- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Achjee, kos is het oneens met een beslissing in het voordeel van Barcelona. Wie zag dat nou aankomen zeg.
Ik had hem ook gegeven als ik scheids was. Ongeacht voor welke ploeg.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Van Gaal is weer lekker bezig. Wel Rekik bij de voorselectie maar geen van Dijk... Verder nog Klaassen, Promes en Boetius.
Daley Blind (Ajax), Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Jeffrey Bruma (PSV), Jasper Cillessen (Ajax), Jordy Clasie (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Leroy Fer (Norwich City), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Daryl Janmaat (Feyenoord), Nigel de Jong (AC Milan), Siem de Jong (Ajax), Davy Klaassen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Quincy Promes (FC Twente), Davy Pröpper (Vitesse), Karim Rekik (PSV), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (PSV), Wesley Sneijder (Galatasaray), Maarten Stekelenburg (Fulham), Kevin Strootman (AS Roma), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Kenneth Vermeer (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa), Michel Vorm (Swansea City), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain) en Jeroen Zoet (PSV)
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Van Gaal is weer lekker bezig. Wel Rekik bij de voorselectie maar geen van Dijk... Verder nog Klaassen, Promes en Boetius.
En liefst 6 keepers 
http://www.vi.nl/nieuws/boetius-klaassen-en-promes-in-voorselectie-oranje.htm
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
@ chevy93: maar hij wordt óok binnen het strafschopgebied geraakt (door het tweede been van Demichelis), dus de overtreding gaat op zijn minst nog door tot in de 16 meter. Gewoon een 50/50-beslissing dus wat mij betreft. Sommige scheidsrechters geven hem, andere niet, maar opnieuw, over de gehele linie heeft Manchester City niets te klagen gehad over de scheidsrechter. Ze scoren zelf niet.
En ach, misschien had Messi die vrije trap ook wel gewoon gescoord. 
Onderhond
-
- 87726 berichten
- 13160 stemmen
Overigens zit ik de beelden terug te kijken en op 0:22 is duidelijk te zien dat hij BUITEN de 16 geraakt wordt.
Er is toch verder ook geen sprake van "voortzetting" van de fout? Wordt aangetikt buiten het strafschopgebied, valt erbinnen. Maar het is niet alsof hij constant tegen een been blijft aanwrijven in de tussentijd?
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Hij begint te glijden met z'n rechterbeen, maar op 't laatst doet die nog vlug een beweging met z'n linkervoet om Messi neer te halen. Die actie was waarschijnlijk net binnen de zestien.
Maar dat heeft de scheidsrechter natuurlijk niet gezien, die heeft 'm gewoon gegeven op basis van dat glijdende rechterbeen.
Onderhond
-
- 87726 berichten
- 13160 stemmen
Tegen dan was Messi sowieso al meer dan halverwege de grasmat en volgens mij raakt hij hem ook nog steeds niet met die tweede beweging.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Hier, voor de twijfelaars.
Onderhond
-
- 87726 berichten
- 13160 stemmen
Niet voor Belgische ogen vrees ik.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4813 stemmen
Na de beelden nog eens gezien te hebben, blijf ik bij m'n standpunt. Geen penalty dus.
Langs de andere kant moeten we gewoon aanvaarden dat een scheids- of grensrechter dit gewoon nooit kan zien zonder technische hulp. Zoals chevy93 al aangaf, hinkt het voetbal daarmee toch wel fel achterop vergeleken met andere sporten. Daarnaast moeten ook enkele regels duidelijker worden neergelegd.
Maar denk dat ze in het voetbal liever nog wat mogelijkheden behouden om matchen te beïnvloeden... 
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Haha Koeman, over objectief gesproken.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Hier heb je ook nog een ex-scheidsrechter die beweert dat de penalty terecht was:
"However, in my opinion contact continued until at least the line marking the penalty area and further, meaning awarding a penalty was a correct decision."
Maar opnieuw: who cares? Zelfs als de penalty onterecht zou zijn, dan is er nog steeds onterecht een doelpunt van Barcelona afgekeurd (en een penalty niet toegekend na een handsbal), dus Barcelona is zeker niet bevoordeeld en heeft gewoon verdiend gewonnen.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Da's altijd nogal krom. Bij 0-0 en tien man speel je een hele andere wedstrijd dan bij 0-1 en 10 man.
Wie zegt dat dat doelpunt dat werd afgekeurd er was gekomen als er geen penalty was gegeven?
Onderhond
-
- 87726 berichten
- 13160 stemmen
Da's natuurlijk speculatie waar je niks mee opschiet. Misschien was City in dat geval wel met 0-4 verloren.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Maar zulke speculatie is ook krom. Wie weet wat er het gevolg zou zijn geweest als de nadelige beslissingen voor Barcelona niet genomen zouden zijn? Wie weet wat het gevolg zal zijn van de huidige nadelige beslissingen? Misschien wint Manchester City in de return leg wel met 3-1 en is dat niet-toegekende doelpunt opeens cruciaal (niet waarschijnlijk, maar toch). Misschien zou Barcelona wel met veel grotere cijfers gewonnen hebben als ze een penalty toegekend hadden gekregen voor de handsbal. Misschien zou Messi de vrije trap ook hebben gescoord. Niemand die het weet. De scheidsrechter was zeker niet foutloos, maar over de gehele linie is Barcelona niet bevoordeeld en City niet benadeeld. Als City-fans ergens over willen klagen, kijk dan liever naar jezelf en klaag over jullie tactiek en spelers.
