• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.263 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Leuke lotingen in de uefa cup.

En over Mourinho: wat hij knap doet is alle aandacht op zichzelf vestigen zodat het team verschoond blijft van alle media aandacht. Daarnaast vind hij het gewoon leuk om te doen. Krijg je met v Gaal als voorbeeld.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ge-wel-dig, wat een geniale opmerking weer van The Special One

Het is wel echt de wedstrijd van de eeuw morgen hoor, winnen is voor beide noodzakelijk om een kansje op de titel te houden en dat tijdens de 1000e van de voyeur.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nee, het zijn geen wereldploegen die AZ heeft verslagen, maar je moet het toch maar even zien te doen. Zoals ik het nu lees hier op het forum (behalve een aantal zeer realistische Ajacieden - die weten wel hoe het is om in Europa te spelen blijkbaar) had AZ alleen maar gezichtsverlies kunnen lijden, want die ploegjes die AZ heeft verslagen zou iedereen wel even oprollen. Waar zijn al die andere Eredivisie clubs dan? Feit blijft gewoon dat elke Europese pot lastig is, omdat elke club alles geeft (mede door het KO systeem).

Materny schreef:

Ik heb iedere wedstrijd op misschien 1/2 na live gezien van AZ, en ik kan je garanderen dat ze meer geluk dan pech hadden deze campagne. Dat kan Lefgozer ongetwijfeld beamen.

Inderdaad. We hebben een aantal wedstrijden niet mogen klagen. Maar ja, dat mag ook weleens, meestal krijgen wij de goal tegen in de laatste minuut. Sowieso ook de nodige pech gehad (zie post %%).

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Benfica dus. AZ heeft het niet getroffen. Zwaarst mogelijke loting. Zelfs lastiger dan Juve.

Aangaande de CL:

Man Utd en Dortmund lijken mij vrij kansloos tegen Bayern en Real. Real is beter dan vorig seizoen en Dortmund een pak minder. Bayern wint gewoon 2 keer met ruime cijfers van United.

Hopelijk wint PSG van Chelsea en Barca - Atletico is op voorhand de meest interessante van de vier kwartfinales.

Volgende week woensdag AZ - Ajax voor de beker. Ajax anderhalve week vrijaf, AZ gister naar Rusland en aankomend weekend gewoon tegen Zwolle. Had de wedstrijd van AZ dan ook niet uitgesteld kunnen worden?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

gillie24 schreef:

Volgende week woensdag AZ - Ajax voor de beker. Ajax anderhalve week vrijaf, AZ gister naar Rusland en aankomend weekend gewoon tegen Zwolle. Had de wedstrijd van AZ dan ook niet uitgesteld kunnen worden?

Je kunt het ook als een voordeel zien, lekker in je ritme blijven.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Dat zal Frankie roepen als AZ wint. Wint Ajax, dan heeft Dickie alvast een excuus voorhanden.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

gillie24 schreef:

Dat zal Frankie roepen als AZ wint. Wint Ajax, dan heeft Dickie alvast een excuus voorhanden.

Laatste weken onder een steen gelegen ofzo? AZ spreekt er al een hele tijd schande van. Slaat natuurlijk ook nergens op dat AZ zo belast wordt en Ajax niet, of het effect heeft op het spel tot daar aan toe. Derksen en consorten zeggen dat Dickie niet moet zeuren, maar hij staat natuurlijk vol in zijn recht. Ook nog eens omdat Ajax de favoriet is dus waarom moeten die geholpen worden? Naar alle waarschijnlijkheid speelt AZ dan ook met een B-ploeg aankomende zondag.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

gillie24 schreef:

Benfica dus. AZ heeft het niet getroffen. Zwaarst mogelijke loting. Zelfs lastiger dan Juve.

Heb je toen je onder die steen lag toevallig je hoofd er tegen gestoten?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Hij is flink de weg kwijt in ieder geval.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Benfica wint de EL. Voor het archief.

Ach, Ajax heeft ook genoeg B-spelers in de A-selectie. Ik geef jullie eigenlijk best wel een grote kans.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

gillie24 schreef:

Benfica wint de EL. Voor het archief.

Benfica zal nooit meer een Europese prijs pakken. Zat al in het archief .

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Aardige loting, Chelsea - PSG de meest interessante. Jammer van Dortmund, met een gehandicapte ploeg tegen de efficiëntste ploeg van de wereld spelen is geen cadeau. Courtois en Alderweireld nemen het dus op tegen Barcelona, lijkt me 50/50. En Man. United tegen Bayern, net op het moment dat Moyes zegt dat ze weleens de CL kunnen winnen. Als ze niet naïef gaan spelen zou het weleens kunnen lukken tegen Bayern, stel 10 verdedigers op en probeer uit de omschakeling tegen te prikken.

Iemand een idee welke wedstrijden worden uitgezonden op de nos? Ik hoop dat ze voor Chelsea gaan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als persafdeling van FC Barcelona zal de NOS natuurlijk eerst kiezen voor het Spaanse onderonsje. En daarna als het even kan voor United - Bayern vanwege een paar verdwaalde Nederlanders.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

PSG - Chelsea gaat het uiteraard niet worden, hoe jammer ook. Barcelona zenden ze blind uit bij de NOS. Real Madrid heeft ook duidelijke voorrang. Bayern - Man United al helemaal ivm Robben / Van Persie. Enkel als in de return de uitslag van de andere heenwedstrijd 8-0 was zullen ze bij de NOS wellicht gaan twijfelen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

otherfool schreef:

Als persafdeling van FC Barcelona zal de NOS natuurlijk eerst kiezen voor het Spaanse onderonsje. En daarna als het even kan voor United - Bayern vanwege een paar verdwaalde Nederlanders.

