menu

Overig / Televisie / The Ultimate Fighter

zoeken in:
Geweldige realityshow waar de geweldige spectator sport Mixed Martial Arts centraal staat. 16 professionele MMA fighters (die nog geen reputatie opgebouwd hebben) proberen in twee gewichtsklasses als laatste over te blijven. De twee winnaars krijgen een vijfjarig zescijferig contract bij de UFC. Gecoached door twee beroemde UFC fighters die ieder een team toegewezen krijgt en elke week zal er een challenge zijn (de winnaar mag de bout samenstellen, de verliezer van die bout mag naar huis).

Het tweede seizoen net klaar gekeken en het eerste seizoen wat ik ooit zag en het was geweldig. Vooral de twee tegenpolen als coaches large mouth Matt Hughes vs de bescheiden Rich Franklin is geweldig. Mijn favorieten waren duidelijk de welterweight arrogantjes Melvin Guillard en Jorge Gurgel, helaas strandden die twee al snel. Erg jammer dat de eerste afleveringen wat stroef zijn, veel die het niveau niet aankunnen of heimwee krijgen. En Luke Cummo, wat een mafkees.

Aan de bout van Gurgel vs Von Flue hing Gurgel's irritatie van de voorgaande challenge nog in de lucht (geweldige forfeit actie van Rich Franklin (_O^) nadat Hughes' twee sterkhouders zich moegestreden hadden in de challenge).

Heerlijke momenten, Evans' verhitte discussies met Hughes, Gurgel die elke uitdaging moet aannemen (zelfs een spaghettisliert door zijn neus halen en dan opeten ) en natuurlijk he tteasing van Hughes richting de licht ontvlambare Gurgel. En ook lachen als ze verstoppertje gaan spelen en nog blessures oplopen ook .

Finales waren spectaculair en dat de zo bekritiseerde Evans nog won ook was zeer verrassend. Joe Stevenson zag ik wel aankomen als winnaar. Geweldige vechter ook.

Nu op naar seizoen 1 en dan zal ik het chronologisch gaan afwerken.

Seizoen 3 al een tijdje afgerond.

Toch wel een zeer interessant seizoen. De challenges zijn niet meer, de winnaar van een bout mag de volgende bout samenstellen. Erg druk verhogend ook als losing party. Fijne karakteristieke jongens maar toch niet iemand die echt opvalt.

Vooral de coaches stelen hier de show, Ken Shamrock en Tito Ortiz, die echte aartsrivalen zijn. Op persconferenties gaat het ook dikkels mis tussen de twee en dat levert leuke beelden op. In de gym gaat er ook regelmatig wat mis. Tito Ortiz leek me altijd een vervelend kereltje maar wat een eprsoonlijkheid. Fungeert zeer admirable als mentor en ik heb toch wel weer een hoger niveau van respect bereikt voor hem. Wat een figuur.

Al is het in dit seizoen als teamstrijd nooit echt spannend geworden. Shamrock was een belabberde coach en Ortiz zo goed, het was eigenlijk geen contest. Toch heerlijk om te aanschouwen hoeveel hij zijn pupillen wel niet werkt en bewijst dat het in MMA vooral gaat om Cardio.

Ook zal er vlak na de finale een nieuwe confrontatie zijn tussen Ortiz en Shamrock en weer zou Shamrock niet weten te winnen. . De frustratie continues.

Een zeer leuk seizoen maar vooral te danken aan de eeuwenoude rivaliteit tussen Shamrock en Ortiz.

Sterke prelims van het alweer zeventiende seizoen. Wat betreft posts heb ik flink wat seizoenen verzaakt zie ik nu . Jones & Sonnen. Respect voor beiden, maar Sonnen is één van mijn helden dus waar mijn loyaliteit ligt is duidelijk. Ook leuk dat familie en vrienden nu bij de pre-lims uitgenodigd werden.

Chael heeft wat mij betreft ook het beste team, wat mij betreft steken de afro-amerikanen en die brit uit Cambridge eruit. Waarvan de laatste gelijk aan de slag mag tegen 1 van de afro-amerikanen. Veelbelovend begin, hopelijk houdt Team Sonnen de control. Snel verder kijken en bij raken.

Luke vs Gilbert was dan al zoals je voorspelde. Toffe gozer die Gilbert maar totally outmatched, lekkere KO.

In de derde ep dus Uriah tegen Adam. Ook weer zoals je verwacht, Uriah is voor mij dan ook de favoriet. Wat een K.O. Zoals Dana al aangaf één van de nastiest K.O.'s ooit. Wow. Ook een vrij aangenaam persoon die Uriah. Gelukkig liep het goed af, was wel even schrikken maar wat een powerhouse die Uriah.

