• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.387.923 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

En we zwaaien met z'n allen naar Moyes!

En we zwaaien met z'n allen!

En we zwaaien met z'n allen!

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Arsenal...

Ik schakel over, eigen doelpunt in de 90e. 2-2.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Krankzinnig. Lijkt FIFA wel.

Fluit gewoon af terwijl De Guzman alleen richting de keeper kon gaan.

Verdomme. Nog 0-3 ook bij City. Lekker hoor.

Yaya Youre.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Arsenal. Wat blijven het toch eeuwige falers.

Wat lees ik trouwens? Scheids fluit daar af terwijl De Guzman 1 op 1 op de keeper af aan het rennen is? Lachwekkend.

depri83

• 6810 berichten
  • 1491 stemmen

Marriner?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Ik zie nu pas die schwalbe van Neymar, manmanman

Het is toch echt ten hemel schreiend hoe dat Barcelona de laatste jaren werkelijk elke topwedstrijd met schwalbes en duikelingen en strafschoppen en rode kaarten probeert te winnen. Vreselijk.

Neymar wordt geraakt hoor. Precies wat Van der Gijp gisteren zei. Het been van Ramos komt tijdens het kruisen tegen de voet van Neymar.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Manchester United will gain their worst ever points total in Premier League history. Max possible 72 points. Previous lowest 75 points
Manchester United have lost 10 games in a single season for the first time in the Premier League era

Dus Moyes heeft het voor elkaar gekregen om de kampioensploeg om te vormen tot het slechtste Manchester United-elftal in de geschiedenis van de Premier League. Ouch.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Hij blijft maar records verbreken die Moyes!

Ook de snelste uitgoal ooit in de PL die van Dzeko vandaag!

Oh. Nog één.

De eerste keer dat ze in een seizoen alle 4 de wedstrijden verliezen van City en Liverpool.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Dat van Bayern is heel knap natuurlijk. Benieuwd wie best of the rest wordt daar.

En Manchester United, tja... dat ligt toch echt aan Moyes & staf. Kijk, dat je niet meteen kampien wordt, oke, Chelsea & City zijn heel sterk. Maar dat je afzakt naar dat niveau is wel heel erg slecht.

en volgens mij is er qua spelers niet heel veel verandert.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

nclo schreef:

Zenuwen gieren al door mijn lijf, al is de spanning wel wat minder dan tegen de Eagles thuis laatst. Over precies 24 uur kan het nietige PEC geschiedenis schrijven. kos, ik had vernomen dat wij jou ook morgen in het uitvak kunnen vinden? En doet die Palsson ook tegen ons niet mee?

Matchday!!!!1 tot vanavond gozert. Zit idd in uitvak.

En Palsson zal niet meedoen. Helaas. Maar die deed de afgelopen wedstrijden sowieso al niet mee.

Ik vermoed.

Gentenaar

Vermijl---van Eijden--Nilsson--Leiwekabessy

Koolwijk-------Gravenberch-------Conboy

Foor-----Higdon----Jantscher

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

horizons schreef:

En Manchester United, tja... dat ligt toch echt aan Moyes & staf. Kijk, dat je niet meteen kampien wordt, oke, Chelsea & City zijn heel sterk. Maar dat je afzakt naar dat niveau is wel heel erg slecht.

De supporters denken er toch wat anders over.

United-supporters richten woede op Ferguson na dreun in stadsderby - voetbalzone.nl

Maar hebben zij gelijk? Man Utd werd vorig jaar kampioen en schakelde bijna Real Madrid in de CL uit (het is dat ze een onterechte rode kaart in Engeland kregen). Jongens als De Gea, Rooney, vPersie zijn top. Spelers als Carrick en Januzai zijn aardig. Jongens als Evra, Vidic en Ferdinand zakten onder Fergie niet door die ondergrens, ook al speelden ze vorig jaar ook niet even sterk.

