweest zijn.

Dit is natuurlijk volslagen beschamend als dit echt zo zou zijn gegaan.

En het zou al helemaal niet moeten boeien of het Pelle of de 4e linksback zou zijn die het overkomt.

En eigenlijk zeg je dat je je dus mag misdragen als je een keer bent benadeeld?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Haha Olympiakos live op tv. Effe een groen shirt aantrekken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

@ Animosh. Het is appels met peren vergelijken wat jij doet. Maar om er in mee te gaan, je ziet mij toch nergens Blind in bescherming nemen; iets wat half Nederland wel met Pelle doet. Voor wat het waard is, bij een dergelijke overtreding mogen ze hem wat mij betreft een forse straf geven hoor.

En betreffende je op een na laatste argument, Pelle hoort wel degelijk geschorst te worden. Al is het alleen maar omdat consequent te zien m.b.t. casus Pieters/Vertonghen/Immers/Lens, in de categorie wangedrag na het laatste fluitsignaal. De boete voor de schade, de schorsing voor de actie.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dit is natuurlijk volslagen beschamend als dit echt zo zou zijn gegaan.

En het zou al helemaal niet moeten boeien of het Pelle of de 4e linksback zou zijn die het overkomt.

Het zou me helemaal niets verbazen als 't zo daadwerkelijk is gegaan.

Ik zie 't dan ook gewoon als een goedmakertje voor die foute arbitrale beslissingen van die Turk.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

@ Animosh. Het is appels met peren vergelijken wat jij doet. Maar om er in mee te gaan, je ziet mij toch nergens Blind in bescherming nemen; iets wat half Nederland wel met Pelle doet. Voor wat het waard is, bij een dergelijke overtreding mogen ze hem wat mij betreft een forse straf geven hoor.

En betreffende je op een na laatste argument, Pelle hoort wel degelijk geschorst te worden. Al is het alleen maar omdat consequent te zien m.b.t. casus Pieters/Vertonghen/Immers/Lens, in de categorie wangedrag na het laatste fluitsignaal. De boete voor de schade, de schorsing voor de actie.

De KNVB en consequent...

Wangedrag niet vaak bestraft - NOS Sport

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee: spelers "mogen" zich nooit misdragen. Dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar het lijkt me toch menselijk om bij het straffen van een club rekening te houden met het feit dat ze al ernstig benadeeld zijn.

Materny schreef:

Maar om er in mee te gaan, je ziet mij toch nergens Blind in bescherming nemen; iets wat half Nederland wel met Pelle doet. Voor wat het waard is, bij een dergelijke overtreding mogen ze hem wat mij betreft een forse straf geven hoor.

Van mij ook, maar dat is niet gebeurd en daar is vrijwel niemand verontwaardigd over. En ik neem Pellè zeer zeker niet in bescherming. Hij handelde zeer onprofessioneel, maar uiteindelijk heeft hij hoogstens enkele tientallen euro's schade veroorzaakt, waarvoor hij een boete van 5000 euro heeft gehad.

Ik ken die gevallen niet, maar consequent zijn is ook niet alles. Rekening houden met de context waarin een handeling plaatsvindt kan soms wenselijk zijn. Maar opnieuw: van mij had hij geschorst mogen worden. Maar het is geen wereldramp dat hij niet geschorst is, en zeker geen goedkeuring van vandalisme.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Huh, de klassieker is om half drie op zondag ja...

knFb maffia!!

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Helder stukje. Kortom, geweld rond het veld keurt de KNVB goed, mits het maar een speler is en in woede.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Huh, de klassieker is om half drie op zondag ja...

knFb maffia!!

Als het nou half 1 was geweest, had je een punt gehad.........

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Dan heeft Pelle het zelfs nog relatief slecht getroffen.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Animosh schreef:

maar opnieuw: blaas dat toch niet zo op. Pellè voor één wedstrijd schorsen zou echt geen cultuurverandering teweeg hebben gebracht,

En daarom moet je ook een duel of 20 schorsing hierop leggen. Zoals Jan Mulder altijd roept: bestraf hard maar vooral consequent en binnen twee weken komt niemand meer als een ziedende invliegen of loopt nog aan elkaars shirt te trekken bij de corners. Het is niet zo moeilijk, je moet alleen willen.

en een boete van 5000 euro plus voorwaardelijke schorsing staat niet gelijk aan goedkeuring.

