• 15.820 nieuwsartikelen
  • 178.403 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.649 acteurs
  • 199.110 gebruikers
  • 9.378.126 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

De coach van die Chinese tafeltennister was geloof ik ook niet helemaal goed wijs. Na elk punt een halve minuut doorklappen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Willeboordse geeft het ook weer weg in de laatste seconde van de herkansings ronde. Zonde, het leek erop dat ze die Japanse in de pocket had.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Zegt meneertje die overal de betweter uithangt en analist pretendeert te zijn.

Zo kan je het bekijken maar ik meng me alleen met mijn mening als ik er daadwerkelijk verstand van heb. Je mening geven (en vooral als het gaat om de knowhow van kenners tegenspreken) heeft dan geen enkel gewicht. Misschien ook eens proberen?

Jouw analyse over de judopot(voor zover je iets nuttigs zegt) klopt gewoon voor geen kant. Was niets duidelijks aan. Dus eigenlijk heb je het gewoon over jezelf Daarnaast is dit topic bedoeld om onze mening te geven over sport, zie niet zo in wat er verkeerd aan is om een mening over b.v. judo te geven(een sport die ik zes jaar lang heb beoefend). We doen niet anders

Jij hebt 6 jaar judo beoefend op wereldklasse niveau? Vast niet en ook dat is dus totaal geen relevant niveau. Bovendien heb ik geen analyse gegeven, alleen aangegeven dat Schmitt's overwinning crystal clear was. Omdat in een judge decision mat control en initiatief nemen zeer zwaar telt. Daarom. Ik wist al gelijk dat de beslissing unaniem zou zijn.

Het is overduidelijk dat de judopotten dit toernooi gewoon saai zijn en veelal op scheidsrechterlijke beslissingen aankomen.

Judge decisions zijn gewoon onmisbaar in de vechtsport. Je weet op voorhand dat dit het geval kan zijn en daarom moet je qua strijdplan ook de jury overtuigen. Dat moet de kwaliteit waarborgen. Dat is in Judo, dat is bij Strikeforce, dat is bij UFC etc.

En niet eens dat het op punten wordt bijgehouden zoals bij boksen, kunstschaatsen of turnen. Nee, het gaat puur om wie de scheidsrechters vinden die net even "aanvallender" hebben gespeeld, puur gebaseerd op gevoel.

Vind ik helemaal niet zo logisch. Er zijn gewoon dergelijke facetten die met zo'n beslissing meespelen en daar moet je zelf op in spelen. Tuurlijk zitten ze er wel eens naast en is een split decision soms wel eens twijfelachtig maar dat blijf je hebben. Maar Unanimous decisions zijn zeer zelden twijfelachtig. Zo ook hier.

Als je naar de feiten kijkt zie je eigenlijk dat iemand als Elmont meer heeft geprobeerd dan die schijnaanvallen van die Fransoos. En daar zijn die scheidsrechters dit toernooi erg gevoelig voor.

Dit punt begrijp ik maar voor kenners is de matcontrole van Schmitt juist zeer knap en wat 'm ook de Unanimous decision heeft opgeleverd. Dat deed ie gewoon knap. Jij doet nu zelf waar jij de jury van beticht en dat is een mislukte aanval zwaarder laten wegen dan een correcte verdediging.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

eRCee schreef:

Waar heb je het over? Er is maar één reactie op de beslissing van de scheidsrechters hier, van rep, en die lijkt me niet minder waardevol dan jouw kwalificatie dat het 'vrij duidelijk' was.

Waar noem ik er meer dan één? En wie zegt dat ik het uitsluitend over hier op MM heb?

Overigens faalden de scheidsrechters al eerder opzichtig en waren de deskundige commentatoren in de studio (zelf (ex-)judoka's) ook niet zo zeker.

Dat klopt, al hoeft dat nog niets met deze kwestie te maken hebben. Was het een split decision geweest had twijfel nog wel begrijpelijk geweest maar Schmitt had dit duidelijk onder controle.

Jurysport is gewoon ruk.

