• 15.959 nieuwsartikelen
  • 178.933 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.493 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

ik denk dat PEC de hele rest van het seizoen als een krant speelt, behalve tegen PSV, daar doen ze dan extra hun best tegen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tuurlijk, maar als je met dit materiaal zevende staat weet ik niet of je zo slecht presteert.

Dit materiaal werd vorig jaar eerste. Maar oké, zelfs als we stellen dat het niet "slecht" is om met dit materiaal zevende te staan, goed is het zeker niet, laat staan geweldig. Het maximale haalt Moyes er zeker niet uit, niet in motivationeel opzicht en zeker niet in tactisch opzicht. En opnieuw: ik zei niet dat Moyes een slechte trainer is (integendeel, dat ontkende ik). Ik zei alleen dat hij me er vooralsnog niet van heeft weten te overtuigen dat hij een geweldige trainer is die er klaar voor is om een topclub te trainen.

Van Moyes verwachten dat ie van Everton meer dan een subtopper maakt is niet reëel. Structurele subtopper is de max.

Zoals Borussia Dortmund? Athletic Bilbao (die bijna de EL wonnen)? Atletico Madrid? Liverpool? Die hebben (of hadden) ook een beperkt budget, maar die hebben daar veel meer mee bereikt. En mijn belangrijkste klacht was niet dat Moyes bij Everton niet ieder jaar een prijs heeft binnengesleept, maar dat hij nooit een titel heeft gewonnen en nooit boven de vijfde plaats is geëindigd. Met andere woorden: hij was consistent, maar is nooit uitgestegen boven de middenmoot die er van hem verwacht werd.

happie schreef:

Moyes heeft ook gewoon slechte back-up om blessures op te vangen. Voor volgend seizoen Shaw, William Carvalho, Hummels en Reus of Kroos halen. Dan ziet het er al stukken beter uit.

Absoluut. Als Moyes zijn team vult met spelers van wereldklasse, en ook nog eens geen Europese wedstrijden hoeft te spelen, zal hij het volgend jaar zonder meer een stuk beter doen. Maar dat is natuurlijk geen kunst. Er zijn een hoop trainers die een titel kunnen winnen met een team dat bestaat uit geweldige spelers, maar alleen de beste trainers kunnen een titel winnen met een selectie die niet van wereldniveau is. Moyes heeft mij er vooralsnog niet van weten te overtuigen dat hij tot de laatste categorie behoort.

Edit: en ik vind die Nations League wel een goed idee. Op deze manier kunnen landen zich tenminste meten met landen van vergelijkbare kwaliteit en worden de friendlies iets minder betekenisloos. En er is ook nog steeds ruimte voor een aantal wedstrijden tegen niet-Europese landen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Animosh schreef:

Dit materiaal werd vorig jaar eerste. Maar oké, zelfs als we stellen dat het niet "slecht" is om met dit materiaal zevende te staan, goed is het zeker niet, laat staan geweldig. Het maximale haalt Moyes er zeker niet uit, niet in motivationeel opzicht en zeker niet in tactisch opzicht. En opnieuw: ik zei niet dat Moyes een slechte trainer is (integendeel, dat ontkende ik). Ik zei alleen dat hij me er vooralsnog niet van heeft weten te overtuigen dat hij een geweldige trainer is die er klaar voor is om een topclub te trainen.

Tuurlijk maar Ferguson is altijd meester geweest in spelers boven zichzelf laten uitstijgen, een kwaliteit die bijna geen enkele trainer heeft. Mag en kan je ook niet verwachten van Moyes. Ook wist Ferguson als geen ander de arbitrage onder druk te zetten wat ze ook een enorm voordeel opleverde.

Moyes is een trainer die zijn eigen selectie nodig heeft, en zo is dat bij elke trainer zo omdat ze een spelfilosofie voor ogen hadden. Dat was bij Ferguson niet anders.

Zoals Borussia Dortmund? Athletic Bilbao (die bijna de EL wonnen)? Atletico Madrid? Liverpool? Die hebben (of hadden) ook een beperkt budget, maar die hebben daar veel meer mee bereikt. En mijn belangrijkste klacht was niet dat Moyes bij Everton niet ieder jaar een prijs heeft binnengesleept, maar dat hij nooit een titel heeft gewonnen en nooit boven de vijfde plaats is geëindigd. Met andere woorden: hij was consistent, maar is nooit uitgestegen boven de middenmoot die er van hem verwacht werd.