In vierde ep team jones die de control terugkrijgt . Wel ingecalculeerd, ook al had ik niet echt een beeld van Collin. Wel tof dat ie wat olie op het vuur gooide. Kon zelfs Chael wel waarderen. Terechte win, leuke gast die King maar hoeft van mij niet terug te komen.

Nu Bubba vs Kelvin, heb er een hard hoofd in maar misschien kan Kelvin verrassen zoals Chael aangaf. Mijn respect voor Chael is nog meer gegroeid, erg goede coach maar ook als persoon laat ie zich van een andere kant zien.

Nomak
Vreselijk brute KO die trap van Uriah. Dat gaat een sensatie worden in de UFC dat kan bijna niet anders. Heb Uriah misschien al eens gezien in de World Combat League van Chuck Norris waar ook Pat Barry aan deelnam, maar dat heb ik eigenlijk maar sporadisch gevolgd.

De laatste keer dat ik op deze manier zo een sterke KO heb gezien is al jaren geleden in de K1 met een jonge Badr Hari tegen Stefan 'Blitz' Leko. Heb jij waarschijnlijk nog niet gezien Naomi Watts want jij volgt geen K1 dacht ik. Check de gelijkenissen:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=gG71jM1Wx2w

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En voor de liefhebbers: Uriah Hall vs Adam Cella

https://www.youtube.com/watch?v=AV1pjNqudf0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik heb wel twee seizoenen gevolgd, maar dat was meer omdat ik van vechtsport hou en er voor de rest niks op tv was. Echt missen doe ik het niet nu het niet meer wordt uitgezonden op de Nederlandse tv. Vooral die Rampage Jackson begon echt op mijn zenuwen te werken, wat een droeftoeter. Had ook sowieso het idee dat het 'reality' gedeelte veelal in scène was gezet.

@Nomak: Die van Badr ken ik inderdaad nog wel. En dat gevecht was twee weken geleden toevallig ook nog op Eurosport!

Nomak schreef:
Vreselijk brute KO die trap van Uriah. Dat gaat een sensatie worden in de UFC dat kan bijna niet anders.

Geen twijfel over mogelijk en ik ben al een groots van. Die gaat furore maken.

De laatste keer dat ik op deze manier zo een sterke KO heb gezien is al jaren geleden in de K1 met een jonge Badr Hari tegen Stefan 'Blitz' Leko. Heb jij waarschijnlijk nog niet gezien Naomi Watts want jij volgt geen K1 dacht ik. Check de gelijkenissen:
(embed)

Wow. Een enorme gelijkenis inderdaad. K1 nooit gevolgd inderdaad. Vicious KO.

Die van Hari is nog wel even van een andere orde zeg. Wat een trap

Uriah Hall. Any day of the week.

En ja, geloof Chael maar op zijn woord. Erg verrast wat betreft Kelvin, herpakte zich uitstekend in de tweede ronde. Rear-naked choke zat echt diep, ik wist al dat het over is. Verrassing, had Kelvin lager ingeschat en veel verwacht van Bubba maar als Sonnen sympathisant erg welkom. Chael blijft als coach ook maar groeien, zijn asshole rol die hij normaal vertolkt strookt ook totaal niet met hoe hij nu is.

Goede zet ook om Rourke zijn verhaal te laten doen, blijft indrukwekkend en ja Ronda die tot tweekeer toe belt mbt Kelvin. Tof . Rondak omt dus nog langs, fijn vooruitzicht.

Tor vs Josh nu, heerlijke match-up, als Josh niet teveel bitcht over zijn blessures. In ieder geval op papier een fijn vervolg van de zeer uitgebalanceerde fight van deze episode. Zeer boeiend.

Heb eerder wel seizoenen gezien van onder andere Rampage - Rashad, Liddell - Ortiz en GSP - Koscheck en nu deze toch maar weer even opgepakt. Blijft een heerlijke serie.

Favorieten zijn wel Uriah en Luke, hoewel Uriah in de laatste episode een beetje vaag deed. Niet slim om openlijk te zeggen dat je het liefst tegen een teamgenoot opneemt. Wel mooi dat ie in z'n eentje team Jones een beetje zat te stangen

Spijtig, al kon je het verwachten. Josh maakte bij de prelims al een goede indruk, en van Tor wist ik niet veel maar die cardio van Josh toch dik in orde. Wel benieuwd hoe het zal gaan met zijn fysieke gesteldheid. Uriah maakt er iig iets persoonlijks van, oh, laat het Uriah vs Josh worden in dit seizoen. Wat een persoonlijkheid die Uriah, gevoelspersoon. Snapte zijn defensieve houding volkomen.

Clint vs Jimmy. Clint si de favoriet maar een standup fighter tegen een worstelaar, je moet het maar durven zeggen.

