- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Origineel en vernieuwend was het optreden van Theo Maassen niet. Desondanks laat hij momenteel moeiteloos al zijn collega's achter zich.
Mwoah, ik vind de afstand wel stukken kleiner worden eerlijk gezegd. Sowieso Teeuwen altijd beter gevonden, maar die doet momenteel even niks meer op dat vlak..
Maar ook Lebbis vond ik bijvoorbeeld erg sterk laatst. En ik zie er wel meer die Maassen benaderen. Moet nog steeds de bejubelde tweede show van Wim Helsen eens zien, maar dat beloofde ook erg veel in de eerste!
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Heb een stukje van Helsen's tweede show gezien en daar zit me toch een partij geniale humor bij. Hij heeft weer een heel andere soort grappen dan de 'rest' en dat pakt wel goed uit, vind ik.
Om Theo Maassen heb ik bij vlagen weer hard gelachen, maar vond het ook iets minder dan zijn vorige shows. Ben bang dat de rek er bij hem wel een beetje uit is.
kArIzMa_Movie
-
- 1290 berichten
- 334 stemmen
Zonder Pardon, wat een show weer... Geniaal!
Hoe Theo Maassen alles brengt kan niet beter. Mijn denkpatroon is deels te vergelijken met dat van hem. Vind hem dan dus ook persoonlijk één van de betere (misschien wel de beste) Nederlandse cabaratier.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
De carnavaller met zijn dansmariekes. Dan houdt het ook wel een beetje op geloof ik. Maar het ging er meer om dat hij het wel kan, hij doet het alleen niet vaak.
Nog een typetje. (of een versimpelde versie van zichzelf
)
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
Herman Finkers.
Theo Maassen.
Najib Amhali.
Jochem Meijer.

Pas zag ik op tv nog twee belgen, deze waren erg komisch. Maar ik ben hun naam vergeten.
In het theater heb ik Ernesto en Marcellino gezien. In samenwerking met Wilfried Finkers (de broer van Herman Finkers). Waren wel komisch, maar toch niet helemaal het niveau om groot te worden.
Ook heb ik weleens een show van Mark van de Veerdonk gezien. Maar hij is meer een uitgeschoten tonproater. Eigenlijk maakt hij een verhaaltje van al lang bekende moppen...
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
1. Najib Amhali
2, Jeff Dunham
3. de Lama's
4. Theo Maassen
5. Jochem Meijer
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
Pas zag ik op tv nog twee belgen, deze waren erg komisch. Maar ik ben hun naam vergeten.
Ter bescherming van de jeugd geloof ik.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Heb laatst Ronald Goedemondt ontdekt. Zijn show 'Spek' vond ik enorm grappig. Zijn voorgaande show 'Ze bestaan echt' vind ik veel minder.
Dit vond ik wel erg grappig 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Heb laatst Ronald Goedemondt ontdekt. Zijn show 'Spek' vond ik enorm grappig. Zijn voorgaande show 'Ze bestaan echt' vind ik veel minder.
(embed)
Dit vond ik wel erg grappig
Jah goede humor dit ! 
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
In Overigen > Algemeen > Frustraties:
Youp v/h Hek en Jan jaap van der wal zijn anders erg goed. Ook Hans Teeuwen is altijd lachen. 
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
Hans Teeuwen kan nog serieus zijn. Zeker wel de laatste tijd.
Youp v/h Hek en Jan Jaap van der Wal vind ik overigens niet leuk.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Ik vind die Jan Jaap een vreselijke kwal. 
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
Vrijdag heb ik naar Gilicatessen gekeken op Canvas. Vond het wel aardig.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ik heb laatst Emilio Guzman, het jongere broertje van Javier en tevens publiekswinnaar van het Leids Cabaretfestival, op tv gezien. Ik ben wel benieuwd naar een volledige show van hem.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik liep op 1 april in de Bruna op Utrecht CS tegen een wat oudere man aan. Draait hij zich om, is het Youp.
Toen had ik wel even zoiets van: wordt ik hier nu geprankt?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Gisteren bij het concert van Hans Teeuwen geweest. Was erg leuk, want ik zag hem sowieso voor het eerst en ik zat op de voorste rij. Heb ook nog een glas whisky van hem gekregen! 
Muzikaal vind ik hem erg goed, samen met zijn band. Swingt behoorlijk goed de pan uit en zijn grappen tussendoor waren behoorlijk leuk/pervers.
Teeuwen 
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Gisteren naar Sanne Wallis de Vries geweest in de Stadsschouwburg. Zeer geslaagd. Maf mens, sterk karakter. Mijns inziens niet helemaal haar beste show, maar had zeker een paar hoogtepunten.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik ben gisteren naar de voorstelling geweest van Javier Guzman. Na zijn laatste show had ik hem niet meer zo hoog zitten, maar hij heeft alle verwachtingen overtroffen. Erg scherpe, platte en slimme grappen werden met geweld de zaal in geknald. Heerlijk schreeuwen en trappen tegen het geloof en de ongemakkelijkheden van het dagelijks leven. Hier en daar te veel tegen de politiek willen trappen (politiek vind ik zowiezo niet zo'n leuk onderwerp) Maar daarna weer een geweldig verhaal waarom duiven debiel zijn en stelletjes irritant. Heb een geweldige avond gehad.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Wij zijn net terug van de geweldige show van Wim Helsen 'Het uur van de prutser' Ik had gewoon pijn in mijn kaken van het lachen. Wat een geweldige vent is dat toch 
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Serieus?
Die man is zowat de definitie van cynisme. Ik heb vrijwel al zijn materiaal gehoord en/of beluisterd en heb hem slechts in dat fragment over de Islam oprecht gezien, en zelfs daarin neigt hij naar cynische understatements of overstatements.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12838 stemmen
Wij zijn net terug van de geweldige show van Wim Helsen 'Het uur van de prutser' Ik had gewoon pijn in mijn kaken van het lachen. Wat een geweldige vent is dat toch
Een held inderdaad!
Mooiste is toch wel hoe hij in 5 seconden geloofwaardig een sfeer kan doen omslaan in een overvolle zaal.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Tof. Toch wel een van de grappigste cabaretiers die ik ken. En goed verstaanbaar...
i.t.t. bijvoorbeeld een Philippe Geubels, die ook erg sterk is.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
Freddy De Vadder is ook niet slecht.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12838 stemmen
Mja, pure stand-up is toch meer iets om op TV te kijken. Leuke aan Helsen is toch dat hij meer dan dat brengt.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Helsen is leuk inderdaad, intelligente vent ook.
Alhoewel ik zijn vorige shows beter vond.
‘Bij mij zeit ge veilig’ 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Helsen is leuk inderdaad, intelligente vent ook.
Alhoewel ik zijn vorige shows beter vond.
‘Bij mij zeit ge veilig’
De Luxemburgers en salamanders! 
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Ik vond de 'gedichten' rubriek van Wim Helsen, in de Belgische 'Man bijt hond' destijds ook wel leuk.