Met alle respect, de financiële mogelijkheden waren er niet bij Everton (ook niet na de verkoop van Rooney) en is boven de subtop uitstijgen in Duitsland en Spanje wel veel makkelijker. Dus ook niet echt een reëele vergelijking. Moyes heeft van Everton een subtopper gemaakt, voor zijn komst was Everton voornamelijk een laagvlieger. Voordat Moyes kwam was het toch vooral vechten tegen degradatie. Moyes heeft Everton juist wel boven zichzelf weten uit te laten stijgen.

happie schreef:

Moyes heeft ook gewoon slechte back-up om blessures op te vangen. Voor volgend seizoen Shaw, William Carvalho, Hummels en Reus of Kroos halen. Dan ziet het er al stukken beter uit.

Absoluut. Als Moyes zijn team vult met spelers van wereldklasse, en ook nog eens geen Europese wedstrijden hoeft te spelen, zal hij het volgend jaar zonder meer een stuk beter doen. Maar dat is natuurlijk geen kunst. Er zijn een hoop trainers die een titel kunnen winnen met een team dat bestaat uit geweldige spelers, maar alleen de beste trainers kunnen een titel winnen met een selectie die niet van wereldniveau is. Moyes heeft mij er vooralsnog niet van weten te overtuigen dat hij tot de laatste categorie behoort.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tuurlijk maar Ferguson is altijd meester geweest in spelers boven zichzelf laten uitstijgen, een kwaliteit die bijna geen enkele trainer heeft.

Mourinho, Guardiola, Simeone, Klopp ... en de andere trainers die ik noemde doen dat ook een stuk beter dan Moyes. Ik weet dat het niet eerlijk is om van Moyes te verwachten dat hij hetzelfde niveau zal halen als Ferguson, maar de achteruitgang is nu wel érg groot. Dit is middelmatig, niet top.

Moyes is een trainer die zijn eigen selectie nodig heeft, en zo is dat bij elke trainer zo omdat ze een spelfilosofie voor ogen hadden. Dat was bij Ferguson niet anders.

Dat vind ik te makkelijk. Als trainer moet je ook het beste uit een selectie kunnen halen waarvoor je niet zelf hebt gekozen. Je tactiek moet het beste uit de spelers halen, en niet andersom. Dat je een bepaalde speel-wijze nastreeft is prima, maar dat is iets voor op de lange termijn. Op de korte termijn moet je winnen.

Maar oké, misschien kan Moyes dat niet omdat hij daarvoor te eendimensioneel is en heeft hij inderdaad gewoon een selectie nodig die hij zelf gevormd heeft om te kunnen slagen. We zullen zien.

Met alle respect, de financiële mogelijkheden waren er niet bij Everton

Als Wigan, Swansea en Tottenham een beker kunnen winnen, kan Everton het ook. Everton had niet de financiële mogelijkheden om voor de eerste plaats in de competitie te spelen, maar voor een titel? Dat wel. Hij heeft wel een keer de finale van een FA Cup gehaald, maar die heeft hij verloren. En in 11 jaar bij Everton heeft hij geen enkele keer uit gewonnen van Liverpool, United, Chelsea en Arsenal.

en is boven de subtop uitstijgen in Duitsland en Spanje wel veel makkelijker.

Oneens. Op gelijke hoogte staan van Barcelona en Real Madrid, de betere zijn van Bayern München over twee seizoenen met een veel minder brede selectie en veel minder omzet en uitstekend presteren in de Champions League is veel moeilijker dan in 11 jaar één titel winnen in Engeland. Véél moeilijker. En ik noemde ook Liverpool. En Martinez doet het dit jaar beter bij Everton dan Moyes imo.

En wat betreft je laatste alinea: ben je het met me eens of was dat gewoon een fout?

Edit:

https://pbs.twimg.com/media/BjH61G8IYAA8I1A.jpg

Dat zit echt belachelijk dicht bij elkaar! En dat bekrachtigt mijn punt dat Moyes weliswaar bewezen heeft zijn teams consistent op een bepaald niveau te kunnen krijgen (subtop), maar niet bewezen heeft dat hij boven dat niveau kan uitstijgen. En wat betreft het beperkte budget: Fellaini kwam voor 19 miljoen pond, Yakubu Aiyegbeni voor 15 miljoen pond, Diniyar Bilyaletdinov voor 9 miljoen pond etc. Dat zijn natuurlijk geen enorme bedragen, maar kleine bedragen zijn het ook niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Een beker had ie mogen winnen ja maar je blijft een beetje het feit overzien dat Moyes' nogal zeer beperkte financiële middelen ter beschikking had en bovendien ook nog niet eens heerst in zijn stad. Liverpool viste in dezelfde talentenvijver. Dan wordt het heel lastig. Wat betreft Atleti is het een incident natuurlijk, dat is volgend jaar gewoon weer anders.

