• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.387.852 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Huh? Ik zal het nooit meer vergeten. Het seizoen begon met een titanenstrijd tusen City en United. Beiden boekten grote overwinningen, City zakte weg en United was de hele tweede seizoenshelft leider met een achttal(?) punten voorsprong, de titel leek verloren. United begon dan te knoeien en in de derby op Old Trafford boekte City een overwinning waardoor ze een gelijk aantal punten hadden. Ik zie Fergie nog steeds in de laatste wedstrijd van het seizoen, de wedstrijd op Old Trafford loopt af, ze denken dat ze kampioen zijn, maar horen dat de City-QPR nog niet afgelopen is. En dan is er het halve voetje van Super Mario, Aguëro en het doelpunt. Fergie heeft zelf gezegd dat dit één van de pijnlijkste momenten uit zijn carrière was, en de motivatiebron voor het succes het jaar daarop, dus vorig jaar.

Klopt, het was ook een titanenstrijd. Man Utd leek hem te winnen, maar zakte plots een eind weg. Daarna wist iedereen wel dat City kampioen ging worden. Wel wat de manier waarop op het nippertje, dat zal ongetwijfeld voor Sir Alex een inspiratie zijn geweest, maar niet meer dan dat. Hij wilde sowieso afscheid nemen met een kampioenschap. Ik denk dat hij was gebleven als hij vorig jaar geen kampioen werd. Zo eerzuchtig was die man wel.

Vorig jaar ruste City op zijn lauweren ( dachten met dezelfde ploeg hetzelfde te presteren), ontsloeg Chelsea Di Mateo en haalde Rafa ( wat echt een drama was), en Arsenal ja, blijft Arsenal. Je hebt gelijk overigens, het was niet de beste die heeft gewonnen gewoon de minst slechte.

Maar is dat dan iets waar Man Utd invloed op had? Bij een aantal clubs rommelde het, maar dat was dan ook de kracht van United, gewoon je eigen stabiele koers varen. Ik vind het geen titel die te danken is aan falende concurrentie, maar gewoon door zelf de meest constante te zijn. Misschien geen glorieuze titel, maar ook niet zo beroerd of treurig als jij het voor doet komen.

Absoluut, maar dat is het sneeuwbaleffect niet? Fellaini loopt te voetballen zonder enige vorm van vertrouwen, wat logisch is want hij is gekocht door de trainer die geen resultaten haalt. Carrick haalt niet zijn niveau van vorig jaar. Fergie heeft Scholes ook nog teruggehaald en laten voetballen, toch ook niet een blijk van vertrouwen in je huidige groep. Die rechtsback van gisteren, heeft die eigenlijk een goeie voorzet getrapt in de hele match. Fergie heeft er alles uitgehaald en is vertrokken, en hij zag in Moyes de perfecte opvolger. We zullen zien wat de toekomst zegt.

Dat een hoop spelers onder hun niveau spelen is dus wat ik ook probeerde te zeggen. Dit is geen wonderploeg, maar wel goed genoeg om boven Arsenal/Lpool/Spurs te eindigen in mijn ogen. Dat mag Moyes zich wel aanrekenen. Ferguson perste 110% uit die ploeg, Moyes maar 80%. Dat is dan ook mijn punt. Ferguson heeft het que timing wel goed gedaan. Kampioen worden en dan snel ermee stoppen, want deze ploeg zal alleen maar minder worden. Maar om dan meteen maar 7e te worden is wel heel overdreven. Dat was Ferguson niet overkomen. Dat Scholes trouwens teruggehaald werd is een goed punt van je. Daarmee gaf hij wel aan dat zijn ploeg sturing en ervaring miste. Neemt niet weg dat Scholes wel een zeer goede speler was, ook in zijn slotjaar. Ik denk dat hij met zijn inzicht nu nog wel mee had gekund. Maar Scholes stopte ook (voor de 2e keer) op het juiste moment. Ik vind vooral dat je aan van Persie ziet wat het verschil is. Vorig jaar topfit, zeer gemotiveerd en messcherp, met dank aan Ferguson en nu blessuregevoelig (Moyes gaf al toe dat hij van Persie af en toe niet topfit toch liet spelen), lijkt de echte drive nu te missen en is ook niet zo scherp als vorig jaar. Moyes weet hem niet te prikkelen. Eigenlijk draait niemand daar op De Gea na een goed seizoen. Het is typerend dat je beste man je keeper is. Dan is er iets mis.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ferguson heeft die spelersgroep natuurlijk zo een lange tijd onder zijn hoede gehad. Het is oneerlijk om te vergelijken. Dat hij meer uit die groep haalt dan Moyes kan heel goed zijn, maar dat doet niet terzake. Ferguson was maar een eigenaardig mannetje, een icoon absoluut, maar ook een man die systematisch elke scheidsrechter onder druk zette, en er nog mee wegkwam ook. Hij deed alles om te winnen. Een echte topcoach. Iedereen wist dat degene die hem zou opvolgen een moeilijke tijd zou doormaken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

