• 15.986 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.275 gebruikers
  • 9.390.289 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Pieuw, ik kneep hem wel vanavond. Fiorentina ligt Juventus niet. Zou leuk zijn om nu AZ te loten .

En wat zat die vrije trap er weer lekker in zeg.. Wat een geweldenaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Omdat zélf Genk bijna gewonnen had van Anzji, en die zaten zelf in een diepdroef dal.

Bijna? Genk verloor er geloof ik nota bene thuis met 0-2 van.

AZ krijgt geen goal in 2 wedstrijden tegen, tegen een ploeg met een dubbel budget. Dat is gewoon uitstekend. Je schakelt geen Barcelona uit, maar toch wel een redelijke tegenstander.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Joy4ever schreef:

Pieuw, ik kneep hem wel vanavond. Fiorentina ligt Juventus niet. Zou leuk zijn om nu AZ te loten .

Kansje voor jou om ze op eigen bodem te zien. Maar ik gun AZ liever de halve finale, dus laat ze maar tegen Betis of Lyon aantreden.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ah. Mooi. Op de Belg ook Napoli - Porto.

Beter commentaar dan Sierd met z'n gezever.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En ik zou niet weten waarom we niet lovend over de prestatie van AZ mogen zijn.

Van mij mag je hoor, want AZ presteert in vergelijking met de andere teams uit Nederland inderdaad uitstekend in Europa. Maar een wereldprestatie is het niet om de slechtste club uit de Russische competitie te verslaan - nota bene met 1-0, waarbij ze - als ik de berichten hier mag geloven, want ik heb de wedstrijd niet gezien - in de eerste wedstrijd nog mazzel hadden dat ze niet verloren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Van mij mag je hoor, want AZ presteert in vergelijking met de andere teams uit Nederland inderdaad uitstekend in Europa. Maar een wereldprestatie is het niet om de slechtste club uit de Russische competitie te verslaan - nota bene met 1-0, waarbij ze - als ik de berichten hier mag geloven, want ik heb de wedstrijd niet gezien - in de eerste wedstrijd nog mazzel hadden dat ze niet verloren.

Ik noemde het ook geen wereldprestatie.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

AZ mazzelt al de hele campagne. In de voorrondes (de wedstrijd van de brand) werden ze al compleet weggespeeld door FC pleeborstel uit een of andere duister oord; bal op de paal nog in de laatste minuut. En zo zijn er meerdere wedstrijden geweest in de groepsfase. Tegen Anzhi hadden ze ook slaag moeten krijgen in eigen stadion.

Zag trouwens dat als Fey/Vit/Utr ook maar 1/3 van de prestatie van AZ had gehaald dit seizoen (dus maar 5.000 punten) we gewoon zesde (!) stonden op de coëfficiëntenlijst voor Portugal en Frankrijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

AZ mazzelt al de hele campagne. In de voorrondes (de wedstrijd van de brand) werden ze al compleet weggespeeld door FC pleeborstel uit een of andere duister oord; bal op de paal nog in de laatste minuut. En zo zijn er meerdere wedstrijden geweest in de groepsfase. Tegen Anzhi hadden ze ook slaag moeten krijgen in eigen stadion.

En ga je ook de momenten nu benoemen waarin ze pech hebben gehad in hun EL campagne? Die zijn er ook ongetwijfeld wel geweest.

Ik vind dit typisch zuur Nederlands gedrag, om maar steeds weer zo hard mogelijk ''onze'' prestaties af te kraken, terwijl die mensen wel vooraan staan als onze ploegen weer eens te vroeg uit Europa vliegen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik heb iedere wedstrijd op misschien 1/2 na live gezien van AZ, en ik kan je garanderen dat ze meer geluk dan pech hadden deze campagne. Dat kan Lefgozer ongetwijfeld beamen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind dit typisch zuur Nederlands gedrag, om maar steeds weer zo hard mogelijk ''onze'' prestaties af te kraken

Ik kraak ze toch niet af? Ik relativeer alleen maar. Het is knap van AZ dat ze de kwartfinales hebben gehaald, maar ze hebben wel mazzel gehad met de loting en mazzel gehad in de wedstrijden. Dat is alles.

terwijl die mensen wel vooraan staan als onze ploegen weer eens te vroeg uit Europa vliegen.

Ieder seizoen dus? De Eredivisie stelt in Europees verband gewoon weinig meer voor. En als een Nederlandse club het toch best goed doet komt dat doorgaans (dus) meer door mazzel dan door klasse.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Materny schreef:

Ik heb iedere wedstrijd op misschien 1/2 na live gezien van AZ, en ik kan je garanderen dat ze meer geluk dan pech hadden deze campagne. Dat kan Lefgozer ongetwijfeld beamen.

Alleen met PAOK hadden ze pech, twee keer de gelijkmaker om de oren in de slotseconde.