De iure niet nee, maar hoe leg je dit uit een iemand met een stadionverbod voor een minder vergrijp?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Helder stukje. Kortom, geweld rond het veld keurt de KNVB goed, mits het maar een speler is en in woede.

Ik hoorde hier al niemand over Romero, inderdaad.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4541 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik hoorde hier al niemand over Romero, inderdaad.

Ik was daar overigens wel oprecht van uitgegaan dat hij wel straf had gehad (maar dat het niets uitmaakte vanwege zijn gebroken hand). Blijkbaar niet dus.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

mjk87 schreef:

En daarom moet je ook een duel of 20 schorsing hierop leggen.

Omdat? Ze het dan afleveren? Door de temperament van bepaalde mensen lukt het nooit om hun 1e emotie af te leren.

Je moet ze dan uiteraard wel straffen op hun daden, maar in dit geval zou 20 wedstrijden natuurlijk kul zijn.

Zoals Jan Mulder altijd roept: bestraf hard maar vooral consequent en binnen twee weken komt niemand meer als een ziedende invliegen of loopt nog aan elkaars shirt te trekken bij de corners. Het is niet zo moeilijk, je moet alleen willen.

Dit gaat ook niet werken. De speler weten namelijk dondersgoed dat er 1000 camera's op hun gericht staan. En toch doen ze het. Voetbal is daarbij emotie.

Consequent handelen zou wel fijn zijn. Dat kan sowieso niet omdat er verschillende scheidsrechters zijn waarbij bepaalde scheidsrechters meer toelaten dan anderen, maar behandel de regels in ieder geval consequent.

De iure niet nee, maar hoe leg je dit uit een iemand met een stadionverbod voor een minder vergrijp?

Sterren worden altijd anders behandeld dan figuranten. Dat zie je overal. Helaas.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

mjk87 schreef:

En daarom moet je ook een duel of 20 schorsing hierop leggen.

Het is één ding om van tevoren harde straffen op te stellen en die vervolgens uit te voeren (al moeten ze wel redelijk blijven), maar een absurd harde straf aan een speler opleggen "om een voorbeeld te stellen", zonder dat er een regel is die je daartoe verplicht, is een uiting van volstrekt willekeur.

Zoals Jan Mulder altijd roept: bestraf hard maar vooral consequent en binnen twee weken komt niemand meer als een ziedende invliegen of loopt nog aan elkaars shirt te trekken bij de corners.

Consequent oké, maar onevenredig hard straffen is nergens voor nodig. Dat is PVV-taal. Wat mij betreft zijn er talloze voetbal-regels die veranderd mogen worden, maar dat is helaas niet aan mij. Het zij zo.

Edit: en verder heeft Nicolage Rico gelijk dat overtredingen nooit helemaal zullen verdwijnen, hoe hoog straffen ook zijn. Een rode kaart plus schorsing krijgen is ook niet in het belang van een speler, maar toch gebeurt het wekelijks. Niet alle mensen zijn nu eenmaal in staat om hum emoties altijd onder bedwang te houden, zeker niet wanneer ze onder enorme druk staan.

Hoe leg je uit dat Blind niet eens geschorst is aan iemand met een stadionverbod voor een minder vergrijp? Voetballers worden nu eenmaal niet aan dezelfde lat gemeten als supporters.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hoe leg je uit dat Blind niet eens geschorst is aan iemand met een stadionverbod voor een minder vergrijp? Voetballers worden nu eenmaal niet aan dezelfde lat gemeten als supporters.

Wat een onzin dat je steeds Blind erbij pakt. Dat is gewoon een overtreding op het veld geweest. Dat is totaal niet te vergelijken, ook al had hij rood verdiend.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Het doet toch echt nog pijn aan mijn ogen om ManU zo te zien. Die moeten echt twintig man verkopen en een nieuw elftal kopen. Lekker als je Van Persie heet en je moet de ballen krijgen van Young en Valencia

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat een onzin dat je steeds Blind erbij pakt. Dat is gewoon een overtreding op het veld geweest. Dat is totaal niet te vergelijken, ook al had hij rood verdiend.

