- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Heeft Ajax geen zelfopgeleide hoofdsponsor klaarstaan?
Het schijnt dat PSV ons wil sponsoren. De enige manier voor ze om ook nog eens in de Champions League gezien te worden.
depri83
-
- 6806 berichten
- 1491 stemmen
Philips heeft al eens vaker Joden uit een benarde positie gered.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
GOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLL Diego Costa. Het werd tijd.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Was te verwachten, weer één kans en direct weer een goal. 2-1.
Wat 7 punten voorsprong op Barcelona moest zijn is nu gewoon 2 punten achterstand...
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Benieuwd of kos aan het rellen is geslagen. Wat zuur om door je eigen keeper de finale mis te lopen. NEC had de zaken op zich redelijk in orde, tot dat moment.
Felicitaties aan nclo trouwens. Op naar de Kuip! Hopelijk tegen Ajax.

Een terechte overwinning. NEC probeerde ons te bestrijden zoals ze ons een paar weken geleden goed bestreden. Met veel fysiek voetbal, maar hun gebrek aan creativiteit en de afwezigheid van echte aanjagers als Rieks en Palsson deed hen eigenlijk de das om. Ze zijn bij elkaar ook maar drie keer voor het doel gekomen: de goal, de verschrikkelijke fout van Van Hintum die gelukkig niet werd afgestraft en nog een keer een gevaarlijk moment waar koning Broerse de bal weghaalde. Zuur voor kos, want ik had hem na zo'n dramatisch seizoen nog wel wat succes gegund, maar niet tegen ons
. Een legendarische prestatie en reken maar dat ik kaartjes ga bestellen voor Rotterdam.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Ai, 2 nederlagen op rij en plots derde...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Geweldig. Het besef dat er geschiedenis geschreven kan worden, dat het onmogelijke mogelijk kan worden begint er steeds meer te komen. Maar idd eerst kijken waar we over 4 wedstrijden staan. Maarrrrr t.o.v. Real mogen we wel een misstap begaan. Nu graag nog meer speling met Barca.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Nu graag nog meer speling met Barca.
Ik verwacht niet dat ze dat dit weekend gaat lukken.
Uit bij Athletic Bilbao winnen is enorm moeilijk. Real Madrid heeft bij Bilbao gelijkgespeeld, Barcelona heeft er verloren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik verwacht niet dat ze dat dit weekend gaat lukken.
Uit bij Athletic Bilbao winnen is enorm moeilijk.
Hele lastige uitwedstrijd en met de uitwedstrijd in Camp Nou alles bepalende wedstrijden. Win je in Bilbao zet je een hele grote stap, al is puntverlies zeer waarschijnlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Waarop baseer je het idee dat hij een geweldige coach is? Bij Everton steeg hij nooit boven de middenmoot uit en in de meer dan 10 jaar dat hij daar was heeft hij geen enkele titel gewonnen. Ik heb niet het idee dat Moyes een slechte trainer is, maar hij heeft me er vooralsnog zeker niet van overtuigd dat hij "geweldig" is. Hij is (althans op dit moment) de mindere van Mourinho, Pellegrini, Rodgers, Wenger en Martinez - en als Tottenham Van Gaal haalt, dan is hij daarvan ook de mindere. Ik moet hem nog zien slagen.
Puur op basis hoe hj van Everton een structurele subtopper heeft weten te maken en de club heeft heruitgevonden en zijn selectie altijd boven hun kunnen heeft laten presteren terwijl de mogelijkheden zeer beperkt waren. Zeer weinig geld te besteden maar daar haalde hij wel het maximale uit. Mooi voetbal krijg je niet met hem, maar wel voetbal met resultaat.
Dat heeft natuurlijk te maken omdat ie het stokje over neemt na de reign van Ferguson. Moet je niet onderschatten, en dat gebeurd nu wel.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Puur op basis hoe hj van Everton een structurele subtopper heeft weten te maken en de club heeft heruitgevonden en zijn selectie altijd boven hun kunnen heeft laten presteren terwijl de mogelijkheden zeer beperkt waren. Zeer weinig geld te besteden maar daar haalde hij wel het maximale uit.
