• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.985 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.113 stemmen

Cabaretiers

zoeken in:

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Eindelijk eens een goede stand-up op Comedy Central Doug Stanhope is een van mijn helden.

Karl van H.

• 2808 berichten
  • 2251 stemmen

Heb gisteren ook wat Doug Stanhope gekeken, erg tof inderdaad. Doet me ook erg denken aan Bill Hicks.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Nog fans van de briljante Michael McIntyre hier trouwens?

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Hij is wel cool Vind hem niet altijd geslaagd en hij balanceerd natuurlijk soms op het ranje van irritatie. Maar wanneer hij wel grappig is vind ik hem echt geweldig.

Goed om te zien dat er nog iemand fan is van Britse Comedy. Vind het Nederlandse cabaret echt iets om trots op te zijn, maar zo iemand als McIntyre kan echt zo veel leuker vertellen.

Mijn favoriet is waarschijnlijk toch echt Dylan Moran

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Britse comedy is fantastisch! Zijn laatst naar Paul Merton geweest in Carré, hij had een gezelschap improvisatieacteurs meegenomen. Het was hilarisch! Wie denkt dat de Lama's goed zijn, zal dit helemaal fantastisch vinden want de Lama's kunnen er nog heel veel van leren.

Dylan Moran ken ik (nog) niet zo goed, ga ik gauw meer over opzoeken.

Andere leuke cabaretiers:

* Frankie Boyle

* Russell Howard

* Jo Brand (een van de weinige grappige vrouwelijke cabaretiers)

* Ed Byrne

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Frankie Boyle en Ed Byrne zijn inderdaad wel erg goed

Wat improvisatie shows betreft is Ross Noble ook legendarisch. Al moet je daar maar net van houden. Een tijdje terug heeft hij nog met Jonathan Ross zitten stoeien tijdens zijn Friday Night.

Andere favorieten van mij zijn Dara O'Briain, Jack Whitehall en natuurlijk Eddie Izzard.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Jaaa, Ross Noble, die was ik nog vergeten!

(afbeelding)

Alleen dat hoofd al!

O'Briain ken ik vooral als presentator van diverse (komische) programma's, doet hij leuk.

Wat te denken van Jack Dee?

(afbeelding)

De man die immer met zijn onafscheidelijke pint of beer op het podium staat.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Net even wat Jack Dee opgezocht, heerlijk chagrijnige man Heb hem volgens mij ook al een paar keer in panelshows gezien (was een keer gast teamcaptain bij Never Mind the Buzzcocks dacht ik).

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Ja, hij zit regelmatig in panelshows. Ook presenteert hij wel eens een comedy roadshow, net als Michael McIntyre.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

anne J

• 1525 berichten
  • 976 stemmen

1. Najib Amhali

2. Jochem Myjer

3. Marc-Marie Huijbregts

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

1. Bert Visscher

2. Jochem Meyer

3. Hans Teeuwen

4. Najib Amhali

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Ik had al eens fragmenten van Eddy Murphy's Raw gezien, maar gisteren de hele show. Wat een held, echt bijzonder komisch! Al die Nederlandse imitatie pogingen kunnen hier nog een grote punt aan zuigen. Eddy

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Jippie! 5 december ga ik naar Frankie Boyle live @ The Apollo in Londen!

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Mijn favoriete caberatier is en blijft Hans Teeuwen. Geweldige vent. Helaas is hij al lange tijd (tijdelijk) gestopt met cabaret maar gelukkig blinkt hij ook uit in wat anders: jazzmuziek. Bij zijn vorige muziekoptreden heb ik nog een glas whiskey van hem gekregen.

8 januari treedt hij weer op in Den Haag en dan ben ik weer van de partij!

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Respekked schreef:

Ik had al eens fragmenten van Eddy Murphy's Raw gezien, maar gisteren de hele show. Wat een held, echt bijzonder komisch! Al die Nederlandse imitatie pogingen kunnen hier nog een grote punt aan zuigen. Eddy

Delirious is nog leuker. .

En allebei die shows zijn nog niets vergeleken bij Richard Pryor. .

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Vriend van me zei het zaterdag al idd. Pryor staat genoteerd!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Delirious is inderdaad beter. Murphy was vroeger zo grappig. Ik wil ook wel wat meer van Pryor zien eigenlijk.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Jippie! 5 december ga ik naar Frankie Boyle live @ The Apollo in Londen!

Oooooh lucky you!

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Ik vind Jimmy Carr ook echt geweldig!

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Alex Agnew!!! Schitterende humor van Belgische bodem.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Gizzmann schreef:

(quote)
Oooooh lucky you!

Cool hè?! Hoop wel dat ik 'm kan verstaan zonder ondertiteling!

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Net Daniel Arends gezien op Ned.3 met zijn show 'Geen excuses'.

Zo'n jonge cabaretier die ik eigenlijk alleen van naam kende, maar waar ik nog nooit echt wat van had gezien. Maar wat een held zeg! Echt helemaal mijn humor.

Een cabaretier met een unieke/eigen stijl, doordachte en subtiele grappen met een vleugje absurdisme soms..Gewoon erg grappig wat mij betreft!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Erg grappig inderdaad. Lang geleden dat ik weer zo heb moeten lachen. Ik had hem jaren geleden ook al eens live gezien maar dat was maar een minuut of twintig. Wat langer houdt hij ook prima vol.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Ik heb 'm ooit eens live gezien mij de comedy train. Best talentvol, kan goed en rustig dingen overbrengen, maar een vleugje amateurisme stroomt er soms wel tussendoor. Niet altijd even sterk, maar hij herpakt zich telkens toch weer knap.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Hmm..dat amateurisme was in zijn (alweer tweede) onemanshow niet meer te zien wat mij betreft. Maar goed het was ook echt het eerste wat ik van hem zag hoor, dus geen idee hoe hij eerder was.

Maar net als Boordappel heb ik in tijden niet zo gelachen om cabaret.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Ik vind Daniel Arends nog steeds een ruwe diamant (of eigenlijk iets minder waardevols), dat iets meer geslepen is dan zijn vorige show.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Ben vanavond naar "Schudden" geweest (voor de 3e keer). Was echt weer fantastisch. Dat deze gasten niet bekender zijn. Echt een aanrader.

Hier stukjes van oude shows.

De kikkerscène is nog beter, maar die staat helaas niet op Youtube.

Zie nu dat Medicinemen deze al geplaatst had, maar dat terzijde.

Hier nog wat filmpjes voor de liefhebber:

Beesten: HumorTV - humortv.vara.nl

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Morgenavond naar Caribbean Combo (Roué Verveer, Murth Mossel, Howard Komproe en Jandino Asporaat), ben benieuwd. Roué is natuurlijk de koning - de belangrijkste reden dat we hier naartoe wilden - en Murth hebben we ook al eens eerder gezien. Die andere twee, dat wordt één grote (tropische) verrassing!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.