Inderdaad. Die vergelijking slaat werkelijk helemaal nergens op.

Dat United... Wat een ellende.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Romero is wel een goede vergelijking.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Olympiakos treft t niet echt. Allebei de voor hen topspitsen kwijt en Man U heeft ze juist alle 2 terug.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Zeker. Dat, en altijd tegenstanders die net tegen PSV extra goed spelen. En de media die net altijd PSV en hun spelers moeten hebben. Valt allemaal niet mee..

Over Pelle. Eigenaardig ja, al zijn de reacties hier ook wat waard

Pelle, Pieters, Romero, Chevalier, Conboy.

Eén is er gestraft, een PSV'er. Je kan moeilijk ontkennen dat PSV'ers schijnbaar makkelijker in aanraking komen voor een schorsing. Marcelo, Lens en Mertens vorig seizoen nog.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Pelle, Pieters, Romero, Chevalier, Conboy.

Eén is er gestraft, een PSV'er. Je kan moeilijk ontkennen dat PSV'ers schijnbaar makkelijker in aanraking komen voor een schorsing. Marcelo, Lens en Mertens vorig seizoen nog.

Pieters kreeg 3 wedstrijden schorsing + 1 voorwaardelijk, maar dat was inclusief een onbesuisde tackle op de enkels. Daar krijg je normaal al 3 potjes voor, dus dat raampje had daar betrekkelijk weinig invloed op.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

j0enne schreef:

Eén is er gestraft, een PSV'er.

Aaaaaaah.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

En 1-0 voor de Grieken, bal wijkt af. Niet onverdiend, maar wat is deze wedstrijd slecht zeg.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als het helemaal niet vergelijkbaar is met een overtreding op het veld zie ik niet in waarom jullie er steeds een schorsing bijhalen. Het vond immers buiten het veld plaats! Dan is een boete voldoende. Maar ik vind het persoonlijk welzeker vergelijkbaar. Beide spelers misdragen zich tijdens de wedstrijd (in brede zin), en beide spelers zijn er zeer licht mee weggekomen. En Blind had eerder een schorsing verdiend dan Pellè.

Maar soit, misschien ben ik gewoon minder wraakzuchtig dan jullie. Ik keur zeker niet goed wat Pellè gedaan heeft, maar ik heb niet de obsessieve behoefte om hem geschorst te zien (jullie komen op mij toch een beetje over als een waanzinnige menigte met hooivorken ), zeker niet gezien het feit dat Feyenoord al flink benadeeld is. Misschien geeft de KNVB zo inderdaad geen goed signaal af, niet in het minst omdat Pellè weinig berouw toonde, maar opnieuw: blaas het toch niet zo op. Er zijn zoveel spelers die goed wegkomen, en daar zeggen jullie niets over. Dit is gewoon sensationalisme op zijn ergst.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En 1-0 voor de Grieken, bal wijkt af. Niet onverdiend, maar wat is deze wedstrijd slecht zeg.

Ja Man U moet eens van eigen helft af. Nu moeten ze wel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja Man U moet eens van eigen helft af. Nu moeten ze wel.

Hoe krijgt zo'n grote, rijke club het voor elkaar om op de keeper en de 2 aanvallers na zo'n G-elftal bij elkaar te krijgen zeg. Die kunnen er echt helemaal niks van.

Ik tref nog liever dit Man Utd als tegenstander dan ''onze'' Salzburg

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Pieters kreeg 3 wedstrijden schorsing + 1 voorwaardelijk, maar dat was inclusief een onbesuisde tackle op de enkels. Daar krijg je normaal al 3 potjes voor, dus dat raampje had daar betrekkelijk weinig invloed op.

3 duels voor die tackle was toch echt te veel van 't goede, ik heb vele ergere gezien. Dus 2 en 1 voor 't ruitje lijkt me.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zo wint er nog eens een thuisclub in de CL. Alleen is het verder niet om aan te zien

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
3 duels voor die tackle was toch echt te veel van 't goede, ik heb vele ergere gezien. Dus 2 en 1 voor 't ruitje lijkt me.

1 voor de tackle, 1 voor het ruitje, en 1 omdat hij voor PSV speelde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.