Geen heel spectaculair gevecht, maar dat heb je al snel met iemand die zich volledig focust op grappling. Jammer dat Clint heeft verloren, al ben ik over het algemeen wel voor Team Sonnen.

Uriah weer een beetje vreemd bij Hooters, al verklaart hij zijn gedrag daarna weer wel. Maar toch, beetje jammer. Benieuwd naar de final match: Dylan vs. Zak.

Mij is dan een tegenovergestelde mening toegedaan. Erg interessante showdown, blijft interessant ground game vs standup game. Hester op afstand favoriet, ook een beest, wist vanuit moeilijke posities toch effectieve stoten te geven. Heer en meester en dan zo'n einde. Dat maakt dit soort matchups zo interessant. Lekkere W weer.

Uriah blijft een eigenaardig intrigerend persoon. Heeft totaal niets met dergelijke popularity openbare gelegenheden, snap het wel, zijn focus is enorm. Al zou ik het wel gezellig hebben bij Hooters, maar dat terzijde.

Dylan vs Zak was wat je kon verwachten. Weinig enerverends, al heeft die Dylan wel lekkere stootkracht had ik niet verwacht. Verder weinig bijzonders deze aflevering. Coach challenge was wel weer leuk. Chael .

In Ultimate Fighter is mijn prijsbeestje Ronda Rousey coach . Fijn dat er nu ook een female bantamweights TUF komt.

Ja zoals je verwacht had wat betreft de wildcard. Bubba gun je het van harte natuurlijk, maar toch wel een anti-climax. Voelde toch vooral van een grote fail van King's kant, heb 'm ook weinig damage of control zien doen. Dan krijg je een derde ronde en wilj e niet meer, leek me nogal zwak maar misschien had ie weer een seizure. Zou kunnen.

Woensdag eindelijk Ronda Rousey die langskomt .

Kelvin vs Collin is iets waar je al op hoopte. Kelvin wiens standup nogal onderschat wordt en in devastation fashion liet ie hier maar zien hoe enorm ie gegroeid is. Het verschil met de pre-lims is ongekend groot. Heerlijke TKO.

Dylan vs Luke was dan wel een erg interessant gevecht, al had ik verwacht dat Luke dit wel naar zich toe kon trekken maar i.t.t. de berichten in de show vond ik het helemaal niet geweldig. Vrij tam, net als dat de stootkracht van Dylan in dominant position om te huilen was. Niet de outcome die ik verwacht had, maar in MMA telt alleen de vorm vd dag.

Ronda Rousey was natuurlijk de highlight van de episode, maar ik ben biased.

Kijk dan vooral uit naar volgende week als Bubba tegen Uriah mag aantreden, Bubba had al lekker veel vertrouwen . Vond het zelf ook een vreemde matchup. Go Uriah! Josh vs Jimmy lijkt me een zekerheidje voor Josh, die het toch weer voor elkaar krijgt de sterkere tegenstanders te ontwijken. Al hoop ik op een upset.

Josh v Jimmy zoals verwacht, cardio van Josh is toch wel behoorlijk impressive. Ook behoorlijk dominant op de grond. Tja, Uriah, weer zo'n vicious finish en heel erg snel nu. Uriah gaat veel ophef veroorzaken in de UFC. Ik ben fan.

Woensdag de laatste reguliere aflevering voor de halve finales. Josh vs Uriah wat een heerlijke matchup. Beter heb ik ze nog niet gezien in de TUF finales. Maar eerst woensdag, maar verwacht geen upsets.

Kelvin doet het weer. Wat een reuzendoder, wat is die effectiviteit toch groots maar Uriah steelt maar weer eens de show. Wat een performance weer, nu gewoon zeer geduldig en wat werd Dylan vernietigd. Zoals Dana aangaf, alsof ie in een 5 round title fight had gevochten. Die finish van Uriah was echt grandioos. Het enthousiasme van Dana zei alles. Eens met Chael, Uriah gaat het einde voor Anderson Silva betekenen. Dit was het dan. Zin in de finale zaterdag, heerlijke card ook .

Nomak
Naomi Watts schreef:
Het enthousiasme van Dana zei alles. Eens met Chael, Uriah gaat het einde voor Anderson Silva betekenen.
Nou nou, ik ben ook een fan. Uriah is het type vechter dat ik het liefst zie. Maar laten we aub niet te enthousiast worden.

Dana praat natuurlijk ook als een fan en bij Chael speelt zijn persoonlijke beef met Silva een rol.

The Spider is misschien wel de allerbeste p4p mma vechter ooit en is al jaren onverslaanbaar. Eerst eens kijken hoe Chris Weidman het doet tegen Anderson Silva, daar haalde Uriah het ook niet van, overleefde de eerste ronde niet. Dus een rematch tussen Uriah Hall en Chris Weidman zit er in de toekomst zeker in.

