- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Toch ook wel veel slordigheden in defensief opzicht hoor. Sagna en Alaba (2x) knullig balverlies op eigen helft wat je normaliter alleen in Nederland ziet volgens velen.
En rood, lol. Doei Arsenal.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Pingel Bayern. Rood keeper...
Opnieuw een wedstrijd naar de kloten.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Tja... En geen rood voor Boateng... Belachelijk dit.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
2 avonden op rij de wedstrijd vroegtijdig voorbij door rood en een penalty voor de uitploeg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14979 berichten
- 4736 stemmen
Gaat lekker j0enne, met je twee favoriete clubs. Man man man, blij dat ik de wedstrijd maar halfhalf aan het kijken ben.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Zul je net zien dat Robben er weer een paar weken uitligt vanwege een verborgen blessure 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Dramatisch binnen geschoten. Zelfs Vincent Bijlo zou hem nog tussen de palen krijgen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Arsenal leeft nog
Uitstel van executie, Bayern weet zulke cadeautjes wel uit te pakken met nog een helft te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Gaat lekker j0enne, met je twee favoriete clubs. Man man man, blij dat ik de wedstrijd maar halfhalf aan het kijken ben.
Misschien kan hij nog een derde Engelse club erbij adopteren 
Alaba mist overigens ook. Wat een falers vanaf elf meter vanavond.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Uitstel van executie, Bayern weet zulke cadeautjes wel uit te pakken met nog een helft te gaan.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
De scheidsrechter is wel een inconsequente amateur. Logisch dat je rood geeft aan die keeper, maar dan moet je ook consequent zijn en gewoon Boateng eraf sturen zonder rekening te houden met 'dat hij al geel had'.
Gelukkig mist Alaba, anders was ik gewoon gestopt met kijken. Hallucinant, die veel te discretionaire beslissingen bij het voetbal zonder zekere regels of gebruik van videobeelden. En dat anno 2014. Amateurs.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Niet tegen een Duitse supermacht.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Lijkt trouwens wel of Feyenoord speelt, met Mandzukic als Pelle.
Alles via rechts en 'm dan maar voorgeven hopend op een kopbal van 'm.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Arsenal is een faalclub in de echte topwedstrijden. Dus dat gaat hem niet worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pfoe mogen niet klagen. Atletico heel slordig en Milan profiteert er goed van. Al hadden ze wel mogen scoren. Nu in de ruste orde op zaken stellen en het kwaliteitsverschil uitdrukken in de uitslag. Moet veel en veel beter.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Jullie gaan allemaal trakteren als Arsenal een punt pakt.
Niet dat ik er vertrouwen in heb, dus ik zet er maar niets tegenover.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Arsenal speelde enorm sterk, en had het verdiend om voor te staan (minder balbezit, maar betere kansen), maar door die rode kaart wordt de wedstrijd inderdaad enigszins om zeep geholpen. Neuer is vooralsnog de beste speler, Alaba en Boateng zijn de minste. Maar Bayern zal nu wel gaan winnen.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Prima helft van Milans kant. Wel weer erg zuur voor MDS. Gelukkig hebben we in Abate een prima back-up. Poli en Taarabt zijn geweldig. Perfecte teamspelers die wij toch echt misten.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Topanalyse van Jan jr en Waterreus...
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
De scheidsrechter is wel een inconsequente amateur. Logisch dat je rood geeft aan die keeper, maar dan moet je ook consequent zijn en gewoon Boateng eraf sturen zonder rekening te houden met 'dat hij al geel had'.
Spreekt hier een gefrusteerde Dortmund-fan?
Ik vind het lovenswaardig dat een scheidsrechter niet snel twee gele kaarten uitdeelt. Een scheidsrechter moet een wedstrijd zo min mogelijk proberen te beïnvloeden, dus als hij het geven van een tweede gele kaart kan voorkomen moet hij dat doen.
Bayern speelde vooralsnog overigens matig. Slechte verdediging, veel slordigheden, weinig grote kansen.
Edit: en Arsenal deed veel te weinig met de fouten van Bayern. Die hadden gewoon voor moeten staan.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Ballack geeft aan op m'n stream om dan bij een dergelijke situatie ook maar rekening te houden met 'de geest van de match' (zoals bij Boateng die al geel had) en te oordelen dat een penalty zwaar genoeg is, zonder rode kaart.
Dit gebeurt zelden maar is een een interessante denkpiste. Helaas zou dan net één van de situaties waarin er wél een redelijk 'zekere' regel bestaat, ook weer het voorwerp worden van veel discretionaire beslissingsmarge.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ballack geeft aan op m'n stream om dan bij een dergelijke situatie ook maar rekening te houden met 'de geest van de match' (zoals bij Boateng die al geel had) en te oordelen dat een penalty zwaar genoeg is, zonder rode kaart.
Dit gebeurt zelden maar is een een interessante denkpiste. Helaas zou dan net één van de situaties waarin er net wél een redelijk 'zekere' regel bestaat, ook weer het voorwerp worden van veel discretionaire beslissingsmarge.
De regel neerhalen is penalty en rood is kut ja. Geel lijkt me ook zat, maar goed, zolang de regels nog zo zijn heeft de scheids niet eens een andere keuze dan rood.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Spreekt hier een gefrusteerde Dortmund-fan?
Ik vind het lovenswaardig dat een scheidsrechter niet snel twee gele kaarten uitdeelt. Een scheidsrechter moet een wedstrijd zo min mogelijk proberen te beïnvloeden, dus als hij het geven van een tweede gele kaart kan voorkomen moet hij dat doen.
Wel mee eens ja, maar nu vloekt het wel hard met het zeer strikte optreden ten aanzien van Arsenal. Moét de scheids rood geven aan de keeper? In principe "ja". Moet de scheids geel geven aan Boateng om een potentiële aanval af te breken? Misschien iets minder "ja", maar eigenlijk toch ook wel?
De geest van de match speelt niet voor alles even fel... 
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Die zogenaamde 'Geest van de wedstrijd' liedt tot marchanderen en zorgt alleen maar voor inconsequentie en verwarring.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.