Die wedstrijd bij Slovan Liberec in de laatste minuut gewonnen, en ook bij Haifa hadden ze nauwelijks kans maar ook 0-1 gewonnen.

Pandev!

Afrojack trouwens in de goal bij Porto.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het Bayern van Oostenrijk staat op 1-0 tegen Basel dat er nog maar 10 op het veld mag opstellen

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

AZ krijgt geen goal in 2 wedstrijden tegen, tegen een ploeg met een dubbel budget. Dat is gewoon uitstekend. Je schakelt geen Barcelona uit, maar toch wel een redelijke tegenstander.

Een owngoal en een fout van Kara, zo hebben we die wedstrijd verloren. Nee, Anzji stelt helemaal niets voor. Hoe graag ik ook zou horen dat ze dat wel zijn, een redelijke tegenstander... Maar het is jammer genoeg niet zo.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Materny schreef:

Zag trouwens dat als Fey/Vit/Utr ook maar 1/3 van de prestatie van AZ had gehaald dit seizoen (dus maar 5.000 punten) we gewoon zesde (!) stonden op de coëfficiëntenlijst voor Portugal en Frankrijk.

Bedoel je die wedstrijd waar we de gehele wedstrijd onterecht met 10 man verder moesten bovenaan ?

En tegen de meeste tegenstanders in de groepsfase hebben we de wedstrijden gecontroleerd uitgespeeld. Alleen tegen Paok kregen 2 keer een (onterechte) tegen goal in de laatste seconden pech gehad

.

Dan hebben we tegen die ploeg uit Tsjechië (die op 1 goal na Celtic bijna versloegen ) hebben thuis inderdaad wat geluk gehad, maar hebben we uit ruimer moeten winnen.

Tegen Anzhi hebben we thuis geluk gehad, maar heeft Anzhi nu weer geluk gehad. Ze waren verder volkomen kansloos tegen een volwassen AZ.

Het waren niet de sterkste tegenstanders, maar dat hebben we zelf afgedwongen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Basel gestaakt. Supporters gooien vanalles.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Verdomme. 1-1. Napoli moet nu 2 keer scoren...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Koekoek! Wat een kool!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat een aanval. Wat een actie van Quaresma. Geweldig zeg. Nu is 't definitief gedaan. 0-2.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Na een 0-0 uit ... zoals gezegd, Genk zat énorm diep op die moment.

En als ik het goed heb kreeg AZ wel een doelpunt tegen. Werd alleen onterecht afgekeurd.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het Bayern van Oostenrijk staat op 1-0 tegen Basel dat er nog maar 10 op het veld mag opstellen

Gewoon 1-2 met 10 man.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Juventus

Valencia

Benfica

Lyon

AZ

Waarschijnlijk Napoli (denk dat ze het vanavond redden), Betis en Salzburg (denk dat ze Basel thuis wel verslaan) die daarbij komen.

Best een aardige bezetting voor de laatste 8. Juventus en Benfica de grote kandidaten voor de eindzege.

Dat zijn dus Porto, Basel en waarschijnlijk Sevilla.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Zapte langs RTL 7, hoorde een koekoek. Gelijk weer weggezapt. Waarom wordt deze idioot nog zendtijd gegund? Echt niet te geloven...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Zapte langs RTL 7, hoorde een koekoek. Gelijk weer weggezapt. Waarom wordt deze idioot nog zendtijd gegund? Echt niet te geloven...

Quaresma, die ouwe zigeuner

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Salzburg is nu het een echte tegenstander tegenkomt opeens ook geen topteam meer zo te zien.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

rep_robert schreef:

Zondag zal die wel weer Real Madrid - Barcelona mogen verneuken...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Salzburg is nu het een echte tegenstander tegenkomt opeens ook geen topteam meer zo te zien.

Tegen Ajax en Bayern hebben ze laten zien wat ze kunnen. Vandaag was het kans na kans, en ook in Basel waren ze lichtelijk de betere uiteindelijk. Dus nogal onzinnig wat je zegt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

En klaar, Basel wint. Blijft toch een formidabel ploegje.

En RB? Terug naar Oostenrijk waar ze alleen punten door zichzelf kunnen verliezen, wachtende tot ze weer in Europa tegenstanders van formaat tegen komen. Wat een lot.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Dat vieze Tottenham er dus uit. Net goed. Als je dat iemand gunt is het Vertonghen natuurlijk wel.

Leuk voor AZ ook dat ze weer door zijn.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat een waardeloze penialty die beslissende vijfde voor Betis...

Sevilla trekt dus aan 't langste eind.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

otherfool schreef:

Lekker voor ze. Lees dat ze kans op kans gecreëerd hebben. Tegen Ajax waren ze ook al niet heel scherp voor de goal. Na rust kwam Basel er voor het eerst uit en scoorden ze. Vlak erna ook de tweede keer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.