- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Deze Oostenrijkse ploeg is veel sterker dan menig denkt, en ik sluit niet uit dat Ajax door Red Bull eruit geknikkerd gaat worden. Ik acht ons iets sterker, maar dat dacht ik ook tegen Moskou en Steau (en die zijn zwakker dan Red Bull). Op mentaliteit en power exit zal het dan zijn.
60/40 ten voordeel van Ajax.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Riedewald lb, Blind middenveld. De Boer gaat Blind echt niet meer van het middenveld halen. Hoogstens in de slotfase van een wedstrijd, als hij Poulsen erbij gaat zetten.
Zelf zou ik Siem maar op Serero zijn plek zetten en Bojan spits, Fischer links.
Riedewald, alsjeblieft niet zeg. Nog veel te instabiel voor het grote werk, zag je al tegen Groningen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Wat andere Nederlandse ploegen deden boeit me niet.
Dat bedoelde ik meer als een indicatie dat het niveau van de Europa League niet ver onder dat van de Eredivisie ligt, waardoor de resultaten van Salzburg in de EL niet zomaar weggewuifd kunnen worden.
Mwah. Ze hebben een aantal erg goede wedstrijden gespeeld, maar kun je ook maar één cruciale wedstrijd opnoemen die ze gewonnen hebben? Ik zou het leuk vinden als Ajax weer een keer ver zou komen in een Europese competitie, maar vooralsnog vind ik ze daar iets te jong, naïef en weinig constant voor.
Dat weet ik zo net niet. In de praktijk is dat vaak zo makkelijk nog niet. Kijk maar naar PSV of Feyenoord.
Daar ben ik het mee eens. Ze zijn de favoriet, maar als ze niet oppassen kunnen ze ook zomaar verliezen.
Wat ik van de matchen tegen Standaard herinner vooral een ploeg die erg snel scoort. Is met een paar slimme acties/passes voor de goal en ze hebben een paar sterke afwerkers.
Op de counter bedoel je? Want da's echter de perfecte stijl om Ajax te verslaan.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Ajax gaat het never nooit redden tegen Salzburg natuurlijk.
Ronald de Boer: Frank zei al tegen mij: je zal je ogen niet geloven
chevy93
-
- 12777 berichten
- 1358 stemmen
Nou ja, alle wedstrijden in de Europa League winnen en 11 wedstrijden achter elkaar winnen (waaronder een vriendschappelijke wedstrijd tegen Bayern) vind ik toch indrukwekkend - en tekenend van goede vorm. Ajax verkeert momenteel daarentegen niet in de beste vorm, en vorig jaar vlogen ze eruit tegen Steaua. Ik voorspel dus zeker geen makkelijke wedstrijd. Maar misschien weet Ajax me te verbazen.
Dat Ajax vorig jaar van Steaua verloor, blijft nog altijd pijnlijk.
Mwah. Ze hebben een aantal erg goede wedstrijden gespeeld, maar kun je ook maar één cruciale wedstrijd opnoemen die ze gewonnen hebben?
Wat vind jij cruciaal?
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Standard nam de Europa league helemaal niet serieus. Luzon hield vast aan het roteren, ook in EL, wat resulteerde in trage saaie potjes voetbal. Salzburg heeft in die wedstrijden gewonnen maar helemaal niet zo overtuigend.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Prima stukje over de wedstrijd van vanavond vanuit Milan-oogpunt.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
@ Animosh
Ajax-Celtic was cruciaal, om er 1 te noemen. Net als Ajax-Barcelona, laatste kans om plek 2 nog in zicht te krijgen en om Celtic laatste te houden. Kijk, Ajax heeft een paar jaar al een patroon. Ze zijn sterker dan de nr 4, kunnen strijden met de nr 2 en verliezen kansloos van de nr 1 (6x verlies tegen Madrid, 1x tegen Barcelona en 1x winst op Barcelona). Dat is gewoon wat je zou verwachten van dit Ajax. Ze deden niet onder voor teams als Lyon, Milan, Celtic en opvallend genoeg zelfs Man City niet. Ajax mist alleen echte aanvallende klasse en wat meer Europese ervaring om potjes op routine te winnen.
Nogmaals, andere NLse teams zijn niet relevant in deze. Feyenoord stelt Europees 0,0 voor en PSV heeft het ook gewoon beroerd gedaan. Ajax niet (samen met AZ). Laten we eerlijk zijn, zou Ajax niet winnen van Elfsborg, Elsbjerg en Standaard Luik? Dat waren geloof ik de teams waar Salzburg tegen speelde in hun groep. Ajax pakte 8 punten in een groep met Barca, Milan en Celtic. Da's wel een paar niveaus hoger.