Maar gewoon nodig om een beslissing te forceren. Je weet wat je grotendeels moet doen om een jury te overtuigen en een split decision kan wel eens zuur zijn maar een Unanimous decision zeer zelden.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Heb nergens gezegd dat ik op wereldniveau heb gejudo't natuurlijk Waar haal je dat nou weer vandaan. Maar het bekende know-not verhaaltje van jou kwam weer voorbij. Die hebben we al 100x eerder gehoord. Daarom moest ik dat even zeggen. Niet iedereen zijn know-nots Wist alleen niet veel van de opzet van het toernooi af als ik eerlijk mag zijn.

Anyway, ik vond er weinig chrystal clear aan. Vond de scheidsrechters op de mat ook afwachtend met hun vlaggetjes. Overduidelijk eerst kijkend naar de hoofdscheidsrechter. Maarja, ik vind het gewoon niets dat judo op zulke manieren beslist worden, terwijl als je objectief bekijkt de hele judo pot er aan beide kanten niets is gebeurd. Alsof je een 0-0 voetbalwedstrijd beslist op het feit dat de ene ploeg een schot op doel meer heeft gelost dan de ander.

Daarom zuigt jurysport in deze vorm dus ook. Juist omdat het een jurysport is wordt er zo gespeeld op de mat, het misleiden van scheidsrechters. Hup, gewoon lekker een potje spelen en degene die als eerst een bepaald aantal punten maakt wint. Dan ben je gelijk af van dit soort tergende wedstrijden.

In de jeugd maakt het trouwens niet zoveel uit, die worden vaak wel voortijdig beslist.

Moet ook bij gezegd worden dat er een aantal dingen in het judo zijn verboden die het moeilijker maken om verschillen te maken(tillen, koka).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Heb nergens gezegd dat ik op wereldniveau heb gejudo't natuurlijk Waar haal je dat nou weer vandaan.

Om aan te geven dat dat feitje dat je gejudoot hebt niet zo relevant is .

Maar het bekende know-not verhaaltje van jou kwam weer voorbij. Die hebben we al 100x eerder gehoord. Daarom moest ik dat even zeggen. Niet iedereen zijn know-nots Wist alleen niet veel van de opzet van het toernooi af als ik eerlijk mag zijn.

Een verwachting van mij, maar sluit niet uit dat er ook users zijn die de sport ook echt kennen. Hun bedoel ik dan niet. Ik geef wel aan dat ik het vrij vreemd vindt als knownots zonder die kennis de jury betichten va nalles en nog wat.

Anyway, ik vond er weinig chrystal clear aan. Vond de scheidsrechters op de mat ook afwachtend met hun vlaggetjes. Overduidelijk eerst kijkend naar de hoofdscheidsrechter.

Dat zie je wel vaker. Ik ben het er ook niet mee eens maar je ziet in elke sport dat assistenten hun hoofdarbiter steeds vaker niet durven, willen of kunnen afvallen.

Maarja, ik vind het gewoon niets dat judo op zulke manieren beslist worden, terwijl als je objectief bekijkt de hele judo pot er aan beide kanten niets is gebeurd. Alsof je een 0-0 voetbalwedstrijd beslist op het feit dat de ene ploeg een schot op doel meer heeft gelost dan de ander.

Ik ook niet. Judo heeft qua sport teveel valkuilen. Ook is het verre van aantrekkelijk om naar te kijken. Ik vind Judo dan vooral alleen haar meerwaarde hebben bij een MMA, judo als opzichzelfstaande sport heeft te veel gebreken.

Ik hoop dat ooit judo op de OS wordt vervangen door BJJ. Qua basis best vergelijkbaar al is BJJ zowel technisch als attractief zwaar superieur aan judo.

Daarom zuigt jurysport in deze vorm dus ook. Moet ook bij gezegd worden dat er een aantal dingen in het judo zijn verboden die het moeilijker maken om verschillen te maken(tillen, koka).