Ferguson liet die ploeg altijd op 110% spelen, Moyes krijgt ze maximaal op 80% zeg maar. Ik geloof nooit dat dit Man Utd onder Ferguson zo'n extreem slecht seizoen had gedraaid. Misschien geen kampioen, maar toch wel top 4. Ploegen als Spurs, Arsenal en Liverpool zijn in kwaliteit natuurlijk niet beter als je het over een hele selectie bekijkt. Moyes levert gewoon beroerd werk af. Het zal best lastig zijn, een legende vervangen + de ploeg is ook wel op zijn retour en mist klasse, maar dat is nog geen reden om er zo'n visieloos zootje van te maken en zo vaak te verliezen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Geinige voetbalavond ja. Barca speelt om 20.00 uur, Real 2 uur later (handig, Sport 1 deze maand gratis) en de halve finale beker om af en toe heen te zappen. Het affiche Zwolle-NEC is afschuwelijk voor een halve finale, maar hopelijk is het wel spannend. Zwolle haalt de finale. Ik ga voor 2-1. Winnende goal valt vlak voor tijd.

Tussendoor ook nog Liverpool-Sunderland volgen trouwens, maar dat wordt gewoon via livescore, haha.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Zwolle -NEC is juist geweldig voor een halve finale. Voor die clubs is het net Champions League.

Veel leuker dan een AZ-Ajax voor wie het gewoon een potje als zovelen is.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

De supporters denken er toch wat anders over.

United-supporters richten woede op Ferguson na dreun in stadsderby - voetbalzone.nl

Maar hebben zij gelijk? Man Utd werd vorig jaar kampioen en schakelde bijna Real Madrid in de CL uit (het is dat ze een onterechte rode kaart in Engeland kregen). Jongens als De Gea, Rooney, vPersie zijn top. Spelers als Carrick en Januzai zijn aardig. Jongens als Evra, Vidic en Ferdinand zakten onder Fergie niet door die ondergrens, ook al speelden ze vorig jaar ook niet even sterk.

Ferguson liet die ploeg altijd op 110% spelen, Moyes krijgt ze maximaal op 80% zeg maar. Ik geloof nooit dat dit Man Utd onder Ferguson zo'n extreem slecht seizoen had gedraaid. Misschien geen kampioen, maar toch wel top 4. Ploegen als Spurs, Arsenal en Liverpool zijn in kwaliteit natuurlijk niet beter als je het over een hele selectie bekijkt. Moyes levert gewoon beroerd werk af. Het zal best lastig zijn, een legende vervangen + de ploeg is ook wel op zijn retour en mist klasse, maar dat is nog geen reden om er zo'n visieloos zootje van te maken en zo vaak te verliezen.

Nou ja, Ferguson heeft wel zijn veto en vertrouwen aan Moyes gegeven. Met zichzelf als adviseur. In alle opzichten was dat een fout dus de woede is wel begrijpelijk.

Daarnaast valt over die selectie ook iets te zeggen. De enige goede spelers die ze hadden zijn over the hill. Dan blijft er nog een keeper, 2 aanvallers en een talentje over van topkwaliteit.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

kos schreef:

Zwolle -NEC is juist geweldig voor een halve finale. Voor die clubs is het net Champions League.

Precies. Dit is juist de charme van het bekervoetbal !! Voor clubs als Zwolle en NEC een unieke kans op Europees voetbal. Het affiche an sich zal niet iedereen aanspreken maar de zoveelste AZ - Ajax zal ook niet iedereen even boeiend vinden. Wel benieuwd wie AZ treft in de finale .

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

ManU heeft best een paar goeie spelers, maar vooral veel middelmaat en over the hill spul inderdaad. Waar Chelsea en City uit zo'n 20 erg goeie spelers kunnen vissen staan bij United Young, Cleverley, Smalling, Wellbeck, Evans en dat soort matige voetballers regelmatig in de basis. Zelfs Giggs mag nog wel eens opdraven... En als dan Evra, Ferdinand, Vidic (bijna je hele achterhoede dus) en Carrick wel hun beste tijd hebben gehad moet je niet gek opkijken dat je voor plek 3/4 speelt. Als Van Persie die vorig jaar het verschil maakte ook meer geblesseerd en minder in vorm is wordt het al snel plek 5/6. Geloof niet zo dat Ferguson met dit materiaal om de titel had gespeeld.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

kos schreef:

(quote)

Matchday!!!!1 tot vanavond gozert. Zit idd in uitvak.

En Palsson zal niet meedoen. Helaas. Maar die deed de afgelopen wedstrijden sowieso al niet mee.

Ik vermoed.