Die zijn allebei op dinsdag. Gaat dus Barcelona worden. Woensdag lijkt me Real Madrid.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Utd-Bay, kan niet anders.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Zou het? Dat ze voor Barca - Atletico gaan ipv clash tussen Van Persie en Robben? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Paris Saint-Germain - Chelsea

Money, money, money... Het treffen tussen PSG en Chelsea is een ontmoeting tussen twee clubs die aan de Europese top zijn gekomen door de absurde uitgaven van hun steenrijke eigenaars. De olieroebels van Roman Abramovich tegen de schatkist van de koninklijke familie van Qatar.

Dat moet je ook niet willen zien......

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Joy4ever schreef:

Zou het? Dat ze voor Barca - Atletico gaan ipv clash tussen Van Persie en Robben? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk.

Zoals j0enne al zei: die zijn op andere dagen. Ik verwacht ook Barcelona - Atletico en United - Bayern. PSG - Chelsea zou ik het liefste zien, maar dat zit er niet in vrees ik. Daarvoor missen die clubs nog te veel status.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Zoals j0enne al zei: die zijn op andere dagen. Ik verwacht ook Barcelona - Atletico en United - Bayern. PSG - Chelsea zou ik het liefste zien, maar dat zit er niet in vrees ik. Daarvoor missen die clubs nog te veel status.

Barcelona en United zijn juist allebei op dinsdag.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

j0enne zei het dus fout... (zie de link van Animosh)

Opluchting bij de NOS, 2x rode koontjes van Robben en Van Persie en 2x harde plassertjes van Barca.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ik keek op Soccerway. Daar staat toch echt op 1 april Barcelona en United, 2 april PSG en Real Madrid.

VI meldt 't ook:

https://pbs.twimg.com/media/BjP_wudCEAE9GwS.png:large

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

De website van de Champions League heeft het schema zo te zien verkeerd ingevuld. Hier staat wel dat Barcelona - Atletico en United - Bayern op dezelfde dag plaatsvinden.

Dan ben ik benieuwd wat de NOS gaat uitzenden. United - Bayern lijkt me dan voor de hand liggender. En da's misschien maar goed ook, want de laatste drie wedstrijden tussen Barcelona en Atletico waren weinig spectulair: de laatste twee wedstrijden eindigden in 0-0, de wedstrijd daarvoor in 1-1. En met dit schema heeft PSG - Chelsea nog een kans. Al denk ik dat de NOS toch voor Real Madrid - Dortmund zal gaan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

OK, dan kan de vlag alsnog halfstok bij de NOS

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Animosh schreef:

De website van de Champions League heeft het schema zo te zien verkeerd ingevuld. Hier staat wel dat Barcelona - Atletico en United - Bayern op dezelfde dag plaatsvinden.

Dan ben ik benieuwd wat de NOS gaat uitzenden. United - Bayern lijkt me dan voor de hand liggender. En da's misschien maar goed ook, want de laatste drie wedstrijden tussen Barcelona en Atletico waren weinig spectulair: de laatste twee wedstrijden eindigden in 0-0, de wedstrijd daarvoor in 1-1. En met dit schema heeft PSG - Chelsea nog een kans. Al denk ik dat de NOS toch voor Real Madrid - Dortmund zal gaan.

Bij Bayern is de kans dik aanwezig dat de return weer een formaliteit gaat worden...

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Dan kunnen ze altijd weer overschakelen op de andere wedstrijd, toch? Of doen ze dat nooit? Met twee zeer populaire clubs met twee Nederlandse topspelers lijkt het me in ieder geval waarschijnlijk dat ze voor United - Bayern zullen kiezen. Barcelona - Atletico zou wel spannender moeten worden, maar ik denk dat ze bij de NOS vooral zullen kijken naar wat (zij denken dat) de meeste mensen willen zien.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Ik zou niet te snel juichen. Frank Snoeks en co hebben hun broekjes fier strak zitten.

http://oi61.tinypic.com/qqxw8l.jpg

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Animosh schreef:

Dan kunnen ze altijd weer overschakelen op de andere wedstrijd, toch? Of doen ze dat nooit? Met twee zeer populaire clubs met twee Nederlandse topspelers lijkt het me in ieder geval waarschijnlijk dat ze voor United - Bayern zullen kiezen. Barcelona - Atletico zou wel spannender moeten worden, maar ik denk dat ze bij de NOS vooral zullen kijken naar wat (zij denken dat) de meeste mensen willen zien.

Dat doen ze volgens mij wel soms.

Maar afgelopen keer bijvoorbeeld, Barcelona wint met 0-2 bij City, Atletico 0-1 bij Milan maar dan zenden ze alsnog Barcelona uit. Oké, het zijn 2 topploegen tegen elkaar, maar die wedstrijd van Atletico had in principe nog enigszins wat spanning.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Barcelona - Manchester City werd wel behoorlijk gehyped in de voetbalmedia. Een hoop mensen hielden serieus rekening met een comeback. Dat bleek achteraf zeer onrealistisch, maar toch. En eerlijk is eerlijk: er zijn in Nederland gewoon relatief weinig mensen geïnteresseerd in AC Milan en (vooral) Atletico.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Tja, de neutrale kijker heeft er natuurlijk geen zak aan dat United wordt uitgezonden, zij willen gewoon een leuke pot voetbal zien. Chelsea zal het zeker niet worden, bij Nos vinden ze het allemaal te "zakelijk", , de wereld op zijn kop als je Bayern dan wel leuk vindt voetballen. Gewoon streamen dus.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.