Als heb je gegronde twijfels hoor, al denk ik dat de tijd vooral moet uitwijzen hoe goed de trainer Moyes is. Het is nu toch vooral veel veronderstellen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Naomi Watts schreef:

je blijft een beetje het feit overzien dat Moyes' nogal zeer beperkte financiële middelen ter beschikking had

Dat heb ik meermaals erkend. Gezien de middelen die hij in vergelijking met de competitie tot zijn beschikking had deed hij het goed. Maar hij deed het niet uitstekend (zie Dortmund, Atletico, etc.). En - mijn andere punt - dat hij geschikt is voor de subtop betekent niet dat hij ook geschikt is voor de top.

Liverpool viste in dezelfde talentenvijver.

Het Engelse talent stelt momenteel sowieso weinig voor, dus dat is geen enorm nadeel.

Al heb je gegronde twijfels hoor

Meer dan dat heb ik ook niet willen beweren. Moyes kan gaan slagen, maar hij heeft me er vooralsnog niet van weten te overtuigen een toptrainer te zijn die er klaar voor is om Manchester United's status als een topclub die ieder jaar voor alle titels strijdt in stand te houden. Dat is alles wat ik heb gezegd.

Edit: en hij schijnt Everton ook zelden aantrekkelijk te hebben laten spelen - en aantrekkelijk voetbal is voor een team met tientallen miljoenen fans wereldwijd natuurlijk een must. Misschien kan hij dat wel als hij de juiste spelers tot zijn beschikking heeft, maar ook dat is dus een open vraag.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Mwa, Moyes heeft het bij Everton echt wel goed gedaan hoor.

En hij gold al jaren als 1 van de Kroonprinsen van het Engelse trainersgilde.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Ik zag trouwens laatst bij Barcelona die Bartra weer op de bank zitten. Houden ze die? Dat vind ik toch niet zo'n beste verdediger eigenlijk.

Vind sowieso Barca wel een apart beleid hebben vaak met jeugdspelers. Lijkt wel of ze de beste steeds laten gaan of verhuren (Deulofeu, Thiago A., Rafinha) terwijl ze de minderen als Tello, Bartra, Cuenca houden.

Ben wel benieuwd wanneer spelers als El Haddadi, Samper, Dongou een keer debuteren. (stiekem verwacht ik zelfs dat over jaartje of 2 Seung Woo Lee eens mag ruiken aan het eerste team.)

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

kos schreef:

Mwa, Moyes heeft het bij Everton echt wel goed gedaan hoor.

Idem. Om een ploeg als Everton in de subtop te houden is een heel sterke prestatie.

Dat hij geen prijzen heeft gepakt is misschien jammer, maar kijk eens naar andere sterke subtoppers in Engeland. Fulham heeft nog een finale Europees gespeeld en dit jaar staan ze op het punt om te zakken. Stonden de laatste jaren ook altijd in de eerste kolom. Vorig jaar stond Everton voor Liverpool in de eindtabel. Voor Everton fans is dit veel belangrijker dan een prijs te winnen. Het is niet evident om een ploeg als Everton in die hoogste regionen te houden. Kampioen worden met het materiaal van Everton is niet realistisch, zelfs Tottenham met hun gouden generatie kon altijd alleen maar aanklampen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

kos schreef:

Ik zag trouwens laatst bij Barcelona die Bartra weer op de bank zitten. Houden ze die? Dat vind ik toch niet zo'n beste verdediger eigenlijk.

Hij heeft 2 maanden geleden zijn contract verlengd tot 2017. Met Puyol die volgend jaar vertrekt zie ik hem wel vaker spelen.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Ik neem toch aan dat ze wel een keer een fatsoenlijke verdediger kopen. Mangala, Luiz, Mussacchio of Garay worden toch wel vaak genoemd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Tumor verwijderd bij Cocu, Faber neemt taken waar - voetbalzone.nl

Heftig. Gelukkig is het met succes verwijderd. Sterkte gewenst aan Cocu.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Sjeezus.

Dat zal even schrikken zijn geweest. Gelukkig goedaardig.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ik vond eerlijk gezegd beide teams niet veel. Creëerden allebei erg weinig.

Zuur van de blunders natuurlijk. Verder wel gezellig bij jullie. Goede broodjes gehaktbal ook.