Edit: Onderhond was me al voor zie ik. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sodeknetter, morgen geen Serero en Boilesen.... Waarschijnlijk trekt men het middenveld uit elkaar en krijgen we opa Poulsen op 6. Laat Siem maar een linie zakken en Sigi in de spits.
Cillesen.
Rhijn - Veltman - Moisander - Duarte.
Klaassen - Blind - Siem.
Schone - Sigi - Bojan.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Voor welke positie zit Blind nu eigenlijk bij 't Nederlands Elftal?
Duarte die nooit op linksback heeft gespeeld daar neerzetten en Blind op 't middenveld die altijd linksback heeft gespeeld? Is die dan zo enorm belangrijk dat je een middenvelder noodgedwongen linksback gaat zetten?
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Hier heb je ook nog een ex-scheidsrechter die beweert dat de penalty terecht was:
Maar opnieuw: who cares? Zelfs als de penalty onterecht zou zijn, dan is er nog steeds onterecht een doelpunt van Barcelona afgekeurd (en een penalty niet toegekend na een handsbal), dus Barcelona is zeker niet bevoordeeld en heeft gewoon verdiend gewonnen.
Nou gaf die Graham Poll tijdens het WK 2006 in 1 wedstrijd wel 3x geel aan dezelfde speler 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Sodeknetter, morgen geen Serero en Boilesen.... Waarschijnlijk trekt men het middenveld uit elkaar en krijgen we opa Poulsen op 6. Laat Siem maar een linie zakken en Sigi in de spits.
Cillesen.
Rhijn - Veltman - Moisander - Duarte.
Klaassen - Blind - Siem.
Schone - Sigi - Bojan.
Riedewald lb, Blind middenveld. De Boer gaat Blind echt niet meer van het middenveld halen. Hoogstens in de slotfase van een wedstrijd, als hij Poulsen erbij gaat zetten.
Zelf zou ik Siem maar op Serero zijn plek zetten en Bojan spits, Fischer links.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Wat verwachten jullie eigenlijk van Salzburg? Volgens whoscored is het vooralsnog het beste team in de Europa League, en ze hebben hun laatste 11 (!) wedstrijden allemaal gewonnen. Ajax kan wel winnen uiteraard, maar ik denk dat ze een flinke kluif gaan hebben aan Salzburg.
chevy93
-
- 12777 berichten
- 1358 stemmen
Daarnaast moeten ook enkele regels duidelijker worden neergelegd.
Precies datgene ("waar de overtreding eindigt") kom ik daarentegen wel meermaals tegen. Over dat tweede been heb ik nog niet nagedacht. Uit bepaalde hoeken lijkt het alsof hij inderdaad Messi nog raakt met zijn linkerbeen, uit andere hoeken dan weer niet.
Persoonlijk denk ik dat het hockeysysteem hier perfect van toepassing zou zijn. Videobeelden en vervolgens zal er de optie "geen beslissing mogelijk" aangegrepen worden. Wat hetzelfde betekent als "oorspronkelijke beslissing scheidsrechter blijft staan". Ergo: penalty. 
chevy93
-
- 12777 berichten
- 1358 stemmen
Wat verwachten jullie eigenlijk van Salzburg? Volgens whoscored is het vooralsnog het beste team in de Europa League, en ze hebben hun laatste 11 (!) wedstrijden allemaal gewonnen. Ajax kan wel winnen uiteraard, maar ik denk dat ze een flinke kluif gaan hebben aan Salzburg.
Zeker in de Arena (denk winst op Celtic, Barcelona, Man City etc.) zou Ajax geen enkel probleem mogen hebben met Salzburg.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
Nou ja, alle wedstrijden in de Europa League winnen en 11 wedstrijden achter elkaar winnen (waaronder een vriendschappelijke wedstrijd tegen Bayern) vind ik toch indrukwekkend - en tekenend van goede vorm. Ajax verkeert momenteel daarentegen niet in de beste vorm, en vorig jaar vlogen ze eruit tegen Steaua. Ik voorspel dus zeker geen makkelijke wedstrijd. Maar misschien weet Ajax me te verbazen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
De Oostenrijkse competitie neem ik niet serieus. Afgelopen weekend won Salzburg met 6-0 van de nummer 2 van de league 
Maar Salzburg heeft geld, heeft geloof ik een aardige selectie en ze spelen vrij redelijk voetbal. Die gaan wel tegenstand bieden ja. Thuis moet je het verschil maken, zonder tegengoal. Ajax moet gewoon in vorm zijn, dan kunnen ze Salzburg aan, zoals ze Milan, Celtic en Barcelona ook konden bestrijden. Salzburg is natuurlijk niet van dat niveau. Ik denk morgen 1-0 winnen en uit 1-1.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ben wel altijd een beetje bang dat Ajax niet dat beetje extra kan brengen wat ze tegen een Milaan en Barcelona wel kunnen brengen. Salzburg haalt niet het beste bij ze boven vrees ik, maar goed in principe zijn ze gewoon te pakken natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ben wel altijd een beetje bang dat Ajax niet dat beetje extra kan brengen wat ze tegen een Milaan en Barcelona wel kunnen brengen. Salzburg haalt niet het beste bij ze boven vrees ik, maar goed in principe zijn ze gewoon te pakken natuurlijk.