Ik ken de achtergrond van elke TUF deelnemer niet, maar Uriah is ook iemand die al veel ervaring heeft. Verbaast me niets dat hij hier weinig tegenstand heeft.

Enthousiasme is een belangrijke drijfveer, maar zie het Uriah wel doen. Heeft ook veel geleerd sinds 2010 en vooral zijn zelfvertrouwen heeft een enorme boost gekregen. Zie een stormachtige carriere in het verschiet.

Nomak
Ik zie de leeftijd een einde maken aan de carrière van Anderson Silva. Als ik hem was zou ik nu toch gestopt zijn. Al lijkt me dat moeilijk als je zo ongelooflijk goed bent.

Ben bang dat hij net die paar wedstrijden teveel gaat vechten om te eindigen zoals Fedor of een Ali of Holyfield bij het boksen. Prachtige carrières met een aantal verliespartijen op het einde.

Vechters weten blijkbaar nooit wanneer ze moeten stoppen.

Dat neem ik ook mee, Spider in zijn prime lijkt mij untouchable maar denk dat zijn leeftijd en de vernietigende explosiviteit die Uriah bezit prima samen kunnen komen. Zeer spijtig dat ze vaak te lang door gaan ja.

Nomak schreef:
Ik zie de leeftijd een einde maken aan de carrière van Anderson Silva. Als ik hem was zou ik nu toch gestopt zijn. Al lijkt me dat moeilijk als je zo ongelooflijk goed bent.

Ben bang dat hij net die paar wedstrijden teveel gaat vechten om te eindigen zoals Fedor of een Ali of Holyfield bij het boksen. Prachtige carrières met een aantal verliespartijen op het einde.

Vechters weten blijkbaar nooit wanneer ze moeten stoppen.

Precies, net als een Liddell of Ortiz.

Ik denk het al een tijd bij Silva, het gaat toch een keer ophouden ivm zijn leeftijd, alleen blijft hij maar winnen. Een Couture 2.

Team Rousey vs Team Zingano dus in het volgende seizoen. Zin in. Ook wel benieuwd hoe het er nu in het huis aan toe gaat met beide sexes .

Nomak
Denk dat het nu wel duidelijk is dat Uriah Hall momenteel nog tekort komt om een bedreiging te zijn voor Anderson Silva. The Spider zou hem verslinden.

Dana White over Uriah Hall's prestatie.
"I don't think he showboated, I think he mentally broke"

Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk dat men heeft overdreven met het ophemelen van Uriah. Als je de hele tijd te horen krijgt dat je zo fantastisch bent en zelfs klaar bent om een einde te maken aan Anderson Silva. Tja, dan krijg je deze situatie en kom je terug met de voeten op de grond.

Ik hoop wel dat Uriah een mooie carrière tegemoet gaat in de UFC. Maar Kelvin zou het weleens nog verder kunnen schoppen. Nog maar 21 jaar en nu al zo goed. Erg complete vechter en mentaal ijzersterk. Ben wel benieuwd of die een gewichtsklasse gaat zakken.

Ik ook niet. Ik vind de groei van Kelvin ook bewonderenswaardig, als je kijkt van de prelims naar de finale. Magistraal. Hij heeft ook veel favorieten verslagen, erg knap. De wil die hij heeft is indrukwekkend. Toch geloof ik meer in de kansen van Hall, al is het wel een beetje afhankelijk bij welk camp hij gaat trainen. Er is wat werk wat nog gedaan moet worden, daar is Kelvin wel wat verder.

http://25.media.tumblr.com/96acee66d2e0985bf4f5515a4eef8a22/tumblr_mnooqytdqw1rtoy2yo1_1280.jpg

Beter laat dan nooit. Wat heb ik hier zin in. Toch blij dat Tate Zingano heeft vervangen, hoe onfortuinlijk ook. Maar er gaat niets boven Rousey vs Tate. Erg zin om ze later weer tegen elkaar te zien staat in the octagon. Team Rousey

“It’s going exactly the way you’d expect it to be going, bad".

“Miesha and Ronda hate each other, It’s like literally crazy drama every day.”

“It’s Ken and Tito type stuff,”

“I don’t even know if some of that stuff will make TV. It’s bad. Those two do not like each other and their camps do not like each other. And it is pure (expletive) mayhem every day.”

Oh, god wat heb ik hier zin in. Eerst genieten van het gedoe rondom TUF en daarna staan ze weer tegenover elkaar. Hier doe je het allemaal voor. Ik durf zelfs vergelijkingen te maken met de feud tussen Ali en Frazier.

http://1.bp.blogspot.com/-FTe6J8aRZJE/Uahc006naZI/AAAAAAAAALY/YJz_seFG6W4/s1600/stare1.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 15:54 uur

geplaatst: vandaag om 15:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.