menu

Overig / Televisie / Black Books

zoeken in:
Wie kent deze geniale Britse komedie?

Naar mijn mening een van de meest grappige series ooit. De grappen zijn erg origineel en de twee mannelijke hoofdpersonen zijn beide perfect gecast: Dylan Moran en Bill Bailey.

Voor iedereen die deze serie niet kent raad ik het toch aan om een aantal afleveringen te proberen. De serie is allang gestopt en heeft maar drie seizoenen gelopen (wat al eindigde in 2004), ben zelf echter pas bezig met de eerste. Het gaat over een boekwinkel waarvan de eigenaar een chagrijnige dronkenlap is met een hekel aan mensen en zijn enige werknemer, voormalig accountant, probeert nog wat van de winkel te maken al is ook hij erg vervreemd. Britse tv op zijn best, al is het maar door het enorme charisma van Moran en Bailey.

Ik ken hem!

Al ben ik wel ongeveer twee jaar te laat met mijn comment.

2 Maanden later dan nog maar een compliment voor deze serie.
Dylan Moran is geweldig als de chagrijnige Bernard Black.
Zijn stand-up shows zijn trouwens ook hilarisch!

Toevallig dat een vriend mij de seizoenen heeft geleend. Dylan Moran is werkelijk fantastisch. Het enige nadeel aan de serie vind ik het vrouwelijke personage. Daar hadden ze iemand anders moeten casten. Maar inderdaad fantatische serie.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:12 uur

geplaatst: vandaag om 16:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.