• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.033 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.270 gebruikers
  • 9.389.774 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Maar ook niet beter. Bovendien heeft ie een seizoen op de bank gezeten, daar veranderen 3 potjes niet veel aan.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Naomi Watts schreef:

Normaal gun ik het Chelsea van harte maar die voorwaarde dat Courtois niet mag spelen tegen Chelsea laat me toch flink rooten voor PSG. Jammer.

Dat is bij Engelse clubs standaard. Verhuurde spelers spelen nooit tegen het team waar ze van gehuurd worden.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Joy4ever schreef:

... minder dan een Krul, Vorm, Stekelenburg, Zoet is ie niet.

LOL.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Roel- schreef:

(quote)

Dat is bij Engelse clubs standaard. Verhuurde spelers spelen nooit tegen het team waar ze van gehuurd worden.

Volgens mij slechts nationaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

Vraag me af waar je dat op baseerd aangezien ie in een competitie uitkomt waar het niveau 10 maal lager ligt dan bij Vorm, Krul en Stekelenburg.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Joy4ever schreef:

Tuurlijk wel. Alleen Vorm weet ik niet op dit moment.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Frankie moet lekker normaal doen en Cillessen opstellen. Vermeer naar het WK? Ze hebben daar genoeg ballenjongens denk ik...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)
Vraag me af waar je dat op baseerd aangezien ie in een competitie uitkomt waar het niveau 10 maal lager ligt dan bij Vorm, Krul en Stekelenburg.

In mijn optiek is dit onzin. Een keeper is een keeper en moet ballen tegenhouden. Maakt dat dan qua niveau uit of dit voor Ajax of voor een Newcastle United is? Het is niet zo dat een keeper opeens drie keer zo snel moet duiken of in positiespelletjes mee moet doen, al is dit bij veel clubs juist minder dan bij Ajax.

Stekelenburg keepte een formidabel WK, terwijl hij bij Ajax speelde...

Buiten dit alles om blunderen de bovengenoemde keepers op dit moment wekelijks of zijn ze geblesseerd. Stekelenburg is zelfs uit de basis gehaald...

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Precies. Ik had de reacties ook wel verwacht. Vandaar mijn lachende smiley. Het is voor velen hier lachen, gieren, brullen met Vermeer maar diezelfde Vermeer is 3x op rij kampioen geworden met Ajax en deed het in de CL ook niet bepaald onverdienstelijk. Hij heeft menig wedstrijd voor Ajax gewonnen door zijn goede keeperswerk. Zoet komt net kijken bij PSV, Krul en Vorm keepen in de marge in de PL, Steek wissel volgens mij. Nou, nou..

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Nou het lijkt me aardig relevant of er spelers op doel schieten die hem uit alle hoeken en standen langs je heen kunnen knallen, of dat je spelers tegenover je hebt waarvan het al een prestatie is als de bal tussen de palen belandt. Bovendien scheelt het ook nogal of een foutje wordt afgestraft of niet. Zeker in het geval van Vermeer was het 3 seizoenen lang niet erg dat hij af en toe een hoge bal door zijn vingertjes liet glippen, maar dat zal in Engeland sneller een tegengoal opleveren en dus niet geaccepteerd worden.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

De richtlijnen van de Engelse FA schijnen niet overeen te komen met die van de FIFA (en dus wel toe te staan dat buitenlandse kinderen van onder de 18 tot een club toetreden) en die van de FIFA te overtroeven, maar de Spaanse voetbalbond wordt gestraft omdat ze zich niet aan de regels houdt? Vreemd.

En @ Naomi Watts: houd je vast:

Alexandra Jonson ‏@AlexandraJonson · 5 u

According to both Marca and AS, Fifa is also investigating Real Madrid and Atlético Madrid

En als dit waar is...

Rafael Hernández ‏@RafaelH117 · 3 u

There are over 30 Spanish and English clubs being investigated by FIFA, the only actually being punished is Barcelona.

...dan wordt het straks misschien een rustige zomer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk dat het inderdaad niet uitmaakt of je nou een Higdon of Nemeth op je goal schiet of een Costa / Messi / Agüero. LOL.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Animosh schreef:

De richtlijnen van de Engelse FA schijnen niet overeen te komen met die van de FIFA (en dus wel toe te staan dat buitenlandse kinderen van onder de 18 tot een club toetreden) en die van de FIFA te overtroeven, maar de Spaanse voetbalbond wordt gestraft omdat ze zich niet aan de regels houdt? Vreemd.

En @ Naomi Watts: houd je vast:

(quote)

En als dit waar is...

(quote)

...dan wordt het straks misschien een rustige zomer.

Ik las het op nu.nl ja, ach ze doen maar, dan mag Costa dus ook niet weg .

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Op catenaccio.nl staat ook een interessant artikel:

Dat artikel [het artikel dat Barcelona heeft overtreden] is gebaseerd op twee ontwikkelingen. Ten eerste zag je dat spelers uit Afrika en Zuid-Amerika naar Europa kwamen om te voetballen, maar vaak waren die na drie maanden alweer verdwenen uit de opleiding. Zo zijn een groot aantal kinderen zoekgeraakt. Daarnaast werden onze jeugdopleidingen leeggeplukt, terwijl uit de cijfers blijkt dat 99 procent niet slaagt en de overige procent dat zijn de Lionel Messi’s van deze wereld. Die slagen onder elk regime.
Toch vindt Fontein het niet terecht dat Barcelona zo makkelijk de zwarte piet krijgt toegespeeld. ‘We moeten ze ook niet te makkelijk veroordelen. Barcelona hanteert namelijk een regel dat spelers die worden binnengehaald in de jeugdopleiding van hun twaalfde tot hun achttiende hun school vergoed krijgen, ongeacht of ze slagen als voetballer. Het échte probleem is dat clubs nu gewoon een hele groep spelers binnenhalen in de hoop dat er eentje slaagt.'