Dat ben ik wel met je eens. Ook lijkt het me wenselijk een rondesysteem te krijgen per match en dat de jury per ronde d.m.v. punten een ronde moeten beoordelen. Ben ook niet zo fan van die vlaggetjesmanier.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Oh my god, die Schuil en Nummerdor slachten die Duitsers echt in die eerste set

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Ja die waren wel lekker bezig. Maar die Duitsers waren echt helemaal kwijt hoe ze moesten blokken. Wel lekker trouwens, sporten waar je niet uren voor hoeft te gaan zitten. Hoewel beachvolley natuurlijk in theorie eindeloos kan duren.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De VS goud in de landencompetitie turnen. Liefst 5 punten verschil met de tweede.

Prachtturnen van de bovenste plank... euh... balk.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wat een niveau idd

Individueel zet ik wel in op Komova.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Vette race die 200 m. vlinderslag. Dat Phelps niet goed uitkwam en op 6 honderste verslagen werd door die Zuid Afrikaan.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Komaan Ye!

En ja hoorrr

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Geen reet aan die Ye(ook al was die laatste 50m indrukwekkend) Je zou op z'n minst wat vreugde verwachten. Maarja, wat wil je ook anders met die zweepslagen in het verschiet als je niet wint. Alle emotie wordt er al uit gemept en getraind in de loop der jaren bij Chinezen.

Emotie maakt sport mooi, dat hebben we gisteren gezien met het 15-jarig meisje uit Litouwen of de Zuid Koreaanse die haar verlies niet nam in het schermen en een uur op de mat bleef zitten.

Dit was drie keer niets. Zelfs de blijheid bij de Amerikanen(ook al hebben ze veel gewonnen) is verfrissend om te zien.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Alle emotie wordt er al uit gemept en getraind in de loop der jaren bij Chinezen.

Oh jee, Westerse emotieverslaving

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Niet doen alsof jij daar niets mee hebt. Getuige jouw zielstergende tekstjes over de Tourpool e.d. altijd.

Emotie maakt sport mooi ja. Wanneer je emotie weghaalt blijft er niets over. Het feit dat jij blij bent voor Ye! zegt al genoeg. Dat noem je namelijk emotie.. Je bent nog blijer voor haar dan zij zelf waarschijnlijk

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo over arbitrale dwalingen gesproken. Gavira en Herrera werden imho wel erg hard genaaid. Ze moeten de Spaanse Beachvolleyballers wel hebben zeg deze OS. Maar nog niets aan het handje, blijft toch de grootste eyecatcher. Ik word ook steeds een grotere liefhebber van de sport.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Oh jee, Westerse emotieverslaving

Inderdaad. Zowel op film als sportgebied lijkt de aziatische esthetiek voor een aantal een brug te ver. Wel jammer.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Het feit dat jij blij bent voor Ye! zegt al genoeg.

Ik kom dan ook uit het Westen. Ik dans na een gewonnen potje Monopoly al wild door de kamer.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Inderdaad. Zowel op film als sportgebied lijkt de aziatische esthetiek voor een aantal een brug te ver. Wel jammer.

Wat een know-nots hier he Genieten jullie maar van emotieloze gouden plak winnaars. Ik zie liever iemand die daadwerkelijk blij is met zijn of haar plak.

Dit is pas mooi:

(afbeelding)

Wat een verschrikkelijke emotionele know-not ben ik zeg Dat ik van zoiets kan genieten en niet van iemand die geen enkele emotie toont om haar plak, iets waar je al jaren naar toe werkt! Belachelijk!!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De prestatie van Ye Shiwen is één van de mooiste en indrukwekkendste prestaties die ik de laatste jaren heb gezien op sportgebied. Niets dan respect voor deze superatlete. Sneller dan Lochte & Phelps, ongelooflijk.

We zouden met zijn allen diep voor haar moeten buigen in plaats van over doping te beginnen en kritiek te uiten op de manier hoe zij haar vreugde uit. En als die Vos (leuke prestatie natuurlijk) waar jullie zo trots op zijn ooit sneller spurt dan Cavendish, dan zal ik ook proficiat zeggen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Maar gewoon nodig om een beslissing te forceren. Je weet wat je grotendeels moet doen om een jury te overtuigen en een split decision kan wel eens zuur zijn maar een Unanimous decision zeer zelden.