Maar dat is nu precies het probleem. Hij maakte van Everton een structurele subtopper, maar hij steeg nooit boven de subtop uit. Hij wist met weinig middelen een goede ploeg te vormen (ik heb niet het idee dat hij het maximale uit zijn mogelijkheden wist te halen, maar verdienstelijk deed hij het zeker), maar dat zegt zeer weinig over zijn vermogen om met veel middelen een geweldige ploeg vorm te geven.
Maar je moet het ook niet overschatten. Het wordt nu veel te veel als een excuus gebruikt voor Moyes' incompetentie. Nee, hij heeft geen geweldige selectie, en ja, het is moeilijk om één van de beste trainers allertijden te vervangen, maar na 31 wedstrijden met afstand zevende staan is voor een topclub toch gewoon onaanvaardbaar? Misschien leert Moyes snel en vraagt over een paar jaar iedereen zich af hoe we ooit aan hem hebben kunnen twijfelen. Maar hij zou evengoed genadeloos kunnen gaan (blijven) falen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk, maar als je met dit materiaal zevende staat weet ik niet of je zo slecht presteert.Van Moyes verwachten dat ie van Everton meer dan een subtopper maakt is niet reëel. Structurele subtopper is de max.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Moyes heeft ook gewoon slechte back-up om blessures op te vangen. Voor volgend seizoen Shaw, William Carvalho, Hummels en Reus of Kroos halen. Dan ziet het er al stukken beter uit.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen

Een terechte overwinning. NEC probeerde ons te bestrijden zoals ze ons een paar weken geleden goed bestreden. Met veel fysiek voetbal, maar hun gebrek aan creativiteit en de afwezigheid van echte aanjagers als Rieks en Palsson deed hen eigenlijk de das om. Ze zijn bij elkaar ook maar drie keer voor het doel gekomen: de goal, de verschrikkelijke fout van Van Hintum die gelukkig niet werd afgestraft en nog een keer een gevaarlijk moment waar koning Broerse de bal weghaalde. Zuur voor kos, want ik had hem na zo'n dramatisch seizoen nog wel wat succes gegund, maar niet tegen ons
. Een legendarische prestatie en reken maar dat ik kaartjes ga bestellen voor Rotterdam.
Ik vond eerlijk gezegd beide teams niet veel. Creëerden allebei erg weinig.
Zuur van de blunders natuurlijk. Verder wel gezellig bij jullie. Goede broodjes gehaktbal ook.
Van harte proficiat en ik hoop dat jullie de finale nu ook winnen!
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Wat heeft de UEFA nu weer voor commercieel kutplan? Nations League? Opmaat voor divisies in het voetbal voor nationale teams net als bij ijshockey en andere sporten.
Slecht plan, puur omdat de verwende vedettes niet willen komen opdraven voor wedstrijden tegen San Marino of Moldavië...
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Als er trouwens iemand weet waar ik een video met hoogtepunten of wat dan ook kan vinden van gister hoor ik het graag.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als er trouwens iemand weet waar ik een video met hoogtepunten of wat dan ook kan vinden van gister hoor ik het graag.
Kan het nog vager
. Liga BBVA, Premier League, PEC - NEC?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een samenvatting v/d wedstrijd waar je geweest bent?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat heeft de UEFA nu weer voor commercieel kutplan? Nations League? Opmaat voor divisies in het voetbal voor nationale teams net als bij ijshockey en andere sporten.
Slecht plan, puur omdat de verwende vedettes niet willen komen opdraven voor wedstrijden tegen San Marino of Moldavië...
Je moet beter lezen. Die Nations League gaat oefenduels vervangen. Dus de reguliere kwalificaties blijven wel. San Marino-Spanje kan dus gewoon worden gespeeld.
UEFA stemt in met invoering Nations League vanaf 2018 - voetbalzone.nl
Overigens, het zou eens tijd worden dat er selecties worden gemaakt zodat we inderdaad niet meer naar San Marino-Spanje, Andorra-Nederland of Faroer Eilanden-Duitsland hoeven te kijken. Dat gaat helemaal nergens over.
