- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Schei uit. Rondspelen om het rondspelen.... Rondspelen om tot de meest productieve club van geheel Europa te worden, vaak met zulke geniale goals dat de er rook komt uit de Youtube servers gezien de talloze compilaties. Maar daar hoor ik jou en anderen niet over.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nee hoor. City en Real 68. Barca 69.
mjk87 (moderator films)
-
- 14979 berichten
- 4736 stemmen
Om even in te haken op die Barça-discussie. Onderstaande heb ik geloof ik als eens gezegd, maar ik herhaal het maar.
Een aantal maand terug kwam ik een kroeg binnen, had daar afgesproken, was op tijd en zie vanuit een ooghoek paars-blauwe shirts tegen iets wit. Ik zag niet goed van die afstand wie de teams waren (ik kon me eerlijk ook niet heugen dat Barcelona tegen RMA moest die week) maar wat me ineens opviel was het tempo en de dynamiek waarmee werd gespeeld. Veel inspeelpasses over meer dan 20 meter, lopende mensen, heel heel veel diepgang ondanks dat de aangespeelde vaak in de dekking stond. Ik was verbaasd en kon me nog méér niet herinneren dit de laatste tijd te hebben gezien, zo fris en mooi was het. Eenmaal met mijn koffie en brownie in de hand lopende richting het scherm zag ik de witte mannetjes wat duidelijker, alsmede de naam van het team: Manchester United. Dit was dus één van die finales van een jaar of wat terug, maar wat ik vooral wil zeggen: binnen een aantal seconden zag ik dus dat dit niet een wedstrijd van nu is, gewoon door puur naar het spel te kijken.
Het spel toentertijd was mooi en goed en fijn om te zien, nu is het vooral degelijk en saai en hopende op een bevlieging van Messi.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Ik zie nog liever dit Barcelona dan bv het alle ballen op Ronaldo voetbal van Madrid, het we komen de middenlijn niet over spel van Chelsea of het Barcelona light spel van Arsenal.
Kijk jij eigenlijk naar die ploegen of doe je gewoon alsof?
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Gaat inderdaad werkelijk nergens over. Typisch iemand die alleen 2 CL wedstrijdjes per jaar ziet van die ploegen.
Fortune
-
- 4422 berichten
- 2890 stemmen
Stelletje lachwekkende haters hier zeg.
Barca speelt ook een adaptief spelletje altijd. Die past zich aan de tegenstander aan. City speelde het eerste kwartier nog saaier, nog defensiever dan Barca en ik dacht dat City meteen ging knallen of in ieder geval feller ging spelen maar dat kwam er maar niet van. Hun laten Barca gewoon rondspelen en ja inderdaad, ik support Barca en hun waren nog meer dan normaal een partij met die bal aan het breien en dat is inderdaad saai. De tegenstander moet die dominantie van barca verbreken anders blijven ze zo spelen als City feller ging spelen dan gaat Barca fel terugspelen. City was gewoon geen partij voor Barca en speelde gewoon Shitty.
Het was totaal niet nodig voor Barca om meer risico's te nemen (hoezo??? wat een onzin) en ze winnen gewoon eervol zonder bombarie en lomp spel. Het enige wat ik jammer vond is dat ze Affelay niet (even) lieten spelen.
Als je niet van dominerend, strategisch voetbal houdt, kijk dan ook gewoon niet naar Barca, kijk dan naar de Jupiler Leage of de Eredivisie waar er meteen een shot op doel wordt genomen als ze een stap in de 16 zijn. En Ajax heeft inderdaad een soortgelijk spel maar vaak minder geduld dan Barca.
Fortune
-
- 4422 berichten
- 2890 stemmen
Ajax tegen Barca afgelopen keer was toch gewoon een mooie wedstrijd? Daar werd tot in de laatste seconden keihard gevochten. Barca tegen Valencia in de Spaanse Liga werd het 7 - 1 (volgens mij of 8 -0) , die maakten Valencia helemaal kapot. In de Champions Leage staat er meer op het spel en was er geen enkele reden toe om meer uit te voeren dan wat ze deden.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
In april komt deze docu uit over Amerikaans Samoa. Het slechtste elftal ter wereld. Nu met Nl'se coach Thomas Rongen en extragratis transgender.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hotseknotsbegonia! Wat een slordig duel.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Duarte LB, Siem een linie terug en Bojan in de spits.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
In de Champions Leage staat er meer op het spel en was er geen enkele reden toe om meer uit te voeren dan wat ze deden.