Gentenaar

Vermijl---van Eijden--Nilsson--Leiwekabessy

Koolwijk-------Gravenberch-------Conboy

Foor-----Higdon----Jantscher

Geen Jahanbakhsk (of iets in die richting)? Opvallend. Anyway bij ons kan Guyon Fernandez weer spelen. Ik heb er voor vanavond alle vertrouwen in met die jongen in de basis.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

UEFA kan besluiten Vitesse weg te houden uit Europa - voetbalzone.nl

Ik neem aan dat als wij vijfde eindigen en dit besluit daadwerkelijk wordt genomen dat iedereen een plek doorschuift?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Jawel, het is door de emoties ook wel mooi, maar voor de neutrale kijker is een potentiële degradatieploeg tegen een middenmoter niet heel erg aansprekend. Ik hoop dat het een spannend potje wordt. Jammer dat Ajax morgen moet, had het liever geruild met vandaag.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nieuwsarchief/Ajax-nieuwsartikel/195928/Aegon-half-jaar-langer-hoofdsponsor-Ajax.htm

Opvallend, Ajax en Aegon gaan een half jaar langer samen door. Wel een schamel bedrag, 3 miljoen voor een half jaar. Ajax heeft meer tijd nodig om de deal met de hoofdsponsor rond te maken voor de toekomst.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Geen Jahanbakhsk (of iets in die richting)? Opvallend. Anyway bij ons kan Guyon Fernandez weer spelen. Ik heb er voor vanavond alle vertrouwen in met die jongen in de basis.

Je hebt gelijk. Jahanbaksh ipv Jantscher.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

j0enne schreef:

(afbeelding)

Kan iemand me vertellen waarom deze drie worden gekozen?

(afbeelding)

Wie zijn dit uberhaupt? Ik herken alleen die Veltman.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Nations League: World Cup & Euro qualifying spots on offer

Dit klinkt erg veelbelovend imo, maar wat het precies gaat inhouden is nog niet echt duidelijk.

depri83

• 6810 berichten
  • 1491 stemmen

j0enne schreef:

(afbeelding)

Kan iemand me vertellen waarom deze drie worden gekozen?

(afbeelding)

Het 'VI-cover-effect' misschien? Het thuisshirt van Nederland werd gepromoot met beelden van Strootman. Als deze drie geblesseerd raken is dat niet het einde van de wereld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Als deze drie geblesseerd raken is dat niet het einde van de wereld.

Bij 2 zou ik het toch wel knap klote vinden

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Montorsi schreef:

Geloof niet zo dat Ferguson met dit materiaal om de titel had gespeeld.

Inderdaad. De enige reden waarom Manchester United vorig jaar kampioen werd was vanwege het pijnlijke verlies van de titel het jaar daarvoor tegen de grote rivaal in de laatste minuten. Laten we niet vergeten dat United ook toen al heel wisselvallig speelde, net zo slecht als dit jaar zelfs, maar ze wonnen altijd hun wedstrijden. (Chicharito iemand?)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Inderdaad. De enige reden waarom Manchester United vorig jaar kampioen werd was vanwege het pijnlijke verlies van de titel het jaar daarvoor tegen de grote rivaal in de laatste minuten. Laten we niet vergeten dat United ook toen al heel wisselvallig speelde, net zo slecht als dit jaar zelfs, maar ze wonnen altijd hun wedstrijden. (Chicharito iemand?)

Lijkt me niet echt waar wat je zegt. Man Utd hield er het seizoen daarvoor al rekening mee dat ze geen titel pakten. Ze zakten toen redelijk ver weg, gaven een voorsprong weg en hadden niks in eigen hand. Dat City de titel in de blessuretijd toen koc...ehm won doet daar niks aan af.