Dit komt toch een beetje over als een serieus probleem constateren maar op de verkeerde manier proberen op te lossen (door één club aan de schandpaal te nagelen die juist bovengemiddeld veel regelingen treft voor de voetballers die ze opleiden, al kunnen er uiteraard nog meer gaan volgen).

Naomi Watts schreef:

Ik las het op nu.nl ja, ach ze doen maar, dan mag Costa dus ook niet weg .

Maar dat kan dan misschien weer de Courtois-deal in gevaar brengen (wie weet). Wat een gedoe allemaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie Chelsea Courtois overigens niet van de hand doen. Dat zou wel heel stom zijn.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3781 stemmen

Joy4ever schreef:

Zoet komt net kijken bij PSV

Cillessen niet dan?

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

j0enne schreef:

Cillessen niet dan?

Die speelt bij Ajax toch?

Cillessen is vrijwel zeker eerste keeper in Oranje. Het gaat nu om Vermeer die als 2e of 3e keeper meegaat. Dan vergelijk ik hem met de overige gegadigden voor die 2 plekken. En dan is hij niet de mindere imo.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Lachwekkende discussie weer. Als je ziet waar keepers in het buitenland zoals Premier League mee te maken hebben qua fysieke duels in de 16 en benodigde handelingssnelheid.

manman, dat met NL gaan vergelijken getuigt gewoon serieus van nul voetbalinzicht.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik zie Chelsea Courtois overigens niet van de hand doen. Dat zou wel heel stom zijn.

Ja en nee. Ze hebben één van de beste keepers van de wereld in Cech, dus ze hebben op zich geen nieuwe keeper nodig; maar ze hebben wél heel hard een goede spits nodig. En op het moment dat Cech aan vervanging toe is, is er echt wel weer een fantastische keeper op de markt. Courtois en Lukaku houden en Costa tekenen zou ideaal zijn, maar als Courtois verkopen echt nodig is om Costa te krijgen ... *shrugs*

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

kos schreef:

Lachwekkende discussie weer. Als je ziet waar keepers in het buitenland zoals Premier League mee te maken hebben qua fysieke duels in de 16 en benodigde handelingssnelheid.

manman, dat met NL gaan vergelijken getuigt gewoon serieus van nul voetbalinzicht.

Dus enkel omdat iemand in de PL keept is het automatisch een betere keeper dan alles wat in de Eredivisie onder de lat staat? Over lachwekkend gesproken.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Dat zeg ik uiteraard niet. Wel dat het niveau voor een keeper bepaald niet hetzelfde is zoals hier wordt gedaan. Als je hier al een prutser bent, sla je daar al helemaal een modderfiguur.

En een onder werkelijk alle hoge ballen doorduikende Vermeer in het bijzonder.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Dat is zijn zwakke punt, geen discussie. Maar het is wel een geweldige lijnkeeper. In de PL heeft hij niks te zoeken maar dat is niet de enige competitie die er is uiteraard cq of dat een graadmeter zou moeten zijn hoe goed een keeper is. In de CL heeft hij prima wedstrijden gekeept tegen niet de minste clubs. Ik vind hem echt geen beroerde keeper.

Waarom ik het hier als Feyenoorder trouwens vaak voor een Ajacied moet opnemen

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

En tegen een ploeg als Spanje is hij misschien toch juist ideaal? Ik weet weinig van hem, maar als ik jullie zo hoor is hij slecht met crosses maar goed in het simpele tegenhouden van ballen. En gezien het feit dat Spanje weinig gebruikt maakt van crosses (al kan dat veranderen met Costa in het elftal) maar in plaats daarvan geduldig zoekt naar een opening door het midden zou Vermeer zo'n vreemde keuze niet zijn, toch? Plus, Spanje heeft een reputatie dat het goed is in het versieren van penalty's.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Joy4ever schreef:

Maar het is wel een geweldige lijnkeeper.

Dat is ook niet zo heel bijzonder. Daar zijn er legio van. Zelfs Mulder is een goede lijnkeeper. En daar bedoel ik jou niet mee.

Het gaat om het totaalplaatje. Krul is wat te chaotisch wbm, maar nog steeds 2 niveautjes beter dan Vermeer.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ben net terug uit het ziekenhuis. Ik stikte bijna van het lachen toen ik dit las.

Clasie naar Manchester City. Dan gaat Siem de Jong zeker naar FC Barcelona.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Joy4ever schreef:

Vermeer is 3x op rij kampioen geworden met Ajax en deed het in de CL ook niet bepaald onverdienstelijk. .

En de Engelse topclubs stonden in de rij voor hem.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wat super sneu om eeuwig dat potje tegen Utrecht erbij te pakken, terwijl hij gewoon tientallen goede wedstrijden heeft gekeept. Zeker in de CL was hij constant een uitblinker.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ben net terug uit het ziekenhuis. Ik stikte bijna van het lachen toen ik dit las.

Clasie naar Manchester City. Dan gaat Siem de Jong zeker naar FC Barcelona.

Dat had ik bij Anita toen hij naar de PL ging. Wel irritant, dat infuus met je meedragen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

De Boer is eigenlijk gek dat hij niet zowel Cillesen als Vermeer opstelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.