PS: Real Madrid
Zo gaat ie goed. Vermakelijke 2e helft gezien.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
thanks! ja, in een stadion zie je alles toch anders dan in zo'n samenvatting.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Pff, nog een "league". Er is nu al een teveel aan competities, dit gaat het echt niet leuker maken (en je mist dan volgens mij weer kansen om tegen niet-Europese teams te oefenen)?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
thanks! ja, in een stadion zie je alles toch anders dan in zo'n samenvatting.
Graag gedaan. Ja snap ik, vooral die uitvakken zijn nou niet het meest ideaal gepositioneerd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ben wel wat nerveus voor AZ-Ajax vanavond. Ik wil echt heel graag dat Ajax de beker dit jaar wint. Zou echt een flinke teleurstelling en smet op het seizoen zijn als het mis gaat.
Heb er geen al te best gevoel over. Typisch zo'n wedstrijd van het jaar - wedstrijd voor AZ en Ajax presteert in Alkmaar nooit heel best. Anderzijds zou verlenging ook kut zijn, met het oog op zondag. Ajax-Twente is wel iets belangrijker nog.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Je moet beter lezen. Die Nations League gaat oefenduels vervangen.
Wellicht moet jij beter lezen:
Nations League? Opmaat voor divisies in het voetbal voor nationale teams net als bij ijshockey en andere sporten.
Overigens, het zou eens tijd worden dat er selecties worden gemaakt zodat we inderdaad niet meer naar San Marino-Spanje, Andorra-Nederland of Faroer Eilanden-Duitsland hoeven te kijken. Dat gaat helemaal nergens over.
Over het algemeen zijn de wedstrijden van Oranje tegen de ministaatjes zo slecht omdat ze zelf er de pet naar gooien en bij 4-0 het wel welletjes vinden. Meerdere divisies is slecht voor het voetbal: het wordt nog voorspelbaarder (net als de vreselijke kampioenenleague); de 'slechtere' landen worden nooit beter als ze niet de kans krijgen tegen sterkere tegenstanders te spelen en vergeet niet dat Nederland ook ooit nog zo slecht was dat ze door Luxemburg werden uitgeschakeld. Lekker als ze dan in de Jaren Zeventig eerst door een aantal lagere divisies hadden moeten ploeteren, waarna we begin Jaren Tachtig weer kansloos waren gedegradeerd et cetera.
Bovendien ligt veel van de charme in de sport in het feit dat de outsider óók kan (inmiddels: 'kon') winnen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Zit ook niet te wachten op zo'n Nations League.
Pff is er al geen voetbal genoeg zeg? (en dat zeg ik als voetballiefhebber)
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Bovendien ligt veel van de charme in de sport in het feit dat de outsider óók kan (inmiddels: 'kon') winnen.
Bekijk de uitslagen van Andorra, San Marino, Faroer Eilanden en Liechtenstein eens over de laatste 10 jaar. Dat soort ploegen doen voor spek en bonen mee, verliezen praktisch 99% van hun duels, ook met ruime cijfers.
Overigens, ik hoef ook niet perse een NL hoor, maar een verdeling in het landenvoetbal zou ik wel toejuichen. Dat je tenminste nog echte wedstrijden ziet en geen Nederland-Andorra.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Ik ben er ook niet zo blij mee als die Nations League gaat leiden tot verschillende divisies met WK's en EK's voor A, B en C landen zoals in het Hockey. Daar heb je nog elk jaar een WK, maar in het voetbal zal de opmars van kleine landen toch altijd wat langer duren. Wat Baggerman al zegt, als je net een goeie selectie hebt kun je je alsnog niet meten met de beste landen. Dan hadden landen als Belgie en Bosnie nu op hun best in de B-divisie gezeten en niet op het echte WK. Andersom gaat dat ook op, eens goeie landen kunnen nog jaren profiteren van hun status van weleer.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
20 april de finale van de KNVB-beker. 27 april PEC - PSV.
Kunnen ze daar dan niet gewoon een week lam zijn en op die zondag geen flikker uitvoeren? 
Dan moet Ajax natuurlijk wel de finale bereiken aangezien ze dan Europees voetbal hebben en daarna die 2 wedstrijden nergens meer voor spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.