Van harte proficiat en ik hoop dat jullie de finale nu ook winnen!

De sfeer was tenminste van beide kanten goed. Kwam ook doordat een aantal NEC-supporters op de business tribune zich uitdrukkelijk lieten horen. Het voetbal was van beide kanten niet best nee, dat geef ik ook graag toe. Laten wij het maar houden op ontzettend veel spanning.

Vond je die gehaktballen trouwens lekker? Als er één ding is wat ik niet te vreten vind (en waar je met die rare muntjes veel te veel geld mee moet betalen) zijn het wel dat hoopje paardenogen dat ze op zo'n klef broodje gooien van PEC.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Montorsi schreef:

ik denk dat PEC de hele rest van het seizoen als een krant speelt, behalve tegen PSV, daar doen ze dan extra hun best tegen.

Wij spelen al vanaf november als een krant, maar gek genoeg komen die puntjes toch binnen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Zwollywood Europa in, mooi man! Ik ga ze aanmoedigen iig.

Vermeer op tijd fit voor duel met AZ - Eredivisie - VK - volkskrant.nl

Heeft iedereen de cola en chips klaar staan?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Dat die maar mooi Gentenaar een keer nadoet.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

AZ troeft Engelse top en Ajax af met 'echte goalgetter' - Eredivisie - VK - volkskrant.nl

En nu maar hopen dat het wat wordt.

Schitterende foto trouwens met een ontroerde vader, haha:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/q71/s720x720/1970386_10201552448884226_1824475478_n.jpg

nclo schreef:

(quote)
Wij spelen al vanaf november als een krant, maar gek genoeg komen die puntjes toch binnen.

Dat is niet zo gek hoor. Daar mag je de Mickey Mouse League voor danken.

Begint nu toch wel te kriebelen. Nu even eten en daarna wat pintjes pakken in de stad. Daarna richting het stadion. Komen er nog MM-Ajacieden?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

j0enne schreef:

Dat die maar mooi Gentenaar een keer nadoet.

Ik heb het Gentenaartje niet gezien maar het repertoire van de Klown is onuitputtelijk dus moet kunnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

We hebben het over 3 voudig landskampioen Kenneth Vermeer?

Ik reken op een prima wedstrijd van onze zwarte panter vanavond.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Frans de Munck draait zich om in zijn graf als hij ziet hoe zijn bijnaam misbruikt wordt.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Inderdaad, laten we de reguliere bijnamen aanhouden.

De Zwarte Panter. De Breuk. Het IJskonijn. Klown Kleine Kennis.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kampioen Kenneth dan maar.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Eerder Pink Panther.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Lefgozer schreef:

AZ troeft Engelse top en Ajax af met 'echte goalgetter' - Eredivisie - VK - volkskrant.nl

En nu maar hopen dat het wat wordt.

Schitterende foto trouwens met een ontroerde vader, haha:

(afbeelding)

(quote)

Dat is niet zo gek hoor. Daar mag je de Mickey Mouse League voor danken.

Begint nu toch wel te kriebelen. Nu even eten en daarna wat pintjes pakken in de stad. Daarna richting het stadion. Komen er nog MM-Ajacieden?

Hoe ze dan ook per se voor zo'n reclamebord moeten poseren.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

nekkie - Imgur - m.imgur.com

Holy shit! kos, wist jij hiervan? Schandalig, zeker aangezien er ook nog knokpartijen zijn plaatsgevonden in de binnenstad tussen PEC en NEC-supporters. Daar mag je dan het NEC bestuur voor verantwoordelijk houden.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Bizar verhaal. Viezeriken.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

The Oceanic Six schreef:

We hebben het over 3 voudig landskampioen Kenneth Vermeer?

Ik reken op een prima wedstrijd van onze zwarte panter vanavond.

Waarom moet jij hem altijd verdedigen door te zeggen hoeveel titels die heeft gewonnen?

Wat een non-argument, Sigthorsson kan er ook niet veel van, heeft ook 3 titels.

Ajax ontvangt weer forse sanctie na ?optelsom van gebeurtenissen? - voetbalzone.nl

Celtic, Milan, en nu weer Salzburg. Blijkbaar leren ze niets.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Waarom moet jij hem altijd op die fouten van vreselijk lang geleden aanvallen?

Verder is die boete vrij overdreven zeg. Zoveel was er in Salzburg in het stadion niet aan de hand. Paar spreekkoren, wat spandoeken met fuck Red Bull. Ach.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Van Rhijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.