Met andere woorden defensief voetbal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat een draak van een wedstrijd. Zo slecht heb ik het werkelijk waar de laatste maanden niet gezien. Buuhhhh.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Barcelona defensief voetbal.
Barcelona speelde in de afgelopen wedstrijd inderdaad wat aan de saaie kant, maar ze speelden zeker niet verdedigend. Integendeel, een belangrijk deel van de verklaring waarom ze zo saai speelden is dat City enorm defensief speelde (waarna ze probeerden om te scoren op de counter), waardoor Barcelona niet de ruimte had om mooi te spelen en veel kansen te creëeren. Da's niet onverstandig van City uiteraard, maar dat kun je Barcelona moeilijk kwalijk nemen.
Bovendien had Barcelona aan een gelijkspel genoeg (een gelijkspel uit bij City is immers geen slecht resultaat) terwijl City moest winnen. Als er iemand in de aanval had moeten gaan was het dus City wel. Maar die speelden met vijf verdedigers (twee linksbacks). Wat dat betreft vond ik Arsenal in de eerste helft véél dapperder spelen. Bij dat openingsoffensief kwam City geen moment in de buurt.
Ik zie nog liever dit Barcelona dan bv het alle ballen op Ronaldo voetbal van Madrid, het we komen de middenlijn niet over spel van Chelsea of het Barcelona light spel van Arsenal.
Maar daar ben ik het dan ook weer niet mee eens. Madrid speelt zeker niet alle ballen op Ronaldo (Benzema en Bale/Jesé krijgen ook een hoop ballen aangespeeld, waaronder van Ronaldo, die ieder jaar ook een hoop assists op zijn naam heeft staan; en Messi krijgt uiteraard ook de meeste ballen) en hoe de teams van Mourinho fantastisch verdedigen en vervolgens fenomenaal counteren kan ook prachtig zijn. Een beetje voetballiefhebber zou toch van beide stijlen (balbezit vs counteren) moeten kunnen genieten.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Viergever in de laatste minuut. 0-1. Lekker. 
stinissen (crew films & series)
-
- 23973 berichten
- 77854 stemmen
Prima en verdiend
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Schone ogenschijnlijk akelig geblesseerd geraakt in de warming up. Man man.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Ai. Dat ziet er niet bepaald fris uit met Schone. Raakt geblesseerd in de warming-up.
Sigthorsson nu basis.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Aaaaai.....
Gaat ons hoe dan ook punten kosten de komende tijd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Aaaaai.....
Gaat ons hoe dan ook punten kosten de komende tijd.
Wellicht vanavond al, Schone is de grote man in Europa voor Ajax. Ben hier echt ziek van...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Schone iig toeschouwer, neem niet aan dat wanneer je een scheuring oid hebt je een half uur later alweer op de tribune zit.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Lekker verdedigd 
Wat een kans zeg, jammer hoor.
Spelen leuk dat Salzburg, had Ronald prima gezien.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Wat een lichtzinnig begin weer, zeg. Thuis tegen pakweg ADO kun je dat nog wel doen, maar tegen een ploeg die ook maar net ietsje meer georganiseerd speelt / drukzet, val je dus half door de mand. Kijken of ze, nu ze gedwongen worden sneller te spelen, dat ook kunnen. Afgaande op de wedstrijden in de competitie vrees ik van niet.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En terecht. Als je ook ziet hoe het tot stand komt, met een *** ingooi.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Veltmannetje!
Pingel Salzburg. Spelen lekker zeg. Vol druk.
0-1.
Onderhond
-
- 87726 berichten
- 13160 stemmen
Wat ik dus al zei. Staan razendsnel voor de goal.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3730 stemmen
Veltman welke mongool komt zo in, in de eigen 16 meter... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.