Vorig jaar won Man Utd een titel op de manier zoals bv Ajax het waarschijnlijk dit jaar zal doen. Degelijk, stabiel, kleine overwinningen, weinig franje, maar wel verdiend. Niet omdat de concurrentie faalt, maar omdat je zelf een bepaald basisniveau haalt. Vorig jaar had City ook een goede ploeg, was Chelsea nog altijd aanwezig en probeerde Arsenal het wederom. Maar belangrijker vorig jaar was de aanwezigheid van Ferguson. Niet voor niets heeft die man meerdere generaties Man Utd gebouwd die altijd uitblonken op gebied van wilskracht, vechtlust en pas opgeven als er is afgelopen. Fergie-time is een begrip, omdat United het altijd tot het einde toe probeerde, vaak met succes. Je maakt mij niet wijs dat je kampioen wordt met een ploeg en dat je een seizoen erna ergens 7e/8e ofzo staat met diezelfde jongens plus aangevuld met dure aankopen als Fellaini (matige speler trouwens voor dat niveau) en Mata (topper). Dan mag je het probleem ook best bij de coach zoeken, ook al is dit Man Utd wel over the hill achterin en op het middenveld. Dat een 40 jarige Giggs vorige week tegen die Grieken nog werelds speelde zegt ook genoeg over de rest van de ploeg. Maar nogmaals, Ferguson had het nooit zover laten komen dit seizoen. Man Utd had dan op wilskracht veel meer gewonnen.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Lijkt me niet echt waar wat je zegt. Man Utd hield er het seizoen daarvoor al rekening mee dat ze geen titel pakten. Ze zakten toen redelijk ver weg, gaven een voorsprong weg en hadden niks in eigen hand. Dat City de titel in de blessuretijd toen koc...ehm won doet daar niks aan af.

Huh? Ik zal het nooit meer vergeten. Het seizoen begon met een titanenstrijd tusen City en United. Beiden boekten grote overwinningen, City zakte weg en United was de hele tweede seizoenshelft leider met een achttal(?) punten voorsprong, de titel leek verloren. United begon dan te knoeien en in de derby op Old Trafford boekte City een overwinning waardoor ze een gelijk aantal punten hadden. Ik zie Fergie nog steeds in de laatste wedstrijd van het seizoen, de wedstrijd op Old Trafford loopt af, ze denken dat ze kampioen zijn, maar horen dat de City-QPR nog niet afgelopen is. En dan is er het halve voetje van Super Mario, Aguëro en het doelpunt. Fergie heeft zelf gezegd dat dit één van de pijnlijkste momenten uit zijn carrière was, en de motivatiebron voor het succes het jaar daarop, dus vorig jaar.

Vorig jaar won Man Utd een titel op de manier zoals bv Ajax het waarschijnlijk dit jaar zal doen. Degelijk, stabiel, kleine overwinningen, weinig franje, maar wel verdiend. Niet omdat de concurrentie faalt, maar omdat je zelf een bepaald basisniveau haalt. Vorig jaar had City ook een goede ploeg, was Chelsea nog altijd aanwezig en probeerde Arsenal het wederom. Maar belangrijker vorig jaar was de aanwezigheid van Ferguson.

Vorig jaar ruste City op zijn lauweren ( dachten met dezelfde ploeg hetzelfde te presteren), ontsloeg Chelsea Di Mateo en haalde Rafa ( wat echt een drama was), en Arsenal ja, blijft Arsenal. Je hebt gelijk overigens, het was niet de beste die heeft gewonnen gewoon de minst slechte.

Je maakt mij niet wijs dat je kampioen wordt met een ploeg en dat je een seizoen erna ergens 7e/8e ofzo staat met diezelfde jongens plus aangevuld met dure aankopen als Fellaini (matige speler trouwens voor dat niveau) en Mata (topper). Dan mag je het probleem ook best bij de coach zoeken, ook al is dit Man Utd wel over the hill achterin en op het middenveld. Dat een 40 jarige Giggs vorige week tegen die Grieken nog werelds speelde zegt ook genoeg over de rest van de ploeg. Maar nogmaals, Ferguson had het nooit zover laten komen dit seizoen. Man Utd had dan op wilskracht veel meer gewonnen.

Absoluut, maar dat is het sneeuwbaleffect niet? Fellaini loopt te voetballen zonder enige vorm van vertrouwen, wat logisch is want hij is gekocht door de trainer die geen resultaten haalt. Carrick haalt niet zijn niveau van vorig jaar. Fergie heeft Scholes ook nog teruggehaald en laten voetballen, toch ook niet een blijk van vertrouwen in je huidige groep. Die rechtsback van gisteren, heeft die eigenlijk een goeie voorzet getrapt in de hele match. Fergie heeft er alles uitgehaald en is vertrokken, en hij zag in Moyes de perfecte opvolger. We zullen zien wat de toekomst zegt. Ferguson is zeker medeverantwoordelijk voor het Manchester united van vandaag. Hij dacht meer aan zijn afscheid in schoonheid, dan aan de toekomst. Hij wist dat het zijn laatste jaar was en heeft onderschat in wat voor een leegte deze spelersgroep zou vallen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.