Maar nogmaals, Ajax is slechts favoriet, niemand zegt dat ze effe 2x met 4-0 winnen. Kan maar zo dat Ajax eruit vliegt als ze morgen een matig resultaat boeken. Ajax scoort moeizaam, dus het zal vast geen ruime zege worden ALS ze winnen. Ik ben best een tikje nerveus, maar ik moet wel lachen over dat overdreven ophemelen van een ploegje uit Oostenrijk dat in eigen land het Bayern van Oostenrijk is qua niveau afgezet tegen de rest.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Standard Luik, met één a, geen 2. Ajax gaat gewoon door naar de volgende ronde. Als dat niet lukt, mag je je schamen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Ajax is al 12 wedstrijden ongeslagen in de Eredivsie en ging bijna door in de CL. Die scorebordjournalistiek kan je net zo goed op Ajax toepassen.
Ja, maar Ajax had wat dat betreft wel een hoop mazzel, toch?
Ze hebben een hoop wedstrijden op het nippertje gewonnen en de doelpunten komen over het algemeen erg moeilijk. En voorbij Celtic en het slechtste Milan in jaren komen zou mijns inziens geen wereldprestatie geweest zijn (wel knap uiteraard).
Wat niet wegneemt dat Ajax veruit de meest constante ploeg in de Eredivisie is, ook op Europees niveau. Ik verwacht ook dat Ajax dit jaar gewoon weer kampioen zal gaan worden.
Daar ben ik met eens, hoor. Maar Salzburg maakt mijns inziens zeker een goede kans.
Wat vind jij cruciaal?
Wedstrijden waarmee ze ook daadwerkelijk wat kunnen bereiken. Dat ze van clubs als City en Barcelona winnen is enorm knap, maar het enige wat ze daarmee bereikt hebben is de Europa League - en daar vlogen ze er vorig jaar al meteen uit. Winnen van Barcelona was indrukwekkend, maar dat zou niet eens nodig geweest moeten zijn. Ze hadden uit niet van Celtic moeten verliezen en zowel uit als thuis van Milan moeten winnen (nadat Milan op 10 man kwam althans). Maar dat is ze niet gelukt.
Vorig jaar nam ik ze overigens niet kwalijk. Toen hadden ze echt een absurd moeilijke loting.
kunnen strijden met de nr 2
Real Madrid? Dat was toch twee keer 4-1?
Maar vorig jaar was de loting ook absurd natuurlijk.
Eens. Ze doen het niet slecht in Europa, maar ze stijgen zelden boven de verwachting uit.
Geen idee. Ze zouden zeker de favoriet zijn, maar de Europa League kan heel onvoorspelbaar zijn.
En dat is dus ook precies mijn punt. Ajax is de favoriet, maar Salzburg kan dit ook gaan winnen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als dat niet lukt, mag je je schamen.
Dat roept men al jaren vlak voor de uitschakeling. Ajax is in de CL prima, maar in de EL hopeloos.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Sanogo die start tegen Bayern?
Ik heb het eens opgezocht, en die heeft het hele seizoen in drie wedstrijden gespeeld (in totaal 127 minuten) - waarvan twee keer als een invaller!
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Huh? Giroud op de bank en Sanogo basis. 
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Maakte tegen Liverpool geen verkeerde indruk.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Logisch wel dat hij niet meespeelt, met zijn persoonlijke problemen.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Dat roept men al jaren vlak voor de uitschakeling. Ajax is in de CL prima, maar in de EL hopeloos.
Misschien de tactiek is aanpassen? 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Leek me buitenspel..
Maar wat een begin!!!! Nu al meer actie dan in 90 minuten barca
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Ozil... Hoe slecht wil je een pingel nemen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Jammer, die misser. Al was het wel buitenspel. Arsenal begint sterk. Voorsprong zou mooi zijn voor de match ook.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Komt Atleti twee keer goed weg zeg.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Weer close. Een keer lat en nu kopbal op paal.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Is natuurlijk gewoon twee keer geel voor Boateng...
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Had best een 2e geel kunnen zijn voor Boateng.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Mwah, laatste waarschuwing is prima. Echt sprake van een counter en/of veelbelovende aanval was er nog niet, Bayern had nog veel man achter de bal.
Respekked
-
- 6288 berichten
- 1239 stemmen
Was sowieso geel als hij er niet al 1 had.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.