menu

Overig / Televisie / MGM Movie Channel

zoeken in:
MFEO
Sinds gisteren ontvangen wij nu ook MGM Movie Channel. (Wij hebben UPC Digital) Deze zender maakt nu deel uit van het Entertainment pakket.

Alleen we kunnen nergens een programma van deze zender vinden.

Kan iemand me hier aan helpen?

stinissen (crew)
MFEO schreef:

Sinds gisteren ontvangen wij nu ook MGM Movie Channel. (Wij hebben UPC Digital) Deze zender maakt nu deel uit van het Entertainment pakket.

Alleen we kunnen nergens een programma van deze zender vinden.

Kan iemand me hier aan helpen?
Staat gewoon in de gids (VARA) of anders koop je TV sateliet.

MFEO
stinissen schreef:
(quote)
Staat gewoon in de gids (VARA) of anders koop je TV sateliet.

Ik ben lid van de Vara gids en daar staat het dus niet in. Ik zal wel eens in een sateliet TV blad gaan kijken. Bedankt voor de tip.

MFEO schreef:

Hoe zijn je ervaringen met MGM Movie Channel? Wij krijgen het binnenkort ook (via TV Home).
Zit in dat Entertainment pakket toevallig ook Hallmark en TCM?

TCM zit vaak ook in het gewone tv-pakket, maar het kan inderdaad zo zijn dat dat niet zo is in veel regio's. Bij mij komt TCM altijd op Geographic channel rond 12 uur s'nachts

Op mgm-movie channel komen wel erg veel B-films voorbij, met af en toe eens een topper als Network.

Het kan zijn dat ik het mis heb, maar is MGM niet hetzelfde als TCM? Beiden draaien enkel en alleen Metro Goldwyn Mayer-films.
Indien het zo is ga dan even naar http://TeVeblad.be en klik op zenderkeuze. Je bent er trouwens goed voor normaal gezien alle Belgische & Nederlandse zenders...

B-films zijn af en toe ook wel leuk. Maar meestal zijn ze niet de moeite waard om te bekijken.

Hier in Alkmaar gaat TCM van de kabel ten faveure van France 2!
Merci UPC! Wanneer komt Arte eens op de kabel?
(Voor National Geographic komt er een Tell-Sell kanaal, 24 uur per dag!)

Wij hier in Vlaanderen hebben Turner Classic Movies (TCM) van 21 uur tot 6 uur 's morgens en ik zou het voor geen geld meer willen missen...

TCM is inderdaar een erg leuke aanwinst op filmgebied. Zaterdag speelden ze dacht ik kelly's heroes.

Ze draaien er regelmatig echt grote films, maar ik denk dat er een uurtje minder uitzending komt, na de uurwijziging. Engeland scheelt immers één uur met ons. Maar of ze dan uitzenden tot 7 uur 's morgens is nog af te wachten...

damon
maar weet niemand dus waar je de programma's van de MGM Moviechannel kan vinden?
Op de decoder kan je via zo'n interactieve menu de programma's van die dag zien, maar nooit wat er over een paar dagen komt

damon
Zijn er hier mensen die de MGM Moviechannel kunnen ontvangen? In Amsterdam kan je het met de decoder van de kabelmaatschappij UPC ontvangen. Ze zenden 24 uur per dag films uit uit de MGM library. Er worden heel veel jaren 80 films uitgezonden die nooit op TV komen en zo nu en dan zit er weer een film tussen waar je jaren op zoek naar bent

De programmagegevens zijn alleen op internet te vinden.

MGM Moviechannel Programma

klik dan onderin op een dag of weekly

zo kan je dus tot een week vantevoren zien wat er uitgezonden gaat worden (let wel op: tijden zijn GMT, voor NL moet je denk ik 2 uur terug gaan)

Aanrader!

sydney
Hej Bedankt... Ik ben al een tijdje op zoek naar een makkelijke manier om aan programmagegevens te komen van dit kanaal. Ik was tot nu afhankelijk van de electronische programmagids van de receiver. Dit is een stuk makkelijker.

damon
ik heb er best lang naar gezocht!
ergens op de satelleitsite van een oostblokland gevonden dus...

Ik ben niet echt kapot van de programmering. Wat moet dat grapje nog kosten ?

Ik kan het ontvangen, maar kijk er zelden naar. Het aanbod is teleurstellend, te veel films uit de C-categorie.

sydney
Dit kanaal zit gewoon in het standaardpakket van de digitale TV (ca. 90 kanalen). Ongeveer 8 Euro per maand bij TV Home.

Klopt dat het aanbod van MGM tegenvalt. Maar af en toe zit er een goede film tussen. Maar dan is het handig als je ergens kunt nalezen wat er op dit kanaal komt.

Digitaal tv kijken, een prijsvergelijk van aanbieders in jouw regio.

Goeie actie van Pea.. ehhh Damon. Ik was ook op zoek naar de programmering, thx.
Nog een tip: filmgids
Een programmering in de sector films van verschillende zenders.

sydney schreef:
Dit kanaal zit gewoon in het standaardpakket van de digitale TV (ca. 90 kanalen). Ongeveer 8 Euro per maand bij TV Home.

Klopt dat het aanbod van MGM tegenvalt. Maar af en toe zit er een goede film tussen. Maar dan is het handig als je ergens kunt nalezen wat er op dit kanaal komt.

Home heeft MGM toch vervangen door (C)ANAL+?

sydney
Hagele schreef:
Home heeft MGM toch vervangen door (C)ANAL+?

TV Home heeft Cinenova vervangen door Canal -

MGM zit er nog gewoon op.

Ah ok.

Mug
Sinds deze maand worden de films uitgezonden met Nederlandse ondertiteling!!! [werd tijd ook, ze zenden zo nu en dan zelfs Franse films uit]

kos
Erg fijn inderdaad. .

robertus65
In Overigen > Televisie > MGM ondertitels:

Sinds kort heb ik MGM in het digitale basispakket en tot mijn verbazig heb ik er niets aan, want voor mijn breedbeeld tv valt de ondertitels er geheel of gedeeltelijk buiten, of ik zie een piepklein beeld met 4 zeer brede zwarte balken. Nou ja, gelukkig zijn het toch maar ouwelulle films. Wie verzint dit?

neo (crew)
Hoorde vaak pas te laat dat er weleens een Franse (Truffaut oa.) film werdl uitgezonden. Vervelende is dat ze een internationale titel gebruiken, waardoor ik bij het doorbladeren van de weekgids er vaak aan voorbij ga.

neo (crew)
Kwam er pas zojuist achter dat er een gratis On demand functie bij de zender zit. Niet een erg groot aanbod; er stonden zo iets van 10 komedies in het archief.

Toch een leuk extraatje.

neo (crew)
Babettes Gæstebud (1987) staat ook in het archief.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.