menu

Overig / Televisie / So You Think You Can Dance

zoeken in:
Seizoen twee is inmiddels bezig.

Vorig seizoen was zeer fijn om naar te kijken. Met dansers als Timor, Giannini, Annemiek en Julia, was het een zeer genot om naar te kijken. Amerikaans jurylid
Dan Karaty werd gevraagd om op de stoel te zitten. En nu ook in seizoen 2. Dan
kan wel goede commentaar geven, het is een wijze man die overal wel op let.

Jammer dat het programma niet helemaal Nederlands meer is.

Volgende week zondag, om 20:00, is de laatste liveshow, dus de finale van seizoen 2.

De finalisten, zijn Angelo, Els, Evelien en Michael. Ben benieuwd, ik gok op Angelo.

Ah, dit is dus al het 2e seizoen...
In België is het nog maar de eerste jaargang in ieder geval. Ik volg het een beetje, en ik gok ook op Angelo (ik denk dat het een voordeel is om als enige Nederlander over te blijven bij het stemmen/sms'en)

Ja en wij Belgen vinden het dan weer niks dat het niet helemaal Vlaams is
Voor mij is Els de duidelijke winnaar, maar als Angelo wint kan ik daar ook wel mee leven.
Het dansen is leuk maar de kwaliteit van die show zelf man man, camera, geluid, presentatie, die studio
Ik heb nog nooit een Nederlandse show gezien maar de Vlaamse live shows zijn normaalgezien echt wel véél beter. Het zal wel aan de samenwerking liggen zeker.
Ik kijk ook wekelijks naar de Amerikaanse versie en dat is toch wel van een compleet ander niveau, en dan hoef ik het niet eens te hebben over het dansen/choreografie zelf.

Ik denk dat Els gaat winnen, met Angelo als grote 2e favoriet.
Vooral de dansen die deze 2 samen deden waren erg goed.

Zoals Dan al zei:
"De beste danser is er nooit met de titel vandoor gegaan.
Je hebt de meest favoriete danser en de meest beste danser."

Angelo was volgens hem de beste danser. Els dus de grote favoriet.
Angelo had wat mij betreft ook moeten winnen.

Vergeleken met vorig jaar is de finale wel flink veranderd. Leuke show. Wat zei die vader van Els trouwens? Gralijk grolsch?
dulcinea schreef:
Ja en wij Belgen vinden het dan weer niks dat het niet helemaal Vlaams is
O jee, vergeten dat hier ook Belgen waren.

Pijnlijk om te zien hoe groot het verschil is tussen Vivien en derest. Lijkt me logisch dat die wint (ervanuitgaande dat de beste danser wint). En een enorm mooi lichaam voor een danser (onorthodox lichaamsbouw voor een danser) en dan nog zo'n fijne presence. Mocht ze niet winnen raak je als programma je geloofwaardigheid totaal kwijt.

Toch wel een vrij uitmuntende liveshow. Hier en daar wat hickups, maar overall toch zeer goed. Executie was vrij goed, zelf ik ben geen Jive fan maar toch vrij smooth. Jazz uitvoering van (Frederic/Vita), HipHop Fast (Arno/Iris) en HipHop Lyrical (Vivian/Denden). De uitgeschakelden Niels en Sarah zorgden voor een hele fragiele intieme en emotionele performance. Erg mooi. Jive was ook solid, maar die Delano is qua attitude erg vervelend. Bovendien heeft ie de technische begaafdheid van een gemeentegrasmaaier, wordt je niet vrolijk van.

Ook al valt er wat te zeggen of de performance van Vivian en Denden de beste van de avond was (vooral vol blijven houden Dan ) dat ze op afstand de beste danser is lijkt me objectief vast te stellen. She knows to wow me, en dat is een prestatie op zich. Technisch perfect, diversiteit die zijn weerga niet kent, enorm sterke presence, gracieus en een onorthodox maar prachtig danslichaam (die benen zijn een force of nature, en in Daisy Duke shorts dit maal). Indrukwekkend. Raakt als één van de weinige de essentie van dans.Hopelijk mag ze in de toekomst nog de Rumba, Samba of Argentijnse tango uitvoeren. Met haar Zuid-Europese komaf en voorkomen gaat dat vuurwerk opleveren.

Voor de kwaliteit is ze een godsgeschenk, voor de spanning van een contest niet. De winnares van dit vijfde seizoen heet gewoon Vivian Gomez Cardoso. Deal with it.

Naomi Watts schreef:
Hopelijk mag ze in de toekomst nog de Rumba, Samba of Argentijnse tango uitvoeren.

Jouw geluk kon op vanavond.

Erg verheugd, en de uitvoering spatte zoals verwacht van het scherm af. Wel een beetje jammer van de Dance For Your Life .

