- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Mooie clubs die door zijn in de EL. Met Juventus, Porto, Benfica, Valencia, Basel en Lyon heb je toch zes clubs die het de afgelopen seizoenen niet onverdienstelijk hebben gedaan in de CL. Benieuwd naar de loting. Hoop voor AZ zelf een koppeling aan Betis of Lyon. Juventus - Benfica beoogde finale maar Porto en Basel vlak ik zeker niet uit. We'll see.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Betis ligt eruit. Sevilla won de strafschoppenreeks.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Je hebt gelijk happie. Maakt het rijtje clubs er wel mooier op
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Ik heb het niet dit jaar. Ook de CL toto verloopt vrij droevig.
Dat Salzburg...hoe geven zij met een man meer in godsnaam een 1-0 voorsprong weg
Napoli ook eruit, best verrassend. Het deel wat ik zag was best goed van Napoli kant. En Betis-Sevilla...nouja, dat kan gebeuren. Ken beide teams ook niet goed.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Wel lekker suf als je uit wint met 2-0 en een week later met dezelfde cijfers thuis verliest. En dan
ook nog tegen je grootste rivaal. Zal gezellig zijn vandaag in Sevilla
.
Ik heb verder ook weinig kennis van de kracht van een Valencia of Sevilla. Naomi Watts: aiuto!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De loting voor de EL is trouwens vanmiddag om 13.00 uur.
Juventus/Benfica/Porto lijken me de grote favorieten.
Valencia/Sevilla lijken me outsiders
AZ/Lyon/Basel lijken me ploegen die een wonder nodig hebben om de cup te winnen.
Voor Nederland zou het dus prettig zijn als AZ Lyon of Basel loot kijkt me. Daar maak je nog een beetje kans tegen.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Mwah, Basel zou ik wel bij Valencia/Sevilla zetten hoor. Lyon lijkt me de beste loting voor AZ. Hoewel het voor AZ puur qua affiche natuurlijk top zou zijn één van de drie grote favorieten te loten. En dan met name Juventus. Hoe vaak zal je als een speler van AZ de degens mogen kruisen met oa een Tevez, Pirlo en Buffon?
Loting CL is om 12:00 trouwens.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hiep Hiep Hoera voor de Mickey Mouse Liga! Met het enerverende gelijkspel van de Alkmaar Zaanstreek tegen het ontheemde Anzhi Makhachkala heeft de ploeg van Dickie 'terug' Advocaat die knotsgekke maar technisch en tactisch superieure Eredivisie naar de 16e plek in de UEFA-ranking geloodst! Hierbij werden Bulgarije (Ludogorets Razgrad, Botev Plovdiv , Levski Sofia en FC Beroe Stara Zagora) en Israël (Maccabi Tel-Aviv, Maccabi Haifa, Hapoel Tel-Aviv en Hapoel Ramat-Gan) meedogenloos gepasseerd.
Maar liefst 17 punten staan er inmiddels op het conto van AZ, ter vergelijking: Ajax, PSV, Utrecht, Vitesse en Feyenoord haalden er gezamenlijk 18,5. Vorig jaar was de hoogste score nog de 10,5 van FC Twente. Nog één overwinning van AZ en zelfs Griekenland (Olympiakos Piraeus, PAOK Thessaloniki, Atromitos FC, Xanthi FC en Asteras Tripolis) wordt voorbij gestreefd. De kenners die aan het begin van dit seizoen meenden dat de Eredivisie 'niks onder doet voor de Engelse of Italiaanse competitie' krijgen dan ook steeds meer gelijk!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel lekker suf als je uit wint met 2-0 en een week later met dezelfde cijfers thuis verliest. En dan
ook nog tegen je grootste rivaal. Zal gezellig zijn vandaag in Sevilla
.
Ik heb verder ook weinig kennis van de kracht van een Valencia of Sevilla. Naomi Watts: aiuto!
Het zijn niet meer de ploegen die ze voorheen waren maar prima ploegen. Juiste balans tussen kracht en techniek, al zijn het beiden teams die het van hun opportunisme moeten hebben. Maar ik zal ze niet bestempelen als favorieten, lijstje van A&L klopt wel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mwah, Basel zou ik wel bij Valencia/Sevilla zetten hoor. Lyon lijkt me de beste loting voor AZ. Hoewel het voor AZ puur qua affiche natuurlijk top zou zijn één van de drie grote favorieten te loten. En dan met name Juventus. Hoe vaak zal je als een speler van AZ de degens mogen kruisen met oa een Tevez, Pirlo en Buffon?
Loting CL is om 12:00 trouwens.
Ja, het is lastig. Of je krijgt een geweldig affiche, of je probeert NOG een ronde erbij te halen. Ik ben geen AZ supporter, dus ik zie ze liever gewoon nog verder komen, maar ik kan me voorstellen dat Lefgozer liever naar Benfica of Juventus gaat ja. Eruit vliegen tegen pakweg Sevilla (op zich een wat nietszeggende club in het internationale voetbal, ook al zijn ze best goed) voelt toch minder als tegen grote favoriet Juventus.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Mij lijkt Lyon juist helemaal niets voor AZ. Evenals de Portugezen geen goed idee is. Maar, tja, wil je de beker winnen...
