• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.035 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.272 gebruikers
  • 9.389.828 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Normaal gun ik het Chelsea van harte maar die voorwaarde dat Courtois niet mag spelen tegen Chelsea laat me toch flink rooten voor PSG. Jammer.

Ja, zoiets las ik ook. Apart.

Petr zat trouwens wel behoorlijk mis bij de 3-1. Ik hou van die man maar misschien moesten we volgend jaar toch maar het Belgische ijskonijn in de kool planten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Animosh schreef:

Jullie winnen toch wel vaker met 2-0 (laatst nog met 6-0 van Arsenal)? Nee, jullie hebben geen geweldige goalscorers, maar twee goals scoren in 90 minuten, dat moeten jullie kunnen redden.

Jaja, PSG is geen Arsenal natuurlijk Alle ballen op Eden dan maar...

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

otherfool schreef:

Jaja, PSG is geen Arsenal natuurlijk

Ach, deze wedstrijd hadden jullie ook twee doelpunten kunnen scoren als het schot van Hazard niet op de paal zou zijn beland. Twee doelpunten scoren moet mogelijk zijn. Tegelijkertijd de nul houden is moeilijker.

Cech deed het bij alle doelpunten niet goed trouwens, niet alleen het derde. Het eerste doelpunt kwam recht op hem af (hij kwam alleen net niet hoog genoeg) en het tweede doelpunt had hij misschien beter kunnen pakken of weg kunnen stoten, al zat de verdediging van Chelsea daar ook fout.

Edit: zou jij als Chelsea-fan liever Courtois als eerste keeper zien trouwens? Cech heeft toch erg lang tussen de palen gestaan bij Chelsea en is nog steeds van wereldklasse.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Schot van Lavezzi was wel met 100KM per uur vanaf 10 meter afstand... Tweede goal is zo moeilijk voor een keeper, als die vrije trap goed en strak is met 12 man vlak voor je kun je er niet zo veel mee. Maar ik ben met je eens dat ze er beide niet 'onhoudbaar' uit zagen, wat zeker geldt voor de derde.

Het probleem met Courtois is dat hij niet meer uitgeleend mag worden (dacht ik) dus je moet hem nu pakken of (definitief) laten gaan. Die jongen is zo goed (en 10 jaar jonger) dat ik hem wel bij Chelsea op de goal zou willen zien, maarja Petr kan ook nog zomaar 3 jaar mee... Lastig.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Als jij je aan dit criterium zou houden had jij nog nooit een wedstrijd van PSV gezien

Ik had van jou wel een betere comeback verwacht rep. Lafjes!

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

otherfool schreef:

Maar ik ben met je eens dat ze er beide niet 'onhoudbaar' uit zagen

Ja, precies. Als hij ze gered zou hebben zouden het zeer knappe reddingen geweest zijn (vooral de eerste imo), maar die reddingen waren wel mogelijk geweest. Dit was geen goede wedstrijd van Cech.

Petr kan ook nog zomaar 3 jaar mee

En misschien nog wel langer. Hij is nu "pas" bijna 32, en Van der Sar keepte nog op zijn 40e. Ze beide op je rooster hebben (en ze beide een hoop speeltijd geven) zou het beste zijn denk ik (dan kan Courtois wennen aan de Premier League en leren van Cech), maar daar zitten beide keepers natuurlijk niet op de wachten. Courtois betrekken in een Costa-transfer zou ook geweldig zijn voor Chelsea overigens.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Animosh schreef:

Courtois betrekken in een Costa-transfer zou ook geweldig zijn voor Chelsea overigens.

Costa'? Diego Costa? Je maakt een geintje toch?

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Hahah geniaaaal die assistent trainer van Cambuur.

'Ontslag nemen? Ik heb 4 kinderen, dan moet ik in de schuldsanering. Doe normaal'

Heerlijk. Vind m nu al een held.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Pitakaas schreef:

Costa'? Diego Costa? Je maakt een geintje toch?

Wat? Dat zou niet geweldig zijn voor Chelsea? Voor Atletico zou dat uiteraard een enorm verlies zijn, maar dat is een ander verhaal. Van mij mag hij ook daar blijven, maar tenzij Costa erop staat om daar te blijven denk ik niet dat Atletico hem deze zomer zal kunnen houden. Daarvoor zijn ze financieel te zwak.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Een aantal punten uit Barcelona's officiële reactie:

2. The statute that FCB allegedly infringed upon is intended to protect minors from the actions of sports clubs that incorporate players without ensuring the required attention necessary for proper development, FCB itself does guarantee the development of its players through the model of La Masia.

3. La Masia’s model incorporates educational training programs, accommodation, meals, medical care, attention to the needs of children and sports development plans. FCB forms people before athletes, a fact that has not been considered by FIFA, which applies a penalty criterion that ignores the educational function of our training program.

10. FCB has communicated the need to revise the regulations intended to protect minors on various occasions to FIFA. The intent is to make said regulations more effective.

11. FCB’s development model has always received the express recognition of FIFA, La Masia has always been used as an example of good practice.

13. FCB’s training model aids the families of many players to integrate into society.

14. In Catalonia alone it is estimated that 15,000 underage players born outside of Spain and registered with their federation who, according to the criteria used in this case by FIFA, would have to be considered to be in a similarly unauthorised state.

For all the above mentioned reasons, FCB will be presenting the corresponding appeal to FIFA and should it be necessary, take the resulting resolution to the Tribunal d’Arbitratge de ‘Esport (TAS). FCB will also demand the relevant interim measures needed to preserve the Club’s rights, amongst which are those along to it to sign players in transfer windows. (Bron)

Vooral punt 14 is tekenend. Als dat waar is, dan worden de reglementen van FIFA waarschijnlijk door niemand nageleefd, ook niet door andere Spaanse clubs (nou ja, misschien door Athletic Bilbao ). En het laatste punt is ook belangrijk: ze willen het recht om transfers te regelen terwijl ze in hoger beroep gaan. Dan kunnen ze flink inkopen voor de toekomst waardoor een eventuele latere ban draaglijk is. Of ze dat recht krijgen is natuurlijk een tweede. De FIFA zal hier misschien een voorbeeld willen stellen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Clasie naar City; een soort van verlate 1 april grap van City? Dan vond ik die glijbaan realistischer.

Tevens kan ik wel lachen om de Guidetti soap dan wel verheerlijking van zijn persoontje door het legioen. Zo'n goed seizoen als dat hij toen draaide zal geen tweede keer gebeuren.

Ondanks dat dit bericht onzin is zeg ik dat hij mag komen. Altijd leuk om bij een seizoensstart dat sprankje kampioens-hoop in de ogen te zien bij een Feyenoorder, om het vervolgens langzaam te zien doven.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Zo, heb je een lekkere zure dag vandaag?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nee hoor

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Mja dat zou wel mooi zijn. Clasie is toch ook nooit echt heel veel beter geworden dan 2 seizoenen terug..

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Wat? Dat zou niet geweldig zijn voor Chelsea? Voor Atletico zou dat uiteraard een enorm verlies zijn, maar dat is een ander verhaal. Van mij mag hij ook daar blijven, maar tenzij Costa erop staat om daar te blijven denk ik niet dat Atletico hem deze zomer zal kunnen houden. Daarvoor zijn ze financieel te zwak.

Costa in onhoudbaar natuurlijk of je moet ook nog geloven in de paashaas, de kerstman en Peter Pan.

Courtois en Torres erbij betrekken zou ideaal zijn.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Uiteindelijk zijn die scouts met positieve rapporten teruggekeerd naar Manchester.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hilarisch, vooral als ie begint over zijn vrouw .

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Ja, hij heeft ook gewoon 100% gelijk.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Montorsi schreef:

Mja dat zou wel mooi zijn. Clasie is toch ook nooit echt heel veel beter geworden dan 2 seizoenen terug..

Denk dat hij in NL ook niet heel veel beter wordt. In Engeland zal hij ongetwijfeld beter worden.

Al is het maar een gerucht, natuurlijk.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Was geloof ik al bekend, maar mocht AZ de halve finale halen heeft de KNVB een dik probleem. Dan speelt AZ donderdag 1 mei de tweede wedstrijd halve finale EL. Zaterdag 3 mei is de slotronde. Dat botst, dus moet die hele speelronde verplaatst worden. Dat kan echter niet naar 4 of 5 mei vanwege dodenherdenking en Bevrijdingsdag, maar 6 mei kan ook niet omdat 8 mei alweer de Playoffs voor de eredivisieclubs beginnen. Die duren t/m 18 mei, en veel verder opgeschoven kan dat ook niet worden aangezien geloof ik 3 weken voor het WK begint de nationale competities afgelopen moeten zijn. Dat is 22 mei in dit geval, dus uiterlijk de 21e kunnen ze nog voetballen..

Nu zal AZ het wel niet redden, maar het is toch knap knullig dat de KNVB dit soort scenario's uit het oog is verloren.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Naomi Watts schreef:

Courtois en Torres erbij betrekken zou ideaal zijn.