Doorsnee avond. alleen (ja, ik ga als een haperende plaat klinken) Vivian en Denden haalden het niveau die je verwacht in een dergelijke competitie. Ook dat mijn wens om een Rumba te gaan doen ingewilligd werd helpt oo kwel mee. Qua uitvoering gewoon heel erg goed. Ook Denden opvallend goed maar vooral van de Spaans-Portugese Vivian verwacht je er veel van. Erg goed uitgevoerd, sterke techniek, erg mooie jurk ook en met haar benen en lichaamsbouw wordt het toch allemaal net wat beter. Spetterende Rumba.

Wel jammer weer voor de Dance For Your Life, nu nog geen probleem nu de jury beslist maar begreep al dat vanaf volgende week de kijker de macht heeft. Jammer, al vind ik het onaangenaam opvallend dat als je als laatste moet je in de DFYL staat. Fingers crossed voor volgende week. Erg genoten weer, ook de DFYL solo trouwens (op Etta James weer )

Fijn avondje weer. Van de "duetten" vond ik alleen de modern uitvoering van Vivian en Remy (meer Conny Janssen choreo graag) en de jazz uitvoering van Fred en Eliane de moeite waard. Ook jammer dat Vita en Arno de ballroom tango moesten doen en niet de Argentijnse. Word je niet vrolijk van. Maar Vivian weer de beste van de avond, tuurlijk ligt Modern erg dicht bij haar sublieme jazz techniek maar toch knap week na week zo te schitteren. Ook haar solo was weer subliem (ook erg sterk gechoreografeerd) en wat is haar lichaam toch een verademing in de danswereld. Groep choreo was ook weer zeer vermakelijk (dat kostuum ) en Viv weer door. Gaat wel pittig worden volgende week.

Een dag later en ben nog steeds aan het bijkomen. Want wat een magistrale performance was de Contemporary Hiphop van Vivian en Frederic. Beste van het seizoen, beste uit de geschiedenis van SYTYCD en kan zich wat mij betreft meten met de absolute top.

Geweldige chemie, magistrale choreo, sublieme muziekkeuze, met bezieling geacteerd en een perfecte executie. het belangrijkste was nog dat het enorm wist te raken. Dat is al een prestatie op zich, en een traantje in mijn ooghoek is al uniek maar hier liepen ze zelfs over mijn wangen. Sterk.

De rest van de avond was ook erg vermakelijk maar hierbij valt alles in het niet. Dit is toch wel het mooiste wat ik de laatste jaren gezien heb op gebied van expressieve kunstvormen. En zonder meer een persoonlijke highlight in wat ik ooit gezien heb.

Ik was voorheen echt een fervent dansliefhebber maar door een onverklaarbare reden is dat toch veel minder geworden,Vivian heeft die interesse weer volledig hersteld. Veelzeggend. Wat de uitkomst ook is van de show zal d'r zonder meer blijven volgen. Dat is al een enorme winst van dit seizoen, beste seizoen tot dusver. Waarbij dit seizoen het magistrale zesde seizoen van de VS van de troon stoot. Chapeau.

Ik heb het niet gezien en kan het ook niet terug kijken, wie liggen er uit?

Vita (wie verzint het?) en Arno. Al zou het zonde zijn dit niet terug te kijken, wat betreft Frederic en Vivian dan.

Naomi Watts schreef:
Vita (wie verzint het?) en Arno.
Logisch. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je gevoelens hebt voor iemand in de groep en de 14-jarige meisjes beginnen als een gek te smsen. Waardoor Vita naar huis moest

True, Kalila ook een huilie huilie verhaal maar toch spijtig dat dat echt doorslaggevend is. Vooral met de techniek die Vita bezit. Eigenlijk spijtig dat als je een Lucia Marthas afgestudeerde bent je nu al moet afhaken tegen kwalitatief veel mindere. Wel onaangenaam opvallend dat Lucia Marthas niets aan het woord kwam bij Vivian's intro, terwijl ze daar ook de opleiding heeft doorlopen. Zal me niets verbazen dat haar onzekerheden over haar fysiek (hoe erg naast wil je er zitten als 'kenner' zijnde) daar vooral gevoed is.

Solide avond weer, waar de modern uitvoering van Frederic en Davinia, Kalila die indruk maakt met de Chachacha en natuurlijk Vivian die zich de avond weer toeëigend. De hiphop fast had gewoon een hele grote entertainment value, wel lag het accent iets teveel op de humor dan de uiteindelijke dans maar ook expressie is belangrijk en daar stonden zowel Viv als Denden hun mannetje. De Jazz uitvoering (met props) was dan wel het hoogtepunt van de avond, die presence, de techniek, expressie, explosiviteit en de natuurlijke sexiness van Vivian is zo impressive. Total package. Ode .