enfin, de Spaanse teams zal AZ het beste liggen. Denk ik.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Al deze tegenstanders zijn twee tot drie maten groter dan de eerdere tegenstanders van Az. AZ lijkt me ook wat op te branden naar het einde van het seizoen toe. Advocaat onderstreept dit ook in de vi van deze week. Lijkt me ook een lastige situatie voor hem. Twee extra belastende wedstrijden in Europa en de keuze Europees voetbal halen in de competitie of ze daar sparen en volgende week in de beker alles geven.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Botteghin niet geschorst na rode kaart - foxsports.nl

Dus omdat de penalty onterecht was wordt nu de terechte rode kaart/schorsing
maar weggewoven? Logica.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
AZ haalt in geen miljoen jaar ee nresultaat tegen Sevilla en Valencia. Nee, een Basel zal al lastig genoeg zijn. Dit is the end of the line voor AZ.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
AZ haalt in geen miljoen jaar ee nresultaat tegen Sevilla en Valencia. Nee, een Basel zal al lastig genoeg zijn. Dit is the end of the line voor AZ.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar aan de andere kant is dit AZ moeilijk te verslaan. Nog ongeslagen dit seizoen in Europa. Met 0-0 thuis en 1-1 uit kom je ook verder. Maar waarschijnlijk ga je er tegen 5 al bijna zeker uit. Lyon of Basel dan maar proberen. Ook al verliezen ze nu beide duels met 5-0, AZ hoeft zich nergens voor te schamen. Kwartfinale EL bereiken als pakweg nr 7 van Nederland, terwijl al onze andere ploegen er al uit liggen vind ik knap.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vergeet niet dat de tegenstanders van AZ ook geen hoogvliegers waren, dus dat ze nog ongeslagen zijn zegt mij niet zo veel. Ze hebben goed gepresteerd, dat zonder meer, maar daar houdt het wel op. Het zat qua loting mee dit jaar maar dat mag niets afdoen aan het feit dat het knap is dat ze de kwartfinales gehaald hebben.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
AZ verloor nog wel in de voorronde na die stadionbrand, toen het slechts op het nippertje doorging.
Als het daar was uitgeschakeld had Nederland niet 35,5 maar 19,5 punten gehaald, en was het dit jaar op de gedeeld 22e plek van de UEFA ranking geëindigd, net onder Moldavië. Maar ja, as is verbrande turf.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
In het hoofdtoernooi had ik moeten zeggen.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Maar ja, wat A&L al eerder terecht opmerkte: als je ziet tegen welke tegenstanders de andere NL-se clubs het moesten afleggen, Ajax dan nog een beetje daargelaten, dan zegt me dat rijtje van AZ een stuk meer. Zeker omdat AZ kwalitatief een mindere selectie heeft dan de andere NL-se clubs.
Gewoon bij de beste acht van de EL. Niemand heeft het meer over de route daar naartoe. Chapeau.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Hiep Hiep Hoera voor de Mickey Mouse Liga! Met het enerverende gelijkspel van de Alkmaar Zaanstreek tegen het ontheemde Anzhi Makhachkala heeft de ploeg van Dickie 'terug' Advocaat die knotsgekke maar technisch en tactisch superieure Eredivisie naar de 16e plek in de UEFA-ranking geloodst! Hierbij werden Bulgarije (Ludogorets Razgrad, Botev Plovdiv , Levski Sofia en FC Beroe Stara Zagora) en Israël (Maccabi Tel-Aviv, Maccabi Haifa, Hapoel Tel-Aviv en Hapoel Ramat-Gan) meedogenloos gepasseerd.
Maar liefst 17 punten staan er inmiddels op het conto van AZ, ter vergelijking: Ajax, PSV, Utrecht, Vitesse en Feyenoord haalden er gezamenlijk 18,5. Vorig jaar was de hoogste score nog de 10,5 van FC Twente. Nog één overwinning van AZ en zelfs Griekenland (Olympiakos Piraeus, PAOK Thessaloniki, Atromitos FC, Xanthi FC en Asteras Tripolis) wordt voorbij gestreefd. De kenners die aan het begin van dit seizoen meenden dat de Eredivisie 'niks onder doet voor de Engelse of Italiaanse competitie' krijgen dan ook steeds meer gelijk!
.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Ook een
voor het voorbijstreven van Griekenland kos 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
En hop. Van Persie afgescheurde kruisband. Toedeledokie..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Lijkt me sterk, las gister nog dat hij waarschijnlijk volgende week weer inzetbaar is.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En hop. Van Persie afgescheurde kruisband. Toedeledokie..
Hmm, dan gaat een loting Chelsea - Man United er wel steeds interessanter uitzien op zo'n manier... kijken of dat straks te regelen valt bij de kale lotingkoning.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Barcelona - Atletico
Real - Dortmund
(alweer..)
PSG - Chelsea
Man U - Bayern
Ik word niet warm van de affiches. PSG - Chelsea lijkt me het interessantst.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Niet ontevreden, al is PSG wel de favoriet. Maar we zijn zeker niet kansloos, gaan mooie potjes worden!
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25173 stemmen
Uitstekende loting. Drie spannende wedstrijden en Bayern op de sloffen naar de halve finale.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Typisch, geen Barca, Real en Bayern tegen elkaar....
Beetje saaie loting. Past wel weer bij dit seizoen en de CL in zijn algemeenheid.
Real maakt natuurlijk niet 2x de fout tegen Dortmund, Man Utd volslagen kansloos. Alleen de Spaanse clash en PSG-Chelsea kan een beetje interessant worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.