Ik geloof er helemaal niks van dat Ajax niet 110% zal geven. Na jaren nationaal succes ligt de focus ook al een tijdje op grote Europese prestaties. Die uitschakeling vorig seizoen wordt steeds genoemd als enorme smet op het seizoen, aangezien je van Steaua nooit mag verliezen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 544 stemmen
De Oostenrijkse competitie neem ik niet serieus.
Fair enough, maar Salzburg presteert vooralsnog wel goed in de Europa League, en dat kunnen eredivisie-clubs (met uitzondering van AZ) niet zeggen. En ze winnen niet zomaar in de Oostenrijkse competitie maar hebben de laatste wedstrijden zeer ruim gewonnen, wat wijst op goede vorm.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel je van die wedstrijden moet maken. Het is uiteraard enorm knap dat Ajax van Barcelona heeft gewonnen (dat ze niet van Milan wonnen ondanks beter spel wijst dan weer op enige naïviteit), maar onderschatting en een gebrek aan motivatie (Barcelona zou de groep toch wel winnen) hoef je van Salzburg niet te verwachten. Vorig jaar won Celtic ook van Barcelona, maar die werden vervolgens met gemak uit de competitie gedonderd door Juventus. Salzburg is geen Juventus, en Ajax is nu inderdaad gewoon de favoriet over twee wedstrijden, maar een upset zou me ook niet verbazen.
Maar misschien overschat ik Salzburg wel gewoon.
Ik ben benieuwd wat ze gaan brengen in ieder geval.
j0enne
-
- 9621 berichten
- 3854 stemmen
Van de laatste 32 wedstrijden 2 verloren zegt wel iets.
Alles meegerekend, competitie, Europa League, beker, vriendschappelijk,
Ze hebben in ieder geval een goede spits: Alan.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Fair enough, maar Salzburg presteert vooralsnog wel goed in de Europa League, en dat kunnen eredivisie-clubs (met uitzondering van AZ) niet zeggen. En ze winnen niet zomaar in de Oostenrijkse competitie maar hebben de laatste wedstrijden zeer ruim gewonnen, wat wijst op goede vorm.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel je van die wedstrijden moet maken. Het is uiteraard enorm knap dat Ajax van Barcelona heeft gewonnen (dat ze niet van Milan wonnen ondanks beter spel wijst dan weer op enige naïviteit), maar onderschatting en een gebrek aan motivatie (Barcelona zou de groep toch wel winnen) hoef je van Salzburg niet te verwachten. Vorig jaar won Celtic ook van Barcelona, maar die werden vervolgens met gemak uit de competitie gedonderd door Juventus. Salzburg is geen Juventus, en Ajax is nu inderdaad gewoon de favoriet over twee wedstrijden, maar een upset zou me ook niet verbazen.
Maar misschien overschat ik Salzburg wel gewoon.
Ik ben benieuwd wat ze gaan brengen in ieder geval.
Wat andere Nederlandse ploegen deden boeit me niet. Ik kijk naar Ajax, aangezien zij morgen spelen tegen Salzburg. Ajax heeft de laatste 2, 3 jaar vrij constant gepresteerd in Europa. Geen CL doorgang, wel redelijk wat punten en op de potjes tegen Real Madrid 6x na gewoon vrij aardige tot goede resultaten. Oa winst op Milan (3 seizoenen terug), City en Barcelona. Milan had 2x niks in te brengen, maar we hebben te weinig scorend vermogen. Salzburg wordt denk ik nu erg omhoog geschreven door hun landelijke voorsprong. Maar zij speelden geen CL, Ajax wel. Zet Ajax in een groep met een ploeg uit Denemarken, Zweden en België en ze winnen denk ik ook de potjes die Salzburg won. Ik wil niet zeggen dat het makkelijk wordt, maar Ajax is wel de favoriet en als ze niks geks doen winnen ze morgen. Hopelijk met een ruime marge, want uit zal het wel weer taai worden.
Onderhond
-
- 87726 berichten
- 13160 stemmen
Wat ik van de matchen tegen Standaard herinner vooral een ploeg die erg snel scoort. Is met een paar slimme acties/passes voor de goal en ze hebben een paar sterke afwerkers. Al was Standaard dit jaar geen maatstaf Europees.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.