Ferguson heeft die spelersgroep natuurlijk zo een lange tijd onder zijn hoede gehad. Het is oneerlijk om te vergelijken. Dat hij meer uit die groep haalt dan Moyes kan heel goed zijn, maar dat doet niet terzake. Ferguson was maar een eigenaardig mannetje, een icoon absoluut, maar ook een man die systematisch elke scheidsrechter onder druk zette, en er nog mee wegkwam ook. Hij deed alles om te winnen. Een echte topcoach. Iedereen wist dat degene die hem zou opvolgen een moeilijke tijd zou doormaken.

Helemaal eens hoor. Al denk ik dat iemand die echt in de top al gewerkt had en zelf het vermogen heeft om met druk om te gaan (Mourinho, van Gaal, Ancelotti etc) er wel meer uit had geperst. Moyes gaat ook ten onder aan zijn onervarenheid in de top. Wat ik ook niet snap is dat hij in de zomer de hele staf kon verwachten. Als ik Man Utd was had ik alleen de coach vervangen, hooguit 1 assistent mee laten nemen maar voor de rest de boel intact laten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je Moyes gewoon de tijd geeft (hij zit nu voral met materiaal van een ander opgescheept) dan komt het wel goed. Geweldige coach, komt helemaal goed.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ja dat zijn elementen die Moyes zeker geen goed doen, maar ook het bestuur van Manchester heeft hier toch zijn zegje in gehad? Ze hebben de overgang schromelijk onderschat, alle partijen. Gewoon wat tijd gunnen zoals NW zegt.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Naomi Watts schreef:

Geweldige coach, komt helemaal goed.

Waarop baseer je het idee dat hij een geweldige coach is? Bij Everton steeg hij nooit boven de middenmoot uit en in de meer dan 10 jaar dat hij daar was heeft hij geen enkele titel gewonnen. Ik heb niet het idee dat Moyes een slechte trainer is, maar hij heeft me er vooralsnog zeker niet van overtuigd dat hij "geweldig" is. Hij is (althans op dit moment) de mindere van Mourinho, Pellegrini, Rodgers, Wenger en Martinez - en als Tottenham Van Gaal haalt, dan is hij daarvan ook de mindere. Ik moet hem nog zien slagen.

Edit: en het probleem is niet alleen dat hij een "matige selectie" heeft overgenomen (een selectie die kampioen is geworden, maar toch). Het probleem is ook (en vooral?) dat hij enorm weinig uit die selectie weet te halen, zowel motivationeel (hij krijgt het niet voor elkaar om de spelers boven zichzelf uit te laten stijgen) als tactisch (hij kiest onvoldoende de tactiek die het beste uit zijn spelers haalt).

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een nare beelden bij Barcelona. Valdes met zo te zien een zware knieblessure of iets in die buurt. Kan wel eens zijn laatste pot voor Barcelona zijn geweest.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Krijgen we Hip Hop Pinto!

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Wat een ontzettend dode wedstrijd zeg. Wist wel dat er weinig te beleven viel in dat Camp Nou, maar dit slaat alles . Zonde voor Valdes, die zoals het er naar uitziet zijn laatste wedstrijd voor Barcelona gespeeld heeft.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Overschatte keeper Valdes. Een club als Barca moet beter hebben dan die vliegenvanger.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Totale onzin. Nooit begrepen waar die kritiek vandaan komt. Hij maakt wel eens een fout, er zijn misschien wel betere keepers in de wereld, maar Valdes voldoet prima daar. Snapt precies hoe ze spelen, hoe hij moet handelen en heeft flink wat bepalende reddingen op zijn naam. Niet voor niets dat hij al een jaar of 15 ofzo vaste keeper daar is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Hij maakt natuurlijk wel vaak een blunder, maar de compilaties die van bijvoorbeeld Casillas te maken zijn overstijgen bijna alle andere "topkeepers" en hij krijgt veel meer waardering.

Prima keeper verder dus

depri83

• 6809 berichten
  • 1491 stemmen

1-0 Zwolle, verdekt schot Drost.