Jury zorgt te vaak voor dubieuze en zelfs belachelijke beslissingen die een wedstrijd bepalen en zelfs de toekomst van een vechtsporter kunnen bepalen. Is helaas altijd zo geweest bij zowat alle vechtsporten.

Laatst nog bij boksen met Pacquiao vs Bradley, je gaat er zelfs aan denken dat Mayweather de jury hiervoor heeft betaald om zo Pacquiao te ontwijken. Zo komt die kamp van Mayweather vs Pacquiao er natuurlijk nooit.

Ik kijk best veel K1, MMA en boksen. Beste is om ervoor te zorgen dat je tegenstander niet meer bij bewustzijn is voor het einde van de laatste ronde. Je kan nog zo goed vechten als je wil, van de jury wil je niet afhankelijk zijn, al lijkt dat bij MMA wel mee te vallen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Boksen en MMA kijk ik dan niet, vind het iets te eendimensionaal. Al geloof ik wel dat die nogal gevoelig zijn voor onterechte outcomes.

rep_robert schreef:

(quote)

Wat een know-nots hier he Genieten jullie maar van emotieloze gouden plak winnaars. Ik zie liever iemand die daadwerkelijk blij is met zijn of haar plak.

Dit is pas mooi:

(afbeelding)

Wat een verschrikkelijke emotionele know-not ben ik zeg Dat ik van zoiets kan genieten en niet van iemand die geen enkele emotie toont om haar plak, iets waar je al jaren naar toe werkt! Belachelijk!!

We hebben het hier over een totaal andere esthetiek. Shiwen toonde emotie, alleen zijn hun niet zo melodramatisch als westerlingen. Er bestaan in andere delen van de werelden gewoon een totaal andere esthetiek, als die niet gelijk is aan de jouwe maakt 't niet inferieur. Verre van.

Van mij mag je dat melodrama mooier vinden (heeft ook mijn voorkeur) maar totale nonsens dat af te doen als gebrek aan emotie. Dan ben je wel een flinke know-not ja.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Nomak schreef:

We zouden met zijn allen diep voor haar moeten buigen in plaats van over doping te beginnen en kritiek te uiten op de manier hoe zij haar vreugde uit. En als die Vos (leuke prestatie natuurlijk) waar jullie zo trots op zijn ooit sneller spurt dan Cavendish, dan zal ik ook proficiat zeggen.

Wat Vos heeft gedaan is veel knapper. In een wielrenwedstrijd op de weg zijn er zoveel onzekere factoren dat het heel moeilijk is voor de beste om te winnen. Vos heeft de wedstrijd volledig zelf in de hand genomen en op die manier de winst afgedwongen. Dan ben je een heel groot kampioen. En persoonlijk staat die gouden plak bij mij hoger dan het winnen van een van de tientallen afstandsraces bij het zwemmen.

(Sowieso, waar gaat dat eigenlijk over dat je op allerlei manieren gaat zwemmen die eigenlijk minder hard gaan dan de vrije slag. Of bij het roeien; lichte vier zonder stuurman, zware zes met lichte stuurman enz. enz. Allemaal onzin. Ze hebben toch ook geen volleyballen voor mensen onder de 1,80?)

En dat chinese meisje geloof ik niet nee.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de Amerikanen in het basket, zonder zich echt op te jagen, 110-63 tegen Tunesië.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

tekst

Nomak is terug!

Man, waar zat jij een heel jaar lang?

Ontopic, Belgie-Nederland nu met mannenhockey. Oranje schoot al op de paal en had nog een enorme kans in de 1e minuten. Spannend.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Geen medaille voor Verwijlen, dat is een tegenvaller.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Verwijlen is uitgeschreeuwd. Vreselijk Vindicat typje zeg

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Boem, Belgie-Nederland 1-3 met het hockey

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Wat is het toch met die judoka's, wat een faalbazen allemaal.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bosch

We falen op de spelen al net zo hard als tijdens het EK voetbal en de Tour. Bagger.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.