Vol goede moed naar de finale. Vivian die zowel Jazz, Modern en (kans op) Latin heeft. Al mijn favoriete stijlen, ziet er heel goed uit. Fingers crossed en hopelijk wint de beste danser eens voor de verandering.

Mijn TV is kaduk, dus heb wederom niet kunnen kijken. Wie zitten er allemaal in de finale?

Frederic, Vivian, Denden & Kalila.

Naomi Watts schreef:
Fingers crossed en hopelijk wint de beste danser eens voor de verandering.

Wat mij betreft heeft vorig jaar ook de beste gewonnen hoor.

Doelde ook vooral op de Amerikaanse SYTYCD's. Ik vond vorig seizoen Anna-Alicia de beste, al was Nina ook niet onverdienstelijk.

Net niet voor Vivian, maar het is Frederic gegund.

Sterke finale. Vivian had de perfecte portefeuille (op basis van mijn preferenties). Modern, Jazz en Latin. Nogmaals een rumba, en wat was die goed. Erg goed gedanst, sterke inleving en beleving en Vivian is met haar roots echt geboren hiervoor. Ook dep erfecte sensuele lichaamsbouw er voor en die presence is ongekend maar ook Frederic erg sterk. Ook Jazz en Modern (choreo's van Isabelle blijven echt ). Gewoon erg constant en magnifiek. Die solo ook, jaw dropping. Ook die enorme feeling, timing en samensmelting met de begeleidende muziek. Ik ben enorm fan geworden en dat is de winst dit seizoen. Hoogtepunt van de avond was denk ik wel de HipHop fast van Frederic en Denden, ma-gi-straal.

Geweldig seizoen, sterke finale en heb ook vrede met de winnaar. De beste danser wint niet, de meest ontwikkelde wel. Vivian komt er wel en zal haar wel in de gaten blijven houden.

SYTYCD (US) begint in mei weer, met een double episode op respectievelijk 14 en 15 mei . Hopelijk hebben de Amerikanen een equivalent voor Vivian Gomez Cardoso.

Ik kan niet wachten!! Ik volg de nummer 2 van het eerste seizoen (Timor) een beetje via joeptjoep, wat een danser! En geweldig om te zien dat hij nu danst bij de tour van Chris Brown! Als je goed kijkt zie je hem ook in zijn laatste videoclip Fine China. Deze Rotterdamse jongen gaat dankzij SYTYCD de hele wereld over!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=kvFkfwrzU5o

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Goede opener. Toch vrij duidelijk dat het in de VS qua niveau wel van een totaal andere orde is. Constant hoog niveau. Nog niet veel weggeblazen maar dat komt meer door persoonlijke smaak dan kunde. Mijn voorkeur ligt toch wel bij contemporary, niet zo veel van gezien.

Taylor Ward wel, en ik ben al helemaal head over heels als het om haar gaat. Begon allemaal wel slecht met haar knee dislocation maar toonde oo kwel haar karakter. Magnifieke techniek, lijkt bijna inzetloos, passie, mooie lichaamsbouw en fijne presence. Eén favorietje is binnen.

Morgen dus de Detroit audities, verwacht weer veel street dance maar hopelijk zit er een contemporary pareltje tussen. Ook ogen open houden voor latin en ballroom. Nu slapen.

Zoals verwacht veel hiphop, ook te danken aan de montage want in de choreo zaten dan wel wat contemporary dancers die geen full exposure in de aflevering hadden. Wel Amy Yakima, ook weer totaal mijn ding. Die techniek, lichaamscontrole en presence. Power to wow. Teller staat nu op 2.

Nu gelukkig weer terug naar de L.A. audities, zijn daar toch wat kunstzinniger, wat dus meer contemporary dancers betekent.

Makenzie Dustman, wat een goede contemporary danseres. Techniek, emotie en strakke uitvoering. Hayley was ook erg top, vooral die magnifieke lichaamscontrole, indrukwekkend. De hoogtepunten als het aankomt op mijn smaak.

Donovan en Shane hebben wel een enorme gun factor en vooral eerstgenoemde had een stijl die mij wel enorm ligt, ook al heeft het mijn smaak niet. Erg strak uitgevoerd, veel energie. Shane legt er veel meer gevoel in, dansen is communiceren en duidelijk voelbaar dat hij door zijn gestotter nog veel meer geeft aan zijn communicatie. Erg mooi.

Voor de rest helaas weer veel tofs in de montage waar je maar 5 seconden van meekrijgt dus, dat komt wel goed in Vegas.

Ellen Houck .

Margot ook geweldig op technisch vlak. Mag wat meer dans flow in maar enorm veel vaardigheid. En wat een lijf.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:39 uur

geplaatst: vandaag om 09:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.