Genero Gravenberch moet er al weer af met een blessure.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nclo en Kos hebben beiden hun juichmoment al gehad. 1-1 in Zwolle, vermakelijk maar slecht potje.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Die 14 miljoen die Juventus heeft betaald voor Tevez is dus echt een koopje gebleken. Z'n 18e inmiddels.

Zonde dat die is weggegaan bij City, maar hij had nog maar een contract van een jaar.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Gentenaar... Wat een giller.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Aiiii, arme Gentenaar. Kost NEC de finale.

depri83

• 6809 berichten
  • 1491 stemmen

Auw Gentenaar...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Jammer dat Zwolle zo de finale moet bereiken. Zo'n kans krijg je als Nec'er nooit meer. En dan ook nog je clubicoon die zo blundert. Hoe zal kos zich nu voelen?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Benieuwd of kos aan het rellen is geslagen. Wat zuur om door je eigen keeper de finale mis te lopen. NEC had de zaken op zich redelijk in orde, tot dat moment.

Felicitaties aan nclo trouwens. Op naar de Kuip! Hopelijk tegen Ajax.

depri83

• 6809 berichten
  • 1491 stemmen

Is toch ook wel een beloning voor het spel van Zwolle de afgelopen twee jaar.

Maar ja, daar heeft NEC natuurlijk helemaal geen boodschap aan. Ontzettend zuur voor Gentenaar die niet de gelukkigste weken kent.

Higdon had NEC gewoon naar de finale moeten schieten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Niet de meest gewenste finalist, maar beter dan NEC. Nu ogen op morgen.

depri83

• 6809 berichten
  • 1491 stemmen

Je zag nog een derde optie?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

@SPORT1_nl 2m

Drama voor Valdés: gescheurde kruisband bevestigd door Barcelona. Einde seizoen, einde loopbaan bij Barça en geen WK #sport1 #tragisch

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

@SPORT1_nl 2m

Drama voor Valdés: gescheurde kruisband bevestigd door Barcelona. Einde seizoen, einde loopbaan bij Barça en geen WK #sport1 #tragisch

Ik denk dat hij nu wel misschien gaat verlengen bij Barcelona. Zo wil je niet eindigen lijkt me. En geen club zal je aantrekken voor volgend jaar als je er 6-9 maanden (dat kost het toch altijd?) uit ligt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Je zag nog een derde optie?

Gewoon in het algemeen. Aan het begin van het seizoen hoop ik niet NEC of PEC in de finale te zien.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik denk dat hij nu wel misschien gaat verlengen bij Barcelona. Zo wil je niet eindigen lijkt me. En geen club zal je aantrekken voor volgend jaar als je er 6-9 maanden (dat kost het toch altijd?) uit ligt.

Wie zegt dat Barcelona met 'm verder wil gaan?

Moet je nu dan ineens gaan verlengen omdat 't zo zielig voor 'm is?

Heeft een aflopend contract, die gaan dus gewoon op zoek naar een nieuwe keeper.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Wie zegt dat Barcelona met 'm verder wil gaan?

Moet je nu dan ineens gaan verlengen omdat 't zo zielig voor 'm is?

Heeft een aflopend contract, die gaan dus gewoon op zoek naar een nieuwe keeper.

Een clubicoon laat je niet in de stront zakken na 15 jaar trouwe dienst.

Nu de tweede helft Sevilla-Real Madrid maar effe kijken. 1-1, hopelijk wint Real niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nieuwsarchief/Ajax-nieuwsartikel/195928/Aegon-half-jaar-langer-hoofdsponsor-Ajax.htm

Opvallend, Ajax en Aegon gaan een half jaar langer samen door. Wel een schamel bedrag, 3 miljoen voor een half jaar. Ajax heeft meer tijd nodig om de deal met de hoofdsponsor rond te maken voor de toekomst.

Wellicht om deze reden:

Ajax heeft woensdag laten weten nog een half jaar langer in zee te gaan met Aegon als hoofdsponsor. Volgens sommigen is de rede hierachter dat de landskampioen zijn zinnen heeft gezet op een gokbedrijf. Vanaf 2015 wordt de gokmarkt in Nederland geliberaliseerd en mogen wedkantoren op het shirt prijken van Ajax.

Zou wel de verklaring zijn waarom met voor een half jaar verlengt tegen een dergelijke fooi.

depri83

• 6809 berichten
  • 1491 stemmen

Heeft Ajax geen zelfopgeleide hoofdsponsor klaarstaan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.