Ik weet dat Torres populair is bij Atletico Madrid, en voor Chelsea-fans is het goed nieuws dat jullie hem willen, maar wat verwachten jullie precies van hem? Denken jullie dat Chelsea hem verkeerd gebruikt en dat hij, als hij goed gebruikt wordt, een renaissance in vorm zal ervaren? Of zien jullie hem gewoon als een nuttige back-up? Atletico is erg goed in het vinden van topspitsen, dus ik ben benieuwd met wie jullie nu weer op de proppen gaan komen in ieder geval. Lukaku zou ook een goede optie zijn misschien.

Edit: al zou het mijns inziens dom zijn van Chelsea om hem te verkopen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

[quote]Animosh schreef:

(quote)

Verhaal is zo dat Chelsea een leuk aanbod mag doen, maar enkel met Courtois haal je het niet.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Nee, duh. Courtois + Torres + 10-20 miljoen of zo. Ik had het over "betrekken", niet over een directe ruil.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Ik weet dat Torres populair is bij Atletico Madrid, en voor Chelsea-fans is het goed nieuws dat jullie hem willen, maar wat verwachten jullie precies van hem? Denken jullie dat Chelsea hem verkeerd gebruikt en dat hij, als hij goed gebruikt wordt, een renaissance in vorm zal ervaren? Of zien jullie hem gewoon als een nuttige back-up? Atletico is erg goed in het vinden van topspitsen, dus ik ben benieuwd met wie jullie nu weer op de proppen gaan komen in ieder geval. Lukaku zou ook een goede optie zijn misschien.

Edit: al zou het mijns inziens dom zijn van Chelsea om hem te verkopen.

Torres is dan vooral om emotioneme redenen, als het om voetbalkwaliteiten gaat is het een wat onzekerdere factor. Sinds zijn malaria is het niets meer, al denk ik dat ie in La Liga wel beter kan renderen. Ook heb je in Villa nog wel een spits die een bal aardig kan raken

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Rafael Hernández ‏@RafaelH117 · 11 u

Barcelona is unable to register any football players, including loanees. Meaning it's first team + B team for the 2014/15 season.

FIFA planned everything to make sure Barcelona wouldn't be able to lift or delay the transfer embargo.

Ter Stegen and Halilovic transfers are derailed, club didn't register them in the FIFA system. No signings.

En:

Barcelona made a mistake, but by studying FIFA regulations regarding this subject it's failing to achieve it's objective.

The laws were mainly created to avoid child abuse, slavery and other grave cases. La Masia isn't Guantanamo Bay.

England doesn't follow the FIFA regulations being discussed right now, I think a country is a tad bigger than a club.

Ik kan me vooralsnog niet van de indruk ontdoen dat FIFA's aanklacht erg politiek gemotiveerd (ze lijken van Barcelona een voorbeeld te willen maken) en arbitrair is. Barcelona heeft de regels niet nageleefd, maar voor veel andere clubs lijkt hetzelfde te gelden en die regels zijn op zijn minst twijfelachtig. En dat de FIFA klaagt over 10 kinderen die maar wat graag voor Barcelona willen spelen terwijl ze omgekocht zijn om een WK in Qatar goed te keuren waardoor honderden arbeiders overlijden is enorm hypocriet, maar soit.

Edit: oh, en sommigen beweren dat Valdes al een "pre-season contract" getekend heeft bij AS Monaco (of dat waar is weet ik niet). Barcelona kan dit seizoen nog wel een keeper kopen in La Liga (vanwege de blessure van Valdes), maar dan zullen ze waarschijnlijk wel flink in de buidel moeten tasten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Montorsi schreef:

Was geloof ik al bekend, maar mocht AZ de halve finale halen heeft de KNVB een dik probleem. Dan speelt AZ donderdag 1 mei de tweede wedstrijd halve finale EL. Zaterdag 3 mei is de slotronde. Dat botst, dus moet die hele speelronde verplaatst worden. Dat kan echter niet naar 4 of 5 mei vanwege dodenherdenking en Bevrijdingsdag, maar 6 mei kan ook niet omdat 8 mei alweer de Playoffs voor de eredivisieclubs beginnen. Die duren t/m 18 mei, en veel verder opgeschoven kan dat ook niet worden aangezien geloof ik 3 weken voor het WK begint de nationale competities afgelopen moeten zijn. Dat is 22 mei in dit geval, dus uiterlijk de 21e kunnen ze nog voetballen..

Nu zal AZ het wel niet redden, maar het is toch knap knullig dat de KNVB dit soort scenario's uit het oog is verloren.

Geeft ook meteen aan hoe de KNVB denkt over het niveau van onze Eredivisie teams.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

... minder dan een Krul, Vorm, Stekelenburg, Zoet is ie niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.