- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Dit zou hem wel eens kunnen worden voor Grol!
Nr. 1 van de wereld er al uit.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Grol eruit, was veel te passief naar mijn gevoel
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Erg zonde, weg lag open naar het goud. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Verdomme, kut judoka's. Ze vliegen er ook vandaag massaal uit.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Verdomme, kut judoka's. Ze vliegen er ook vandaag massaal uit.
wellicht nog 2 maal brons. Hoop nu vestigen op 'Superkromo'.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
wellicht nog 2 maal brons. Hoop nu vestigen op 'Superkromo'.
Dikke tegenvaller is het wel weer. Inderdaad, vanaf juichen voor onze golden girl.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Verkerk had die partij in haar zak, doodzonde. Brons wordt nu wel heel moeilijk hoor.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik vind het zwemmen echt een geweldige kijksport. Zelfs bij wedstrijden waar geen Nederlanders meedoen zit ik mee te schreeuwen. Het lijken soms net echte vissen. Zo knap, de start, het keerpunt, het onderwater op de kop. Schitterend!
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Zwemmen is fantastisch, vooral in combinatie met emotie zoals bij die Litouwse van 15 jaar.
Ze heeft ook de harten gestolen van de Britten getuige dit bericht:
http://www.ad.nl/ad/nl/1021...
Voor mij, tot nu toe, nog steeds het mooiste moment deze Olympische Spelen.
Vanavond zal Ranomi daar zeker verandering in brengen, wat is zij snel, zeg!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Het moment van de spelen tot nu toe is natuurlijk de gouden medaille van Vos bij de wegwedstrijd. Daar zat alles in: power, aanvalslust, koersinzicht, winnaarsmentaliteit én emotie.
Schoolslag is een B-nummer.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Het moment van de spelen tot nu toe is natuurlijk de gouden medaille van Vos bij de wegwedstrijd. Daar zat alles in: power, aanvalslust, koersinzicht, winnaarsmentaliteit én emotie.
Schoolslag is een B-nummer.
Natuurlijk was dat ook mooi, maar tevens niet heel verrassend, ze was immers de grote favoriet en dan moet je het natuurlijk nog wel waarmaken, wat ze wel fantastisch deed, maar die Litouwse was een grote onbekende en nog maar 15 jaar oud, hé.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Qua emotie was die zwemwedstrijd natuurlijk wel mooi, maar als je kijkt naar de sportprestatie dan sla ik de gouden plak van Vos véél hoger aan.
Favoriet bij het wielrennen is ook heel wat anders dan favoriet bij het zwemmen, en het verhaal van Vos was natuurlijk ook de gemiste kansen de vorige OS en tijdens WK's. Vind het ook juist mooi als iemand die de beste is het ook daadwerkelijk kan afdwingen.
Kromo kan vanavond in de buurt komen als ze een wereldrecord zwemt.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Dames 8!
4 medailles, allemaal van de vrouwtjes!
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ja, we moeten het steeds meer van de Dames hebben, dat was in Peking al zo en nu helemaal.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Qua emotie was die zwemwedstrijd natuurlijk wel mooi, maar als je kijkt naar de sportprestatie dan sla ik de gouden plak van Vos véél hoger aan.
Favoriet bij het wielrennen is ook heel wat anders dan favoriet bij het zwemmen, en het verhaal van Vos was natuurlijk ook de gemiste kansen de vorige OS en tijdens WK's. Vind het ook juist mooi als iemand die de beste is het ook daadwerkelijk kan afdwingen.
Kromo kan vanavond in de buurt komen als ze een wereldrecord zwemt.
Sporten vergelijken is appels met peren vergelijken.
Als 'Superkromo' later vandaag goud wint, met of zonder wereldrecord en zaterdag ook goud pakt op de 50 meter is ze voor mij de koningin van de Spelen! En met haar vorm zie ik dat echt gebeuren!!!
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ja, we moeten het steeds meer van de Dames hebben, dat was in Peking al zo en nu helemaal.
Wij hebben nog maar 1 bronzen medaille, ik denk ook dat er niet veel meer zal bijkomen 
In Peking hadden we er ook maar 3.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wij hebben nog maar 1 bronzen medaille, ik denk ook dat er niet veel meer zal bijkomen 
Jammer dat friet bakken geen Olympische sport is he? 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik refereerde niet aan het roeien, maar de totale prestatie van de Dames op de Olympische spelen. Van de laatste 23 gouden medailles die we op de Olympische Zomerspelen hebben gewonnen, zijn er 16 door de Dames gewonnen.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Jammer dat friet bakken geen Olympische sport is he?

Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Als ik lid was van het NOC*NSF, dan had ik al lang voorgesteld om de hockeysters in beachvolleybaltenue het veld op te sturen. Dit alles puur om hockey als kijksport nog wat meer te puchen natuurlijk. Maar ja... ik heb het als sporter niet verder geschopt dan de reserve vijfde klasse voetbal en een prins ben ik ook al niet, dus medezeggenschap krijgen binnen die organisatie zal voor mij lastig worden. Edoch, goede ideeën kunnen mij toch moeilijk ontzegd worden, dus ik houd hoop.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Lekkere goal ja. Met hockey zijn we tenminste kanshebbers voor medailles.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Met sabeltje prikken, bootje varen, baantjes trekken en tegenstandertje werpen ook, maar daar hebben 'we' allemaal in gefaald. Zodra er Duitsers als tegenstander aan de Nederlanders worden gekoppeld, is het meteen voorbij.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Verkerk wint haar herkansing (van de olympisch kampioene '08!) en mag strijden om brons!
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Verkerk wint haar herkansing en mag strijden om brons!
Winst dankzij de jury, ook weleens lekker 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Twee was meer dan genoeg. Een zilveren plak voor de 4 x 100 m estafette dames met Olivia Borlée, Hanna Mariën, Élodie Ouédraogo en Kim Gevaert, en een gouden schijf voor Tia Hellebout in het hoogspringen met 2.05.
Waar ik goede tot zeer goede kansen in zie voor de Belgen zijn: in de 400 m heren met de broers Jonathan en Kevin Borlée, het hoogspringen met Hellebout, tennis met Clijsters en zeilster Evi Van Acker, die staat nog altijd tweede na de zesde manche in het klassement van de Laser Radial.
Als je dit vergelijkt met Nederland dat ongeveer anderhalf maal het inwonersaantal heeft dan België.... dan wordt je licht jaloers. Die hadden in Peking 16 plakken met 7 gouden, 5 zilveren en 4 bronzen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.