- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Sanne Wallis de Vries word veel te weinig genoemd in dit topic. Laatst haar eerste show 'Sop' weer gezien, blijft enorm sterk.
(het enige stuk van de show dat op Youtube staat)
Ken geen andere cabaretiers diezoveel passie in hun act stoppen.
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
Als hij weer eens in Nederland komt voor voorstellingen, dan gaan we der zeker heen H. Teeuwen is de koning van de lach zijn woorden, maar waar.
Hans Teeuwen
- Dat Dan Weer Wel
- hard en zielig
- in londen
- breierdeck
Zijn verhalen zijn gewoonweg absurd en onverwachts die wendingen vind ik juist om te lachen.
Bij de andere cabaretier"s is het allemaal zo voorspelbaar.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Trui en Industry of Love vind je niet goed?
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
Oh, zeker wel alles van hem vind ik goed.
Hij is de enige die zo inleeft in zijn verhalen, gewoon geweldig.
En als IK er om moet lachen, de hele voorstelling lang, dan wil ik deze gozer echt eens live op podium zien.
Ben al 25 jaar man ik wil alles eens een keer zien, meemaken.
Alleen kijken wanneer hij eens weer terug in N.L. komt, dacht dat hij nu in U.K. zit.
En dat terwijl cabaretier"s niet zo voor mij is weggelegd.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ben vandaag naar de oudejaarsconference van Guido Wijers geweest in het chassé theater. Kleine teleurstelling. Ik vind zijn shows meestal wel aardig, maar nu waren er circus acts doorheen. Leuk idee, maar haalde de vaart er enorm uit. Nu ben ik al geen fan van het circus, maar Wijers was van de ruime 2 uur maar drie kwartier aan het woord. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het op tv of dvd verschijnt. Want na twee circus acts is het op tv niet leuk meer, want je kijkt natuurlijk voor een cabaret voorstelling.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vanavond Herman Finkers op tv. Effe kijken of ik zin heb te kijken, maar de man is uiteraard wel zeer grappig met zijn droge opmerkingen. Rond half 10 op NED 1 geloof ik.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond Lebbis best wel weer betrekkelijk geniaal.
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2253 stemmen
Wat ik van Lebbis heb gezien (heb het begin helaas gemist) was inderdaad erg leuk. De manier waarop hij Happinez afbrandde was bijzonder vermakelijk.
Finkers daarentegen was minder grappig dan ik van hem gewend ben, maar hij had toch nog genoeg leuke woordgrapjes en, verrassend genoeg, leuke liedjes om te kunnen boeien. Niet zijn beste show, maar toch erg geslaagd.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb gisteren Finkers voor de eerste maal gezien en ik vond hem geweldig. Hoe hij zijn ' relatief milde vorm van chronische leukemie' weet te relativeren tot iets 'normaals', fantastisch. 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Nog mensen naar de oudejaarsconferance van Guido of Jan Jaap gekeken ?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Ik heb gisteren Finkers voor de eerste maal gezien en ik vond hem geweldig. Hoe hij zijn ' relatief milde vorm van chronische leukemie' weet te relativeren tot iets 'normaals', fantastisch.
Eerst uur was die erg goed. Daarna werd die zeker voor Finkers begrippen erg plat. Jammer want heeft die helemaal niet nodig.
Nog mensen naar de oudejaarsconferance van Guido of Jan Jaap gekeken ?
Jan Jaap had ik al gezien in theater maar gisteren nog een keer. Erg sterke voorstelling. Guido geinterviewd over zijn show en leek me niet echt iets voor mij.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Jan Jaap was ok, maar aanzienlijk minder sterk dan zijn vorige oudjaarsconference.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb na een dik half uurtje afgehaakt. Vond er niet veel aan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heb 20 minuut Guido gekeken. Soms geinig (stukje over Patrica Paay) maar veelal wel erg simpel scoren met voorspelbare grappen (via Michael Jackson naar zwemleraar Benno). Kortom, geen succes.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ik krijg nog liever een lawinepijl in mn oog dan dat ik zo,n show van die kneus Wijers moet uitzitten.
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Guido Weijers is nogal SBS6-vermaak dacht ik; de meest voor de hand liggende en oppervlakkige grappen op een zo snel mogelijke, lach-of-ik-schiet-wijze op het publiek afvuren.
Jan-Jaap van der Wal vond ik erg tegenvallen, inderdaad een stuk zwakker dan zijn vorige. Hij speelt ook op de automatische piloot heb ik het idee, op erg onoriginele stijl zijn grappen brengend: veel herhaling ('turen, turen, ik ging turen'; 'dat is wat er leeft in Nederland, de wilde gagel, dat is wat er leeft in Nederland; ik weet wat er leeft in Nederland'), stopwoorden ('ja toch'), standaard intonatie/opbouw. Ik vind dat je daar niet meer mee kunt komen aanzetten.
Het aanwezige publiek reageerde ook vrij lauw overigens.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Ik vond Jan-Jaap eigenlijk wel weer erg goed gister.
Hahahaha vooral over Wesley Sneijder en over die aanslag op konninginnedag. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Kom op zeg Jan Jaap was ijzersterk. Twee jaar geleden was die ook goed maar natuurlijk veel te zwaar voor een oudejaarsavond. Nu heeft hij uitstekend een middenweg gevonden. Vooral de stukken over Sneijder (werknemer van een bedrijf) en gehandicaptenfeesten (niet kunnen parkeren) waren fantastisch,
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Zowel de grappen over Wesley Sneijder als over Agnes Kant waren leuk. In zijn geheel viel het me iets tegen. Ik heb hogere verwachtingen van de conference van Theo Maassen die morgen op TV te zien is.
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Ik heb hogere verwachtingen van de conference van Theo Maassen die morgen op TV te zien is.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ja, Zonder Pardon komt morgen om 20.25 op Ned. 1.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Heb die live gezien en was weer genieten. Morgen nog maar eens bekijken.
kArIzMa_Movie
-
- 1290 berichten
- 334 stemmen
Die ga ik dus mooi opnemen. Ben benieuwd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Freek de Jonge is er momenteel op en ik moet zeggen, best vermakelijk. Zitten leuke stukken in. En ik ben normaal geen echte liefhebber van hem.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Vergane glorie wmb.
Vond de show van Finkers vorige week erg mooi. Openhartig, relativerend, intelligent. Wat een bijzondere man is het toch.
Morgen Theo Maassen... het zal me benieuwen. Zijn vorige show vond ik geweldig.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Freek de Jonge viel me ook enorm mee. Veel leuker dan ik gedacht had.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Hoe laat en op welke zender is Theo?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Wat een slappe hap is die Guido Wijers, ontzettend makkelijke grappen over christendom (condoomgebruik in Afrika), dat kennen we al tien jaar. En af en toe een goedkoop moraliserend meninkje ertussendoor 
Lekker op safe spelen, maak dan ook grappen over andere religies (daar was dit jaar veel meer aanleiding voor...) maar dat durft ie zeker niet.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Het staat een paar berichten boven je.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen